Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

braadkuiken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

braadkuiken

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik heb bij de aldi een braadkuiken uit de vriezer mee genomen,met ingewanden maar zonder veren.kan ik dit zo aan de honden geven?ze zijn wel gewend om rauw te eten maar een hele kip hebben ze eigenlijk nog nooit gehad,wel 1dagskuikens.die kip(kuiken)weegt 1,2kg moet ik die delen onder de honden of kan ik 1kuiken per hond doen(ong.25kg)moet ik dit als maaltijd geven of als tussendoor?
Afbeelding

jemble 5 maanden
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Dit kan je zo aan de hond geven. Je kunt de hele kip aan 1 hond geven, dit is dan een flinke maaltijd (je honden zijn 25 kg?). Ik weet niet of je honden vasten, maar anders kun je misschien de volgende dag een vastendag inlassen. Hoeveel geef je ze normaal op een dag?
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
fabienne s
Zeer actief

vasten doe ik niet aan,mijn honden eten 3-4 dagen brok en de rest kvv maar nu kwam ik dit zo tegen en voor die prijs dorst ik het wel aan om er 1 mee te nemen.als ik jou opvolg moet er dus nog 1bij,de ene hond wel en de ander niet is een beetje zielig.ze krijgen normaal 500-650gr kvv en brok geen idee,weeg ik niet af voer op het oog.ik kan dat kuiken dus halver wege de dag geven(1probleem ze spugen als ze te lang niet gegeten hebben)en dat is dan hun eten voor de hele dag?de dag erna kan ik gerust minderen in voer.ik wil ze zaterdag kvv geven,zondag die evt.kip en maandag weer kvv,dinsdag hebben ze dan weer brok.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Marion.

Re: braadkuiken

Ongelezen bericht door Marion. »

fabienne s schreef:ik heb bij de aldi een braadkuiken uit de vriezer mee genomen,met ingewanden maar zonder veren.kan ik dit zo aan de honden geven?ze zijn wel gewend om rauw te eten maar een hele kip hebben ze eigenlijk nog nooit gehad,wel 1dagskuikens.die kip(kuiken)weegt 1,2kg moet ik die delen onder de honden of kan ik 1kuiken per hond doen(ong.25kg)moet ik dit als maaltijd geven of als tussendoor?
Je honden zijn gewend aan rauw, maar je vraagt je af of je een kip wel kunt geven :denken:

Zo gewend aan rauw zijn ze dus niet. Hak het ding eerst maar eens in vieren, en blijf erbij als je ze een stuk geeft. Ik verwacht met kip geen problemen, maar met honden die geen botten gewend zijn weet je het nooit.
Marion.

Ik heb overigens honden van 35 en 40 kilo, en no way dat die ieder een hele kip gaan krijgen. Ze moeten met 1 zo'n braadkuiken samen toch wel anderhalve dag doen.
Maxiem
Zeer actief

fabienne s schreef:vasten doe ik niet aan,mijn honden eten 3-4 dagen brok en de rest kvv maar nu kwam ik dit zo tegen en voor die prijs dorst ik het wel aan om er 1 mee te nemen.als ik jou opvolg moet er dus nog 1bij,de ene hond wel en de ander niet is een beetje zielig.ze krijgen normaal 500-650gr kvv en brok geen idee,weeg ik niet af voer op het oog.ik kan dat kuiken dus halver wege de dag geven(1probleem ze spugen als ze te lang niet gegeten hebben)en dat is dan hun eten voor de hele dag?de dag erna kan ik gerust minderen in voer.ik wil ze zaterdag kvv geven,zondag die evt.kip en maandag weer kvv,dinsdag hebben ze dan weer brok.
Oh, maar wacht, ze zijn dus niet echt gewend aan BARF. Ik dacht dat ze fulltime Barf-den. Maar ze eten dus brok en KVV. Dan zou ik het iets rustiger doen. En 1,2 kilo is wel een complete maaltijd, dus als ze de volgende dag niet kunnen vasten, sowieso in tweeen hakken :wink:
Maxiem
Zeer actief

