Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

moeilijke brokkeneter

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

snoesje
Vaste gebruiker

moeilijke brokkeneter

Ongelezen bericht door snoesje »

Hallo,

ik heb een hele moeilijke brokkeneter in huis.
Ik zat op darco vond hij oook niet zo lekker maar met een beetje yougourt of sardientjes lukte dat wel afgewisseld met duck en vis.

maar nu stopt de winkle in mijn buurt ermeer en moe tik weer op zoek...
had 2 kilo prins gekregen om te proberen dat ging vrij goed mits zoekspelletjes...en tegelijkertijd mij laten overhalen voor 7 for 7.
9kilo in huis gehaald..
kvind het principe wel ok...

maar hij weigerde het te eten...
heb toen gedaan zolas ze aanraden.;bak weg en paar uur later weer..
ze zeggen een hond hongert zichzelf niet uit.amai de mijne dus wel, mager dat hij werd en tenslotte nog ziek ook..

toen ben ik ermee gestopt, dus beamer gewonnen en nu wil hij de prins zelfs niet meer.

duck en vers wel...

maar ik wil hem niet weer laten winnen want ik weet dat hij prins wel lust..

wat moet ik hiermee...

gr snoes
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik zou dan lekker vers /kvv geven... :wink:
Of je het moet zien als winnen? Ik vind van niet.
Ik eet ook graag iets wat ik lekker vind , de spitskool die mijn moeder vroeger klaar maakte vond ik ook niet te eten. :N: :mrgreen:
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

soms eten ze de brok gewoon niet, hij riekt niet lekker of zo, ik wissel geregeld van brok, ANgel is het gewoon na een paar maanden beu gegeten, en ik doe er altijd een beetje vlees onder, droge brokken lust hij ook niet...
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
snoesje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoesje »

wel ik denk dat hij dat ziet als winnen...

watn probeert altijd om hoger of ons te komen op alle gebied...
of als hij buiten wil, blijft hij ook piepen...
en hij houdt altijd alles lang vol.

en nu he bik het gevoel dat hij denk , voila tis me gelukt met dat eten en nu eet ik zelgs geen prins meer....

hij doet het voor de rest wel heel goe dop duck gecombineerd met vis..dus ik begrijp wel wat je bedoeld
maar heb nu 15 kg..

en mijn principe is dat ik hem nog steeds brokken wil bijgeven..voor als we keer weg gaan op vakantie of beamer bij oma moet logeren.
ed....

en een hond mag toch niet beslissen wat hij wel en niet wil eten, lijkt mij..missch heb ik dat verkeerd..

maar ik heb hier wel eentje die steeds boven ons wil kruipen , een beagle van 9m en half.

gr snoes
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

snoesje schreef:wel ik denk dat hij dat ziet als winnen...

en nu he bik het gevoel dat hij denk , voila tis me gelukt met dat eten en nu eet ik zelgs geen prins meer....

hij doet het voor de rest wel heel goe dop duck gecombineerd met vis..dus ik begrijp wel wat je bedoeld
maar heb nu 15 kg..

en mijn principe is dat ik hem nog steeds brokken wil bijgeven..voor als we keer weg gaan op vakantie of beamer bij oma moet logeren.
ed....

en een hond mag toch niet beslissen wat hij wel en niet wil eten, lijkt mij..missch heb ik dat verkeerd..

maar ik heb hier wel eentje die steeds boven ons wil kruipen , een beagle van 9m en half.

gr snoes
Nee, wat denkt'ie wel niet......... beetje zelf te bepalen wat hij wel of niet lekker vindt. Ik zou hem nog liever doodhongeren dan dit toestaan. Er is er maar eentje de baas!! :devil: Beagle he, echt een dominant ras, hou hem maar lekker kort hoor, niks toestaan.

brr, ooit werden deze adviezen serieus zo gegeven he.......
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Of een hond zelf mag beslissen wat ie wil eten en wat niet ?
Tja..ik zie dat niet zo.
Eten is een feestje voor mijn honden en het is genieten om te zien hoe heerlijk ze er van smullen.
Ook een hond heeft smaak en de ene hond lust dit wel en de andere hond dàt weer niet. :19:
Ik wil lekker en gezond eten ...dat wil ik ook voor mijn hondjes.

