Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupje van 4 maanden wassen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Manon_
Actief

Pupje van 4 maanden wassen?

Ongelezen bericht door Manon_ »

Joyka dr vriend heeft net over Joyka dr koppie heengepist.
Nou heb ik dit wel al schoon gemaakt met babydoekjes.
Maar ik heb nou niet echt het idee van goh laten we dr lekker aaien. :N:

Ik wil dus weten of we haar even mogen wassen en hoe precies?
We hebben vanuit een puppypakket en klein flesje hondenshampoo.
Het is haar koppie, dus ik weet ook niet hoe het zit met de oogjes?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Het is van het merk GreenFields.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou heel voorzichtig zijn met shampoo.
Als mij dit zou overkomen, dan zou ik een washandje over de douchekop doen en met lauwwarm water het hoofdje afspoelen, dus zonder shampoo. Dit eventueel een aantal keer herhalen.
Manon_
Actief

Ongelezen bericht door Manon_ »

We hebben het net geprobeerd met gewoon een washandje nat maken met lauw water en die over dr koppie halen.
Ze houdt helemaal niet van water, dus onder de douche wordt wss wel een probleempje.

Dit gaan we nog een keer doen zo en dan hopen dat het schoon is.

Bedankt.
Afbeelding
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

inprenciepe moet je een hond helemaal niet wassen.

Ze hebben namelijk een natuurlijk vetlaag die je weg kan wassen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

desnoods een klein beetje baby shampo, ruikt lekker en ontvet niet echt(prikt niet in de oogjes/is natuurilijk niet de bedoeling dat het erin komt) :wink:
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Een goede hondenshampoo ontvet zowiezo minder dan shampoo voor mensen en een puppyshampoo ontvet nog minder dan gewone hondenshampoo dus die kun je rustig voor je pup gebruiken. Let wel dat er geen shampoo in de oogjes komt. Mocht je de oogjes schoon willen maken dan kun je het beste een oogreiniger voor honden gebruiken.

:idea: Probeer de pup toch op een speelse manier bekend te maken met water. Als je een douche hebt laat een plasje lauw water in de bak lopen zet de pup erin en begin met je hand/vingers in het water te spelen zodat de pup als het warme jacht op je vingers gaat maken. :wink:

Later als je je hond echt helemaal gaat wassen laat het dan als een genot overkomen. Zet de handdouche op haar/zijn rug en laat lauw water over het lichaam lopen. Masseer ondertussen de rug alsof je deeg aan het kneden bent. Nou als ze wassen dan nog niet leuk vinden dan weet ik het niet meer.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lekker wassen en doe het hoofdje inderdaad met 'n washandje of zo. Ik zou ook puppyshampoo gebruiken

Maar hier wordt wassen nog steeds niet als leuk bestempeld. IN de vijver duiken wel........
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

loving bulls schreef:desnoods een klein beetje baby shampo, ruikt lekker en ontvet niet echt(prikt niet in de oogjes/is natuurilijk niet de bedoeling dat het erin komt) :wink:
Ik heb Storm er de laatste keer ook mee gewassen.
Ging super.
En prikt niet.
JoOrdY
Actief

Ongelezen bericht door JoOrdY »

Haal je de puppiegeur niet weg dan :denken: ?

(Weet ik niet zeker, heb ik ook maar gehoord)
Afbeelding
www.natteneusjes.actieforum.com (Met o.a Online Chatbox & Rommelmarkt!)
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Debby Speerstra schreef:Een goede hondenshampoo ontvet zowiezo minder dan shampoo voor mensen en een puppyshampoo ontvet nog minder dan gewone hondenshampoo dus die kun je rustig voor je pup gebruiken. Let wel dat er geen shampoo in de oogjes komt. Mocht je de oogjes schoon willen maken dan kun je het beste een oogreiniger voor honden gebruiken.

:idea: Probeer de pup toch op een speelse manier bekend te maken met water. Als je een douche hebt laat een plasje lauw water in de bak lopen zet de pup erin en begin met je hand/vingers in het water te spelen zodat de pup als het warme jacht op je vingers gaat maken. :wink:

Later als je je hond echt helemaal gaat wassen laat het dan als een genot overkomen. Zet de handdouche op haar/zijn rug en laat lauw water over het lichaam lopen. Masseer ondertussen de rug alsof je deeg aan het kneden bent. Nou als ze wassen dan nog niet leuk vinden dan weet ik het niet meer.
:ok: Met een goede hondenshampoo mag dat best en inderdaad, je kan ze beter zo vroeg mogelijk laten wennen aan het wassen. Scheelt een hoop waterballetten later!
lloyd
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lloyd »

het is beter om het niet te vaak te doen met welke shampoo dan ook.Je haalt de beshermende laag (vetlaagje) eraf en kunnen bacterieen makkelijker toeslaan en krijg je huidproblemen door meer kans op infecties.

gr barendina
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

alles met mate :wink:

je kunt makkelijk je pup in bad doen. idd net als bij alle honden een goede hondenshampoo of helemaal niks gebruiken.

ik denk niet dat je pupje van suiker is..

dat je deze vraag stelt: loop je ook niet buiten als het gruwelijk hard regent? :wink:
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

massam schreef:alles met mate :wink:

je kunt makkelijk je pup in bad doen. idd net als bij alle honden een goede hondenshampoo of helemaal niks gebruiken.