Marion. schreef:Ik heb overigens honden van 35 en 40 kilo, en no way dat die ieder een hele kip gaan krijgen. Ze moeten met 1 zo'n braadkuiken samen toch wel anderhalve dag doen.
Ook niet als ze de volgende dag vasten?
Max is 22 kilo en kreeg ongeveer 500 gram per dag. Als ik dan het dubbele geef, vast ze de volgende dag :wink:
fabienne s
Zeer actief

met rauw bedoelde ik eigenlijk kvv,sorry verkeerd getypt.ze kregen in het verleden wel is kopvlees,hart en dat soort dingen maar allemaal door hun brok(fout dus?)nu ben ik sinds een tijdje begonnen met en de honden en de katten een aantal kvv dagen en bij de katten ook met 1dagskuikens(de honden zijn er ook erg gek op)ik wil zo nu en dan dus ook wat barf materiaal geven mits verantwoord,als ik het beter niet aan hun kan geven eten we het zelf wel op.ik blijf er zo ie zo bij als ik het geef.het is voor mij allemaal een beetje nieuw ondanks dat ik er hier veel over gelezen heb en een info avond over vers en barf heb gevolgd.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Marion.

Maxiem schreef:
Marion. schreef:Ik heb overigens honden van 35 en 40 kilo, en no way dat die ieder een hele kip gaan krijgen. Ze moeten met 1 zo'n braadkuiken samen toch wel anderhalve dag doen.
Max is 22 kilo en kreeg ongeveer 500 gram per dag. Als ik dan het dubbele geef, vast ze de volgende dag :wink:
Nee. Ze krijgen wel eens een hele kalkoennek of een hele kalfsstaart (weegt allebei een gram of 800), en dan krijgen ze dus de volgende dag niets. Gemiddeld krijgen ze hier ook iets van 500 gram, en dat is méér dan voldoende voor de dames :mrgreen:
Maxiem
Zeer actief

fabienne s schreef:met rauw bedoelde ik eigenlijk kvv,sorry verkeerd getypt.ze kregen in het verleden wel is kopvlees,hart en dat soort dingen maar allemaal door hun brok(fout dus?)nu ben ik sinds een tijdje begonnen met en de honden en de katten een aantal kvv dagen en bij de katten ook met 1dagskuikens(de honden zijn er ook erg gek op)ik wil zo nu en dan dus ook wat barf materiaal geven mits verantwoord,als ik het beter niet aan hun kan geven eten we het zelf wel op.ik blijf er zo ie zo bij als ik het geef.het is voor mij allemaal een beetje nieuw ondanks dat ik er hier veel over gelezen heb en een info avond over vers en barf heb gevolgd.
Fout? Ieder zijn eigen mening, ik vind het zelf samenstellen van een BARF-menu het beste. Het was alleen een misverstand ik dacht dat ze fulltime vers vlees aten, met alles er op en eraan, als dat niet zo is, doe je natuurlijk niet hetzelfde :wink:
Zit je trouwens al op een forum over BARF. Ik zit op link naar ander forum is verwijderd, is niet toegestaan, zie regelement Ik wist er eerst niets van en gaf gewoon C1000 eigen merk blikvoer. Maar ik ben daar helemaal overtuigd en ben ook op BARF overgestapt. Er zijn daar ook veel mensen die je kunnen helpen met samenstellen, zou je helemaal over willen stappen :wink:
Maxiem
Zeer actief

Marion. schreef:
Maxiem schreef:
Nee. Ze krijgen wel eens een hele kalkoennek of een hele kalfsstaart (weegt allebei een gram of 800), en dan krijgen ze dus de volgende dag niets. Gemiddeld krijgen ze hier ook iets van 500 gram, en dat is méér dan voldoende voor de dames :mrgreen:
Het hangt natuurlijk ook van de hond af, Max valt nog af met 500 gram per dag, dus die heeft dat echt wel nodig :wink:
Marion.

