Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

easy leader...gentle leader?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Oh maar ik ben ook van het blonen hr ik heb een hele tijd geprobeerd te volgen met een koekje enzo majaa als dat koekje er dan even niet is dan is meneer weg! Als dat koekje er wel de hele tijd is plast en doet hij niks.
En het is echt niet zo dat als je alleen slipketting gebruikt als negatief gedrag of hoe je dat zei ;) Dat je hond dan minder graag met je werkt want dat is echt niet waar. Ik leer veel met de hond we zitten samen op flyball dit is gewoon 1 ding wat ik eruit wil hebben en lukt het niet met koekjes dan maar met slipketting als ie het straks begrijpt mag hij echt wel weer met de gewone halsband!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sanne!!
Zeer actief

Je moet je vooral niet persoonlijk aangesproken te voelen. Maar ik lees gewoon vaker dingen waravan ik zeg hier heb je weer zoiets wat weer is fout is majaa. Zonde van mijn hond...? Ik denk dat je dan maar een keer langs moet komen om te kijken hoe vrolijk speels en leergierig hij is. Als je een goede andere methode voor me hebt.. is welkom hr. Ik heb een hele tijd geprobeerd de slipketting niet te gebruiken maar hij word steeds sterker dus trekt steeds harder... Vind het voor mezelf ook niet prettig!!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sanne!! schreef:Omdat me vader misschien het dubbele van mij weegt en dus meer kracht heeft? misschien...? en waarom met een ketting als het met een gewone band ook gaat DAT is dus het probleem dat gaat met mij niet.
Zou je nu je dit zegt, niet gaat denken dat het probleem bij jou ligt in plaats van bij je hond?

Wellicht moet jij gewoon leren een beter overwicht uit te stralen over je hond.

Bij n vriend van mij zie ik namelijk dat de hond bij hem nauwelijks tot niet luistert en bij zijn vader luistert hij gelijk. De vader straalt veel meer overwicht over de hond uit dan dat die vriend doet.

Precies hetzelfde als dat de honden hier nauwelijk naar m'n moeder luisteren :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
jacky2004
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacky2004 »

Sanne!! schreef:Omdat me vader misschien het dubbele van mij weegt en dus meer kracht heeft? misschien...? en waarom met een ketting als het met een gewone band ook gaat DAT is dus het probleem dat gaat met mij niet. Maar het werkt en ik ben er blij mee wat je der nou over te zeggen hebt. Wat me wel opvalt is dat alles wat je hier zegt altijd negatief ervaren word. Maja niet iedere is hond is perfect en ik ben blij dat ik hem nog wat kan leren dan is het tenminste leuk om een hond te hebben. Tjah dat je er ook negatieve dingen uit moet trainen is wat midner maar dat hoort er ook bij!!
ik wil niet negatief overkomen!
ik probeer alleen raad te geven.
want als hij voor jou te sterk is? waarom dan fly ball en geen gehoorzaamheid? of allebei???
ik wil alleen proberen te zeggen dat je het ook anders kan oplossen.
ik ben niet perfect en dat zal ik ook nooit zeggen, maar ik zit niet voor niks 2 x per week op cursus.......
misschien is dat een tip? dat jij ook op cursus gaat met je hond?
Sanne!!
Zeer actief

Misschien heb je mijn verhaaltje niet gelezen we zitten er mee op cursus en ik zit ermee op flyball :wink: Majaa het gaat gelukkig al beterder en misschien kan hij straks weer aan de gewone band...
Sanne!!
Zeer actief

OH sorry OOK op cursus ik las het verkeerd!! majaa ms hond doet het al beterder en me vader leert me die dingen thuis ook dus ;)
MaHo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MaHo »

