Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
's nachts spugen
Moderator: moderatorteam
-
Flip
- Zeer actief
's nachts spugen
De laatste paar weken spuugt Flip 's nachts, ongeveer twee keer per week.
Hij kijgt nog steeds drie keer per dag te eten, hoewel dat niet meer nodig is omdat hij al een jaar is geweest is dat eigenlijk blijven hangen.
Meestal eet Flip niet meer 's ochtends dus die maaltijd verdeel ik dan over de middag en avond maatlijd, 's middags staat hij voor het aanrecht te piepen om eten.
Weet iemand hoe het zou kunnen komen dat hij in de nacht misselijk is een spuugt?
Het is niet veel, er zit dan een kleine vlek op het kleed.
's Ochtends is hij gewoon vrolijk en actief, hij maakt ook totaal geen zieke indruk en koorts heeft ie ook niet.
En zou ik dan beter vanaf nu een maaltijd over kunnen slaan, die van de ochtend?
Hij kijgt nog steeds drie keer per dag te eten, hoewel dat niet meer nodig is omdat hij al een jaar is geweest is dat eigenlijk blijven hangen.
Meestal eet Flip niet meer 's ochtends dus die maaltijd verdeel ik dan over de middag en avond maatlijd, 's middags staat hij voor het aanrecht te piepen om eten.
Weet iemand hoe het zou kunnen komen dat hij in de nacht misselijk is een spuugt?
's Ochtends is hij gewoon vrolijk en actief, hij maakt ook totaal geen zieke indruk en koorts heeft ie ook niet.
En zou ik dan beter vanaf nu een maaltijd over kunnen slaan, die van de ochtend?
Groetjes Marjolijn en Flip

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Flip
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
-
Flip
- Zeer actief
Ik heb nog brokjes van de dierenarts, die had Flip gekregen toen hij ziek was.
Zonde om weg te gooien dus ik heb ze tot nu toe gebruikt voor in de robbo-ball, maar dan krijgt hij voor het slapen gaan nu wat brokjes.
Inderdaad heeft Flip 's ochtends ook een rommelende buik en eet soms ook gras.
Vanaf nu dus een lekker extraatje voor het slapen gaan, hij zal het vast niet erg vinden
.
Zonde om weg te gooien dus ik heb ze tot nu toe gebruikt voor in de robbo-ball, maar dan krijgt hij voor het slapen gaan nu wat brokjes.
Inderdaad heeft Flip 's ochtends ook een rommelende buik en eet soms ook gras.
Vanaf nu dus een lekker extraatje voor het slapen gaan, hij zal het vast niet erg vinden

- basca
- Zeer actief
-
Flip
- Zeer actief
Sorry, ik begrijp het niet helemaal.basca schreef:ligt er aan hoe lang er tussen de laatste en de eerste wandeling zit want misschien duurt het te lang en spuugt die het uit
dat doet die van ons want dan krijgt ze op de kop als ze plast in huis en als ze spuugt niet
en anders denk ik ook de lege maag
Bedoel je het als in; als het te lang duurt voor je hond uitgelaten wordt 's ochtends dan gaat ze spugen omdat ze op haar kop krijgt als ze plast?
Ik denk dat het spugen niet ligt aan dat Flip te lang moet wachten, als hij nodig moet plassen dan is hij denk ik niet bang om dat binnen te doen.
We hebben hem nog nooit gestraft voor een plas of poep in huis, als de nood te hoog is dan kan dat gebeuren.
Toch bedankt voor het meedenken.

- starfleet
- Erelid
-
maanbo
- Actief
- Contacteer:
Nee dat is volgens mij ook onmogelijk, ben je niet in de war met het spugen van gal, omdat dat ook geel is en waterigstarfleet schreef:Sorry hoor, maar het is niet mogelijk urine uit te spugen.basca schreef:ligt er aan hoe lang er tussen de laatste en de eerste wandeling zit want misschien duurt het te lang en spuugt die het uit
dat doet die van ons want dan krijgt ze op de kop als ze plast in huis en als ze spuugt niet
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
diesel heeft ook een hele tijd gal (geel schuimende smurrie)gespugd en toen ik heb vlak voor het slapen nog wat eten gaf (brood met kalfspate bijvoorbeeld) dan deed hij dat niet.
hij at om 7 uur als laatste en speelde erna nog veel en rende en blijkbaar was zijn avond maatke dan al verteerd en had hij weer honger.
hij at om 7 uur als laatste en speelde erna nog veel en rende en blijkbaar was zijn avond maatke dan al verteerd en had hij weer honger.
Groetjes Silvia en Diesel
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Re: 's nachts spugen
Door een (te) lege maag kan je hond last krijgen van overtollig maagzuur hetgeen "spugen" kan veroorzaken. Eenvoudig op te lossen door 's avonds - voordat je gaat slapen - je hond nog iets te eten te geven waardoor de maag nog ff bezig blijft en er geen overtollig maagzuur kan ontstaan. Wij hebben dit met onze hond ook gehad en de remedie van het nog iets te eten geven (later op de avond) lostte dit probleem op.Flip schreef:De laatste paar weken spuugt Flip 's nachts, ongeveer twee keer per week.