ik denk niet dat je pupje van suiker is..

dat je deze vraag stelt: loop je ook niet buiten als het gruwelijk hard regent? :wink:
hier zeg je het goed ja, veel mensen roepen maar dat wassen slecht is voor honden, maar als je het met mate doet ja, en niet elke dag of elke week is er niks aan de hand hoor..De vetlaag verdwijnt zo maar niet, en als je dan ook nog een honden shampoo gebruikt kan er helemaal weinig gebeuren als je het met mate doet
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

hercujess schreef:
Debby Speerstra schreef:Een goede hondenshampoo ontvet zowiezo minder dan shampoo voor mensen en een puppyshampoo ontvet nog minder dan gewone hondenshampoo dus die kun je rustig voor je pup gebruiken. Let wel dat er geen shampoo in de oogjes komt. Mocht je de oogjes schoon willen maken dan kun je het beste een oogreiniger voor honden gebruiken.

:ok: Met een goede hondenshampoo mag dat best en inderdaad, je kan ze beter zo vroeg mogelijk laten wennen aan het wassen. Scheelt een hoop waterballetten later!

ik zet mijn Am. cocker pups voor de eerste keer met 5 weken in bad dan worden ze al een keer getrimt en gewassen en gefohnt, voorkomt een hele hoop stres op latere leeftijd.
een goed hondeshampoo ontvet de vacht niet de huid .
honden die bij mij mee gaan naar shows worden weekelijks gewassen en inde conditioner gezet, ze hebben allemaal hun natuurlijke vetlaag, en er is er geen 1 met een huidprobleem, ook trekken ze niet sneller parasieten of bacterien aan. die blijven juist beter weg, parasieten houden niet van schone honden.
er zijn tegenwoordig zoveel goed producten op de markt waar je je hond weekelijks mee kan behandelen.
sommige rassen moeten noueenmaal vaak gewassen worden om klitvrij en zonder stank door het leven te kunnen gaan.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Masli73
geregistreerd lid
Contacteer:

Re: Pupje van 4 maanden wassen?

Ongelezen bericht door Masli73 »

Manon_ schreef:Joyka dr vriend heeft net over Joyka dr koppie heengepist.

Hoi,

in deze puppyshampoo zit geen parfum en zal dus niet irriteren in de oogjes.
De shampoo moet je verdunnen 1 op 5 met lauw water, dit geld voor alle greenfields shampoo's.
De greenfields shampoo's vetten voor 75% de dierlijke vetten terug, daardoor zou je wanneer nodig wekelijks je hond kunnen wassen.

Groetjes Martijn
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Debby Speerstra schreef: :idea: Probeer de pup toch op een speelse manier bekend te maken met water. Als je een douche hebt laat een plasje lauw water in de bak lopen zet de pup erin en begin met je hand/vingers in het water te spelen zodat de pup als het warme jacht op je vingers gaat maken. :wink:
Wat ik vaak doe is de pup een paar keer op de arm meenemen onder de douche.Gewoon een feestje van maken door wat lauw water over puppemans heen te laten lopen en wat te kletsen o.i.d.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

marian* schreef:
Debby Speerstra schreef: :idea: Probeer de pup toch op een speelse manier bekend te maken met water. Als je een douche hebt laat een plasje lauw water in de bak lopen zet de pup erin en begin met je hand/vingers in het water te spelen zodat de pup als het warme jacht op je vingers gaat maken. :wink:
Wat ik vaak doe is de pup een paar keer op de arm meenemen onder de douche.Gewoon een feestje van maken door wat lauw water over puppemans heen te laten lopen en wat te kletsen o.i.d.
Deed ik ook op deze manier :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Re: Pupje van 4 maanden wassen?

Ongelezen bericht door amiwoods »

Masli73 schreef:
Manon_ schreef:Joyka dr vriend heeft net over Joyka dr koppie heengepist.

Hoi,

in deze puppyshampoo zit geen parfum en zal dus niet irriteren in de oogjes.
De shampoo moet je verdunnen 1 op 5 met lauw water, dit geld voor alle greenfields shampoo's.
De greenfields shampoo's vetten voor 75% de dierlijke vetten terug, daardoor zou je wanneer nodig wekelijks je hond kunnen wassen.

Groetjes Martijn
zetten ze dat echt op die flesjes :denken:
je kan geen dierlijke vetten in een flesje stoppen dat ook nog eens moet reinigen.
een goede hondenshampoo van welk merk dan ook ontvet niet de huid van de hond maar de vacht. en goede vet/vochtbalans op de huid komt van binnen uit en breng je niet aan met een shampoo. wel is het zo dat bras shampoos de huid uitdrogen doordat ze teveel vet onttrekken. maar ieder goed product, met name de merken die gebruikt worden door showmensen zullen de huid niet uitdrogen. en zin geschikt voor dagelijks gebruik. 1op5 verdunnen vind ik niet erg zuinig :roll:
de merken als petsilk, all systems en cris cristensen zijn allemaal gemiddeld 1op16 verdunbaar. maar ook ring 5, plush puppy en laser lites zijn allen zeer zuinig in gebruik. al deze merken hebben producten die geschikt zijn voor dagelijks gebruik. :ok:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”