Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op de sukkel.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Op de sukkel.

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Onze Tinny is er nu 10, we denken zelfs dat hij al een paar jaar ouder is dan gezegd op het asiel, en begint nu echt met zijn gezondheid te sukkelen.
Je ziet hem echt achteruit gaan, mager geworden door bijna niet te willen eten en dat er echt iets niet klopt zie je aan het aantal bakken water dat hij per dag binnen slaat.
Als het zo verder gaat haalt hij echt de zomer niet :jank: .
Na een bezoekje aan de dierenarts is er een urine en bloedstaal genomen.
Aan de urine staal konden ze zien dat er iets mis is met de nieren, op de uitslag van de bloedstaal is het wachten tot morgen vrijdag.
Wij persoonlijk denken echter aan kanker.
Hij heeft momenteel geen pijn, geniet nog van een goede wandeling en balspel en als hij de kans ziet gaat hij een goede knokpartij met een andere reu ook nog niet uit de weg.

Het enige goede nieuws komt van onze Zora, het manken kwam door een knie ontsteking en met de medicatie dat ze er voor krijgt zie je het echt beteren.
Momenteel is ze volop aan het openbloeien en gedraagd ze zich buiten ondertussen ook echt als een lab :boos: .

Maar toch, hier zijn de feestdagen een beetje in mineur door de problemen met onze Tinny.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Wat erg :jank: sterkte
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat vele drinken en vermageren wijst toch op problemen met de nieren?
Sterkte met hem :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mark-Tinny
Actief

Kleine update;

Heb intussen ook de uitslagen van het bloedonderzoek binnen.
Het zijn wel degelijk zijn nieren, de waarden zijn veel te hoog (ver boven de 100 terwijl hij maar rond de 90 mag hebben) maar van kanker is gelukkig geen spoor.
Komende week gaan ze verder alles onderzoeken.
Het eten gaat iets beter, we geven terug blikvoer en tafelkost, maar we zijn er nog niet.
Maarja, momenteel ben ik al blij met iedere gram dat hij bijkomt!
ranetje
Zeer actief

Mark-Tinny schreef:Kleine update;

Heb intussen ook de uitslagen van het bloedonderzoek binnen.
Het zijn wel degelijk zijn nieren, de waarden zijn veel te hoog (ver boven de 100 terwijl hij maar rond de 90 mag hebben) maar van kanker is gelukkig geen spoor.
Komende week gaan ze verder alles onderzoeken.
Het eten gaat iets beter, we geven terug blikvoer en tafelkost, maar we zijn er nog niet.
Maarja, momenteel ben ik al blij met iedere gram dat hij bijkomt!
Moet je dan geen speciaal nierdieet hebben voor de hond? :denken:

In ieder geval sterkte met de verdere onderzoeken :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ai, dat is minder.
Mag ik je adviseren om diepvriesvoer te gaan geven, dat is beter voor de nieren dan nierdieet, tafelkost en blikvoer. Het is belangrijk dat de eiwitten van goede kwaliteit zijn. In nierdieet zitten minder eiwitten, maar ze komen nog steeds voornamelijk van granen en niet van vlees.

Mijn hond had een paar jaar terug ook verhoogde nierwaarden. Hij kreeg toen nog brokken en in het weekend diepvriesvoer (kvv). Ik heb hem toen helemaal op kvv gezet en de waardes waren al snel weer normaal.
Kevin is ruim 13 en laatst zijn alle te bedenken bloedwaardes gecheckt en alles is prima.
Ook weet ik van een andere honde dat die veel te hoge nierwaardes had, na een paar maanden op kvv, ook weer normale waardes. Deze hond is 11.

Succes met je hond iig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mark-Tinny
Actief

Een kleine update;

Meneer is beter, eigenlijk volledig terug in orde. :mrgreen:
Het water drinken kwam door een stresprobleem, door de grote hoeveelheid dronk hij zo goed als bijna zijn nieren om zeep.
Wij waren degelijk te los tegen de honden geworden, toen Zora het zelfde gedrag begon te vertonen wist ik dat ik iets verkeerd aan het doen was.
We hebben de teugels terug wat aangetrokken en na een goed 2 weken zat iedereen terug op zijn plaats.
Word door beide terug gewoon 2 x per dag gegeten en ook het water verbruik is terug zo als het vroeger was.
ranetje
Zeer actief

Mark-Tinny schreef:Een kleine update;

Meneer is beter, eigenlijk volledig terug in orde. :mrgreen:
Het water drinken kwam door een stresprobleem, door de grote hoeveelheid dronk hij zo goed als bijna zijn nieren om zeep.
Wij waren degelijk te los tegen de honden geworden, toen Zora het zelfde gedrag begon te vertonen wist ik dat ik iets verkeerd aan het doen was.
We hebben de teugels terug wat aangetrokken en na een goed 2 weken zat iedereen terug op zijn plaats.
Word door beide terug gewoon 2 x per dag gegeten en ook het water verbruik is terug zo als het vroeger was.
:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”