Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stronghold ( & omgeving )
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
Stronghold ( & omgeving )
Ik heb net al mijn dieren een pipetje Stronghold gegeven, daar Frontline voor geen meter meer werkte.
Maar ik vraag me af of ik nu de omgeving ook nog zal doen met een spray
of dat bv alle kleden ed op 60 graden wassen en een vlooienbandje in de stofzuiger afdoende zal zijn.
Maar ik vraag me af of ik nu de omgeving ook nog zal doen met een spray
of dat bv alle kleden ed op 60 graden wassen en een vlooienbandje in de stofzuiger afdoende zal zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
Anna*
Nee hoor, vlooien zijn wel degelijk resistent aan het worden voor Frontline. Dat hoorde ik o.a. van mijn d.a., die geen Frontline meer verkoopt, heb het zelf ook ervaren zo ook vele anderen.
Ikzelf gebruik geen omgevingsspray, heb geen zin om mijn hele huis te vergiftigen. Daarbij kun je altijd net een eitje of vlo missen en begint het hele circus weer opnieuw. Maar da's persoonlijk, er is niet één methode om vlooien te bestrijden. Als je er vroeg genoeg bij bent, verdwijnen de vlooien vaak wel als je de honden zelf behandelt en alle kleedjes heet wast.
Anders alsnog de omgeving behandelen, als dat je niet tegenstaat, of nog fanatieker zuigen en wassen.
Vlooienbandje niet in de stofzuiger doen, dan blaas je het gif steeds de kamer in.
Ikzelf gebruik geen omgevingsspray, heb geen zin om mijn hele huis te vergiftigen. Daarbij kun je altijd net een eitje of vlo missen en begint het hele circus weer opnieuw. Maar da's persoonlijk, er is niet één methode om vlooien te bestrijden. Als je er vroeg genoeg bij bent, verdwijnen de vlooien vaak wel als je de honden zelf behandelt en alle kleedjes heet wast.
Anders alsnog de omgeving behandelen, als dat je niet tegenstaat, of nog fanatieker zuigen en wassen.
Vlooienbandje niet in de stofzuiger doen, dan blaas je het gif steeds de kamer in.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
JaAnna Penta schreef:Nee hoor, vlooien zijn wel degelijk resistent aan het worden voor Frontline. Dat hoorde ik o.a. van mijn d.a., die geen Frontline meer verkoopt, heb het zelf ook ervaren zo ook vele anderen.
De nog steeds prima werkende werkzame stof (daar moet je altijd naar kijken als je een middel koopt, niet naar de merknaam) is nog altijd permethrin. Da's ongeveer het eerst 'uitgevonden' middel en heeft nog steeds geen bewezen resistentie. (Net zo min als frontline trouwens)
Je weet nu waarom jouw dierenarts dit zegt, gewoon bescherming van zijn eigen toko (en dan mag een beetje liegen best wel blijkbaar)
-
Anna*
Als alleen mijn d.a. dit zou zeggen, zou ik idd twijfels hebben. Maar ik heb zelf dus ook ervaren dat behandeling met Frontline de vlooien niet afdoend meer doodden. En heb het bovendien van anderen gehoord, ook in andere delen van het land. Dus nee, ik geloof dat mijn d.a. ditmaal oprecht isRosita Compagner schreef:JaAnna Penta schreef:Nee hoor, vlooien zijn wel degelijk resistent aan het worden voor Frontline. Dat hoorde ik o.a. van mijn d.a., die geen Frontline meer verkoopt, heb het zelf ook ervaren zo ook vele anderen.
En weet je waarom jouw dierenarts je dit vertelt en waarom hij geen Frontline meer verkoopt? Ieder nieuw vlooienmiddel mag eerst 5 jaar lang alleen door de dierenarts verkocht worden. Dat heeft de vereniging van dierenartsen zo bedongen bij de makers van die middelen. Na 5 jaar komt ieder middel dus op de vrije markt en is er inmiddels een ander 'nieuw middel'. Voor dat middel wat zijzelf eerst 5 jaar verkochten gaat de klant nu naar de dierenwinkel......... Dus, geen omzet meer voor de DA. Dús komt het verhaal van de resistentie om de hoek kijken. Snap je?
De nog steeds prima werkende werkzame stof (daar moet je altijd naar kijken als je een middel koopt, niet naar de merknaam) is nog altijd permethrin. Da's ongeveer het eerst 'uitgevonden' middel en heeft nog steeds geen bewezen resistentie. (Net zo min als frontline trouwens)
Je weet nu waarom jouw dierenarts dit zegt, gewoon bescherming van zijn eigen toko (en dan mag een beetje liegen best wel blijkbaar)
Frontline is bovendien al jarenlang in de dierenwinkel te krijgen, én ook verkocht mijn d.a. altijd twee merken vlooienmiddelen naast elkaar, én waarom zouden ze zo'n verhaaltje moeten ophangen als ze ook gewoon konden zeggen: wij verkopen Advantage (of Stronghold of wat dan ook)
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zenda
- Zeer actief
-
Anna*
Martijn schreef:Frontline werkt bij mij als een trein.
Nu hebben ze vlooienbandjes van beaphar omdat ik liever geen spulletje gebruik wat in de hond zelf gaat.
Ze krabbelen niet meer. Ik zie ook geen vlooien maar dat viel toch al erg mee.
Frontline e.d. gaat toch ook niet in de hond zelf? Het legt een filmpje over de huid, bij mijn weten, en komt niet in het bloed.
- starfleet
- Erelid
- starfleet
- Erelid
Je hond niet, maar op den duur worden vlooien wel resistent. Hier werkt het nog goed. Vlooien worden eerder resistent als je middelen maar half/half gebruikt.Zenda schreef:Bij ons werkt front-line ook, maar ik gebruik het zelf ongeveer een half jaar.
Mijn hond is 7 mnd.
En ja ik geloof erin dat als je te vaak gebruikt je hond er resistent van kan worden.
Anne
-
Marion.
De hond nog wel :N: :N: :N:Zenda schreef:En ja ik geloof erin dat als je te vaak gebruikt je hond er resistent van kan worden.
Ik gebruik trouwens helemaal niets. Frontline was de oorzaak dat Saar zich 2 jaar lang kapot gekrabt heeft. Hier dus niets. Ook geen vlooienbanden. En vlooien hebben ze nog nooit gehad (teken wel tig-duuzend, maar die had Saar mèt Frontline ook)
Laatst gewijzigd door Marion. op 06 jan 2007 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Anna*
Als je zoekt op 'Frontline resistent' kom je veel verhalen tegen van mensen die hebben ervaren dat het middel niet goed meer werkt, zoals dit
http://www.hondenplaza.nl/phpBB2/viewto ... 7b355d3719
met daarin dit
De meeste vlooienpopulaties zijn inmiddels wel resistent tegen frontline, dus erg werkzaam is het helaas niet meer. De fabrikant heeft dit zelfs openlijk toegegeven aan een dierenarts die ik ken. Dit gebeurt overigens met elk middel tegen parasieten dat lang op de markt is.
http://www.hondenplaza.nl/phpBB2/viewto ... 7b355d3719
met daarin dit
De meeste vlooienpopulaties zijn inmiddels wel resistent tegen frontline, dus erg werkzaam is het helaas niet meer. De fabrikant heeft dit zelfs openlijk toegegeven aan een dierenarts die ik ken. Dit gebeurt overigens met elk middel tegen parasieten dat lang op de markt is.
- Chione
- Zeer actief
Ochja, ik heb jaren met tevredenheid Frontline gebruikt, maar nu dus niet meer. En tenzij ik 'opeens' een vieze sloddervons ben geworden, lijkt het mij dat het dus wel degelijk a.d Frontline/ resistentie ligt
Anyway, thnx voor de tip om geen vlooienbandje in de stofzuiger te doen, voor wie dit schreef
Anyway, thnx voor de tip om geen vlooienbandje in de stofzuiger te doen, voor wie dit schreef
~