Maxiem schreef:Het hangt natuurlijk ook van de hond af, Max valt nog af met 500 gram per dag, dus die heeft dat echt wel nodig :wink:
Precies. Die van mij komen aan met meer dan 500 gram :wink:
fabienne s
Zeer actief

canyon heeft ook meer nodig dan ruby anders valt ze ook mega af. ik ga dat kuiken hakken en kijken of ze het eten maar verwacht niet dat daar een probleem van komt(dat ze het niet willen)fulltime barfen lijkt me geweldig,alleen het gehele koste plaatje houdt mij een klein beetje tegen,mag ik zo vrij zijn om te vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan honden voer(barf)
Afbeelding

jemble 5 maanden
Marion.

fabienne s schreef:canyon heeft ook meer nodig dan ruby anders valt ze ook mega af. ik ga dat kuiken hakken en kijken of ze het eten maar verwacht niet dat daar een probleem van komt(dat ze het niet willen)fulltime barfen lijkt me geweldig,alleen het gehele koste plaatje houdt mij een klein beetje tegen,mag ik zo vrij zijn om te vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan honden voer(barf)
Zo vrij mag je zijn, maar ik weet het niet :roll:

Per saldo kom ik op een Dooie Dieren Dag ongeveer uit op voedsel voor een euro of 100. En daar red ik het met 2 Goldens wel 2 maanden mee. Alleen dan tel ik de tussendoor dingen die ik in de supermarkt haal (dus jouw braadkuikens, of ossestaart, of biefstuk) niet mee.
Maxiem
Zeer actief

fabienne s schreef:canyon heeft ook meer nodig dan ruby anders valt ze ook mega af. ik ga dat kuiken hakken en kijken of ze het eten maar verwacht niet dat daar een probleem van komt(dat ze het niet willen)fulltime barfen lijkt me geweldig,alleen het gehele koste plaatje houdt mij een klein beetje tegen,mag ik zo vrij zijn om te vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan honden voer(barf)
Ik 20 tot 25 euro per maand voor 1 hond. Max krijgt ongeveer 500 gram per dag, de dag voor het vasten (1 keer per week) iets meer.
Ik bestel dat op http://www.versvoeding.nl
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Maxiem schreef:Dit kan je zo aan de hond geven. Je kunt de hele kip aan 1 hond geven, dit is dan een flinke maaltijd (je honden zijn 25 kg?).
Ik vind een hele braadkip van 1,2 kilo voor een hond van 25 kilo wel héél erg veel, eerlijk gezegd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn honden van elk ongeveer 25 kilo krijgen ieder een half braadkuiken van de Aldi en da's ruiuiuiuimmmmmm voldoende voor ze :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maxiem
Zeer actief

Scooby schreef:
Maxiem schreef:Dit kan je zo aan de hond geven. Je kunt de hele kip aan 1 hond geven, dit is dan een flinke maaltijd (je honden zijn 25 kg?).
Ik vind een hele braadkip van 1,2 kilo voor een hond van 25 kilo wel héél erg veel, eerlijk gezegd.
Dan wel de volgende dag vasten en de dag daarna gewoon weer 400 a 500 gram :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Maxiem schreef:
Scooby schreef:
Dan wel de volgende dag vasten en de dag daarna gewoon weer 400 a 500 gram :wink:
Maar de topicstartster wil geen dag laten vasten, dus dan moet ze ook geen hele braadkip geven, lijkt mij?
Maxiem
Zeer actief

Scooby schreef:
Maxiem schreef:
Scooby schreef:
Maar de topicstartster wil geen dag laten vasten, dus dan moet ze ook geen hele braadkip geven, lijkt mij?
Nee, dan niet, dat heb ik later verbeterd toch? Of niet?
Ik dacht dus dat ze helemaal aan het BARF-en was, en dat ze ook vastte, daarom zei ik ook, dat het wel kon, als je de volgende dag vastte. Doet TS dat niet, dan sowieso in tweeen delen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Heb je het bottendocument al gelezen? Zo niet dan zou ik dat eerst doen :wink:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Maxiem schreef:
Scooby schreef:
De voeding moet je aanpassen aan je hond. Er zijn nml honden die niet mogen vasten.
Niet zomaar een kip geven en dan maar vasten, zo iets moet je opbouwen als je hond dat niet gewend is.
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

