Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
ik heb voor mijn kerst het boek van john fisher gehad: denken als een hond. echt een heel erg leuk en interresant boek (mijn familie vraagt steeds of ik al ga blaffen)
nu heeft hij het over discs, waarmee hij rammelt als een hond wil gaan blaffen om hem af te leiden. (leg het vast een beetje moeilijk uit)
kent iemand dit?? en kan ik die ergens krijgen??
door het boek snap ik dick een beetje
dacht dat ik hem wel snapte, maar nu weet ik sommige dingen zeker. dat hij erg dominant is. en omdat hij bij ons kwam toen hij 6weken was en toen al zonder moeder was heeft hij niet veel hondse opvoeding gehad.
Toevallig heb ik het boek vlak voor de kerst zelf gekocht en zat ik met dezelfde vraag, dus bedankt voor de link! Ik ben wel benieuwd of iemand hier op het forum er ervaring mee heeft.
Gos schreef:Toevallig heb ik het boek vlak voor de kerst zelf gekocht en zat ik met dezelfde vraag, dus bedankt voor de link! Ik ben wel benieuwd of iemand hier op het forum er ervaring mee heeft.
Ik heb het zien gebruiken
De baas had het geleerd bij de GT.
Aanvankelijk ging het heel goed, maar omdat de baas het geduld niet helemaal kon opbrengen of zoiets ging het op een gegeven moment niet meer.
Baas had namelijk bedacht dat hij ook brullend op de hond af moest stormen en dan de discs gooien
En dat is dus juist niet de bedoeling. De discs moeten het zelf oplossen, zonder verdere "bemoeienis" van de baas.
Ik gebruik zelf een klein blikje met kiezeltjes in plaats van de discs omdat ik indertijd ook niet wist waar ik ze zou kunnen kopen
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ze werden gebruikt bij de cursussen van Gaus die ik met Sacha gevolgd heb, maar dat is al weer jaren terug. Sacha vond ze wel leuk en nam ze in de bek . Maar het had wel het beoogde effect: het gedrag wat we niet wensten, stopte wel. Later hoef je er alleen even mee te rammelen.
ranetje schreef:
Ik gebruik zelf een klein blikje met kiezeltjes in plaats van de discs omdat ik indertijd ook niet wist waar ik ze zou kunnen kopen
Ik neem aan dat jij het op de juiste manier gebruikt en dat het het beoogde effect heeft?
Yep
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Ik heb de discs hier ook nog liggen en gebruik ze nog heel af en toe.
Meer als opfrissertje als Cody heeft besloten zijn korte termijngeheugen aan de kapstop te hangen.
Heb er ooit een workshop van gevolgd en het aanleren is iets waar je wel geduld voor moet kunnen opbrengen.
Sommige honden reageren echt helemaal niet of averecht op de disc.
Ik heb ervaring met deze disc en zou zo zeggen.
het zal bij iedere hond weer anders werken.
Ik heb eht toen gebruikt om het fixeren wat hij deed te onderbreken.
Heeft eerst wel geholpen, maar naarmate de tijd verstreek deed het hem weinig meer.
ik hoop dat jij andere ervaringen zal hebben
weet iemand of er een cursus of een echt uitleg boekje te koop is?? er staan in het boek wel een paar voorbeelden.
ik zou het graag gebruiken om zijn geblaf af te leren, maar of dat gaat lukken??
brenjomi schreef:weet iemand of er een cursus of een echt uitleg boekje te koop is?? er staan in het boek wel een paar voorbeelden.
ik zou het graag gebruiken om zijn geblaf af te leren, maar of dat gaat lukken??
Als je even via google op mark wibier hondenschool in schoonbebeek zoekt.
Ik trainde bij hem en hij werkt er dus mee.
je kan hem altijd bellen
Heeft iemand toevallig de nederlandse vertaling van de uitleg van de fisherdiscs?