~
~

~
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chione
- Zeer actief
Meer vlooien of niet, Frontline zou gewoon moeten doen waar het voor gemaakt is, in combi met andere maatregelen die je tegen vlooien kunt nemen. En dat doet Frontline bij mijn dieren niet meer.
Dit en de ervaringen van andere mensen maken voor mij duidelijk dat vlooien wel degelijk resistant tegen 1 bepaald vlooienmiddel kunnen worden.
Maargoed, ik vroeg me af hoe het zat met de omgeving en Stronghold en persoonlijke ervaringen van mensen. Deze heb ik inmiddels gehad, dus mijn vraag is beantwoord.
Dit en de ervaringen van andere mensen maken voor mij duidelijk dat vlooien wel degelijk resistant tegen 1 bepaald vlooienmiddel kunnen worden.
Maargoed, ik vroeg me af hoe het zat met de omgeving en Stronghold en persoonlijke ervaringen van mensen. Deze heb ik inmiddels gehad, dus mijn vraag is beantwoord.
~

~
~

~
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Anna*
- Chione
- Zeer actief
Dat dacht ook, het dood toch ook niets, alleen het houdt ze 'op afstand'?Anna Penta schreef:
Als je al vlooien in huis hebt, is dat niet afdoend, helaas
Verder vind ik Tea Tree wel 'heerlijk' spul hoor, echt een soort wonder middeltje, voor zoveel dingen bruikbaar
~

~
~

~