Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tip 'wandelen met je hond'?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Tip 'wandelen met je hond'?
Ik wil donderdag weer eens een wandeling uit een van de boekjes 'Wandelen met je hond' van Nicky Gootjes doen. Ik heb nummer 1 en 2 (weet niet of er meer zijn).
Ik twijfel tussen:
> Amsterdamse Bos
> Sysselt in Ede
> Oosterbeek
Alledrie uit deel 2.
Welke is het leukst?
Ik twijfel tussen:
> Amsterdamse Bos
> Sysselt in Ede
> Oosterbeek
Alledrie uit deel 2.
Welke is het leukst?

Linda, Izzie en Bram
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Er loopt een lange weg doorheen de rest is autovrij. Je kunt eindeloos met de hond wandelen. Ik heb gelezen dat het aanlijn/loslaatbeleid wat gewijzigd is. Kijk anders even op www.amsterdamsebos.nl daar staat alle informatie.

-
jidde
-
Marion.
Amsterdam is vreselijk. Of je moet van lawaai houden (continu vliegtuigen). Ik zou Ede doen. Anders Oosterbeek. Maar als het een doordeweekse dag is, dan zou ik toch eens kijken naar de wandeling op de Rozendaalse hei. Die is gewoon erg mooi. Volgens mij staat hij in boekje 1, en misschien heet hij iets van Rheden ofzo.
-
jidde
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
En als je het alledrie niets vindt, is Renkum ook heel mooi om te wandelen
Oosterbeek ben ik ook geweest, is ook leuk wandelen. Alleen zou ik wel goed opletten hoe je loopt, want het is een typisch verdwaal-bos :N: (voor mij althans). Naast de hei van Ede heb je ook een heel mooi bos, is dat het? En anders kun je in Bennekom/Hoog Wageningen ook nog heel mooi wandelen
Keus zat
Of maak ik het je hiermee alleen maar moeilijker? 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij zijn verwend hierjidde schreef:Ach, als je naast Schiphol woont, hoor je dat allemaal al niet meerMarion. schreef:Amsterdam is vreselijk. Of je moet van lawaai houden (continu vliegtuigen).
Ik zou trouwens ook voor Rozendaal kiezen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ja, dat is een hele mooie wandeling!Marion. schreef:Maar als het een doordeweekse dag is, dan zou ik toch eens kijken naar de wandeling op de Rozendaalse hei. Die is gewoon erg mooi. Volgens mij staat hij in boekje 1, en misschien heet hij iets van Rheden ofzo.
De wandeling bij Austerlitz (volgens mij is dat uit boekje 1) is ook erg mooi.
En de wandeling bij Vorden (dat is boekje 2) is ook één van mijn favorieten.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- alm@
- moderator
Ach ja, wij weten niet beter, en continu valt ook wel mee, liever geregeld een vliegtuig dan een week lang knallenjidde schreef:Ach, als je naast Schiphol woont, hoor je dat allemaal al niet meerMarion. schreef:Amsterdam is vreselijk. Of je moet van lawaai houden (continu vliegtuigen).

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Amsterdam is aardig, maar wel erg 'gecultiveerd'.
Ik zou dan kiezen voor Ede of Rozendaal, prachtig daar. Ede ben ik een tijd geleden geweest met een wandeling van BHF, naar de Rozendaalse hei gaan wij zeker een keer terug nu ik het daar met Charoef even gezien heb.
Ben je trouwens wel es wezen wandelen in Spanderswoud Hilversum? Staat ook in 1 v.d. boekjes van Gootjes.
Ik zou dan kiezen voor Ede of Rozendaal, prachtig daar. Ede ben ik een tijd geleden geweest met een wandeling van BHF, naar de Rozendaalse hei gaan wij zeker een keer terug nu ik het daar met Charoef even gezien heb.
Ben je trouwens wel es wezen wandelen in Spanderswoud Hilversum? Staat ook in 1 v.d. boekjes van Gootjes.

- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Rozendaal is ook erg mooi!Cleo schreef:Ede en Roozendaal ken ik niet. Ede lijkt mij erg mooi.
Groetjes, Karen
- Asterix
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Rozendaal ligt bij Velp, hè? Dat maakt toch niet zo heel veel uit, qua afstand, in vergelijking met Ede vanuit Hilversum?Cleo schreef:Maar zo'n eind wegScooby schreef:Rozendaal is ook erg mooi!Cleo schreef:Ede en Roozendaal ken ik niet. Ede lijkt mij erg mooi.![]()
![]()
Groetjes, Karen
- Asterix
- Zeer actief
Linda woont in Bunnik.Scooby schreef:Rozendaal ligt bij Velp, hè? Dat maakt toch niet zo heel veel uit, qua afstand, in vergelijking met Ede vanuit Hilversum?Cleo schreef:Maar zo'n eind wegScooby schreef:Rozendaal is ook erg mooi!Cleo schreef:Ede en Roozendaal ken ik niet. Ede lijkt mij erg mooi.![]()
![]()
-
Marion.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
piep
- alm@
- moderator
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nou, gelukkig heb ik nog even om er over na te denken haha. Volgens mij ben ik met een Kooikerwandeling in Rozendaal geweest. Ga ik even navragen. Ik wil namelijk graag een keer naar voor mij onbekend gebied.
Het Amsterdamse bos is niet zo'n goed idee omdat ik Bram voor de zekerheid aanlijn als er paarden zijn.
De wandeling in Hilversum heb ik ook nog niet gelopen. Er staat een plaatje bij van een Kooiker, dat moet een teken zijn
Wat is Nederland eigenlijk mooi he!
Het Amsterdamse bos is niet zo'n goed idee omdat ik Bram voor de zekerheid aanlijn als er paarden zijn.
De wandeling in Hilversum heb ik ook nog niet gelopen. Er staat een plaatje bij van een Kooiker, dat moet een teken zijn
Wat is Nederland eigenlijk mooi he!

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb het liefst een paaltjeswandeling in plaats van de route in het boekje, omdat ik net als jou nogal van het verdwalen benTamara en Bowie schreef:Alleen zou ik wel goed opletten hoe je loopt, want het is een typisch verdwaal-bos :N: (voor mij althans).

Linda, Izzie en Bram
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
In het Zandenbos bij Nunspeet zijn verschillende paaltjeswandelingen uitgezet. Het hele Zandenbos is losloopgebied, dus misschien is dat dan een idee? (De witte en de blauwe route zijn aanraders!)Zoek stok! schreef:Ik heb het liefst een paaltjeswandeling in plaats van de route in het boekje, omdat ik net als jou nogal van het verdwalen benTamara en Bowie schreef:Alleen zou ik wel goed opletten hoe je loopt, want het is een typisch verdwaal-bos :N: (voor mij althans).En zeker als ik dan in m'n eentje loop, kan dat bijzonder vervelend zijn.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Bunnik - Ede = 39 km.Marion. schreef:Wat zal het zijn? 15 km verderCleo schreef:Linda woont in Bunnik.Scooby schreef:Rozendaal ligt bij Velp, hè? Dat maakt toch niet zo heel veel uit, qua afstand, in vergelijking met Ede vanuit Hilversum?
Bunnik - Rozendaal = 56 km.
Het scheelt dus inderdaad niet zo veel.
Groetjes, Karen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha, ik heb 'm in één keer goed gelopen vorig jaar.Zoek stok! schreef:Vraagje. Is die wandeling in Rozendaal (wandeling 10 uit Wandelen met je hond 1) echt duidelijk aangegeven in het boekje? Oftewel: is het ook te doen voor mensen die altijd verdwalen?
Groetjes, Karen
- Zoek stok!
- Zeer actief
En hoe onhandig of handig ben jij met routes?Scooby schreef:Hahaha, ik heb 'm in één keer goed gelopen vorig jaar.Zoek stok! schreef:Vraagje. Is die wandeling in Rozendaal (wandeling 10 uit Wandelen met je hond 1) echt duidelijk aangegeven in het boekje? Oftewel: is het ook te doen voor mensen die altijd verdwalen?

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Ja. Hij is in elk geval heel veel duidelijker dan Huizen, want op die route zijn we ook verdwaald. Rozendaal zijn we niet verkeerd gelopen geloof ikZoek stok! schreef:Vraagje. Is die wandeling in Rozendaal (wandeling 10 uit Wandelen met je hond 1) echt duidelijk aangegeven in het boekje? Oftewel: is het ook te doen voor mensen die altijd verdwalen?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
En de wandeling bij Austerlitz, daar ben ik nu ook al twee keer de route kwijtgeraakt. Bij Rozendaal ben ik ook niet verkeerd gelopen, volgens mij is die wandeling goed te vinden (en als je eenmaal op het Rozendaalse Veld bent, moet je buitenom links aanhouden (dus linksomMarion. schreef:Ja. Hij is in elk geval heel veel duidelijker dan Huizen, want op die route zijn we ook verdwaald. Rozendaal zijn we niet verkeerd gelopen geloof ikZoek stok! schreef:Vraagje. Is die wandeling in Rozendaal (wandeling 10 uit Wandelen met je hond 1) echt duidelijk aangegeven in het boekje? Oftewel: is het ook te doen voor mensen die altijd verdwalen?
Groetjes, Karen