Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
inenting kennelhoest
Moderator: moderatorteam
- Prisje
- Vaste gebruiker
inenting kennelhoest
Hoi hoi,
Ik heb een vraagje, vanmiddag heeft Kyra een inenting gehad voor kennelhoest omdat ik weer op cursus ga en bij deze vereniging was dat een verplichting maar ze is nu heel erg rustig en dufjes kan dat van die inenting zijn?
Groetjes Prisje
Ik heb een vraagje, vanmiddag heeft Kyra een inenting gehad voor kennelhoest omdat ik weer op cursus ga en bij deze vereniging was dat een verplichting maar ze is nu heel erg rustig en dufjes kan dat van die inenting zijn?
Groetjes Prisje
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Prisje
- Vaste gebruiker
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Prisje
- Vaste gebruiker
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier krijgen ze geen kennelhoestenting meer... wat een zooi...
het is gewoon een verkoudheidje...
het is gewoon een verkoudheidje...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik heb inmiddels bij zeven verschillende hondenscholen/KC's getraind en ik heb nog nooit meegemaakt dat een kennelhoest-enting verplicht was! Zouden ze dat wel verplichten, dan had ik een andere hondenschool gezocht!Sennaruby schreef:Ik laat ook nooit meer tegen kennelhoest enten. Maar helaas is het op hondenscholen en dergelijke wel vaak verplicht en dan kom je er moeilijk onderuit.
Groetjes,
Fieke
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze KC controleert de boekjes wel. En terecht als je het mij vraagt. Maar een kennelhoest-enting is niet verplicht.Sennaruby schreef:Ja, ik ook. De hondenschool waar ik bij zat, controleerde nooit de boekjes gelukkig.
Groetjes,
Fieke
Groetjes, Karen
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, hoor. Gelukkig niet! De cocktail-enting om het jaar en Parvo en Weil ieder jaar worden doorgaans wel verplicht gesteld, maar dat kennelhoest verplicht gesteld wordt, heb ik dus (gelukkig!) nog nooit meegemaakt.Sennaruby schreef:Dat verschilt dan ook per club dan. Meestal is toch de kennelhoest die verplicht gesteld wordt.
Groetjes, Karen
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat dat nu ook wel zal veranderen nu de Novibac-entingen drie jaar geldig zijn.Sennaruby schreef:Ik vind het jammer dat clubs en scholen niet gewoon de gangbare geldigheid van de vaccins respecteren. Elk jaar parvo is je reinste onzin.
Groetjes, Karen
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, onbekend maakt onbemind, he? Daarnaast gebruik(t)en lang niet alle dierenartsen de Novibac-entingen.Sennaruby schreef:De parvocomponent van nobivac was al langer 2 jaar geldig, dus waarom moest dat dan nog wel elk jaar?
Groetjes, Karen
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Prisje
- Vaste gebruiker
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk wel dat de kans groot is dat er wat dat betreft wel wat gaat veranderen in het beleid van veel hondenscholen. Mensen verdiepen zich (gelukkig) steeds meer in het ent-beleid, dus dat zal vast een doorwerkende uitwerking gaan krijgen. Zoiets heeft alleen wel tijd nodig natuurlijk.Sennaruby schreef:Dan verandert er denk ik nu met de driejarige registratie ook niet veel... jammer is dat. En dierenartsen die wel met Nobivac enten, zetten het ook lang niet altijd in de paspoorten volgens mij. Veel mensen weten het toch (nog) niet, dus....
