Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voreen... Jentah

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Voreen... Jentah

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Jentah heeft vandaag een Voreen injectie gekregen, om te zien wat er gebeurd...
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik kan er weinig info over vinden, behalve dat het ongemak zou moeten verlichten.
Het moet binnen 5 dagen merkbaar zijn...
Zie ook Jentah's topic bij algemeen over het hoe en waarom.

Thx alvast...
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik zoek met je mee op internet:
Steeds lees ik dat het iets te maken heeft met onstekingsremmend, kreupelheid. Ik zoek verder.
Deze vast over katten: http://www.noorseboskatten.net/Bestande ... ssing.html
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Thx!!

Zoals mijn DA het uitlegde:

Hij zei dat hij dit gaf om te kijken of ze zich daardoor iets beter zou voelen, wat dan weer een aanwijzing van iets zou zijn.
Ook idd samen met de B vitaminen.
Dat je het moet zien alsof je de griep hebt, dat flauwe gevoel in je hoofd, wankel... door extra hersenvocht.
Dat gevoel zou ze kunnen hebben, en daarvoor wilde hij dit proberen. Of dit verlichting zou geven.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

De laatste link die je poste, die boxer heeft hetzelfde gekregen... dus hij verdenkt misschien toch een hersenbloeding misschien...?
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Misschien heel gek en heel krom, maar als ik dit zo lees denk ik ook aan hyperventilatie. Het komt voor bij stress, ze wordt wankel (duizelig misschien?). Hyperventilatie is een vorm van zuurstofgebrek toch?
Ik lul maar wat hoor, maar misschien kom je hierdoor nog op een idee?
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben echt blij dat jullie meedenken!
Ik ben erg benieuwd wat die spuit gaat doen, ik merk vandaag geen verschil, maar ze heeft ook nog geen wiebel-moment gehad... Vanavond kan ik waarschijnlijk wel zien of het meer of minder is als gister.
Ik ben benieuwd wat de verklaring is waarom ze het vooral sávonds heeft... Buiten staat ze immers ook vaak stil, en heeft ze daar geen last meer van...

:denken:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Femia schreef:Misschien heel gek en heel krom, maar als ik dit zo lees denk ik ook aan hyperventilatie. Het komt voor bij stress, ze wordt wankel (duizelig misschien?). Hyperventilatie is een vorm van zuurstofgebrek toch?
Ik lul maar wat hoor, maar misschien kom je hierdoor nog op een idee?
hyperventilatie is een toestand met zuurstoftevéél en CO2-tekort :wink: .
Ja stom (ik heb het nog wel jaren gehad :roll: ). In ieder geval weet ik wel dat je er duizelig van wordt.
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Ik merk weinig verschil, behalve dat ze veel meer eet, sneller eet en nog veel harder wil rennen buiten.

Ik heb inmiddels wel de camera, dus ga in haar topic in algemeen wat filmpjes van buiten en binnen maken, hoe het nu gaat vandaag.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Ok... het heeft echt iets met stress te maken... vandaag was ik wat bezig met opruimen (Grof geschut, meubels verplaatsen) en ze wist niet waar ze het zoeken moest... en echt het was gelijk even erg als de dag dat ze hier kwam...

Kan het niet iets zijn met de bloedvaten in haar hersenen? Dat die nauw zijn en bij stress nauwer worden ofzo...? Maar kan dat als ze met inspanning/vermoeidheid dat niet heeft?
Want ze lijkt op die momenten zoals vandaag dus echt duizelig... (waven met hoofdje, apart kijken, wiebelen)

De DA zei dak het ook kon laten rusten.. maar dat kan ik niet... ik ga die verwijzing wel halen... ik wil weten wat ze heeft (gehad heeft)...
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Dat is ook weer zo...
Ik blijf twijfelen... aan de ene kant wil ikhet weten, als dat kan... maar aan de andere kant, kan ik het ook gewoon wachten tot we een paar maanden verder zijn, de voreen heeft geen verschil aangegeven, dus het is niet iets acuuts, en omdat ze zelf inderdaad nergens last van schijnt te hebben... En al die onderzoeken word een hel voor haar... dat weet ik nu al...

Wat zou jij doen?
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge O schreef:
Jaimy* schreef:Dat is ook weer zo...
Ik blijf twijfelen... aan de ene kant wil ikhet weten, als dat kan... maar aan de andere kant, kan ik het ook gewoon wachten tot we een paar maanden verder zijn, de voreen heeft geen verschil aangegeven, dus het is niet iets acuuts, en omdat ze zelf inderdaad nergens last van schijnt te hebben... En al die onderzoeken word een hel voor haar... dat weet ik nu al...

Wat zou jij doen?
ik zou het pas overwegen als het overduidelijk slechter wordt - dan is er een redelijke kans dat het in het nekgedeelte van het ruggemerg zit, en daar kan eventueel operatief iets aan gedaan worden.
in alle andere gevallen zal je heel veel betalen voor een onderzoek waar je of niks wijzer van wordt, of in het beste geval ietsje wijzer, maar tegelijkertijd ook met de melding dat er niks kan aan gedaan worden :wink: .
Ik zou het ook een tijdje aankijken, vooral omdat het zo duidelijk stress-gerelateerd is. Naarmate je haar langer hebt, zal ze waarschijnlijk minder snel in de stress schieten, en daar is ze misschien meer mee geholpen dan met allerlei enge onderzoeken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”