Vooral gezien je schrijft dat je hond echt de brokken niet wil eten en vermagerde en zelfs ziek werd.
Voor mij was de 'keuze' snel gemaakt.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik heb ook zo'n hond hier. En een stugge volhouder in het niet-eten want hij was maar liefst 1,5 kilo afgevallen.
Medisch is hij in orde dus nu meng ik een halve plak Rodi door zijn brokken om de zak leeg te maken en ga ik daarna over op een ander merk. Verder krijgt hij 1 a 2 dagen per week KVV.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Eten is een van de (weinige) basisbehoeften van de hond. Ik begrijp dan ook echt niet hoe mensen hun hond kunnen dwingen voer te eten dat ze niet lusten, vooral als het om droge brokken gaat. Jeetje zeg, mijn honden vinden vers ook véél lekkerder. Waarom zou ik ze dat dan ontzeggen en elke dag weer een strijd maken van het voeren?

Vind het net zo erg om je hond te dwingen brokken te eten als dat je hem nooit eens lekker laat rennen. Heeft niets met dominantie te maken, gewoon met een natuurlijke neiging om iets te eten dat ie lekker vindt.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Anna Penta schreef:Eten is een van de (weinige) basisbehoeften van de hond. Ik begrijp dan ook echt niet hoe mensen hun hond kunnen dwingen voer te eten dat ze niet lusten, vooral als het om droge brokken gaat. Jeetje zeg, mijn honden vinden vers ook véél lekkerder. Waarom zou ik ze dat dan ontzeggen en elke dag weer een strijd maken van het voeren?

Vind het net zo erg om je hond te dwingen brokken te eten als dat je hem nooit eens lekker laat rennen. Heeft niets met dominantie te maken, gewoon met een natuurlijke neiging om iets te eten dat ie lekker vindt.
....en zich hoogstwaarschijnlijk ook nog beter bij voelt.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Angelique25 schreef:
Anna Penta schreef:Eten is een van de (weinige) basisbehoeften van de hond. Ik begrijp dan ook echt niet hoe mensen hun hond kunnen dwingen voer te eten dat ze niet lusten, vooral als het om droge brokken gaat. Jeetje zeg, mijn honden vinden vers ook véél lekkerder. Waarom zou ik ze dat dan ontzeggen en elke dag weer een strijd maken van het voeren?

....en zich hoogstwaarschijnlijk ook nog beter bij voelt.
Inderdaad! Hier komen geen brokken meer in huis sinds ik weet hoe onnatuurlijk dit voer voor honden is. Het barst van de granen en dat is iets waar honden helemaal niks aan hebben. Sommige brokken bevatten zelfs stoffen die kankerverwekkend zijn. Wil je dat echt voor je hond?

Je hond weet instinctief dat het vlees gewoon veel beter voor hem is. Een hond is immers een vleeseter.
Geef hem gewoon zijn vleesmaaltijden en je probleem is opgelost.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

snoesje schreef:wel ik denk dat hij dat ziet als winnen...

maar heb nu 15 kg..

ed....

gr snoes
Waarom maak je daar een wedstrijd van, hoezo wilt hij winnen, hij vind die brokken gewoon niet lekker, anders zou hij ze echt wel eten hoor, ik zou het erg vinden als mijn hond ging afvallen omdat ik hem eten gaf wat hij niet luste, je lust zelf toch ook niet alles
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Een "klantje" van mij heeft een boevier.
Vanaf pup af aan is hij al een slechte brokkeneter.
Na anderhalf jaar martelen kwam er een "wanhoopspunt" waardoor ze de hond een week lang met de pot mee heeft laten eten.
De hond knapte daar zo van op dat ze verder is gaan kijken. Sinds ze de hond - nu ongeveer een half jaar - op combi KVV en NRV heeft staan geen problemen meer.
Als ze op vakantie gaat vind ze wel wat bij de supermarkt.
Volgens mij wist haar hond instinctief wat voor hem beter was/is. Misschien jouw hond ook?

