Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokken en rauw vlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

brokken en rauw vlees

Ongelezen bericht door jenny* »

oke.
In het kader van alle voorbereidingen.
Wij zouden als hier een pup ( hollandse herder) komt de hond gewoon op brok zetten.
Ik wil dan in combinatie doen moet rauw vlees.
de brok als maaltijd en dan rauw vlees als traktatie of 2 maal per week.
ls er andere meningen zijn toebedeeld hoor ik het graag.
welke voeding en welke brok zouden jullie aanraden?

ik ben zo,n muts :N: , maar wil gewoon graag jullie idee hierover.
Ik gaf utah en snowy eerder gewoon een goede brok.
Maar ik wil voor een nieuwe hond wat meer toevoegen... :hmmm:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Als je brok gaat voeren zou ik een van de betere brokken geven zoals FarmFood of Cavom.
Ga je combineren met rauw vlees, dan moet er minimaal 8 uur tussen een brokkenmaaltijd en een vleesmaaltje in zitten.

Mijn mening :wink: : geen brokken maar rauw voeren.
Ik ben geen fulltime barfer, Rais krijgt hier overwegend kvv en zo'n 4 barfmaaltijden (pens of beetje bot met vlees) per week. Voor mezelf vind ik dat een hele goede combi en dus helemaal op rauw vlees. Raisa is nogal kieskeurig, daarom vind ik het lastig een compleet barfmenu samen te stellen in combinatie met verkrijgbaarheid en barf ik niet altijd.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:Als je brok gaat voeren zou ik een van de betere brokken geven zoals FarmFood of Cavom.
Ga je combineren met rauw vlees, dan moet er minimaal 8 uur tussen een brokkenmaaltijd en een vleesmaaltje in zitten.

Mijn mening :wink: : geen brokken maar rauw voeren.
Ik ben geen fulltime barfer, Rais krijgt hier overwegend kvv en zo'n 4 barfmaaltijden (pens of beetje bot met vlees) per week. Voor mezelf vind ik dat een hele goede combi en dus helemaal op rauw vlees. Raisa is nogal kieskeurig, daarom vind ik het lastig een compleet barfmenu samen te stellen in combinatie met verkrijgbaarheid en barf ik niet altijd.
Zou hte dan ook een idee zijn om bij wijze van 2 of 3 keer in de week rauw vlees te doen ipv de brokkenmaaltijd?

ik was eerder gewoon makkelijk ( mischien niet goed , maar oké, vandaar dat ik er nu maar over begin)
ongeveer 1 kilo brokken van goede qualiteit op een dag. dus in de ochtend een halve kilo en ,s avonds weer.

dat houd dus in 14 maaltijden in de week.
en dat het dan zo is... 10 x brok en 4 keer rauw.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, dat kan prima. :ok:
Doe je twee dagen rauw tussen de andere dagen brok door.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik vind dat een hond vooral vlees moet eten, omdat het immers een vleeseter is. Brokken bevatten teveel granen en daar heeft een hond niets aan. Veel brokken, ook de duurdere merken, bevatten stoffen die niet in producten voor menselijke consumptie gestopt mogen worden omdat ze kankerverwekkend zijn. Wie wil dat wel aan zijn hond geven?

Je kan heel goed de maaltijden van je hond zelf samenstellen. Zie je dat (voorlopig) niet zitten dan is een KVV maaltijd een goed alternatief.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

jenny* schreef: dat houd dus in 14 maaltijden in de week.
en dat het dan zo is... 10 x brok en 4 keer rauw.
Yep, dat kan.
Maar is er een reden dat je b.v. geen kvv wilt voeren ipv brok?
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

ow god, nu ga ik komen met mijn erg blonde opmerking...
hou je vast en zorg dat je goed zit.

wat is kvv :N:

Ik heb er vaker over gehoord, maar het kwartje gaat hier nu even niet vallen totdat jullie me wijzer gemaakt hebben :mrgreen:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Hé, wanneer heb jij je haar blonT geverfd? :mrgreen:

KVV is kant-en-klaar vers rauw vlees, verkrijgbaar in complete uitvoeringen.
Merken zoals Carnibest, Bibi, Energique, Duck, Rodi, Smuldier, Bandit, etc.
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik zou zelf ook geen brokken geven
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:Hé, wanneer heb jij je haar blonT geverfd? :mrgreen:

zeg dat dan gelijk :mrgreen:

ik heb hier laatst 2 beagles gehad en die hebben carnibest gehad van zo,n rol, en lekker dat ze het vonden.
Maar hoe proportioneer je dat dan?
Gewoon op gevoel.
nou als ik op die beagles af moest gaan, dan aten ze met zijn tweetjes zo een rol leeg :N:

Ik sta iig niet negatief tegenover kvv
Maar snap niet zo goed wat mensen nou "tegen" brokken hebben.
Als je een goede brok hebt, zal dat ook prima kunnen volstaan in combinatie met kvv en rauw vlees lijkt mij
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

kanche schreef:Ik zou zelf ook geen brokken geven
wat heeft jou daartoe besloten?
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Een brok als Farmfood kan prima naast barf of compleet vers vlees gegeven worden. Maar zodra je ziet hoe enorm je hond geniet van vlees zweer je de brokken vanzelf af. :ok:
Een jaar of vier geleden gaf ik ook Farmfood naast Carnibest (en af toe barf, d.w.z.: kippennekje, zalmkopje etc.).
Inmiddels geef ik zo'n vier/vijf dagen barf (ribben, karkassen, sardines, maar ook konijn, fazant etc..) en de andere dagen - als mijn vriend de honden eten moet geven :wink: - een compleet versvlees maaltijd.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

jenny* schreef: wat is kvv :N:

Ik heb er vaker over gehoord, maar het kwartje gaat hier nu even niet vallen totdat jullie me wijzer gemaakt hebben :mrgreen:
Waar heb jij ruim 7600 berichtjes gezeten? :denken: :mrgreen:

Je weet ook wat Hilje voert? :smile:

Als ik jou was, en je staat er voor open en je wilt het graag, zou ik lekker kvv geven :wink: Bowie heeft er vanaf 8 weken volledig opgestaan. Is me héél goed bevallen!

*edit*
Voordat Bowie kwam heb ik ontzettend veel gelezen over voeding en bij kvv voelde ik me op dat moment het beste bij, ook al voerde niemand het in mijn omgeving (of had er over het algemeen nog nooit van gehoord). Toen ik van het begin af aan zag hoe smakelijk er ze van at en hoe weinig (goede) ontlasting ze had was ik helemaal overtuigd. Heel vaak hoor je dat puppen slecht willen eten, vaak aan de diaree zijn of overgeven. In mijn Bowie haar puppentijd heb ik dit geen een keer meegemaakt en dit wijd ik persoonlijk toch aan een goede voeding :wink:

Als ik (heel soms) vergeet om vlees uit de vriezer te halen heb ik voor nood een zakje brokken (Farmfood/Cavom) staan. Ook al zijn dit goede brokken, toch merk ik meteen als ik het gegeven heb. Ze moet vaker en heeft meer ontlasting.

Ook blijven delen van brokken bij Bowie achter in haar mondhoeken zitten, tegen haar tanden aan. Dit vind ik ook niet bevorderlijk voor de tandplak.

En het genieten wat ze doet van kvv en barf, dat is heerlijk om naar te kijken. Bij barf is het niet hap-slik-weg, ze zijn lekker bezig en genieten er echt van om te kauwen en kluiven.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

jenny* schreef:
Natas. schreef:Hé, wanneer heb jij je haar blonT geverfd? :mrgreen:

zeg dat dan gelijk :mrgreen:
Ik vond het al wat vreemd dat je dat niet wist :wink:
Maar hoe proportioneer je dat dan?
Gewoon op gevoel.
nou als ik op die beagles af moest gaan, dan aten ze met zijn tweetjes zo een rol leeg :N:
Ik voer op het oog ja, maar dat vind ik met brokken ook de beste manier.
Je hebt bij die merken KVV, net als bij brokken, trouwens wel richtlijnen hoeveel een pup/hond ervan moet hebben tov zijn gewicht (de meeste merken b.v. voor een volwassen hond 100 gram per 5 kilo lichaamsgewicht).

