Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reversed sneezing

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

reversed sneezing

Ongelezen bericht door Jacan »

afgelopen nacht ben ik me kapot geschrokken om daisy ,
Daisy had last van reversed sneezing maar zo erg als afgelopen nacht heeft ze nog nooit eerder gehad dacht dat ze erin bleef het heeft bijna een half uur geduurd voordat het goed en wel weer over was ,het kwijl liep haar mond uit.

Wat ik me nou afvraag kan dat reversed sneezing kwaad met name dat ze kunnen stikken ofzo ?

Daisy heeft dit de laatste tijd steeds vaker maar zo erg heb ik nog nooit meegemaakt
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

:smile: hier staat het dus :smile:

wat ik gevonden heb (heb er dus zelf geen ervaring mee) is dat honden die af en toe een aanval hebben, daar mee kunnen leven. het is over het algemeen geen kwaadaardige aandoening waarbij medisch toezicht (meestal) niet nodig is. het mag wel niet verward worden met vernauwing van de luchtpijp of een hartafwijking. bij twijfel dus DA laten onderzoeken.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

heb je haar een half uur laten sneezen? of heb je haar wel "geholpen"?
(hand over neus, keel wijven enz, kan werken)
Jacan
Zeer actief

ja ik heb haar wel geholpen maar ze was zelf ook wat in paniek
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Dat is iid wel lang.
Wat ik in zo geval doe is met de muizen van mijn handen lichte druk uitoefenen op de oogbol en ondertussen lekker achter de oren krabbelen. Heeft nog altijd geholpen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Je kan ook kort en hard op de zijkanten van de borstkas drukken, maar even eerst aan de DA vragen dit voor te doen.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Probeer zelf rustig te blijven en vindt een manier voor haar waarbij je haar kan laten slikken. Dit is dus inderdaad door d'r mond en neus dicht te houden en/of over haar keel te wrijven. Maar het belangrijkste is rustig blijven.

Ik ga altijd bij Tirsa zitten en probeer haar neus en mond dicht te houden, maar blijf zelf rustig en praat ook rustig tegen d'r. Als de aanval over is, houd ik d'r nog even rustig omdat het soms meteen weer begint.
Jacan
Zeer actief

Neeltje schreef:Probeer zelf rustig te blijven en vindt een manier voor haar waarbij je haar kan laten slikken. Dit is dus inderdaad door d'r mond en neus dicht te houden en/of over haar keel te wrijven. Maar het belangrijkste is rustig blijven.

Ik ga altijd bij Tirsa zitten en probeer haar neus en mond dicht te houden, maar blijf zelf rustig en praat ook rustig tegen d'r. Als de aanval over is, houd ik d'r nog even rustig omdat het soms meteen weer begint.

zelf ben ik er wel rustig bij maar ze was zelf in paniek wat jij beschrijft hoe jij het doet zo doe ik het ook.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dan is er niet veel meer dat je kunt doen. Ik merk aan Tirsa ook dat er tijden zijn dat ze er meer last van heeft dan andere, maar waar dat aan ligt, daar ben ik nog niet achter.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Paco kan dit ook zo 'lekker' hebben. Bij hem doe ik altijd een 10 tellen zijn neus dichthouden en dan is het meestal over. Is het niet over dan doe ik het nog een keer. Zodra het voorbij is moet hij altijd weer even op adem komen. Ook 's nachts heeft hij het weleens, maar ik slaap daar altijd doorheen. Mijn ouders horen het weleens, maar hij woont buiten en naast ons huis. Het is niet gemakkelijk om daar te komen zo snel, maar dan lost hij het zelf op gelukkig
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn honden hebben het ook een tijdje gehad(ze leken toen ook verkouden) en nu is het zomaar weer over :denken: De DA kon me ook niet vertellen hoe het ontstaat en zelfs niet of het kwaad kan :19:
Flinn

Ongelezen bericht door Flinn »

Onze York had het ook weleens maar had het al zeker een jaar niet meer gehad waar ik bij was. Nu heeft hij het sinds gistermorgen en het stopt gewoon niet, wel als ik even zijn neusgaten dichthoud en als hij zich rustig houd maar zodra hij in beweging komt begint het weer en gister heeft het wel 1,5 uur geduurd aan een stuk en hielp ook wrijfen over de keel en afsluiten van de neusgaten niet. Vind het wel apart dat het dit keer zo hardnekkig is.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Flinn schreef:Onze York had het ook weleens maar had het al zeker een jaar niet meer gehad waar ik bij was. Nu heeft hij het sinds gistermorgen en het stopt gewoon niet, wel als ik even zijn neusgaten dichthoud en als hij zich rustig houd maar zodra hij in beweging komt begint het weer en gister heeft het wel 1,5 uur geduurd aan een stuk en hielp ook wrijfen over de keel en afsluiten van de neusgaten niet. Vind het wel apart dat het dit keer zo hardnekkig is.
Misschien dan toch even door de DA na laten kijken?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Flinn

Ongelezen bericht door Flinn »

Nou inderdaad, vandaag gaat het weer veel beter als gister lijkt het maar anders gaan we maandag toch maar even langs.
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Mijn cavaliers hebben hier ook wel last van. Ik sluit met mijn duim de neusgaten af en houd de rest van mijn hand onder hun kin. Ik wacht met mijn hand weer weghalen totdat ze normaal ademen en soms moet ik het nog wel eens een keer doen.

En de een heeft er sneller last van dan de ander. Ik heb het een keer gehad tijdens een behendigheidswedstrijd en ben nadat ik het 2x had gefikst maar gestopt. Heel vervelend maar volgens mij is er niets aan te doen. Rustig blijven en de hond rustig maken.

Groetjes van Esther
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”