Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops? Of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Loops? Of niet?

Ongelezen bericht door Abby »

Geen idee waar dit hoort, maar ik heb even wat te vragen over Abby. Ik heb haar nu zo'n 3 weken thuis, en dat gaat allemaal prima. Toen ik haar uit t asiel heb gehaald, is mij verteld dat ze 3-4 weken daarvoor drachtig was geweest, de pups zelf had geaborteerd en opgegeten. Nu kwam ik vandaag bij kennissen van mij, waar ze al vaker is geweest, en daar werd ze zowat door beide teven verkracht... :N: De 1 zat steeds aan dr achterkant te snuffelen, terwijl de ander erop zat te rijden. :roll: En Abby maar rennen :eek:
Ze is daar al wel vaker geweest, steeds zonder problemen. De vrouw waar die andere honden van zijn, zei meteen: is ze gesteriliseerd? nee? Oh, dan is ze loops!
Nu mijn vraag: is dat zo? Ik heb nog geen bloed gevonden,m aar dat vind je ook niet altijd. Ik dacht alleen, omdat ik me meen te herinneren dat honden 2x per jaar loops worden, dat het nog niet weer zou kunnen. Ruim 1,5-2maanden geleden pups gehad, en nu alweer loops :denken:
Of is dat heel normaal? Ben blijkbaar toch niet zo goed op de hoogte van honden als ik dacht :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat bedoel je met "de pups zelf geaborteerd en opgegeten"? :roll:

Dat ze door die teven besprongen werd, hoeft niet te duiden op loopsheid. Ze kan ook een lekker :roll: geurtje bij zich hennen, òf die andere dames wensten haar even op haar plaats te zetten? (dominant gedrag).

Ik denk (uit jouw verhaal) het eerste.
Zowel loopsheid als schijnzwangerschap kunnen andere teven héél opwindend vinden :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Abby
Zeer actief

ranetje schreef:Wat bedoel je met "de pups zelf geaborteerd en opgegeten"? :roll:

Dat ze door die teven besprongen werd, hoeft niet te duiden op loopsheid. Ze kan ook een lekker :roll: geurtje bij zich hennen, òf die andere dames wensten haar even op haar plaats te zetten? (dominant gedrag).

Ik denk (uit jouw verhaal) het eerste.
Zowel loopsheid als schijnzwangerschap kunnen andere teven héél opwindend vinden :mrgreen:
Dat geaborteerd en opgegeten: de pups waren nog niet volgroeid, maar na een week waren ze er wel uit. Ze heeft ze dus waarschijnlijk wel (te vroeg) gekregen en daarna opgegeten, want er zijn geen pups in de kennel gevonden.
Schijnzwanger... :denken: Daar zeg je me wat... Ze liep twee of drie dagen geleden namelijk de hele avond te janken,terwijl ze met een piepspeeltje aan t zeulen was. Steeds naar dr mand brengen, em er dan weer uithalen, in de bek pakken, rondje lopen, weer in de mand leggen... :roll: Ik heb toen gecheckt of ze melk gaf, maar dat was niet zo. Intussen hadden we t speeltje uit het zicht gelegd, en toen deed ze weer 'normaal' (voor zover dat mogelijk is :mrgreen: ).
Dat van de dominantie wil ik niet meteen van tafel vegen, maar de dominantste (in rangorde de hoogste, bedoel ik dan) hond in dat gezin, ging gewoon op de bank liggen en bemoeide zich niet met haar. De tweede zat al een idioot op dr te wippen(die tweede is zelf net/net niet van dr loopsheid af) en de derde is bang voor mijn mormeltje, terwijl ze nu zowat met dr neus in dr kont zat... :roll:
Even een beschrijving van hoe het anders altijd gaat:
Ik stamp bij hun de keuken in, schreeuw: viesiehiete!!!!!! en maak Abby's lijn los. Dan komen er twee hondjes aan rennen, en een derde sjokt er behoudend achteraan. De opper-hond moppert wat en snuffelt even aan Abby, dan gaat ze weer weg. Tweede hond snuffelt ook aan Abby, en na t snuffelen gaan ze gewoon hun eigen gang. De honden die daar 'horen' liggen meestal op een stoel/bank, terwijl abby wat rondloopt. De terughoudende hond stuift uiteindelijk op mij af, om me te begroeten, maar zodra Abby in de buurt is, druipt ze weer af en springt ze op een stoel.
Nu even hoe het gisteren ging: (het wordt een lekker lang verhaal zo...)
Ik kom binnen, Abby los, "Visiehiete!!!" Opper-hond geeft een grom en een snauw en gaat naar dr bank, tweede en bange hond besnuffelen Abby aan alle kanten, waarbij Abby zich even geen raad lijkt te weten. Abby loopt voorzichtig naar de woonkamer, maar de andere twee rennen achter haar aan. Als ze stilstaat wordt ze besprongen door nummer twee, terwijl bange hond zit te snuffelen. Abby vindt het niks, en rent weg, maar de andere twee rennen haar gewoon weer achterna. Hoopvol duikt Abby dan achter mij op een stoel, maar aan beide kanten staat een hond, dus dat werkt ook niet. Toe hapte ze maar wat om zich heen,maar dat had geen effect. Dus, Abby weer van de stoel, weer rennen, en de twee er weer achteraan. Na een poosje was het zo'n chaos en had ik zo'n uitgeput en gestresst hondje dat ik maar gauw weer naar huis ben gegaan...
Ik vond vooral het gedrag van de bange hond zo raar. Na hun eerste kennismaking hebben zij en Abby meerdere aanvaringen gehad, en liet Abby duidelijk merken dat ze niets van dr moest hebben. Iedere keer dat ik daar sindsdien met Abby ben geweest, heeft bange hond haar altijd gemeden. Tot gisteren dus.
Misschien dat ze inderdaad ergens een lekker geurtje vandaan getoverd heeft :mrgreen: Ik ga dr voorlopig maar es even HEEL goed observeren... En nog es checken of ze melk geeft.
Weet t even niet meer. :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind dat je een mooie beschrijving geeft *Abby* :ok:
Uit jouw verhaal maak ik op dat er waarschijnlijk toch op dit moment een zeer interessante geur om haar heen hangt :roll:
Bij schijnzwangerschap hoeft er niet per sé melk uit de tepels te komen. Het kan ook nog zijn dat dat nog komt. Maar de verzamelwoede wijst wel in de richting van schijnzwangerschap. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lloyd
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lloyd »

hallo
ik heb het even nagekeken voor je maar dit duidt duidelijk op schijnzwangerschap
Is je hond ook teruggetrokken of juist aanhaliger? dat verzamelen doen ze juist bij schijnzwanger.Ik heb wel een advies voor je als dit aanhoudt ga even bij de dierenarts langs want in het ernstige geval kan de hond tumoren of infecties krijgen aan de melkklieren.De progesteron productie gaat door (hormoom). hoop wel dat het snel over gaat.

gr barendina
Abby
Zeer actief

Tja, ik heb haar nog maar 2,5 week, dus ik ken haar nog niet door en door, maar naar mijn idee doet ze weer volkomen normaal. Ze verzamelt inmiddels ook niks meer. En ze was al verschrikkelijk aanhalig, dus ik kan niet echt een verandering in gedrag noemen... Maar ik kijk het gewoon even aan.
In elk geval bedankt voor jullie reacties! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”