Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
BARF?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
BARF?
Jamey heeft wel eens wat stukken rauw vlees gehad (en KVV - Rodi en Carnibest) en ik wil nu ook wel eens iets echts gaan geven... Maarja, Jamey is natuurlijk een minimaatje... Het is echt puur bedoeld als weer eens iets anders voor een keertje... Carnibest verdraagt ze zonder problemen...
Wat kan ik eens voor haar proberen (met botten dus :N: ) en waar zou ik dat kunnen halen, met fiets bereikbaar het liefst...
Wat kan ik eens voor haar proberen (met botten dus :N: ) en waar zou ik dat kunnen halen, met fiets bereikbaar het liefst...

You'll be in my heart... Always...
-
maanbo
- Actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou lid worden van een BARF of NRV site. Kijk bij http://rauwvoer.startpagina.nl/ voor adressen.
Daar vind je ook allerlei adressen waar je makkelijk aan goedkoop vlees kan kopen bij jou in de buurt.
Kan je ervaringen uitwisselen en ze kunnen je helpen met het samenstellen van je menu.
Daar vind je ook allerlei adressen waar je makkelijk aan goedkoop vlees kan kopen bij jou in de buurt.
Kan je ervaringen uitwisselen en ze kunnen je helpen met het samenstellen van je menu.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 13 jan 2007 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte

- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Op de markt verkopen ze meestal wel kippennekken. Het is zacht bot en goed om mee te beginnen.Jacksel schreef:Het 'ergste' wat Jamey heeft gehad was zo'n stukje ossestaart, maar daar bleef ze van het bot af...
Maar een kippennekje moet dus kunnen? Kan je die gewoon bij de slager halen? :N:
Groetjes van Charlotte

- Jacksel
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Dan zou ik naast de KVV vooral spiervlees geven. Vraag bij de slager of ze afsnijdsels verkopen. Dat zijn de stukjes vlees die ze van de lappen afsnijden om ze mooi te maken. Meestal maken ze er gehakt van of het gaat in de kroketten. Sommige slagers verkopen ze als hondenvoer voor een zacht prijsje.Jacksel schreef:ik wil niet helemaal gaan BARFen (wel uiteindelijk fulltime KVV), maar af en toe eens wat lijkt me wel wat...
KVV bevat namelijk vaak veel orgaanvlees en als je spiervlees toevoegt dan komt de KVV wat meer in verhouding.
Groetjes van Charlotte

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Voor 1 hondje is het waarschijnlijk makkelijker om gewoon een kipvleugeltje bij AH te kopen ipv meteen aan een kilo nekken vast te zitten? (Of zijn er poeliers die nekken 'los' verkopen?) Een verse visje op de markt kan ook, maatje panharing ofzo. Een zalm of kabeljauwkop zal te hard voor d'r zijn. Misschien heeft de slager een kalfsrib waar hij wat vlees aan kan laten?
Zoiets, best lastig voor 1 hondje hoor
Zoiets, best lastig voor 1 hondje hoor
- Jacksel
- Zeer actief
-
Addy
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Maxiem
- Zeer actief
Re: BARF?
Kippennekjes zijn heel makkelijk te kraken.Jacksel schreef:Jamey heeft wel eens wat stukken rauw vlees gehad (en KVV - Rodi en Carnibest) en ik wil nu ook wel eens iets echts gaan geven... Maarja, Jamey is natuurlijk een minimaatje... Het is echt puur bedoeld als weer eens iets anders voor een keertje... Carnibest verdraagt ze zonder problemen...
Als het niet per se bot is, kun je ook een stuk pens geven, dat is een complete maaltijd. ook minimaatjes kunnen trouwens BARF-en
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Heb nu weer ossenstaart gekocht voor de honden, gewoon uit de supermarkt, dus niet echt voordelig, maarja voor een keer dan maar. Vorige keer heb ik het laatste stukkie bot weggehaald, hier gaan ze namelijk wel netjes verder met het bot maarja ik vind het wel wat eng.
Verder haal ik sardientjes op de markt (4 euro per kilo), die eten ze netjes in het geheel op!
Verder ben ik ook nog niet gekomen.
Binnenkort wil ik een keer pens als lap geven, maar toen ik bij het dierenasiel was, waren ze toe aan een nieuwe bestelling. Had nog wel gesneden pens meegenomen en dat beviel ze ook wel goed hoor
Verder haal ik sardientjes op de markt (4 euro per kilo), die eten ze netjes in het geheel op!
Verder ben ik ook nog niet gekomen.
Binnenkort wil ik een keer pens als lap geven, maar toen ik bij het dierenasiel was, waren ze toe aan een nieuwe bestelling. Had nog wel gesneden pens meegenomen en dat beviel ze ook wel goed hoor
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Je kan ook een hele kip kopen bij de poelier en daar de vleugeltjes en het nekje afhalen voor je hem braadt. Heb jezelf eten en je hond wat te kluiven.Jacksel schreef:Het 'ergste' wat Jamey heeft gehad was zo'n stukje ossestaart, maar daar bleef ze van het bot af...
Maar een kippennekje moet dus kunnen? Kan je die gewoon bij de slager halen? :N:
Anne
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
nee,de nekken blijven heel en is een delicatesse, echt..je kan ze zelf kluiven.Rosita Compagner schreef:Ah jakkie.......... gaan die werveltjes dan door je soep drijven?? Ik zie het overgeefsel van mij katten wel eens.... van die losse botjes...ien schreef:Islamitische slagers verkoppen losje kippennekjes.
koop gewoon een pond en de rest trek je voor een soepie, is erg lekker!
maar bouillon trekken van nekken is een heel gewoon iets..ook in onze cultuur.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
oh, tja.... heb ik me toch verraden... ik kook nooitien schreef:nee,de nekken blijven heel en is een delicatesse, echt..je kan ze zelf kluiven.Rosita Compagner schreef:Ah jakkie.......... gaan die werveltjes dan door je soep drijven?? Ik zie het overgeefsel van mij katten wel eens.... van die losse botjes...ien schreef:Islamitische slagers verkoppen losje kippennekjes.
maar bouillon trekken van nekken is een heel gewoon iets..ook in onze cultuur.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
o..ik wel ,mijn kinderen komen zelfs voorRosita Compagner schreef:oh, tja.... heb ik me toch verraden... ik kook nooitien schreef:nee,de nekken blijven heel en is een delicatesse, echt..je kan ze zelf kluiven.Rosita Compagner schreef:Ah jakkie.......... gaan die werveltjes dan door je soep drijven?? Ik zie het overgeefsel van mij katten wel eens.... van die losse botjes...ien schreef:Islamitische slagers verkoppen losje kippennekjes.
maar bouillon trekken van nekken is een heel gewoon iets..ook in onze cultuur.Dusse, de nekken blijven voor de katten hier
moederssoepie
maar als ik voer voor de katten in de keuken klaarmaak hoor ik..kan dat niet ergens anders