Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

train

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

atike
nieuw lid
Contacteer:

train

Ongelezen bericht door atike »

fghjkl
Laatst gewijzigd door atike op 07 jan 2008 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Ik denk dat je een boel reacties gaat krijgen.... maar wellicht niet die jij verwacht.
Waaks worden leer je een hond niet zomaar even tussendoor aan. Dat moet 'erin' zitten, als het er niet inzit komt het er ook niet uit. Vaak worden honden vanzelf waakser als ze wat ouder worden, en Rotweilers zijn vrij laat volwassen. Maar dan nog: wil jij zeker weten dat je hond jou beschermt op straat dan zou ik toch zelf met haar gaan trainen, IPO bijvoorbeeld. Rotjes doen daar vaak wat langer over dan bepaalde andere rassen (mechels) dus verwacht geen wonderen. Bovendien zul je toch echt zelf veel tijd in je hond moeten stoppen. Ikzelf train een Duitse Herder die niet van mij is, en waar de eigenaren weinig mee doen (ok, niets mee doen). Daar loop ik in de training steeds weer tegenaan. Als zij dagelijks een uurtje tijd aan de hond zouden besteden (ok, een hálf uur!) dan haalde ik in het weekend twee keer zo goede resultaten.

Groetjes,

C.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:denken: een dobermann is een hond uit de waak- en verdedigingshonden... zoals de naam al zegt moet dit er in zitten.
Mijn dober heb ik niks hoeven te leren dat ging puur natuur. Daarnaast waarom wil je je hond op straat waaks laten worden? Wat wil je hiermee bereiken? Denk erom dat jij altijd verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond, hits je hem op en hij bijt iemand is het einde hond waarschijnlijk. Daarnaast mag je zelf wel iets moeite doen voor een hond! Een dober is een hond die erg aan 1 persoon hangt, z'n baas. Dus die moet dingen met hem ondernemen geen vreemde. Ga er lekker IPO mee trainen zodat hij zich kan uitleven. Maar hou wel in je achterhoofd dat het een dober is die pas rond z'n 3e volwassen is, dit in tegenstelling tot een mechelaar. Train je je dober suf voor die tijd, dan kun je hem met 3 jaar afschrijven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Zowieso je hond uit handen geven om te laten trainen ?
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Waarom heb je een Doberman genomen als je geen tijd wil vrijmaken met het beestje bezig te zijn? Hoe zit dat met die andere honden heb je die ook nog?

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Waarom heb je een Doberman genomen als je geen tijd wil vrijmaken met het beestje bezig te zijn? Hoe zit dat met die andere honden heb je die ook nog?

Anne
hoi ik ben atike
en heb een labrador
en een kruising tussen border collie/bernen sennen en rotweiler
ik heb de kruising hond (rambo)
nu net 1 dag maar hij is al 4 jaartjes oud
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Van alleen africhting word een hond niet waaks hoor :wink: Zijn zat honden die super zijn in africhting, maar niet waaks zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Van alleen africhting word een hond niet waaks hoor :wink: Zijn zat honden die super zijn in africhting, maar niet waaks zijn.
nee maar daar kun je wel iets doen aan gehoorzaamheid en daar is de dober dus nog wel steeds voor gemaakt... alhoewel de huidige dober ook niet erg geschikt meer is voor de IPO maar dat is een ander onderwerp. :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

malinois schreef:
jidde schreef:Van alleen africhting word een hond niet waaks hoor :wink: Zijn zat honden die super zijn in africhting, maar niet waaks zijn.
nee maar daar kun je wel iets doen aan gehoorzaamheid en daar is de dober dus nog wel steeds voor gemaakt... alhoewel de huidige dober ook niet erg geschikt meer is voor de IPO maar dat is een ander onderwerp. :wink:
Lekker trainen kan nooit kwaad, maar het geeft natuurlijk geen garantie dat ze ook daadwerkelijk bijten i nzulke situaties. Nanni waakt als de beste, maar ik denk dat puntje bepaald zij zich laat wegjagen. Tuana is een allemansvriendje, maar van haar verwacht je niet dat ze wat doet, terwijl zij wel wat zal doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
malinois schreef:
Lekker trainen kan nooit kwaad, maar het geeft natuurlijk geen garantie dat ze ook daadwerkelijk bijten i nzulke situaties. Nanni waakt als de beste, maar ik denk dat puntje bepaald zij zich laat wegjagen. Tuana is een allemansvriendje, maar van haar verwacht je niet dat ze wat doet, terwijl zij wel wat zal doen.
nee maar om die reden IPO te gaan doen zou ook geen enkele zichzelf respecterende vereniging iemand aannemen lijkt me daarom schreef ik ook:
waarom wil je je hond op straat waaks laten worden? Wat wil je hiermee bereiken? Denk erom dat jij altijd verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond, hits je hem op en hij bijt iemand is het einde hond waarschijnlijk
:wink:

Mijn vorige vereniging heeft om die reden zelfs ooit iemand geweigerd :wink:
Afbeelding
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Als het goed is, zit het waakse er gewoon in...... De een heeft of toont het wat meer dan de ander.
zowiezo blijft een dober lang jong in zijn gedrag. En zeker het eerste jaar van zijn leven is alles leuk. Pas als hij 2,5 jaar is is hij volwassen en is zijn karakter gevormd. Tot die tijd is het aan jou om hem goed te begeleiden.
Luca is een allemans vriend, vind iedereen leuk en aardig. Gedraagt zich totaal niet waaks. oh ja, alleen de auto......... die is van HEM!! (anders kan ie niet meer naar het bos, slim zijn ze........)....
Maar ik weet dat als het nodig is hij echt niet aardig is, en absoluut geen allemansvriend meer is.......

Waarom wil jij laten zien dat je hond waaks is dan???
Vind je dat stoer staan??
Bij mij als de deurbel gaat gaat luca zijn speeltje pakken.........

En daarnaast zou ik ZELF gaan trainen met je hond. Daarmee krijg je ook een sterke band met je hond.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

je moet zelf gaan trainen en niet een ander je hond laten trainen.

een trainer is bedoeld om de mens op de juiste manier met de hond om te laten gaan met wat je ermee wilt bereiken, niks meer of minder.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

8 maanden hoelang wil je die hond kwijt en hoeveel heb je er voor over?

mol :8):
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Nanna schreef:Een hond nemen van een werkras en er dan geen tijd voor hebben...
Waarom heb je die hond eigenlijk genomen? Waarom moet ie op straat "waaks" zijn?
Om mee te blitsen en stoer te doen?
Vind het maar een vreemd verhaal.
Dat past leuk bij het trainingspak en de tatoo's :mrgreen:
Afbeelding
Sab86
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sab86 »

Ik denk idd dat je het beter zelf kan doen, je hoeft alleen veel met hem om te gaan, en dat doe je natuurlijk automatisch. Hij gaat jou dan als roedelgenoot zien (als het goed is doet hij dit al) en dan gaat hij vanzelf waken. Ook op je erf, als hij dit ziet alsof het van hem is ben je klaar. Een hond word vanzelf waaks, dit kun je niet of nauwelijks trainen.

Succes ermee :)

Groetjes Sabine
Uncondisional love is what you get from your dogs when you treat them right...
qyan1
Actief
Mijn ras(sen): Dobermann
Aantal honden: 0

Re: trainer gezocht dobermann

Ongelezen bericht door qyan1 »

atike schreef:hoi ik heb een dobermann pup van 8 maanden ongeveer nou is het zo dat ik haar graag waaks wil maken in huis en als we buiten lopen
maarheb daar de tijd er niet voor nu zoek ik iemand die tegen vergoeding mijn hond zou willen trainen de basis dingen kan ze al zoals zit en af etc etc
hoop dat ik iemand vind die dat wilt doen of iemand die weet waar ik zo iets kan vinden

alvast bedankt

groetjes Atike
:roll:
Geen tijd, waarom neem je dan in godsnaam een dober?
Een dobermann van 8 maanden bezit nog geen waak/verdedigingsdrift, dat is nog een jonge hond en ondanks zijn/ haar formaat zelfs ook nog wel een pup in zijn kop.
Waak en veredigingdrift komen meestal pas vanaf een maand of 15.
Echter, ze hebben daar echter geen enkele training voor nodig!!!
Zeker niet voor op straat of in huis.
Maar hey, beetje verstand van dobers en de moeite en tijd willen nemen om je te verdiepen in het ras, en dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Maar een dobermann is natuurlijk stoer en zonder waken op straat en huis, voel jij jezelf zeker niets waard? Kortom, je hebt een waakse dober nodig, zodat je zelf nog iets voorsteld. Overtuig me maar eens van mijn ongelijk :roll:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Deze gebruiker heeft ook een website. Ik geef toe, het is even doorbijten... maar ik quote:
Huisdieren: jah me cavia Jakko
Toe aan een update?

*flauw*

Nu serieus: ik zou idd ook geen Dober in huis halen als ik er de tijd niet voor had. En als ik de tijd wel had, maar niet de kennis, dan is de enige weg zèlf met je hondje te gaan trainen. Echte africhting is misschien niet de meest geschikte tak van sport voor een moderne Dober, maar ga anders met het beestje eens naar een leuke hondenschool?

Waaksheid komt véél later pas en meestal spontaan.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ik heb niet echt de indruk dat ze nog meeleest....

