Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tanden broos bij pup!!!vallen zelfs uit.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het lezen van één boekje over pups zou al voldoende zijn geweest om dit soort dingen te weten.
Ik heb in geen enkel boek over honden wat ik gelezen heb iets kunnen lezen over het wisselen van tanden waaruit ts had kunnen begrijpen dat wat ze nu bij haar pup gezien heeft dat was waar het over ging in dat boek. Echt, in de meeste hondenboeken staat niets, geen enkele letter, over hoe tanden wisselen precies gaat.

Misschien is dit ook wel weer schokkend voor sommigen, ik heb nog nooit een goed hondenboek gelezen.
kimBE
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kimBE »

ok bedankt mensen :ok:
Ik dacht (en hoopte) het ook wel dat honden van tanden wisselden hoor,maar de laatste tand was echt diagonaal door in het midden,dus daarmee dat ik even panikeerde.
Als de tanden uitvallen is dit toch altijd in zn geheel dacht ik :denken:

Als ik alles al van honden zou weten zou ik een boek schrijven en niet op dit forum zitten,misschien een ideetje voor Benthor want als hem zo bezig hoor weet hij toch alles al op voorhand,anders zou hij de mensen toch niet uitlachen zeker? :19:

Ik wens je alleszins nog veel plezier in je verdere leven Benthor en hoop dat je toch ooit nog eens een vriendje maakt die even slim is als jij,en evenveel weet zoals jij.Dan kunne jullie samen andere mensen uitmaken die niet zoveel weten als jullie,dan zit je alvast niet altijd alleen éh
proficiat alvast :blah:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

opcursus wel eens iemand gehad die dacht dat zijn hond een teek had, (en dus ook had geprobeerd die eruit te draaien :N: bleek een tepel te zijn :mrgreen: :eek:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

bullenmama schreef:ik vind de vraag niet zo gek :19:
En al vind je de vraag wel gek, degene die de vraag stelt, zit er mee en hoopt hier een antwoord te krijgen op haar vraag, dus voor haar is de vraag niet gek. (Dat staat los van het feit of iemand vindt dat ze dit al had moeten weten of niet, lijkt mij.)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

loving bulls schreef:opcursus wel eens iemand gehad die dacht dat zijn hond een teek had, (en dus ook had geprobeerd die eruit te draaien :N: bleek een tepel te zijn :mrgreen: :eek:
Ik heb een tijd gedacht dat mijn reu geen tepels had, omdat mn man had gezegd dat die 3 dingen die ik zag, wratten waren... :N:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

marsmallowtjuh schreef:
loving bulls schreef:opcursus wel eens iemand gehad die dacht dat zijn hond een teek had, (en dus ook had geprobeerd die eruit te draaien :N: bleek een tepel te zijn :mrgreen: :eek:
Ik heb een tijd gedacht dat mijn reu geen tepels had, omdat mn man had gezegd dat die 3 dingen die ik zag, wratten waren... :N:
:smile: :smile: :N: :mrgreen:(had je man dan ook 2 ........... :roll:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Dat lijkt inderdaag gewoon op wisselen!

En domme vragen, ach, die bestaan niet.

Ik had in de praktijk een keertje een gezin in tranen, met een konijn. Het konijn, Fleurtje, had een gezwel...Het gezin had eigenlijk al afscheid genomen, want een gezwel opereren bij een konijn, daar deden ze niet aan... Iedereen verzamelde zich sniffend rond Fleurtje die aan haar gezwel werd onderzocht...

Afijn, Fleurtje bleek gewoon een gezonde kerel te zijn :N: :smile:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Zo weet ik dat vrienden van me vroeger in paniek met hun poes naar de dierenarts zijn geweest, omdat de poes zo mauwde en steeds maar met haar buikje over de grond wreef. Bleek de poes gewoon krols te zijn geworden! :smile:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Als we toch allemaal offtopic gaan met rare dierenarts bezoekjes, weet ik er nog wel een.
De vader van mijn zoontje kreeg een poes, althans die haalde hij weg bij mensen. Het beest is een half angora met veel haar. Helemaal in de klit.
Hij heeft haar helemaal uitgekamt en opgeknapt en haar Lady gedoopt.