ien schreef:
Maxiem schreef:
Scooby schreef:
De voeding moet je aanpassen aan je hond. Er zijn nml honden die niet mogen vasten.
Niet zomaar een kip geven en dan maar vasten, zo iets moet je opbouwen als je hond dat niet gewend is.
Dat snap ik, maar ik dacht dus dat TS dit al deed :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik geef Tosca en Tico ook ieder een hele braadkip. :N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

okay bedankt allemaal voor jullie antwoorden,ik hou dat kippetje nog even in de vriezer en ga als ik daar tijd voor heb dat bottendocument maar is door lezen.ik zou met de honden en de katten graag willen barfen,hoor daar erge positiefe verhalen over.veel instructeurs op de kc barfen en er zit hier een d.a in de buurt die zelfs barfen aanraadt en daar ook lezingen over houdt.het enige wat mij dus tegen houdt zijn de kosten vandaar dat ik het dus ook vroeg wat jullie gemiddeld per maand kwijt zijn.niet dat ik geen goede voeding voor ze over heb maar als het in het financiele plaatje niet helemaal past houdt het op vandaar dat ik al een deel begonnen ben met kvv en de rest brok.ik lees voorlopig nog aandachtig mee en die kip eten we desnoods zelf wel op.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Maxiem
Zeer actief

fabienne s schreef:okay bedankt allemaal voor jullie antwoorden,ik hou dat kippetje nog even in de vriezer en ga als ik daar tijd voor heb dat bottendocument maar is door lezen.ik zou met de honden en de katten graag willen barfen,hoor daar erge positiefe verhalen over.veel instructeurs op de kc barfen en er zit hier een d.a in de buurt die zelfs barfen aanraadt en daar ook lezingen over houdt.het enige wat mij dus tegen houdt zijn de kosten vandaar dat ik het dus ook vroeg wat jullie gemiddeld per maand kwijt zijn.niet dat ik geen goede voeding voor ze over heb maar als het in het financiele plaatje niet helemaal past houdt het op vandaar dat ik al een deel begonnen ben met kvv en de rest brok.ik lees voorlopig nog aandachtig mee en die kip eten we desnoods zelf wel op.
Ik ben nu even op KVV, vanwege ziekte, maar dat is voor mij een heel stuk duurder dan BARF. Hoeveel geef je aan voedsel uit in de maand? Wat voor ras, hoe oud en hoe zwaar is je hond?
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Mijn rottweilers 39 en 43 kilo krijgen gerust 1 kip, dat is daar moeten ze het wel de hele dag mee doen dan.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

.[/quote]

Ik ben nu even op KVV, vanwege ziekte, maar dat is voor mij een heel stuk duurder dan BARF. Hoeveel geef je aan voedsel uit in de maand? Wat voor ras, hoe oud en hoe zwaar is je hond?[/quote]

ik heb 2 flatcoated retrievers van 25kg(11jaar) en 28kg(8jaar). met een zak prins brok van 33,95 doen ze ongeveer een maand.dan koop ik nog elke week voor 10-15 euro aan vers vlees.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Maxiem
Zeer actief

fabienne s schreef:
Maxiem schreef:
Ik ben nu even op KVV, vanwege ziekte, maar dat is voor mij een heel stuk duurder dan BARF. Hoeveel geef je aan voedsel uit in de maand? Wat voor ras, hoe oud en hoe zwaar is je hond?

ik heb 2 flatcoated retrievers van 25kg(11jaar) en 28kg(8jaar). met een zak prins brok van 33,95 doen ze ongeveer een maand.dan koop ik nog elke week voor 10-15 euro aan vers vlees.
Ik wil wel voor je kijken of ik een goed menu kan samenstellen en hoe duur dat is, als je wilt?
Dan kan je kijken of het enigzins haalbaar is.
fabienne s
Zeer actief

ja als jij dat voor mij zou kunnen en willen doen dan heel graag :ok: kijk ik wel of ik er wat mee kan(of ik daar ook kan aankomen hier in de buurt)of kan je ook veel bij de supermarkt halen?
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”