Maar voor Raisa weeg ik minder af, zij is 19 kilo en krijgt zo'n 300 gram kvv/barf per dag (niet 400 gr). Anders wordt ze dik, ze is een weinig energique hond en haar schildklier speelt mss ook nog mee hierin.
Je zus geeft Rimpel weer meer geloof ik dan de aangegeven hoeveelheden, op het oog.
Ik sta iig niet negatief tegenover kvv
Maar snap niet zo goed wat mensen nou "tegen" brokken hebben.
Als je een goede brok hebt, zal dat ook prima kunnen volstaan in combinatie met kvv en rauw vlees lijkt mij

Oh, een hond kan oud worden op brokken hoor. Queenie heeft voornamelijk brokken gehad, was nooit ziek en is ruim 16 geworden.
Maar ik vind rauw vlees dus zeker beter dan brokken die vol granen zitten en oververhit zijn. Ik zie brokken een beetje als elke dag een pizza eten met een vitaminepil erbij.

Het genieten, wat Tamara noemt, vind ik ook heel belangrijk.
Als Rais op een lamsrib aan het knagen is, is ze zó lekker bezig! En idd goed voor de tanden en kiezen tegen tandplak.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

ik lees dit vol belanstelling mee . banjer is nu 18 weken en ik vind dat rauwe vlees goed klinken past naar mijn idee beter bij de hond . ook ik weet niet goed hoe te beginnen dus ik gluur even mnee
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Ik laat ales even op me inwerken wat ik allemaal lees, en doe er zeker wat mee.
maar als ze er inderdaad zo zichtbaarvan genieten zie ik mezelf heel snel compleet overstappen op kvv en barf.

enne, tamara.
na de uitleg van natas wist ik precies wat ze bedoelde, dus nou niet lopen ouwehoeren over mijn aantal berichten :boos: :pffff: :pffff:

Maar ik ben jullie tot nu toe iig erg dankbaar voor deze bijdrages :ok:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

he domme kippe :smile2:
:mrgreen:

Als je graag KVV en BARF praatjes wilt dan kan ik je die ook wel geven :mrgreen:
Maar alleen maar goed dat je hier een topic opent hoor...op die manier zijn er nog veeeeel meer mensen die je zullen vertellen dat je gewoon fulltime KVV moet gaan voeren :pffff: :mrgreen:

Vriezer in de schuur, grote dieplader of zo :mrgreen:
En huppakee...30 kilo Carnibest ophalen als je bij pa en moe bent, bij de mevrouw tussen pa en moe en Dedemsvaart in, waar ik het ook haal. :wink: Dan neem ik met een bafmeeting wel een paar lekkere dikke lappen vlees mee, en via Jessica kan ik wel aan kippennekken en kipkarkassen en gemalen kipkarkassen en pens komen...

Oftewel....fulltime KVV en BARF :pffff: :mrgreen:
En als je daar vanaf het begin af aan mee begint dan krijg je ook niet zo;n woosie achtige mietjeshond als Rimpel die alles nog steeds in kleine en hapklare stukjes moet hebben :mrgreen:
Dan heb je een hond die niet beter weet en die zich wel raad weet met een lap pens..
Oftewel...dan hoef je dus niet zoals ik dat wel moet doen, die ranzige rommel in hapklare stukken te knippen met proppen in je neus, :smile: maar kun je het zo op de tegels flikkeren achter in de tuin en je hond zijn gang laten gaan. :ok:
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 03 jan 2007 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

En ja...Jen weet wat ik voer :mrgreen:
Die rol Carnibest die opgevoerd is aan de beagles kwam uit mijn diepvriesje :wink:
En de foto;s van Hilje met proppie's in de neus aan de gang met de pens zijn door Jenny herself gemaakt :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

jenny* schreef:enne, tamara.
na de uitleg van natas wist ik precies wat ze bedoelde, dus nou niet lopen ouwehoeren over mijn aantal berichten :boos: :pffff: :pffff:
:tong: :mrgreen:
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:he domme kippe :smile2:
:mrgreen:

Als je graag KVV en BARF praatjes wilt dan kan ik je die ook wel geven :mrgreen:
Maar alleen maar goed dat je hier een topic opent hoor...op die manier zijn er nog veeeeel meer mensen die je zullen vertellen dat je gewoon fulltime KVV moet gaan voeren :pffff: :mrgreen:

Vriezer in de schuur, grote dieplader of zo :mrgreen:
En huppakee...30 kilo Carnibest ophalen als je bij pa en moe bent, bij de mevrouw tussen pa en moe en Dedemsvaart in, waar ik het ook haal. :wink: Dan neem ik met een bafmeeting wel een paar lekkere dikke lappen vlees mee, en via Jessica kan ik wel aan kippennekken en kipkarkassen en gemalen kipkarkassen en pens komen...

Oftewel....fulltime KVV en BARF :pffff: :mrgreen:
En als je daar vanaf het begin af aan mee begint dan krijg je ook niet zo;n woosie achtige mietjeshond als Rimpel die alles nog steeds in kleine en hapklare stukjes moet hebben :mrgreen:
Dan heb je een hond die niet beter weet en die zich wel raad weet met een lap pens..
Oftewel...dan hoef je dus niet zoals ik dat wel moet doen, die ranzige rommel in hapklare stukken te knippen met proppen in je neus, :smile: maar kun je het zo op de tegels flikkeren achter in de tuin en je hond zijn gang laten gaan. :ok:
ikkuh begrijp :Q:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef: :tong: :mrgreen:
:hoi:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik zou als ik jou was full-time op de Kvv gaan,, ze vinden het heerlijk en er zit inderdaad minder rommel is als in brokken, en wil je toch brokken blijven geven ga dan bvb over op de Cavom of de Farmfood dat zijn allebei natuurbrokken, en goede alternatieven . :ok:

Toen ik ook nog brokken voerde deed ik het op de volgnde manier, doordeweeks voerde ik Farmfood, en in het weekend allebei de dagen Kvv,. en zo ben ik begonnen en nu krijgen ze hier alleen nog maar kvv, ik voer hoofdzakelijk Carnibest en een kleiner gedeelte Smul compleet, voor de afwisseling.
Laatst gewijzigd door Amber op 04 jan 2007 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik doe met lola 5 dagen brok en 2 dagen smuldier of wat ik anders kan krijgen.

in ieder geval 2 dagen vers. smuldier heb ik op voorraad maar soms heb ik kippennekkies die doe ik dan ipv 1 dag smuldier.

sam staat ivm zijn allergie op 100% carnibest
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

jullie hebben mij helemaal om. ik ga mijn honden hier ook opzetten. past naar mijn idee veel beter bij de hond
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

ik zou ook voor vers gaan!

aantal weken geleden ook die keus gemaakt omdat mijn pup het zoslecht dee op verschillende merk brokken.

nu kvv Duck en wat barf maaltijden en het gaat perfect! ben er erg tevreden mee wou dat ik het gelijk had gedaan toen hij van de fokker kwam.
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey krijgt af en toe Carnibest, omdat mn ouders geen vriezerruimte hebben voor altijd KVV, maar anders zou zij ook op KVV staan... Nu krijgt ze de andere dagen Farmfood
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Voorn
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Voorn »

Wij gebruiken al lang Carnibest (vleesvoer).
Maar op vakantie is dat moeilijk meenemen.
Daarom geven we haar zo nu en dan ook FarmFood.
Zodat we op vakantie dit ook kan eten.
Maar we blijven zoveel mogelijk Carnibest geven.
Dat vindt ze heerlijk. Ik denk ook lekkerder dan Farmfood. :ok:
Groeten van Eddy
(Lagotto Romagnolo (Italiaanse Waterhond)) 1 1/2 jaar oud
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”