Als jouw oma gehakt durft aan te raken lukt een portie KVV ook wel (denk ik !!!) :wink: En zoniet...dan heeft hij die ene keer dat hij naar je oma gaat maar pech als hij zijn brokjes niet wil eten, toch?
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik zou gewoon Kvv gaan geven,, je kunt zeggen van ja dan heeft ie gewonnen, maar aan de andere kant Brokken zijn niet zo heel goed voor een hond, dus wees er blij mee.
Hij geeft gewoon aan dat ie het niks vind

Kan hem geen ongelijk geven ,, vlees ruikt natuurlijk voor een hond veel lekkerder. En als je een compleet Kvv geeft zit alles er al in.
Hond blij en jij blij, prima toch.
En je zult zien dat ie het heelijk vind. :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

snoesje schreef: en nu he bik het gevoel dat hij denk , voila tis me gelukt met dat eten en nu eet ik zelgs geen prins meer....
Ik zou ermee naar het circus gaan :wink:

Anne
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Probeer NUTRO CHOICE
Smakelijke brokken met 40 procent gedroogd kippenvlees en geen meel.
Nog beter is alleen complete versvleesvoeders geven.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waarom wil je perse iets geven terwijl hij het andere met smaak op eet? En dat andere nog gezonder is ook? Jij maakt er zelf een rare strijd van met je hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Maar jij denkt echt serieus datjouw hond met een soort "mind game" bezig is?
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Kevin is nu ruim 13 jaar en een jaar of 6 á 7 geleden ben ik me meer in gaan lezen mbt voeding en sindsdien krijgt hij voornamelijk kvv en gedeeltelijk rauwe voeding, iig geen verhit voer meer.

Maar mijn verhaal gaat meer over mijn vorige hond Sjoerd, ook een middenslag schnauzer. In tegenstelling tot Kevin was Sjoerd een erg moeilijke eter (Kevin eet bijna alles).
Om de paar maanden moest ik weer op zoek naar een brok die Sjoerd wél wilde eten. Ook hij hongerde zichzelf uit, maar ik had niet het idee dat hij dat deed om mij te pesten of omdat hij daarmee de rangorde wilde bepalen. Naar mijn idee "viel" het eten, op een gegeven moment, niet meer, hij voelde zich er niet lekker bij. Maar wist ik veel toentertijd (20 jaar geleden), het was of brokken of met de pot mee eten en dat laatste leek mij toen niet echt gezond :roll: .
Had ik toen maar internet gehad en geweten wat ik nu weet :19: , ik denk dat ik mezelf, maar vooral hem de nodige problemen had bespaart.
Sjoerd is op veel te jonge leeftijd ingeslapen omdat hij 4 enorme tumoren in zijn borstkas had. Of ik hem die had kunnen besparen met betere voeding weet ik niet, maar ik weet wel dat hij zich jarenlang niet lekker in zijn vel heeft gevoelt en ik geloof zeker dat zijn probleem met eten daar een uiting van is geweest.

Geloof mij maar, een hond speelt zoiets niet uit over voer. Als die echt een rangordeprobleem met jou heeft, laat hij zijn tanden zien of bijt hij jou gewoon in je donder.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Toen Noa weigerde nog langer brokken te eten, zei ik: "Meid.... je hebt helemaal gelijk...
Ik zou die gore droge meuk ook niet motten als ik een hond was"...

:mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ook met mijn hond heb ik al redelijk wat bokken uitgeprobeerd.
Ik geef nu een energierijker brok. Deze brok is vooral voor honden bedoeld die een hogere energiebehoefte nodig hebben. Maar per brok heeft het ook een grotere smakelijkheid.
Hij vind het heerlijk. Misschien iets om dat te proberen.
Het wordt ook aangeraden voor slechte eters.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”