Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brok en kvv
Moderator: moderatorteam
-
Chub
Brok en kvv
Ik heb Chub nu een paar maanden op Duck staan. Hij krijgt 'smorgens een plak en 'savonds een plak.
Tussendoor staat er altijd een bakje Cavom brokken.
De ene dag eet hij wel de brokken en soms slaat hij ook een dag brok over. Ligt er ook een beetje aan wat hij die dag gedaan heeft heb ik 't idee.
Nu las ik in een ander onderwerp dat er 8 uren tussen brok en vlees moet zitten.
Zou ik dan ondanks dat hij niet elke dag brok eet beter 'smorgens brokken klaar kunnen zetten en dan 'savonds 2 plakken Duck geven?
Tussendoor staat er altijd een bakje Cavom brokken.
De ene dag eet hij wel de brokken en soms slaat hij ook een dag brok over. Ligt er ook een beetje aan wat hij die dag gedaan heeft heb ik 't idee.
Nu las ik in een ander onderwerp dat er 8 uren tussen brok en vlees moet zitten.
Zou ik dan ondanks dat hij niet elke dag brok eet beter 'smorgens brokken klaar kunnen zetten en dan 'savonds 2 plakken Duck geven?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom staat er altijd een bakje brokken?
Ik ken meer mensen bij wie de hond de hele dag door over eten kan beschikken. Maar ik ben er niet zo voor, telkens een hapje in plaats van 1 a 2 grote maaltijden, zodat zijn maag goed gevuld is en ook weer een tijdje leeg is (een hondenmaag werkt dan het beste, helemaal vol en weer leeg raken zorgt ervoor dat de maag niet lui wordt). Ik zou inderdaad kiezen voor twee maaltijden. Grote kans dat ie zijn brokken dan achter elkaar opeet.
Ik ken meer mensen bij wie de hond de hele dag door over eten kan beschikken. Maar ik ben er niet zo voor, telkens een hapje in plaats van 1 a 2 grote maaltijden, zodat zijn maag goed gevuld is en ook weer een tijdje leeg is (een hondenmaag werkt dan het beste, helemaal vol en weer leeg raken zorgt ervoor dat de maag niet lui wordt). Ik zou inderdaad kiezen voor twee maaltijden. Grote kans dat ie zijn brokken dan achter elkaar opeet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Chub
Chub is niet als pup bij ons gekomen en heeft een vervelende achtergrond. Hij reageerde toen wij hem kregen zéér angstig op voedsel (verstopte zich ergens onder als ik zijn eten klaar zette) en was veel te mager. Vandaar dat er altijd een bakje brokken heeft gestaan.
Sinds 2 maanden komt hij naar de keuken als ik zijn eten klaar maak en eet het gewoon op. Ik moet dan wel in de buurt blijven.
Sinds 2 maanden komt hij naar de keuken als ik zijn eten klaar maak en eet het gewoon op. Ik moet dan wel in de buurt blijven.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op zich is er niet veel mis mee hoor om het door elkaar te geven, zeker als hij er tot nu toe geen last van heeft. Veel mensen doen een plakje rodi bij de brokken, dus zoals jij het doet, is dan ook geen probleem.
Maar ik zou zelf anders kiezen.
Maar ik zou zelf anders kiezen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Carel
- Actief
Ik zou inderdaad bv 's morgens brokken geven. Eet hij het niet op binnen een half uur, dan weghalen.
Dan geef je 's avonds versvleesvoeder.
Dat eten ze meestal wel ineens op.
Zo niet, dan weer weghalen na een half uur.
Ze hebben het zo in de gaten hoor.
Eet hij niet, pech gehad.
Maak je geen zorgen, een hond hongert zichzelf echt niet uit hoor!
-
nikaboef
- Vaste gebruiker
Ik ga die 2 van mijn ook brokken maar ze gingen steeds slechter eten ondanks dat het dure brokken waren (royal caninn maxi adult). Op aanraden van mensen op dit forum ben ik versvlees gaan geven en ze eten het niet maar vreten het . nu zijn het net wolven.
Ik heb carnibest gekocht en ze vinden het geweldig en ze poepen nu bijna niks meer op een dag. Ook drinken ze bijna niet meer, met de brokken dronken ze heel erg veel na het eten. Ze plastten veel meer en poepten veel en veel meer, nu poepen ze echt minimale drolletjes, 1 a 2 keer per dag.
Ik vind het carnibest vlees er zeer smakelijk uit zien en het ruikt fris.
Ik heb ook nog een bakje brokken klaarstaan de hele dag maar ze kijken er niet meer naar om en ze staan bij de koelkast zodra het etens-tijd is en vliegen op hun etensbak aan als ik het neerzet en daarna gaan ze heerlijk liggen uit te buiken, echt heel voldaan. ik ben er zeer tevredne over.
Ik heb carnibest gekocht en ze vinden het geweldig en ze poepen nu bijna niks meer op een dag. Ook drinken ze bijna niet meer, met de brokken dronken ze heel erg veel na het eten. Ze plastten veel meer en poepten veel en veel meer, nu poepen ze echt minimale drolletjes, 1 a 2 keer per dag.
