Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

levertraan

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

levertraan

Ongelezen bericht door Silvia »

ik ging net bij de dieren winkel visolie halen maar dat hadden ze niet ik heb toen van die biofood zalm bonbons meegenomen.
toen ik langs de drogist kwam vroeg ik hem of hij vloeibare visolie had wat ik aan honden kan geven en hij adviseerde me levertraan (de ouderwetse)
hij heeft een paar klanten die het aan hun show duiven geven voor de glanzende veren en de weerstand.

ik heb al gezocht bij de zoekfunctie en daar vond ik inderdaad dat dat ook kan.
maar dat je beter zalmolie in de zomer kan geven en levertraan in de winter ivm vitamine D die daar in zit.

hoe denken jullie hier over en is er iemand die het de hond geeft?
Groetjes Silvia en Diesel
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

mijn honden lusten het niet, heb toch een hele bizondere smaak

maar misschien heb je ze ook in capules
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Levertraan (de ouderwetse) is gewoon een van de producten uit de walvisvangst :19: Al is het gezond, ik ga daar dus niet aan meebetalen :neenee:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

MARC_S schreef:Levertraan (de ouderwetse) is gewoon een van de producten uit de walvisvangst :19: Al is het gezond, ik ga daar dus niet aan meebetalen :neenee:
Precies.
Er schijnt wel levertraan te bestaan gewonnen uit vis, maar over het algemeen komt het uit walvis.
Visolie kan je dan echt veel beter gebruiken en dat is ook overal verkrijgbaar tegenwoordig zonder dat het heel duur hoeft te zijn. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Roelfien schreef:
MARC_S schreef:Levertraan (de ouderwetse) is gewoon een van de producten uit de walvisvangst :19: Al is het gezond, ik ga daar dus niet aan meebetalen :neenee:
Precies.
Er schijnt wel levertraan te bestaan gewonnen uit vis, maar over het algemeen komt het uit walvis.
Visolie kan je dan echt veel beter gebruiken en dat is ook overal verkrijgbaar tegenwoordig zonder dat het heel duur hoeft te zijn. :ok:
ik dacht gelezen te hebben dat dit niet meer van de walvis komt.

dit vond ik op internet

**Levertraan is een olie gewonnen uit de lever van haai, kabeljauw, en andere kabeljauwachtige vissoorten. Het is een vette olie, en bevat jodium, fosfor, en vitamine A en D.**
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

ien schreef:ik dacht gelezen te hebben dat dit niet meer van de walvis komt.

dit vond ik op internet

**Levertraan is een olie gewonnen uit de lever van haai, kabeljauw, en andere kabeljauwachtige vissoorten. Het is een vette olie, en bevat jodium, fosfor, en vitamine A en D.**
Zou kunnen maar dan moet dat wel expliciet op de verpakking staan. Zolang Noorwegen en Japan bergen walvissen slachten wordt daar zeker ook nog levertraan van gemaakt :19:

Haaien worden ook afgeslacht alleen om hun olie en vinnen en ook daar sta ik nou niet bepaald achter :wink: De levende dieren worden zonder vinnen en staart zo weer overboord gekiept om naar de diepzee te zinken en langzaam dood te gaan. Van een tonijn wordt in ieder geval nog wat meer gemaakt dan alleen soep en olie :ok:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

De visoliecapsules van de Hema zijn super! Die gebruik ik regelmatig, ook voor mezelf trouwens :wink:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: levertraan

Ongelezen bericht door Angelique25 »

twinmamasilvia schreef:ik ging net bij de dieren winkel visolie halen maar dat hadden ze niet ik heb toen van die biofood zalm bonbons meegenomen.
toen ik langs de drogist kwam vroeg ik hem of hij vloeibare visolie had wat ik aan honden kan geven en hij adviseerde me levertraan (de ouderwetse)
hij heeft een paar klanten die het aan hun show duiven geven voor de glanzende veren en de weerstand.

ik heb al gezocht bij de zoekfunctie en daar vond ik inderdaad dat dat ook kan.
maar dat je beter zalmolie in de zomer kan geven en levertraan in de winter ivm vitamine D die daar in zit.

hoe denken jullie hier over en is er iemand die het de hond geeft?
Als jouw hond een compleet voer krijgt dan zou ik absoluut geen levertraanolie supplementeren. Dan ging ik voor een gewone visolie waarbij er geen risico's bestaan van overdosering van vit. D
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”