Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet poepen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

niet poepen

Ongelezen bericht door Demi »

Dat is wat Kenzo al een paar dagen doet. Het valt me iig al 2 dagen op, daarvoor weet ik het niet :oeps: Hij is verder gewoon vrolijk en komt niet ziek over, maar dit lijkt me niet normaal toch? Hij wilde gisteren niet echt eten, maar het is echt een zeur met eten. Ik had hem later wat pasta met gehakt gegeven en dat at hij wel helemaal op. Ik ben zo bang voor een verstopping oid in zijn darmen, of maak ik me nu voor niks zorgen en komt het wel vaker voor dat een hond niet poept een paar dagen?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dat komt wel vaker voor, en als hij er verder geen last van hjeeft zou ik me niet druk maken. Je kunt olie door het eten doen als je denkt dat hij verstopt zit. Het is ook niet erg als hij eens een keer niet eet (en hij kan het hebben :mrgreen: ).
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Dat komt wel vaker voor, en als hij er verder geen last van hjeeft zou ik me niet druk maken. Je kunt olie door het eten doen als je denkt dat hij verstopt zit. Het is ook niet erg als hij eens een keer niet eet (en hij kan het hebben :mrgreen: ).
Ja das waar hij kan wel wat missen :mrgreen: ik zal vanavond wat olie door zijn eten doen. Maar de reden waarom ik het vreemd vind is omdat hij echt altijd 2 keer per dag poept zolang we hem al hebben en nu viel het me echt op dat hij niks deed. Hij heeft ook geen drang ofzo, hij doet het gewoon niet :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Das wel een beetje vreemd idd......
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer

Ongelezen bericht door pia zz »

Demi schreef:
Hutsje schreef:Dat komt wel vaker voor, en als hij er verder geen last van hjeeft zou ik me niet druk maken. Je kunt olie door het eten doen als je denkt dat hij verstopt zit. Het is ook niet erg als hij eens een keer niet eet (en hij kan het hebben :mrgreen: ).
Ja das waar hij kan wel wat missen :mrgreen: ik zal vanavond wat olie door zijn eten doen. Maar de reden waarom ik het vreemd vind is omdat hij echt altijd 2 keer per dag poept zolang we hem al hebben en nu viel het me echt op dat hij niks deed. Hij heeft ook geen drang ofzo, hij doet het gewoon niet :mrgreen:

Zou het zeker in de gaten houden, heeft hij iets opgegeten wat niet eetbaar is, waardoor de boel verstopt. Yorick heeft eens een halve tennisbal opgegeten, ben toen ook naar DA geweest om erger te voorkomen. Als het een paar dagen duurt zou ik in ieder geval contact opnemen met de DA.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Demi
Zeer actief
Contacteer:

pia zz schreef: Zou het zeker in de gaten houden, heeft hij iets opgegeten wat niet eetbaar is, waardoor de boel verstopt. Yorick heeft eens een halve tennisbal opgegeten, ben toen ook naar DA geweest om erger te voorkomen. Als het een paar dagen duurt zou ik in ieder geval contact opnemen met de DA.
Kon yorick toen nog wel poepen? Of ook niet? Hoe wist je dat hij een tennisbal gegeten had? Kenzo eet eigenlijk nooit zomaar iets op, maar als ik even goed denk is hij vd week wel met een stokje aan het spelen geweest, maar volgens mij heeft hij er niet op zitten kauwen :19:
pia zz
Zeer actief
boxer

Demi schreef:
pia zz schreef: Zou het zeker in de gaten houden, heeft hij iets opgegeten wat niet eetbaar is, waardoor de boel verstopt. Yorick heeft eens een halve tennisbal opgegeten, ben toen ook naar DA geweest om erger te voorkomen. Als het een paar dagen duurt zou ik in ieder geval contact opnemen met de DA.
Kon yorick toen nog wel poepen? Of ook niet? Hoe wist je dat hij een tennisbal gegeten had? Kenzo eet eigenlijk nooit zomaar iets op, maar als ik even goed denk is hij vd week wel met een stokje aan het spelen geweest, maar volgens mij heeft hij er niet op zitten kauwen :19:
Ja, ik was er snel bij, de bal zat nog in zijn maag en door een injectie ging hij toen behoorlijk kotsen, waardoor hij hem uitspuugde. Dit moet alleen binnen half uur a een uur gebeuren, anders zit hij in de darmen ,met alle gevolgen van dien.Je hond heeft niet over gegeven???Want als hij gaat kotsen zou ik zeker gaan bellen.
Afbeelding