De handleiding en trainingsuitleg staat alleen in het engels duits en frans in het bijbehorende boekje.
Of is deze nederlandse handleiding misschien op intrnet te vinden?
Wij hebben ze ook maar hier worden ze ook alleen nog gebruikt om de honden aan iets te herrineren.
Bijvoorbeeld dat de gordijnen niet voor niks dicht zijn als we weg zijn. (ze blaffen als ze de straat in kunnen kijken) Als we weer regelmatig een hond achter de gordijnen zien als we thuiskomen, hangen we de discs aan een knijper aan het gordijn. Hond probeert het gordijn opzij te doen, patsss, discs op de grond en het duurt weer een maand of twee/drie voordat er nieuwe pogingen gedaan worden.
We hebben ze destijds ook gebruikt om Jurek af te leren paardenpoep te eten.
Azyzam schreef:Heeft iemand toevallig de nederlandse vertaling van de uitleg van de fisherdiscs?
De handleiding en trainingsuitleg staat alleen in het engels duits en frans in het bijbehorende boekje.
Of is deze nederlandse handleiding misschien op intrnet te vinden?
Als je ze op www.breakthechain.nl koop leveren ze er een nederlandse vertaling bij.
Het goed aanleren van de discs is van erg belangrijk.
Bij mij werkt hij nog steeds goed.
Ik heb gewoon voor 50 cent een tamboerijn gekocht op de rommelmarkt en dit heeft hetzelfde effect.
Bij Alonso heb ik het gebruikt voor het geblaf naar poezen buiten en op de tv.
Nu hoef ik bij ongewenst gedrag alleen maar even de tamboerijn te pakken en te rammelen en hij gaat af. Ik vindt het mits goed gebruikt een perfecte oplossing.
Bij ons heeft even rammelen met een slipketting (die voor de rest toch nooit gebruikt wordt) het gewenste effect. Ze mogen staan blaffen als gekken, en ze worden meteen rustig. Heel gek, maakt helemaal niet veel geluid, maar ze worden er muisstil van, alletwee. En idd, de slipketting ergens hangen waar ze moeten afblijven helpt ook prima.
Vera schreef:Bij ons heeft even rammelen met een slipketting (die voor de rest toch nooit gebruikt wordt) het gewenste effect. Ze mogen staan blaffen als gekken, en ze worden meteen rustig. Heel gek, maakt helemaal niet veel geluid, maar ze worden er muisstil van, alletwee. En idd, de slipketting ergens hangen waar ze moeten afblijven helpt ook prima.
Dat is eigenlijk net zoiets als de fisherdiscs
Ja ik heb destijds bij de MG instructeurscursussen het ook geleerd met een type van ketting....en t is waar, ze liggen altijd wel in een schuif ofzo. 9 jaar na het aanleren ervan volstaat nog steeds een rinkeltje om mijn honden te laten stoppen wat ze ook verkeerd aan het doen zijn.
De aanleerfase is de belangrijkste, begin je verkeerd dan kan je het vergeten. Ze mogen de actie niet met het baasje associeren, dus je speelt er nooit mee open en bloot.
Als ik de ketting neem en er is een hond bij me in de buurt dan begin ik te hoesten en te proesten zodat ie niet hoort dat ik ze vastneem om ze weg te leggen of in mijn zak van mijn vest weg te steken.
Nu met de pups heb ik natuurlijk een ander middeltje nodig want anders begrijpen de grote honden er ook niets meer van als die ketting gaat gaan rinkelen.
Effe kijken naar die fisher-disks...maar ja die zullen hier wel niet verkrijgbaar zijn...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Elke keer als ik de vloer met een vloer wissen moet schoonmaken, dan komt Diëgo erop af en probeert de doek die om de wisser zit er af te trekken.
Op die manier ben ik natuurlijk nog uren bezig.
Ik heb vanmorgen de fisher disks om de steel van de wisser gehangen en hij is er niet meer bij geweest.