Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV, 2 vraagjes
Moderator: moderatorteam
- DeButler
- nieuw lid
KVV, 2 vraagjes
Mijn hond eet momenteel alleen brokken.
Ze heeft veel last van winderigheid en poept ontzettend vaak. Nu lees ik hier op het forum veel over KVV en dit staat mij wel aan. Ik zou hier graag mee beginnen maar ben een ontzettende beginner, heb altijd gewoon de zak opengetrokken, de bak vol en eten maar. Nu ik me hierin verdiep komt er ineens heel veel info tegelijk dus ik heb er nog een paar vraagjes over.
* Als ik op vakantie ga, breng ik de hond naar mijn vader. Die heeft zelf 2 honden en ze zou daar gewoon 'met de pot mee' moeten eten. brokken dus. Is het het beste om haar nu dan nog 1 keer in de week een dagje brokken te geven? Zodat ze met vakanties zonder problemen 2 weken brokken kan eten?
* Kan ik haar 's ochtends KVV geven en 's avonds bijv. rauwe kippenmaagjes, of is dat meer een tussendoortje? Moet ik er nog rauwe groentes doordoen als ik haar orgaanvlees wil geven?
Ik heb al veel antwoorden uit de oudere topics gehaald hoor, maar er zullen vast nog wat vragen volgen... In ieder geval vast bedankt!
Ze heeft veel last van winderigheid en poept ontzettend vaak. Nu lees ik hier op het forum veel over KVV en dit staat mij wel aan. Ik zou hier graag mee beginnen maar ben een ontzettende beginner, heb altijd gewoon de zak opengetrokken, de bak vol en eten maar. Nu ik me hierin verdiep komt er ineens heel veel info tegelijk dus ik heb er nog een paar vraagjes over.
* Als ik op vakantie ga, breng ik de hond naar mijn vader. Die heeft zelf 2 honden en ze zou daar gewoon 'met de pot mee' moeten eten. brokken dus. Is het het beste om haar nu dan nog 1 keer in de week een dagje brokken te geven? Zodat ze met vakanties zonder problemen 2 weken brokken kan eten?
* Kan ik haar 's ochtends KVV geven en 's avonds bijv. rauwe kippenmaagjes, of is dat meer een tussendoortje? Moet ik er nog rauwe groentes doordoen als ik haar orgaanvlees wil geven?
Ik heb al veel antwoorden uit de oudere topics gehaald hoor, maar er zullen vast nog wat vragen volgen... In ieder geval vast bedankt!
- starfleet
- Erelid
Re: KVV, 2 vraagjes
Ik vind het dan incompleet worden. Je kan gerust eens kippenmaagjes geven, maar ik zou daar niet de helft van wat ze binnenkrijgt op een dag uit laten bestaan. Dus ik zou het dan bij af en toe kippenmaagjes laten en groenten hoeven er dan ook niet doorheen.DeButler schreef:
Anne
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi
Heb je geen megelijkheid om gewoon de Kvv aan je vader te geven zodat ie het haar kan voeren tijdens vakanties,, zo doe ik het ook altijd als Mack Naar De Fokker terug gaat om te logeren.
Het is zo zonde want Kvv is een mooi produkt en heel goed voor de hond.
Maar als dat niet lukt , kun je natuurlijk brokken meegeven die ze gewend is. En ook ik zou de gewone hoeveelheid Kvv geven die ze moet hebben, en niet vervangen voor iets anders.
Kippemagen zijn goed als traktatie bvb, maar ik zou het niet geven als compleet voer. En buiten dat als je een complete versie van de Kvv voert is bijvoeren van bvb groente of zo niet nodig.
Compleet is compleet.
Heb je geen megelijkheid om gewoon de Kvv aan je vader te geven zodat ie het haar kan voeren tijdens vakanties,, zo doe ik het ook altijd als Mack Naar De Fokker terug gaat om te logeren.
Het is zo zonde want Kvv is een mooi produkt en heel goed voor de hond.
Maar als dat niet lukt , kun je natuurlijk brokken meegeven die ze gewend is. En ook ik zou de gewone hoeveelheid Kvv geven die ze moet hebben, en niet vervangen voor iets anders.
Kippemagen zijn goed als traktatie bvb, maar ik zou het niet geven als compleet voer. En buiten dat als je een complete versie van de Kvv voert is bijvoeren van bvb groente of zo niet nodig.
Compleet is compleet.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
In KVV zit al meer dan genoeg orgaanvlees. Dus als je een maaltijd KVV wilt geven en de andere zelf wilt samenstellen, dan zou ik voor spiervlees kiezen. Waarom wil je het menu zo gaan samenstellen eigenlijk?
Ja, je kunt een brokkendag aanhouden. Maar je kunt natuurlijk ook KVV aan je vader geven om te voeren.
Ja, je kunt een brokkendag aanhouden. Maar je kunt natuurlijk ook KVV aan je vader geven om te voeren.

Linda, Izzie en Bram
-
joline
- Zeer actief
Nee hoor, mijn honden stinken allebei niet uit hun bekkie, en ze hebben witte tandendoorzettertje schreef:kippemagen??? gatver darrie
gaan de hondjes niet onwijze meuren uit hun muiltjes? van al dat
ORGAAN gatver darrie voedsel??
Toen ze nog op brokken stonden, stonden ze wel een beetje uit hun bekkie
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
He wat leuk om te lezen dat een pei baasje zich verdiept in voeding en KVV
Als je gewoon KVV gaat geven dan zou ik alles wat je daarnaast geeft als extra gaan zien..
Je zou an sich best een KVV maaltijd kunnen vervangen voor iets anders maar wat Zoek stok al zegt, dan het liefst voor spiervlees. Iets van kopvlees van de koe of zo als je daaraan kunt komen.
Je kan ook kijken of je aan verse pens kan komen en 1 dag in de week in plaats van een KVV maaltijd pens geven.
Kippemaagjes
ik heb het weleens gehoord hoor, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn om als extraatje te geven.
Ik zou dan eerder voor kippennekken gaan of kipkarkas.
In KVV zit idd al orgaanvlees namelijk.
Ik geef Rimpel naast zijn KVV van Carnibest als extraatjes geitenvlees en schapenvet (het echte werk, niet die blokjes van winkel
)
en gemalen kipkarkas.
Ik geef hem normaal 's ochtends 280-320 gram Carnibest en 's avonds hetzelfde. Als ik dan iets van geit of zo heb liggen dan geef ik hem 200-250 Carnibest en een dikke 150 gram geit of zo...
Gewoon extra dus en een klein beetje Carnibest minder.
Ik moet zeggen dat Rimpel aardig wat KVV eet...voor zijn gewicht wordt namelijk volgens de richtlijnen maar 450-500 per dag aangegeven, en hij krijgt zeker 600 en soms nog wel meer...want als ik hem de natuur variant van Carnibest geef dan krijgt hij ook wel eens een portie van 30 gram per keer...
Heb je er al over gedacht welke KVV je wilt gaan voeren?
Heb je gekeken wat er bij jou in de buurt te krijgen is?
Ik geef zelf Carnibest en ben daar erg tevreden over.
Rimpel zit er nu exact een jaar op. Daarvoor heeft hij bijna twee jaar lang Energique gehad...
Was ik ook wel tevreden over hoor, maar Carnibest ziet er in mijn ogen toch "rauwer en groffer" uit dan Energique.
het doet wat "Barfiger" aan
Als je verder nog vragen hebt, gewoon stellen hoor
Als je gewoon KVV gaat geven dan zou ik alles wat je daarnaast geeft als extra gaan zien..
Je zou an sich best een KVV maaltijd kunnen vervangen voor iets anders maar wat Zoek stok al zegt, dan het liefst voor spiervlees. Iets van kopvlees van de koe of zo als je daaraan kunt komen.
Je kan ook kijken of je aan verse pens kan komen en 1 dag in de week in plaats van een KVV maaltijd pens geven.
Kippemaagjes
Ik zou dan eerder voor kippennekken gaan of kipkarkas.
In KVV zit idd al orgaanvlees namelijk.
Ik geef Rimpel naast zijn KVV van Carnibest als extraatjes geitenvlees en schapenvet (het echte werk, niet die blokjes van winkel
en gemalen kipkarkas.
Ik geef hem normaal 's ochtends 280-320 gram Carnibest en 's avonds hetzelfde. Als ik dan iets van geit of zo heb liggen dan geef ik hem 200-250 Carnibest en een dikke 150 gram geit of zo...
Gewoon extra dus en een klein beetje Carnibest minder.
Ik moet zeggen dat Rimpel aardig wat KVV eet...voor zijn gewicht wordt namelijk volgens de richtlijnen maar 450-500 per dag aangegeven, en hij krijgt zeker 600 en soms nog wel meer...want als ik hem de natuur variant van Carnibest geef dan krijgt hij ook wel eens een portie van 30 gram per keer...
Heb je er al over gedacht welke KVV je wilt gaan voeren?
Heb je gekeken wat er bij jou in de buurt te krijgen is?
Ik geef zelf Carnibest en ben daar erg tevreden over.
Rimpel zit er nu exact een jaar op. Daarvoor heeft hij bijna twee jaar lang Energique gehad...
Was ik ook wel tevreden over hoor, maar Carnibest ziet er in mijn ogen toch "rauwer en groffer" uit dan Energique.
het doet wat "Barfiger" aan
Als je verder nog vragen hebt, gewoon stellen hoor
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Integendeel. Mijn honden ruiken heerlijk sinds ze rauw krijgen. Toen ze die droge gatverdarrie voedsel uit een zak kregen, hadden ze vieze stinkende bekken en vachten.doorzettertje schreef:kippemagen??? gatver darrie
Een kippenmagen zijn zalig! Eet ik zelf ook wel eens, maar dan gekookt op een witte boterham! Jammie!