Na een tijdje vond hij het tijd om haar te sterriliseren, omdat ze buiten zou komen te lopen ook.
Maakt afspraak, brengt Lady weg...

Dierenarts gaat aan de slag...

Uur later gaat thuis bij hem de telefoon... DA vraagt offie even langs kan komen...
Hij denkt, ojee, het is niet goed gegaan en gaat erheen...

DA: Ga maar even zitten... weet je wat dit zijn? En houd een zakje met inhoud omhoog...
Sta ik die poes open te maken en zoek ik me suf naar baarmoeder en eileiders... NIKS...

Is het gewoon een kater zeg!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ha, dan weet ik er ook nog wel één :mrgreen: waar ik nog vaak mee gepest wordt :boos:

Moritz was gecastreerd, Kaya loops voor het eerst dat Moritz er was.
Ik zat rustig te computeren en hoor ineens een hoop herrie... de twee waren aan het wippen en zaten gekoppeld :eek: Oké, kalm blijven (bibber) en ze even vast tegen elkaar aanhouden totdat ze loskwamen.
Eenmaal los, zag ik op Moritz (overigens enorme :eek: ) piemel een hoop bloed zitten.
Ik in paniek 'er is iets fout gegaan' en gillen naar Pieter 'we moeten naar de dierenarts, ze hebben gewipt en nu is Moritz' piemel helemaal stuk want hij zit onder het bloed' :jank:
Pieter.... 'ja schat, Kaya is loops.... loops=bloed, weet je wel?'

Ahum....... :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik ben als kind wel eens met een kip naar de dierenarts gegaan omdat haar veren uitvielen en haar kam zo dof was. De dierenarts gaf een medicijn en de kip knapte op.

Een jaar later had de kip het weer. Toen kwam ik er pas achter dat kippen regelmatig in de rui zijn. :mrgreen:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

kimBE schreef:
Als ik alles al van honden zou weten zou ik een boek schrijven en niet op dit forum zitten
:ok: .
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

kimBE schreef:Ik wens je alleszins nog veel plezier in je verdere leven Benthor en hoop dat je toch ooit nog eens een vriendje maakt die even slim is als jij,en evenveel weet zoals jij.Dan kunne jullie samen andere mensen uitmaken die niet zoveel weten als jullie,dan zit je alvast niet altijd alleen éh
proficiat alvast :blah:
Bedankt Kim :ok: Ik hoop het samen met jou, maar ik maak mij geen illusies. Vrouwen die weten dat hondjes tandjes wisselen zijn schaars op deze planeet. :moon:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Benthor schreef:
Bedankt Kim :ok: Ik hoop het samen met jou, maar ik maak mij geen illusies. Vrouwen die weten dat hondjes tandjes wisselen zijn schaars op deze planeet. :moon:
Hè Benthor..moet dat nou?
Het forum is er toch voor om vragen te stellen ?
Straks moet iedereen eerst zijn vraag afwegen of ie uberhaupt op het forum gesteld zou kunnen worden zonder dat ie 'dom ' gevonden wordt door bepaalde mensen en rare opmerkingen krijgt ...lijkt me toch niet de bedoeling. :19:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Benthor is tegen het afzeiken van mensen weet je nog :roll:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
MJ
Zeer actief

Jacksel schreef:Benthor is tegen het afzeiken van mensen weet je nog :roll:

:mrgreen: Laat ik in kerstsferen blijven : zèlfs Benthor moet ergens ook een aardig gedeelte in zich hebben... :engel:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marie-José schreef:

:mrgreen: Laat ik in kerstsferen blijven : zèlfs Benthor moet ergens ook een aardig gedeelte in zich hebben... :engel:
Ja, maar helaas zat dat aardige gedeelte in zijn melktanden :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
MJ
Zeer actief

tekkel schreef:
Marie-José schreef:

:smile: :smile: adrem typje ! :smile: :smile:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Benthor schreef: Vrouwen die weten dat hondjes tandjes wisselen zijn schaars op deze planeet. :moon:
:denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:
Marie-José schreef:

:smile:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

tekkel schreef:
Marie-José schreef:

:smile: :smile: :smile:
Geweldig
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Melanie 74 schreef:
tekkel schreef:
Marie-José schreef:

:smile: :smile: :smile:
Geweldig

:mrgreen:
Afbeelding
Marco#

Jezusmina, hebben jullie nog nooit van ironie gehoord :mrgreen:
Ik ben trouwens alleen tegen het afzeiken van iemand in groepsverband. Dat vind ik laf en het gebeurt hier vaak. :pffff: Ik kan er wel tegen trouwens, dus leef je uit. :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Benthor schreef:Jezusmina, hebben jullie nog nooit van ironie gehoord :mrgreen:
Jawel, maar dan wel passend in een bepaalde situatie en niet als een baasje van een hond enigszins in paniek een vraag stelt.
Marco#

Scooby schreef:
Jawel, maar dan wel passend in een bepaalde situatie en niet als een baasje van een hond enigszins in paniek een vraag stelt.
Ach aan dat soort politiek correct gedrag ga ik mij niet conformeren omdat ik het tamelijk schijnheilig vind. Maar ieder zo zijn opvattingen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Benthor schreef:
Scooby schreef:
Ach aan dat soort politiek correct gedrag ga ik mij niet conformeren omdat ik het tamelijk schijnheilig vind. Maar ieder zo zijn opvattingen.
Ik vind er weinig schijnheiligs aan eigenlijk...? Het forum kan wel opgedoekt worden als iedere vraag met een ironische opmerking de grond in geboord wordt, toch?
Marco#

Scooby schreef:
Benthor schreef:
Scooby schreef:
Ik vind er weinig schijnheiligs aan eigenlijk...? Het forum kan wel opgedoekt worden als iedere vraag met een ironische opmerking de grond in geboord wordt, toch?
Precies. Maar dat doe ik niet dus val mij er dan niet op aan.
Spike en Seeta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Spike en Seeta »

Tja, daarom meld je je toch aan op een forum? Om dingen te leren, vragen te kunnen stellen en info te kunnen delen.
Ook ik was onwetend toen ik Spike meenam uit Hongarije.
Moest ook alles nog leren, helaas wist ik toen nog niet van dit forum. :19: Maar door ervaringen en soms domme vragen leer je.
Dus Kim, een domme vraag is het niet.
Waarschijnlijk zal ik ook wel eens met een domme vraag komen (blond hé). :smile: :smile: :smile:
Groetjes Astrid
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Benthor schreef:
Heeft weinig met politiek correct gedrag of schijnheiligheid te maken, meer met gevoel denk ik.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Marco#

Maxiem schreef:
Benthor schreef:
Heeft weinig met politiek correct gedrag of schijnheiligheid te maken, meer met gevoel denk ik.
OT: Politieke correctheid en schijnheiligheid gaan hand in hand. Misschien trek ik het begrip politieke correctheid iets breder.
Laat ik het dan sociale correctheid noemen. Die is naar mijn mening zo schijnheilig als Hitler in een synagoge.
De verontwaardiging om pietluttigheden, de karaktermoord op andersgezinden/iemand die "buiten de groep valt" en het kritiekloze meeloopgedrag zijn daar voorbeelden van.
Maar goed, van de 5000 leden zijn procentueel gezien slechts een klein aantal bij dit soort praktijken betrokken.

Wil je uitleggen wat je bedoelt met gevoel?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”