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nee hij heeft niet overgegeven en oogt ook absoluut niet ziek, is lekker druk, speelt rent :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Als hij zich verder prima voelt, zou ik het nog één dag aankijken.
Bij drie dagen niet poepen (en dit echt zeker weten), zou ik toch richting dierenarts gaan :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Inderdaad wel goed in de gaten houden.

Heb het met Bram ook gehad (en die had zeer zeker niets raars binnen gekregen want hij speelt niet met ballen en stokken enzo en hij wordt aan de lijn uitgelaten dus als hij wat gevroten had had ik het wel gezien).
Uiteindelijk kwam alles er weer in 1 x uit (ja midden in de nacht dus zonder waarschuwingen :mrgreen: ) dus 's ochtends een bezaaide kamer :smile:
Niks raars ofzo, behalve héél veel drollen, alleen toen had hij wel telkens drang en kwam er de ene keer weer een drol en dan weer alleen slijm. Heeft hij een paar keer een beetje last van gehad, toen gaf ik hem idd wat olie over zijn eten en ook zemelen, het is toen gewoon over gegaan :19:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

Demi schreef:Nee hij heeft niet overgegeven en oogt ook absoluut niet ziek, is lekker druk, speelt rent :19:
Laat je nog een keer weten hoe het gaat???
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Stang schreef:Als hij zich verder prima voelt, zou ik het nog één dag aankijken.
Bij drie dagen niet poepen (en dit echt zeker weten), zou ik toch richting dierenarts gaan :wink:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Rimpel heeft ook wel eens ruim anderhalf dag niet gepoept en ik begon hem dan ook te knijpen omdat Rimpel ook minimaal 1 keer daags poept en soms twee keer.
Ik hou het ook altijd in de gaten :mrgreen:
Ik vraag Robin als hij gelopen heeft ook altijd of Rimpel gepoept heeft :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

als hij wel eet maar niet zou kunnen poepen dan kotsen ze het eruit.
Milo was een maand geleden verstopt en die bleef maar braken, met grote hoeveelheden. Het moet er namelijk toch ergens uit. :N:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nou hij heeft nog steeds niet gepoept :19: Ik heb net een paar eetlepels olie door zijn eten gedaan, mocht dit morgen niet werken, dan ga ik naar de Da, want dit is niks voor hem. hij is nog steeds vrolijk en heeft net wel rodi gegeten (vindt hij veel lekkerder dan CB)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, zou ik ook doen hoor als hij vanavond en morgenochtend nog niet heeft gepoept, dan richting dierenarts.
Sterkte.... en ik hoop dat ie nog even flink gaat schijten :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sterkte ermee, en hoop dat er morgen morgen gepoept gaat worden....
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou ook wel ongerust zijn hoor...das toch wel raar.
Hopelijk komt er snel een flinke hoop :N:

Jacqueline
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

weet je echt zeker dat hij niet gepoept heeft?
Een hond die niet poept maar wel eet al een paar dagen zal toch ontlasting kwijt moeten? Dan zal hij toch echt moeten overgeven of poepen?
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Vandaag nog steeds niet?
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nou hij heeft wat gepoept vandaag, maar nog niet veel. Het was iig niet dun en had ook geen vreemde kleur. Hij heeft vandaag nog wat olie door zijn eten gehad dus ik kijk morgen nog even en anders gaan we morgen toch maar naar de DA :19:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Joepie, een drolletje! :cheer: :wink:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Als je bij de Da bent, koop dan meteen een potje Isogel voor als een van je dieren wat hardlijvig is. Ik heb dit standaard in huis en heb het afgelopen dagen weer nodig gehad voor de kat. Die kon zeer moeilijk poepen en wij moesten een keihard drolletje uit haar gat trekken. Nu na een paar keer Isogel gaat het poepen weer goed.
Het is een onschuldig natuurprodukt (soort gelantinepoeder), niet duur en helpt goed.
Te gebruiken bij hardlijvigheid en bij diarree.
http://www.fidin.nl/index.cfm?object=re ... uctid=2015
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ben je nog naar de DA geweest?
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Demi schreef:Nou hij heeft wat gepoept vandaag, maar nog niet veel. Het was iig niet dun en had ook geen vreemde kleur. Hij heeft vandaag nog wat olie door zijn eten gehad dus ik kijk morgen nog even en anders gaan we morgen toch maar naar de DA :19:
Geef hem dan ook wat meer te eten :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Hoe gaat het inmiddels? Heeft hij al meer gepoept? Ik hoop het :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd of hij al een "eitje heeft gebakken"?
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Femia schreef:Als je bij de Da bent, koop dan meteen een potje Isogel voor als een van je dieren wat hardlijvig is. Ik heb dit standaard in huis en heb het afgelopen dagen weer nodig gehad voor de kat. Die kon zeer moeilijk poepen en wij moesten een keihard drolletje uit haar gat trekken. Nu na een paar keer Isogel gaat het poepen weer goed.
Het is een onschuldig natuurprodukt (soort gelantinepoeder), niet duur en helpt goed.
Te gebruiken bij hardlijvigheid en bij diarree.
http://www.fidin.nl/index.cfm?object=re ... uctid=2015
bedankt voor de tip! Ik ben niet bij de DA geweest, maar ik heb wel gebeld. Hij had vandaag wel weer wat gepoept, maar nog steeds niet echt veel. De Da zei dat ik idd iets van olie door het eten moest doen of zei had wel iets. (Het spul wat jij bedoelde Femia). Ik probeer het weekend nog olie door zijn eten en anders ga ik na het weekend dat spul halen. De DA maakte zich niet echt grote zorgen, omdat hij toch wel wat deed. Ik heb de honden wel een paar dagen geleden ontwormt, dat zou er ook mee te maken kunnen hebben volgens de DA :19:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Dester schreef:
Demi schreef:Nou hij heeft wat gepoept vandaag, maar nog niet veel. Het was iig niet dun en had ook geen vreemde kleur. Hij heeft vandaag nog wat olie door zijn eten gehad dus ik kijk morgen nog even en anders gaan we morgen toch maar naar de DA :19:
Geef hem dan ook wat meer te eten :mrgreen:
Eten?? moet je hond dan ook eten geven :denken: :mrgreen:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef: bedankt voor de tip! Ik ben niet bij de DA geweest, maar ik heb wel gebeld. Hij had vandaag wel weer wat gepoept, maar nog steeds niet echt veel. De Da zei dat ik idd iets van olie door het eten moest doen of zei had wel iets. (Het spul wat jij bedoelde Femia). Ik probeer het weekend nog olie door zijn eten en anders ga ik na het weekend dat spul halen. De DA maakte zich niet echt grote zorgen, omdat hij toch wel wat deed. Ik heb de honden wel een paar dagen geleden ontwormt, dat zou er ook mee te maken kunnen hebben volgens de DA :19:
Fijn dat er weer een beetje uit is gekomen!
Ik ben niet kapot van olie door het eten, dat heb ik vroeger wel eens geprobeerd bij een kat. Die gaf ik schelvislever. Het gevolg was heftige diarree.
Die Isogel is echt handig om in huis te hebben, voor zowel diarree als verstopping. Vanmiddag heb ik weer een nieuw potje gehaald bij de DA (€4,00) om gewoon in huis te hebben voor het geval dát.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Femia schreef: Fijn dat er weer een beetje uit is gekomen!
Ik ben niet kapot van olie door het eten, dat heb ik vroeger wel eens geprobeerd bij een kat. Die gaf ik schelvislever. Het gevolg was heftige diarree.
Die Isogel is echt handig om in huis te hebben, voor zowel diarree als verstopping. Vanmiddag heb ik weer een nieuw potje gehaald bij de DA (€4,00) om gewoon in huis te hebben voor het geval dát.
Je moet ook niet té veel olie geven natuurlijk, dan gaat het er weer iets té makkelijk uit :mrgreen:

Maar fijn dat hij toch weer een beetje gepoept heeft, dan zit hij iig niet geheel verstopt ofzo!
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”