We moesten bij de DA zijn voor zijn hyposens. spuitje (ivm vlooienallergie) en ik had de laatste weken voor mezelf bedacht dat we dan meteen weleens een algemeen bloedbeeldje konden laten doen van Rimpel mannetje.
Hij heeft namelijk behoorlijk wat pigmentvlekjes gekregen de laatste maanden terwijl hij praktisch nul komma nul prednison krijgt, alleen op beroerde dagen ivm zijn rui.
Hij zit momenteel weer in de rui en is dus weer aardig kalig op zijn buik, borst en boten en daardoor zie je natuurlijk alles ook weer driedubbel zo duidelijk.
Aangezien hij ook eigenlijk maar niet aan wil komen terwijl ik hem aardig "vet mest" zit me niet lekker.
Daarbij opgeteld de drama's die Sharpei;s met zich meedragen leek het me wel zo "prettig" hem eens door de algehele check-up te gooien.
Daar dacht Rimpel anders over
Hij wilde bijna niet op de tafel blijven en zat te schurken en te doen.
Kijk, ik ken mijn hond, maar zij niet he?!
Dus wilden ze toch maar een snuitje omdoen na een hoop gehannes, just in case.
En ik geef ze groot gelijk.
Ze zitten met hun gezicht pal onder Rimpel zijn bek bloed af te nemen in zijn hals. En zelfs ik durf dan niet voor de 100 % te garanderen dat hij happy blijft. Vorige keer met bloed afnemen ging eigenlijk super, maar hij zag het niet echt zitten nu..
Dus kreeg ie een blauw snuitgeval om
Hij vond er geen klap aan en zag er niet uit...
Ik ben voor hem gaan zitten bij zijn poten en een ander hield hem vast...zo kon ik mooi meekijken..hij gaf geen krimp trouwens...maar dat snuitje was ultiem geloof ik.
Ik heb hem een paar keer streng verteld dat hij bliiijjffffff moest...want hij zat te snuiven dat het hem niet aanstond.
Hij is keurig blijven zitten...en nu zit ik te wachten...pomptiedom..
Lever en nierwaarden en algemeen bloedbeeld hoor ik vanmiddag/begin van de avond nog. Schildklier wordt opgestuurd.
Ik vind het maar weer niks, maar aan de andere kant...zekerheid is ook wel zo prettig.
Rimpel ligt nu zwaar ontevreden op zijn kussen met zijn rug naar me toe.
Ik heb even lichtelijk afgedaan voor vanmiddag