Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vacuum verpakt vleesbot

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Vacuum verpakt vleesbot

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Vandaag zag ik bij de dierenwinkel iets nieuws, althans, voor mij. Een echt vleesbot (volgens de verpakking) vacuum verpakt. Het voelde ook aan als een echt bot en er zat vlees aan. Op de verpakking stond iets als 'hambeen (of hambot)'. Er stond alleen nergens op van welk dier het was. Ik dacht aan varken vanwege het 'ham' en heb het daarom niet gekocht. Ik ben wel benieuwd wie dit kent en wie dit wel eens gegeven heeft? Er stond ook nog een waarschuwing op: 'pas op, niet alle honden verdragen dierenbotten'.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb er waarschuwingen over gelezen,het zijn gare botten, en als er stukken afgaan worden ze heel scherp :eek:
Dazwa84

loving bulls schreef:ik heb er waarschuwingen over gelezen,het zijn gare botten, en als er stukken afgaan worden ze heel scherp :eek:
Lekkere botten dan :roll: Ik had er al niet zo'n goed gevoel bij en ben blij dat ik ze niet gehaald heb.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik heb ze al een keer of vier gegeven. Vond het zo handig omdat je het à la minute kunt geven, bijvoorbeeld op een regenachtige dag als er een energie-overschot dreigt. Het is ook goed gegaan, ze hebben de botten netjes opgeknaagd. Maar nu ik dit weet, geef ik het niet meer. Op de een of andere manier dacht ik dat het echt rauwe vleesbotten waren, onbehandeld.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Dat bot zal van een varken zijn. Honden kunnen dat bot helemaal opknagen. Het blijkt veel verkocht te worden. Voor ons maar liever een ander bot (rauw).
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat zijn volgens mij Parmabones(zo heten ze althans volgens mij) en ik durf die hier niet te geven omdat het varkensvlees is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

Hier krijgt Freggel ook wel eens een hambot. Hij wordt tot op het laatste restje opgegeten.

De botten ruiken naar pharmaham (of iets in die geest :mrgreen: )
Dazwa84

marian* schreef:Dat zijn volgens mij Parmabones(zo heten ze althans volgens mij) en ik durf die hier niet te geven omdat het varkensvlees is.
Ja, dat was het volgens mij! Ik durfde het dus ook niet te geven. Ik vind het trouwens wel raar dat er niet op staat van welk beest het is. Of ik ben blond, want meestal komt ham van een varken :mrgreen:
marian*
Erelid
Contacteer:

Dazwa84 schreef:
marian* schreef:Dat zijn volgens mij Parmabones(zo heten ze althans volgens mij) en ik durf die hier niet te geven omdat het varkensvlees is.
Ja, dat was het volgens mij! Ik durfde het dus ook niet te geven. Ik vind het trouwens wel raar dat er niet op staat van welk beest het is. Of ik ben blond, want meestal komt ham van een varken :mrgreen:
Dat laatste vertellen ze er gewoon niet bij omdat ze dan bijna niet meer verkocht worden.
En ja,het zijn varkensbotten(die vast en zeker over zijn van de Parmaham).
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Afbeelding

deze?

Dit lees ik

This bone is a special delicacy for your dog. The meat remaining on the bone is preserved by air-drying. The bone is then vacum packed, so no smell and it will Can keep for up to a year. These bones are approximately 20-25cm long. Is your dog ready for such a delightful treat ?

op http://www.canineconcepts.co.uk

Staat niks over de herkomst van het dier maar ja, varkensoren voeren we toch ook? Voor mij is het toch een klein stapje verder richting 'vers' als je ze vergelijkt met die gerookte botten? en dat vind ik altijd goed. Maar wij houden het zelf gewoon bij de botjes uit de vriezer hoor :cheer:
marian*
Erelid
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Afbeelding

deze?

Dit lees ik

This bone is a special delicacy for your dog. The meat remaining on the bone is preserved by air-drying. The bone is then vacum packed, so no smell and it will Can keep for up to a year. These bones are approximately 20-25cm long. Is your dog ready for such a delightful treat ?

op http://www.canineconcepts.co.uk

Staat niks over de herkomst van het dier maar ja, varkensoren voeren we toch ook? Voor mij is het toch een klein stapje verder richting 'vers' als je ze vergelijkt met die gerookte botten? en dat vind ik altijd goed. Maar wij houden het zelf gewoon bij de botjes uit de vriezer hoor :cheer:
Nee,ik bedoel andere botten :wink:
En varkensoren komen er hier niet in!
Afbeelding
Dazwa84

Afbeelding
Deze is het volgens mij. Het zat in een kartonnen verpakking en je had verschillende maten, S M en L. Bij de S zaten er drie botten in en bij M 2, dacht ik.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zijn dat niet gewoon die gerookte botten die je kan kopen? Buffy krijgt ze nooit meer omdat ze bremzout zijn. Ze vond ze wel lekker en splinteren deden ze niet.

Anne
Dazwa84

starfleet schreef:Zijn dat niet gewoon die gerookte botten die je kan kopen? Buffy krijgt ze nooit meer omdat ze bremzout zijn. Ze vond ze wel lekker en splinteren deden ze niet.

Anne
Ze waren volgens de verpakking, als ik het goed begrepen heb, rauw. Die gerookte botten heb ik Belle nog nooit gegeven, ik heb regelmatig meegemaakt dat honden er van aan de sch*t gaan.
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

Ja, dat is een parmaham botten :mrgreen:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazwa84 schreef: Deze is het volgens mij. Het zat in een kartonnen verpakking en je had verschillende maten, S M en L. Bij de S zaten er drie botten in en bij M 2, dacht ik.
Ze zijn van europet, ik kan ze 2 januari wel op mijn werk even bellen, vragen van welk dier ze zijn, als iemand intresse heeft?
Ik geef ze eigenlijk nooit.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Nou ik dacht dus ook echt dat ze rauw en onbewerkt waren, is misschien toch wel zo. Maar duur zijn ze wel, voor drie van die kleine botten (zo'n 70 g per stuk) betaal je meen ik iets van € 3,79.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

starfleet schreef:Zijn dat niet gewoon die gerookte botten die je kan kopen? Buffy krijgt ze nooit meer omdat ze bremzout zijn. Ze vond ze wel lekker en splinteren deden ze niet.

Anne
Hier Donder en rocky ook niet meer.

Vreselijk veel gdronken en plassen!!!!!!!!
Ze kwamen zelfs om half 5 in d enacht omdat ze moesten plassen.
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Als ze rauw zouden zijn, zou ik ze sowieso niet geven omdat het dus A van een varken is en B een dragend bot is. Maar het is niet onbehandeld, want dat blijft echt niet goed, ookal is het vacuum verpakt en volgens mij mogen dierenwinkels geen rauwe botten verkopen. Dat lijkt me tenminste erg sterk. Ik geef liever echte rauwe, zachte botten waarvan ik in ieder geval zeker weet dat het geen varken is!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”