C.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Casey schreef:Ik heb niet echt de indruk dat ze nog meeleest....

C.
Te druk met sexen met zun schatje.

Anne
CKS
Zeer actief

starfleet schreef:

C.

Anne
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: Jij had dus ook haar 'website' bekeken?

Nu snap ik hem... daarom had ze ook geen tijd om zelf haar hond af te richten!! :smile2: :mrgreen:

C.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Casey schreef:
starfleet schreef:

C.

Anne
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: Jij had dus ook haar 'website' bekeken?

Nu snap ik hem... daarom had ze ook geen tijd om zelf haar hond af te richten!! :smile2: :mrgreen:

C.
Ze vindt het in elk geval niet eng om levend te verbranden :smile:
Atike's website: Cremeren of begraven: Cremeren ,.. ben veelste bang om levend begraven te worden
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

als je een nieuwe auto koopt vraag je toch ook niemand anders om hem in te rijden

als je er geen tijd voor hebt neem dan geen hond
Afbeelding
Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Ongelezen bericht door Hector »

je hebt zoveel beesten, maar die komen niet voor op de site :roll:

:blah: :blah: :blah: en verkoop die dober, kan hij nog een leuk leven krijgen!!!
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

n ahara berichten effe negelezen te hebben heeft dat breezersletje echt al de moeite haar andere honden aan te kunnen, laat staan dat ze een afgerichte dober wil.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Hector schreef:je hebt zoveel beesten, maar die komen niet voor op de site :roll:

:blah: :blah: :blah: en verkoop die dober, kan hij nog een leuk leven krijgen!!!
Ik denk dat de site een beetje oud is :wink:
En die dober bij haar laten lijkt me inderdaad ook geen strak plan, als je al vraagt of iemand anders hem kan trainen omdat je geen tijd hebt :N:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

ja iemand anders laten trainen schiet je niet zo veel mee op en alle honden hebben wel wat waaks in zich mijn dogo was altijd al een 1 mans hond maar de waaks heid begon pas met 6/7 maanden hij is nu een jaar en compleet verandert
een dober blijft veel langer jong dus zal zoals al eens gezegt is later pas het volwassen karakter ontwikkelen
en als je geen tijd hebt ja moet ke geen hond nemen en als je een hond wilt maak je tijd :denken:
Marco#

Re: trainer gezocht dobermann

Ongelezen bericht door Marco# »

atike schreef:hoi ik heb een dobermann pup van 8 maanden ongeveer nou is het zo dat ik haar graag waaks wil maken in huis en als we buiten lopen
maarheb daar de tijd er niet voor nu zoek ik iemand die tegen vergoeding mijn hond zou willen trainen de basis dingen kan ze al zoals zit en af etc etc
hoop dat ik iemand vind die dat wilt doen of iemand die weet waar ik zo iets kan vinden

alvast bedankt

groetjes Atike
Erg sneu voor de hond dat jij geen tijd vrij maakt. Normaal gesproken denk je van te voren na of je wel of niet tijd hebt voor een hond/kind. Ik snap echt niet dat de fokker hem aan jou heeft meegegeven. Een hond is geen mode artikel waarmee je de blits maakt naar je collega bREeZaH sletjes :neenee: Dus handjes uit de mouwen of anders je hond onderbrengen bij iemand die WEL om honden geeft. Waar heb je hem eigenlijk vandaan?
CKS
Zeer actief

Dit is een oud topic- Atike heeft al een tijd niets meer van zich laten horen. Hond zal intussen of strak afgericht, of eenzaam in de tuin achtergelaten zijn.

Kees
protectiondogs
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door protectiondogs »

je kan altijd contact opzoeken met www.protection--dogs.com .Wij doen alle soorten honden voor africhting, zowel gehoorzaamheid als alle andere soorten van opleiding naar gelang de wensen van de klant.

Wij werken ook voor politie en bewakingsfirmas en particulieren.....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

protectiondogs schreef:je kan altijd contact opzoeken met www.protection--dogs.com .Wij doen alle soorten honden voor africhting, zowel gehoorzaamheid als alle andere soorten van opleiding naar gelang de wensen van de klant.

Wij werken ook voor politie en bewakingsfirmas en particulieren.....
:denken:
In- en verkoop van honden voor persoon- en eigendomsbeveiliging
mijns inziens kopen jullie honden op om daarna weer te verkopen (eventueel in het buitenland) aan leger, beveiligingsbedrijven en politie toch? Zoals de meeste k-9 organistaties?
Als mensen een hond kopen hoor je die zelf op te voeden, anders moet je geen hond nemen, simpel zat. Dan moet je geen bedrijf inhuren om je hond even af te richten. Of je neemt een kant- en klare hond bijv. van jullie of je neemt een pup en richt hem zelf af.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”