ranetje schreef:Wat bedoel je met "de pups zelf geaborteerd en opgegeten"?
Dat ze door die teven besprongen werd, hoeft niet te duiden op loopsheid. Ze kan ook een lekker

geurtje bij zich hennen, òf die andere dames wensten haar even op haar plaats te zetten? (dominant gedrag).
Ik denk (uit jouw verhaal) het eerste.
Zowel loopsheid als schijnzwangerschap kunnen andere teven héél opwindend vinden

Dat geaborteerd en opgegeten: de pups waren nog niet volgroeid, maar na een week waren ze er wel uit. Ze heeft ze dus waarschijnlijk wel (te vroeg) gekregen en daarna opgegeten, want er zijn geen pups in de kennel gevonden.
Schijnzwanger...

Daar zeg je me wat... Ze liep twee of drie dagen geleden namelijk de hele avond te janken,terwijl ze met een piepspeeltje aan t zeulen was. Steeds naar dr mand brengen, em er dan weer uithalen, in de bek pakken, rondje lopen, weer in de mand leggen...

Ik heb toen gecheckt of ze melk gaf, maar dat was niet zo. Intussen hadden we t speeltje uit het zicht gelegd, en toen deed ze weer 'normaal' (voor zover dat mogelijk is

).
Dat van de dominantie wil ik niet meteen van tafel vegen, maar de dominantste (in rangorde de hoogste, bedoel ik dan) hond in dat gezin, ging gewoon op de bank liggen en bemoeide zich niet met haar. De tweede zat al een idioot op dr te wippen(die tweede is zelf net/net niet van dr loopsheid af) en de derde is bang voor mijn mormeltje, terwijl ze nu zowat met dr neus in dr kont zat...
Even een beschrijving van hoe het anders altijd gaat:
Ik stamp bij hun de keuken in, schreeuw: viesiehiete!!!!!! en maak Abby's lijn los. Dan komen er twee hondjes aan rennen, en een derde sjokt er behoudend achteraan. De opper-hond moppert wat en snuffelt even aan Abby, dan gaat ze weer weg. Tweede hond snuffelt ook aan Abby, en na t snuffelen gaan ze gewoon hun eigen gang. De honden die daar 'horen' liggen meestal op een stoel/bank, terwijl abby wat rondloopt. De terughoudende hond stuift uiteindelijk op mij af, om me te begroeten, maar zodra Abby in de buurt is, druipt ze weer af en springt ze op een stoel.
Nu even hoe het gisteren ging: (het wordt een lekker lang verhaal zo...)
Ik kom binnen, Abby los, "Visiehiete!!!" Opper-hond geeft een grom en een snauw en gaat naar dr bank, tweede en bange hond besnuffelen Abby aan alle kanten, waarbij Abby zich even geen raad lijkt te weten. Abby loopt voorzichtig naar de woonkamer, maar de andere twee rennen achter haar aan. Als ze stilstaat wordt ze besprongen door nummer twee, terwijl bange hond zit te snuffelen. Abby vindt het niks, en rent weg, maar de andere twee rennen haar gewoon weer achterna. Hoopvol duikt Abby dan achter mij op een stoel, maar aan beide kanten staat een hond, dus dat werkt ook niet. Toe hapte ze maar wat om zich heen,maar dat had geen effect. Dus, Abby weer van de stoel, weer rennen, en de twee er weer achteraan. Na een poosje was het zo'n chaos en had ik zo'n uitgeput en gestresst hondje dat ik maar gauw weer naar huis ben gegaan...
Ik vond vooral het gedrag van de bange hond zo raar. Na hun eerste kennismaking hebben zij en Abby meerdere aanvaringen gehad, en liet Abby duidelijk merken dat ze niets van dr moest hebben. Iedere keer dat ik daar sindsdien met Abby ben geweest, heeft bange hond haar altijd gemeden. Tot gisteren dus.
Misschien dat ze inderdaad ergens een lekker geurtje vandaan getoverd heeft

Ik ga dr voorlopig maar es even HEEL goed observeren... En nog es checken of ze melk geeft.
Weet t even niet meer.