Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jeuk (hotspot)
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
jeuk (hotspot)
Benno heeft een hotspot op zijn staart. Gisteren was ik naar de DA gegaan. Echt jeuk had ie toen niet, meer pijn. Zalfje mee. DA vroeg nog of ik pillen tegen de jeuk mee wilde maar zeg ach nee, zo erg heeft ie er niet last van dus dan doe ik het liever zonder pillen. Nou, later die avond begon het gigantisch te jeuken natuurlijk
Zolang ie ligt gaat het wel maar lopen wil ie niet want op één of andere manier krijgt hij er dan heel erg last van
Dus vanochtend maar weer langs geweest en injectie tegen de jeuk en pillen mee. Verder ook wassen met betadine shampoo (voel me net een heks want het doet zeer). Het ziet er wel beter uit maar het blijft maar jeuken. Is dit normaal? En kan ik nog iets doen tegen de jeuk? Als het morgen niet beter is ga ik maar weer bellen want ik vind dit zo verschrikkelijk sneu 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
De jeuk is vreselijk ja. Wiske had er laatst ook 1 op die plek en die wilde ook niet lopen. Als ze een poos liggen en er niet aankomen droogt de hotspot op en zo gauw ze dan weer bewegen gaat het trekken en komt de jeuk terug. Wiske kon niet eens meer kwispelen.
Het duurt ongeveer een week en dat is afzien. Wiske doe ik als ze er teveel aanzit een kap op om het tot rust te laten komen. Ik neem aan dat de pillen en prik predni zijn en meer is er dan in dat opzicht niet aan te doen. Ik gebruikte geen betadine om te wassen maar deed het met een beetje groene biotex.
Het duurt ongeveer een week en dat is afzien. Wiske doe ik als ze er teveel aanzit een kap op om het tot rust te laten komen. Ik neem aan dat de pillen en prik predni zijn en meer is er dan in dat opzicht niet aan te doen. Ik gebruikte geen betadine om te wassen maar deed het met een beetje groene biotex.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op welke plaats zit de hotspot? Halverwege aan de bovenkant kan ook de vioolklier zijn. Dat heeft Dapper ook gehad en daar moest hij antibiotica voor wat meteen en definitief geholpen heeft. Hij bleef likken en bijten en er ontstond gewoon een dikke bult die helemaal warm en rood werd. Net een hotspot 
-
bianca83
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij zit bovenop zijn staart, ik denk een cm of 5 vanaf zijn staartaanzet. Hij heeft ook antibiotica meegekregen. Het is geen bult maar wel rood enzo. Zal straks een kijken of ik het op de foto krijgMARC_S schreef:Op welke plaats zit de hotspot? Halverwege aan de bovenkant kan ook de vioolklier zijn. Dat heeft Dapper ook gehad en daar moest hij antibiotica voor wat meteen en definitief geholpen heeft. Hij bleef likken en bijten en er ontstond gewoon een dikke bult die helemaal warm en rood werd. Net een hotspot
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja het is geschoren (heel styliebianca83 schreef:Is het geschoren? Dus zodat je de hele wond kan zien en ook alles insmeert? Toen Quasar zijn hotspot had heeft hij alleen de eerste dag nog een heel klein beetje gekrapt maar daarna was het eigelijk gelijk weg, de jeuk dan.
Arme BennoKlote plekken zijn het
Geef hem maar een dikke knuffel
Maar gelukkig heeft hij er nu een stuk minder jeuk aan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Daar zit ook de vioolklierLysette schreef:Hij zit bovenop zijn staart, ik denk een cm of 5 vanaf zijn staartaanzet. Hij heeft ook antibiotica meegekregen. Het is geen bult maar wel rood enzo. Zal straks een kijken of ik het op de foto krijgMARC_S schreef:Op welke plaats zit de hotspot? Halverwege aan de bovenkant kan ook de vioolklier zijn. Dat heeft Dapper ook gehad en daar moest hij antibiotica voor wat meteen en definitief geholpen heeft. Hij bleef likken en bijten en er ontstond gewoon een dikke bult die helemaal warm en rood werd. Net een hotspot
Ik hoop dat je dezelfde AB als Dapper toen had gekregen hebt want bij Dapper was het binnen een paar dagen weg en ook niet meer teruggekomen
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
ja ik weet er alles van, toen Angel veel gezwommen had, had hij een hotspot op zijn kop, onder zijn oor en op zijn voorpoot! Ik heb ook isobetadine gebruikt, de wonde heel droog gehouden, de haren heel kort geknipt en 5 dagen antibiotica ingespoten, ik heb altijd antibiotica in huis staan, voor in te spuiten, want pilletjes voor zo'n grote hond, dat zijn er veel...dus inspuiten is goedkoper en makkelijker en beter voor de maag en nieren.
Mijn gedacht is dat je niet zonder antibiotica kan voor een goede genezing.
Angel had het nog nooit gehad en ook nog nooit antibiotica gehad, hij kreeg ook al na 2 dagen een korst erop.
Nu mag hij nog alleen met zijn pootjes in het zwembadje en als zijn kop nat is, dan droog ik hem goed na met de handoek.
Mijn gedacht is dat je niet zonder antibiotica kan voor een goede genezing.
Angel had het nog nooit gehad en ook nog nooit antibiotica gehad, hij kreeg ook al na 2 dagen een korst erop.
Nu mag hij nog alleen met zijn pootjes in het zwembadje en als zijn kop nat is, dan droog ik hem goed na met de handoek.
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Dat is inderdaad waar, laat daar maar even naar kijken bij je da 
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer: