Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf af en toe eens wat plukken?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Zelf af en toe eens wat plukken?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik knipte tot nu toe regelmatig de haartjes onder Jameys ogen weg, als ze er bijna in gingen groeien... Mar donderdag kreeg ik te horen van Brenda en Marye dat dat niet handig is, omdat zij dus een plukvacht heeft en ik daarmee haar vacht (daar) zou verpesten... Het haar daar door laten groeien tot ze weer geplukt wordt (=2 keer per jaar door een trimmer) is ook geen optie, omdat het dan in dr oogjes groeit...

Dus dan zelf plukken? Maar is dat dan geen probleem, als ik het haar daar vaker pluk dan dat de rest geplukt wordt? En hoort het haar daar ook geplukt te worden (ik vind het zo'n zielig idee, die hartjes daar wegplukken... Lijkt me pijnlijk...)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik denk dat de trimster het echt niet erg vindt als jij even langs komt om die oogjes te laten plukken. Ik doe dat bij mijn klanten altijd voor iets lekker voor mezelf :smile:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Rosita Compagner schreef:Ik denk dat de trimster het echt niet erg vindt als jij even langs komt om die oogjes te laten plukken. Ik doe dat bij mijn klanten altijd voor iets lekker voor mezelf :smile:
Ik heb er geen problemen mee om het zelf te doen (heb ook jaren manen getrokken bij paarden, oké da's iets anders, maar toch), Jamey laat het ook wel toe als ik het probeer (gister gedaan), maar tis meer de vraag of het wel ok is om het te doen... Verder mag dr haar gewoon groeien, maarja, t moet gewoon uit dr oogjes wegblijven :boos:

kvind het plukken van zo'n beetje trouwens ook meevallen... Gewoon vastpakken, klein rukje en weer een stapel haar in mn hand :mrgreen: (Ja, ik krijg over dr hele lijf nu alweer haar uit, terwijl ze pas in april/mei weer hoeft :N: )
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ja, mijn stagiaires kregen ook al het haar eruit wat nog niet los zat / rijp was .. Maar, nee het is niet erg als je die haren voor die ogen vaker wegplukt dan 2x per jaar.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”