Ik vind het carnibest vlees er zeer smakelijk uit zien en het ruikt fris.
Ik heb ook nog een bakje brokken klaarstaan de hele dag maar ze kijken er niet meer naar om en ze staan bij de koelkast zodra het etens-tijd is en vliegen op hun etensbak aan als ik het neerzet en daarna gaan ze heerlijk liggen uit te buiken, echt heel voldaan. ik ben er zeer tevredne over.
-
Chub
Ik begrijp best dat dat zo kan werken, maar met een hondje die zeer angstig reageert als 't om eten gaat lijkt me dat niet de oplossing. Het gaat nu beter/goed met eten en dat wil ik graag zo houdenCarel schreef:Ik zou inderdaad bv 's morgens brokken geven. Eet hij het niet op binnen een half uur, dan weghalen.
Het ging mij er om dat ik in een ander topic had gelezen dat er 8 uren tussen brok en vlees moet zitten. En dat is hier dus niet het geval.
Het is niet (meer) dat hij niet wil eten of slecht eet. En dat heb ik bereikt met veel geduld en juist niet door zijn eten weg te halen.
-
Ester&Lara
Ach het gaat eigenlijk ook altijd goed.maart schreef:ik heb al altijd duck en korrels in één maaltijd gemengd, nog nooit geen problemen mee gehad.
Maar tis een beetje een moeilijke eter van mij. Zuiver duck eet ze niet, en zuiver korrels evenmindus meng ik het en dan gaat het wel goed.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
dat dacht ik ookEster&Lara schreef:Ach het gaat eigenlijk ook altijd goed.maart schreef:ik heb al altijd duck en korrels in één maaltijd gemengd, nog nooit geen problemen mee gehad.
Maar tis een beetje een moeilijke eter van mij. Zuiver duck eet ze niet, en zuiver korrels evenmindus meng ik het en dan gaat het wel goed.
Er zijn zoveel mensen die dit roepen maar echte bewijzen zijn er volgens mij niet eens voor. Wie zou dat nou willen financieren...
ik ken zelfs redelijk wat mensen die dit combineren
allemaal perfect gezonde hondjes
nu ja, zelf ben ik ook 'voorstander' van gewoon enkel KVV/brok maar dat gaat hier dus niet. de volgende hond wordt hopelijk wat anders
-
Ester&Lara
Dat zijn toch echt wel uitzonderingen hoor. Lara vrat in het begin ook bepaalde dingen niet. Die had toch echt wel pech. Zo heeft ze eens 10 dagen achter elkaar niks gegeten. Je ziet vanzelf wel wat je hond hebben kan qua "vasten" tochHutsje schreef:Dat is een hele grote misvatting! Dat gebeurt dus wel, ik heb het bewijs ervan op sterven na dood in huis gehaaldCarel schreef: Eet hij niet, pech gehad.
Maak je geen zorgen, een hond hongert zichzelf echt niet uit hoor!.
Net als met kinderen eigenlijk: eten wat de pot schaft
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Ik zeg ook niet dat dat geen uitzondering is, alleen dat het een misvatting is en dat er dus wel honden zijn die doodgaan van de honger naast een volle bak met brok. Dat heeft dus niets met vasten te maken.Ester&Lara schreef:Dat zijn toch echt wel uitzonderingen hoor. Lara vrat in het begin ook bepaalde dingen niet. Die had toch echt wel pech. Zo heeft ze eens 10 dagen achter elkaar niks gegeten. Je ziet vanzelf wel wat je hond hebben kan qua "vasten" tochHutsje schreef:Dat is een hele grote misvatting! Dat gebeurt dus wel, ik heb het bewijs ervan op sterven na dood in huis gehaaldCarel schreef: Eet hij niet, pech gehad.
Maak je geen zorgen, een hond hongert zichzelf echt niet uit hoor!.
Ik zou ook niet te snel toegeven.
Net als met kinderen eigenlijk: eten wat de pot schaft

- Maxiem
- Zeer actief
Het is denk ook niet zo dat je ongezonde hondjes hebt op brok, maar gewoon nog gezondere hondjes op KVV/BARF. Met Max was op zich ook niets mis, maar op BARF had ze gewoon minder/geen jeuk en was ze nog beter in vorm.maart schreef:dat dacht ik ookEster&Lara schreef:Ach het gaat eigenlijk ook altijd goed.maart schreef:ik heb al altijd duck en korrels in één maaltijd gemengd, nog nooit geen problemen mee gehad.
Er zijn zoveel mensen die dit roepen maar echte bewijzen zijn er volgens mij niet eens voor. Wie zou dat nou willen financieren...
![]()
ik ken zelfs redelijk wat mensen die dit combinerenen echt nog niemand heeft problemen gehad
echt; nog geen één waarvan de hond problemen had met maagzuur/onvoldoende vertering/...
allemaal perfect gezonde hondjes
nu ja, zelf ben ik ook 'voorstander' van gewoon enkel KVV/brok maar dat gaat hier dus niet. de volgende hond wordt hopelijk wat anders![]()
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.