Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belle heeft vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Belle heeft vlooien

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

We zagen iets op bed springen wat een vlo leek, en nu heb ik Belle met het netenkammetje gekamd en ja hoor, er kwam één vlo vanaf en ik vond vlooienpoepjes. Ik heb Belle niet eerder behandeld met spul maar ik heb hier wel nieuwe Tea Tree Oil in huis, kan ik dat nu gebruiken en hoe? Of moet ik echt anti vlooienspul halen bij de DW? Zo ja, welke is het meest diervriendelijk?
Dazwa84

Hugo is nu maar alvast Frontline aan het halen.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Inderdaad, als de hond al vlooien heeft, heeft tea tree geen zin. Dat doodt de vlooien namelijk niet maar werkt preventief. Bij mij zijn de vlooien al resistent voor Frontline, mijn d.a. verkoopt het ook niet meer (regio Rotterdam).
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Anna Penta schreef:Inderdaad, als de hond al vlooien heeft, heeft tea tree geen zin. Dat doodt de vlooien namelijk niet maar werkt preventief. Bij mij zijn de vlooien al resistent voor Frontline, mijn d.a. verkoopt het ook niet meer (regio Rotterdam).
Chips, ik woon ook in Rotterdam. Gister zag ik ook een vlo op mijn hond :N: en heb ze in de frontline gezet. Hoelang voordat je weer een ander middel kan gebruiken?? :denken: Algauw een maand toch?
Groetjes van Bo en de honden.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Bah! :mrgreen:

Meestal betekent 1 vlo op de hond tientallen eitjes en vlooien in huis dus ik zou ieder geval de omgeving, je huis dus, even goed insprayen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dazwa84

Ze heeft nu een pipetje frontline gehad. Hugo heeft ook zo'n omgevingsspray gekocht maar ik vind dat doodlink. Ik heb nl. ook ratjes en die zijn al heel erg gevoelig op de luchtwegen. Nu weet ik dat ik ze dan apart moet zetten ( ze zouden dan even in het berghok kunnen) maar toch. Heeft iemand ervaring met zo'n spray? Het heet Exil Duo-On..
Dazwa84

Eline* schreef:Bah! :mrgreen:

Meestal betekent 1 vlo op de hond tientallen eitjes en vlooien in huis dus ik zou ieder geval de omgeving, je huis dus, even goed insprayen. :wink:
Vies he :jank: We hebben alles gestofzuigd en ik heb dus zo'n omgevingsspray (zie mn vorige berichtje) maar ik ben een beetje huiverig om het te gebruiken, al weet ik wel dat het eigenlijk wel moet, willen we geen vlooienplaag krijgen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik gebruik de spray niet, alleen frontline en program combinatie, dat is echt afdoende.

Anne
Dazwa84

starfleet schreef:Ik gebruik de spray niet, alleen frontline en program combinatie, dat is echt afdoende.

Anne
Ook in huis? Want we hebben nl. een stoffen bank en ze komt ook op bed.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dazwa84 schreef:Ze heeft nu een pipetje frontline gehad. Hugo heeft ook zo'n omgevingsspray gekocht maar ik vind dat doodlink. Ik heb nl. ook ratjes en die zijn al heel erg gevoelig op de luchtwegen. Nu weet ik dat ik ze dan apart moet zetten ( ze zouden dan even in het berghok kunnen) maar toch. Heeft iemand ervaring met zo'n spray? Het heet Exil Duo-On..
Ja, kan hoor. Ik heb ook allerlei klein kroost en je moet ze wel echt een dag wegzetten bv op de badkamer. Dan je huis sprayen, alles open en eind van de middag de boel weer dicht, kacheltje aan en dan is het weer goed. Althans, zo heb ik het gedaan!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dazwa84

Eline* schreef:
Dazwa84 schreef:Ze heeft nu een pipetje frontline gehad. Hugo heeft ook zo'n omgevingsspray gekocht maar ik vind dat doodlink. Ik heb nl. ook ratjes en die zijn al heel erg gevoelig op de luchtwegen. Nu weet ik dat ik ze dan apart moet zetten ( ze zouden dan even in het berghok kunnen) maar toch. Heeft iemand ervaring met zo'n spray? Het heet Exil Duo-On..
Ja, kan hoor. Ik heb ook allerlei klein kroost en je moet ze wel echt een dag wegzetten bv op de badkamer. Dan je huis sprayen, alles open en eind van de middag de boel weer dicht, kacheltje aan en dan is het weer goed. Althans, zo heb ik het gedaan!
Ok, dat is weer een geruststelling. :ok:
Anna*

Ik heb al heel lang geregeld vlooien in huis, maar wil per se geen giftige omgevingsspray gebruiken. Af en toe een pipetje, dan gaat het weer even goed. Moet erbij zeggen dat ik het in het begin te lang heb laten versloffen. Maar bij één vlo direct een behandeling op de hond, dan is het meestal nog wel in toom te houden en hoef je echt niet gelijk je hele huis te behandelen (wel kleedjes waar de hond ligt heet wassen en de hond geregeld op vlooien controleren).