Groetjes van Charlotte

-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
Sjalot schreef:Integendeel. Mijn honden ruiken heerlijk sinds ze rauw krijgen. Toen ze die droge gatverdarrie voedsel uit een zak kregen, hadden ze vieze stinkende bekken en vachten.doorzettertje schreef:kippemagen??? gatver darrie
Een kippenmagen zijn zalig! Eet ik zelf ook wel eens, maar dan gekookt op een witte boterham! Jammie!
EET SMAKELIJK
krijgen ze dan alleen maar rauw vlees?
-
Ari@ne
Ik doe ze soms in de kippensoep. Zo ook kippenlevertjes en hartjes. Heerlijk!Sjalot schreef:
En idd Carnibest is prima. Mooie witte tanden en geen gemeur uit het bekje
- DeButler
- nieuw lid
Dank jullie wel voor de reacties.
Waarom kippenmaagjes? Tja, ik maak ze wel eens (voor de katten) en dan druipt het kwijl bijna letterlijk uit haar bek. Maar ik begrijp dat dat meer een 'snackje' is dan.
Ik heb vandaag 2 soorten gehaald. Smuldier (dat is voor mij het makkelijkste te halen) en AHV Breda, ook een compleet voer. Eens kijken hoe ze het gaat vinden, ik ben erg benieuwd...
Waarom kippenmaagjes? Tja, ik maak ze wel eens (voor de katten) en dan druipt het kwijl bijna letterlijk uit haar bek. Maar ik begrijp dat dat meer een 'snackje' is dan.
Ik heb vandaag 2 soorten gehaald. Smuldier (dat is voor mij het makkelijkste te halen) en AHV Breda, ook een compleet voer. Eens kijken hoe ze het gaat vinden, ik ben erg benieuwd...
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Nee hoor. Als je het menu helemaal zelf gaat samenstellen, zou het als orgaanvlees heel goed deel uit kunnen maken van dat menu. Het gaat erom dat er al veel orgaanvlees in KVV zit en je dan dus niet nog eens extra organen moet gaan geven als aanvulling.DeButler schreef:Maar ik begrijp dat dat meer een 'snackje' is dan.

Linda, Izzie en Bram
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Rauw spiervlees, rauwe bevleesde botten en organen van zoveel mogelijk verschillende dierensoorten. Rund, geit, schaap, paard, kalkoen, kip en verschillende soorten vis. Soms een eitje, wat kwark, kiemen en zeewier als aanvulling. Dat geef ik hoofdzakelijk. Mijn honden doen het er geweldig op.doorzettertje schreef:Sjalot schreef:Integendeel. Mijn honden ruiken heerlijk sinds ze rauw krijgen. Toen ze die droge gatverdarrie voedsel uit een zak kregen, hadden ze vieze stinkende bekken en vachten.doorzettertje schreef:kippemagen??? gatver darrie
Een kippenmagen zijn zalig! Eet ik zelf ook wel eens, maar dan gekookt op een witte boterham! Jammie!![]()
![]()
![]()
EET SMAKELIJK![]()
krijgen ze dan alleen maar rauw vlees?
Lees eens het boek "Voer voor Carnivoren" van Tannetje Koning. Daarin staan ook de verhoudingen en waarom rauw vleesvoer beter is dan fabrieksvoer.
Groetjes van Charlotte

-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
- Maxiem
- Zeer actief
- Maxiem
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
Daar stond ze al opSennaruby schreef:Je kunt ook zelf gaan samenstellen, dan weet je precies wat je je hond voert en kun je teveel vet vermijden. Kijk eens op barfplaats.nl daar kun je medische vragen stellen en ook ideeën opdoen voor een goed dieet voor je hond.
Groetjes,
Fieke
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
Ik weet het, ik weet het. Maar ik krijg ze niet overtuigdSennaruby schreef:Dat is jammer.... Wat bij barf weet je tenminste wat je geeft en dat is bij KVV maar afwachten... Maar goed, ik snap het wel hoor. Ik hoop dat je hond snel weer opknapt!
Groetjes,
Fieke
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
BT Golden
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kan je dan niet wat kvv aan je vader meegeven en dat hij deze in de vriezer doet. Er zijn ook natuurlijke brokken, zoals farmfood. Hiermee zou je kunnen combineren of deze alleen geven als je op vakantie bent.
Ik zou niet zomaar de brok van je vader geven aan je woeff, als het geen natuurlijk brok is, want dan krijgt je woeff weer de gifstoffen in zijn lichaam. Gewoon doen wat je zelf wilt en dat moet je vader ook aan je woeff geven.
Ik zou niet zomaar de brok van je vader geven aan je woeff, als het geen natuurlijk brok is, want dan krijgt je woeff weer de gifstoffen in zijn lichaam. Gewoon doen wat je zelf wilt en dat moet je vader ook aan je woeff geven.