Beste Sanne,
Doe je hond een gentel leader om en lees goed de insructies die erbij geleverd worden.
Het enige wat je van de GL moet weten is dat je nooit een harde ruk eraan mag geven en dat je de hond in het beging eraan moet laten wennen door heel veel met lekker voer te werken.
En dan nog even dit...
Iedereen werkt het lieft volgens het beloningspricipe, ik ook hoor maar helaas trekt deze hond al en met de GL kun je een situatie scheppen waarin de hond WEL beloond kan worden en dus kun je het zien als een oplossing als ook een middel om frustratie bij de baas te voorkomen.
Beide dragen uiteindelijk dus positief bij aan de relatie baas-hond.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Eline* schreef:Is de easy leader niet dat onding met die draaitjes onder de oksles door waar je hond van die leuke schuurplekken aan over kan houden? Of was dat de gentle walker? :denken:
Nee dat is de halter (had ik gekocht)Ik heb hem zegge en schrijven 1 keer gebruikt. Ik doe het nooit meer . Mijn mening is dat de hond niets leert maar alleen.. maar wordt belemmerd .Ik ben voor de slipketting.als je die op de juiste manier gebruikt ,(het moet geen sleurketting worden). is er in mijn ogen niets mis mee.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Marja schreef:
patricia schreef:je hebt nu weer iest nieuws de canny collar
http://www.dogservice.nl/cannycollar/cannycollar.htm
het grote verschil is dat bij deze de kop niet opzij wordt getrokken,
ikzelf heb hier geen ervaring mee,
Ik heb er eentje besteld :wink:
.........en ze dezelfde dag weer retour gestuurd!
Wat een ondingen zeg, glijden steeds af doordat er aan de achterkant heel veel ruimte overblijft.
Het zogenaamde handig veranderen zodat je het om kunt laten als ze loslopen, dat duurd dus een kwartier voor je dat voor elkaar hebt :19:
Kosten, 27 euro per stuk!

Ik hou het bij de halti van 4.95 :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Wij hebben sinds gisteren een dogmatic. De halti enz, deed erg omhoog de ogen dichtduwen. Tot nu toe ben ik erg tevreden over deze

Afbeelding
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Marja
Zeer actief

Ohhhh die is wel heel gaaf!!
Waar heb je die gekocht?

tja.............ik ben een beetje koopziek als het om de honden gaat :mrgreen:
Afbeelding
jores
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Ohhhh die is wel heel gaaf!!
Waar heb je die gekocht?

woehahahahhahhha bekende kwaal :mrgreen: Deze is alleen in engeland te koop, in diverse uitvoeringen leer enz. en diverse kleuren. Ik had hun gebeld en de maat wat ze adviseerden klopt als een bus. http://www.dogmatic.org.uk/
groetjes Annemie

Sanne!!
Zeer actief

Marcel dank je voor je reactie:)
Ik heb gekozen voor de slipketting en het gaat tegenwoordig heel goed ik loop voortaan vakert met een gebogen lijn dan dat de hond trekt. Nog paar dagen en dan begin ik weer met de gewone halsband en ik hoop dat ie het dan ook zo goed doet:)
Marja
Zeer actief

jores schreef:
Waar heb je die gekocht?

woehahahahhahhha bekende kwaal :mrgreen: Deze is alleen in engeland te koop, in diverse uitvoeringen leer enz. en diverse kleuren. Ik had hun gebeld en de maat wat ze adviseerden klopt als een bus. http://www.dogmatic.org.uk/
Afbeelding
jores
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:
jores schreef:
Waar heb je die gekocht?

graag gedaan, wel foto hè als je eentje in huis hebt. Het duurt ongeveer 2 weken
groetjes Annemie

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Sanne!! schreef:Iedereen heeft zijn eigen mening over allerlei dingen. Ik wil alleen het beste voor mijnn hond. Het gaat beter zoals het nu gaat misschien dat het bij jou honden niet werkt maar bij de mijne wel.
En aan mijn cursus is niks mis. Ze hebben me het nl niet daar aan bevolen
maar in de dierenwinkel
.
mag je er dan wel mee lopen op jou 'goede curus' als dat nl het geval is. Zou ik nog steeds een andere zoeken :wink: hier heeft Xena ook een tijdje aan Follow me gelopen, voor de aandacht naar de baas toe. Sinds we aan de stapcontact methode doen, kan ze weer gewoon loslopen, trekt ze niet aan de lijn, en hoeft ze ook een follow me meer om.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

Pink0Pink schreef:mag je er dan wel mee lopen op jou 'goede curus' als dat nl het geval is. Zou ik nog steeds een andere zoeken :wink: hier heeft Xena ook een tijdje aan Follow me gelopen, voor de aandacht naar de baas toe. Sinds we aan de stapcontact methode doen, kan ze weer gewoon loslopen, trekt ze niet aan de lijn, en hoeft ze ook een follow me meer om.
Nee mijn vader volgt de cursus met een gewonen band zoals je al kon lezen en mijn vader is 2 keer zo groot dus ook sterker dan mij maar het gaat al beter nu begin ik weer met de gewonen band.
Wat is de stapcontact methode dan??
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”