Deze week was ik het zo zat, stond op het punt toch maar een omgevingsspray te kopen. Uiteindelijk niet gedaan. Bij mij komen de hondjes namelijk overal, ik heb tig mandjes staan, onmogelijk om alles en alles te vergiftigen in huis. Heb verder ook een konijn loslopen.

Heb het anders gedaan om voorgoed af te rekenen met vlooien: alle kleedjes (ook in de auto en fiets) op 90 graden gewassen. Verder een tip uit mijn eigen boek gevolgd (was ik alweer vergeten) en mijn huis met een stoomapparaat schoongemaakt, vooral tussen de kieren van de planken vloer en onder de plinten. Dit ga ik de winter lang elke week doen, doodt eitjes én larven.

Ander alternatief voor gif is een oplossing van groene zeep en spiritus, óf een soda-oplossing. Dat eerste stinkt wel maar doodt ook eitjes en larven. Maar is niet giftig.

Ieder zijn eigen keus, maar een spuitbus gif voelt voor mij gewoon niet goed. De pipetjes zijn voor mij de limit en zelfs dat liever niet.
starfleet
Erelid

Dazwa84 schreef:
Ook in huis? Want we hebben nl. een stoffen bank en ze komt ook op bed.
Stel je zou dat nu gaan gebruiken, dan zijn er nog wel vlooien die uitkomen. Ze springen op Belle en gaan dood en degenen die niet dood gaan gelijk kunnen zich niet meer voortplanten i.v.m. de Program.

Ik zou wel alles wat kan heet wassen en wat ik wel gedaan heb ik het verleden is de mand e.d. inspuiten (buiten) en een tijdje in een vuilniszak gestopt. De naden van de bank waar je haast niet bijkan met de stofzuiger zou je eventueel wel kunnen inspuiten, maar er zijn echt overal hoekjes en gaten waar die krengen zich verstoppen.

Ik heb ook wel eens jaren geleden het hele huis gesprayed, maar ik vond dat zo'n gedoe alle kieren en spleten inspuiten en voor jezelf is het ook bepaald niet gezond, want je krijgt die troep toch binnen als je aan het spuiten bent. Met Program en frontline combi is je huis echt heel snel vlovrij.

Anne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik gebruik liever iets in huis dan op mijn hond. Ik heb overigens al jaren geen vlo gezien, niet in huis ( want dat hou ik enrom goed schoon :mrgreen: :roll: ) en ook niet op de honden! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Jullie kunnen ook nog Tea Tree spray of olie gebruiken voor de omgeving die zijn op natuurlijke basis. Ze werken preventief en behandelend, ook voor katten.
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Je hebt ook frontline Comb, dat is voor de hond en de omgeving.
Fijn he vlooien......
JoOrdY
Actief

Ongelezen bericht door JoOrdY »

Als je je huis inspuit met dat spul is het dan niet gevaarlijk voor jouwzelf?
(Tenzij je een vlo bent dan) :smile:
Afbeelding
www.natteneusjes.actieforum.com (Met o.a Online Chatbox & Rommelmarkt!)
starfleet
Erelid

JoOrdY schreef:Als je je huis inspuit met dat spul is het dan niet gevaarlijk voor jouwzelf?
Je moet de boel afsluiten en dan een paar uur het huis uit.

Anne
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Misschien is Stronghold iets voor je? ( Nu ook buiten de DA te verkrijgen, bv op internet )

Afbeelding
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

starfleet schreef:
JoOrdY schreef:Als je je huis inspuit met dat spul is het dan niet gevaarlijk voor jouwzelf?
Je moet de boel afsluiten en dan een paar uur het huis uit.

Anne
Klinkt allemaal erg chemisch ik houd het mooi bij Tea Tree.
lloyd
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lloyd »

geef je hond iedere dag een klein beetje knoflook door zijn eten of een capsule dan ben je er zeker van dat je hond vlovrij blijft en het houdt ook teken tegen we doen dat nl. ook op advies omdat we hond hebben die niet tegen de vlooienbestijdingsmiddelen kan.En ik moet je zeggen het helpt goed geen vlo te bekennen ook de katten niet.Hoop dat je hier wat aan hebt. En het is een natuurlijk product geen gif.

gr barendina
Anna*

lloyd schreef:geef je hond iedere dag een klein beetje knoflook door zijn eten of een capsule dan ben je er zeker van dat je hond vlovrij blijft
Da's niet waar :wink:

Je houdt de vlooien als je geluk hebt op afstand hoewel je ook pech kunt hebben. Heeft je hond al vlooien, dan kun je hem kilo's knoflook voeren (niet aan te raden trouwens) maar de vlooien blijven. Helaas.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”