Groetjes, Karen
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo'n eis van een hondenschool zou mij doen besluiten om absoluut een hondenschool te zoeken die dan maar verder weg ligt. Ik kijk zowiezo niet naar de afstand als ik een hondenschool zoek. Ik kijk naar het lesaanbod en naar de manier waarop er lesgegeven wordt en daarop baseer ik of ik ergens wil trainen of niet. Als dat toevallig een half uur rijden is, is dat maar zo. Kwaliteit staat bij mij vooraan.Prisje schreef:Ik vond het ook raar hoor want ik zat eerst ergens anders en daar was het ook geen vereiste, maar omdat ik met de afstand van de hondenschool zat ben ik een dichterbij gaan zoeken dus vandaar
Groetjes, Karen
-
jada
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Onze Nieuwe hond Bo een Border Collie
Re:
Hallo, mijn hond heeft vorige week donderdag zijn jaarlijkse inenting gekregen. Toen we naar huis reden lag hij op de bank, iets wat hij normaal niet doet, hij moet altijd alles zien. Toen we thuis kwamen was hij precies van de kaart, hij wist precies niet waar hij was. Ik heb hem toen in huis moeten dragen. Heb hem op zijn zetel gelegd en alleen zijn voorste poten bewogen nog. De DA gebeld en die zei dat het een reactie was op de inenting. Heel de nacht heeft hij zijn achterpoten niet bewogen tot vrijdagmorgen rond half 9. Toen zijn we een klein eindje gaan wandelen, hij deed heel raar, was in een slecht humeur. Hij grolde naar elke hond, ook dat doet hij normaal niet, het is een echte goedzak, kan met elke hond goed opschieten. s'Middags was het weer beter. Maar ik heb ontdekt dat hij een dikke bult op zijn flank heeft. De DA gebeld, het was de plaatsvervangster die hem ook de prik heeft gegeven. Ze zei dat het nog wel van de prik was. Maar maandag is onze eigen DA terug en dan ga ik zeker langs om de bult te laten zien. Hij heeft nog nooit last gehad van een prik en nu dit. Ik vond al dat ze raar spoot, ze pakte wel zijn velletje tussen haar vingers maar daar spoot ze onder. Normaal spuiten ze dan toch in het vel dat ze vastpakken. Ik was al van plan om terug te gaan toen ze zeiden dat het plaatsvervangster was maar heb het spijtig genoeg niet gedaan. Als een mens alles van te voren wist hé. Bo, onze hond heeft wel niet veel last meer van de bult maar toch laat ik er naar kijken, het mag toch niet. En die plaatsvervangster heb ik vandaag nog eens mijn gedacht gezegd. Na een week is de bult nog niet weg.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: inenting kennelhoest
Hoi,
je reageert op een oud topic, maar ik vind het wel goed dat je het weer 's naar boven haalt.
Het is, zeker bij collie/shelties niet meteen het meest logische om elk jaar te enten!!! Ik laat elke 3 jaar grote cocktail enten (beslist met Nobivac van Intervet!) en elk tussenliggend jaar alleen Weil (ook Nobivac / Intervet). Die merken hebben in Ned althans, een 3-jaars goedkeuring en hoeven dus niet elk jaar.
Rabies: ook elke 3 jaar
Kennelhoest? Helemaal niet enten!
Ik hoor van meer honden van deze rassen dat ze, waarschijnlijk m ede door de mdr1-gen-defect geoveligheid, slecht reageren op entingen!
Suzanne
je reageert op een oud topic, maar ik vind het wel goed dat je het weer 's naar boven haalt.
Het is, zeker bij collie/shelties niet meteen het meest logische om elk jaar te enten!!! Ik laat elke 3 jaar grote cocktail enten (beslist met Nobivac van Intervet!) en elk tussenliggend jaar alleen Weil (ook Nobivac / Intervet). Die merken hebben in Ned althans, een 3-jaars goedkeuring en hoeven dus niet elk jaar.
Ik hoor van meer honden van deze rassen dat ze, waarschijnlijk m ede door de mdr1-gen-defect geoveligheid, slecht reageren op entingen!
Suzanne
-
jada
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Onze Nieuwe hond Bo een Border Collie
Re: inenting kennelhoest
Dank je voor de info. Knuffel van mij en BoSuzanne123 schreef:Hoi,
Suzanne