jenny* schreef:Natas. schreef:Hé, wanneer heb jij je haar blonT geverfd?
KVV is kant-en-klaar vers rauw vlees, verkrijgbaar in complete uitvoeringen.
Merken zoals Carnibest, Bibi, Energique, Duck, Rodi, Smuldier, Bandit, etc.
zeg dat dan gelijk
Ik vond het al wat vreemd dat je dat niet wist
Maar hoe proportioneer je dat dan?
Gewoon op gevoel.
nou als ik op die beagles af moest gaan, dan aten ze met zijn tweetjes zo een rol leeg :N:
Ik voer op het oog ja, maar dat vind ik met brokken ook de beste manier.
Je hebt bij die merken KVV, net als bij brokken, trouwens wel richtlijnen hoeveel een pup/hond ervan moet hebben tov zijn gewicht (de meeste merken b.v. voor een volwassen hond 100 gram per 5 kilo lichaamsgewicht).
Maar voor Raisa weeg ik minder af, zij is 19 kilo en krijgt zo'n 300 gram kvv/barf per dag (niet 400 gr). Anders wordt ze dik, ze is een weinig energique hond en haar schildklier speelt mss ook nog mee hierin.
Je zus geeft Rimpel weer meer geloof ik dan de aangegeven hoeveelheden, op het oog.
Ik sta iig niet negatief tegenover kvv
Maar snap niet zo goed wat mensen nou "tegen" brokken hebben.
Als je een goede brok hebt, zal dat ook prima kunnen volstaan in combinatie met kvv en rauw vlees lijkt mij
Oh, een hond kan oud worden op brokken hoor. Queenie heeft voornamelijk brokken gehad, was nooit ziek en is ruim 16 geworden.
Maar ik vind rauw vlees dus zeker beter dan brokken die vol granen zitten en oververhit zijn. Ik zie brokken een beetje als elke dag een pizza eten met een vitaminepil erbij.
Het genieten, wat Tamara noemt, vind ik ook heel belangrijk.
Als Rais op een lamsrib aan het knagen is, is ze zó lekker bezig! En idd goed voor de tanden en kiezen tegen tandplak.