Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bevroren geweest,ondooit en mag dit weer...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

bevroren geweest,ondooit en mag dit weer...

Ongelezen bericht door MJ »

in de vriezer ?

Dankzij het 'geweldige' :boos: vuurwerk wat er even afgestoken werd door lieflijke schatjes :devil: is Maxi weer zo van streek dat ie , het net aangenomen stuk kalfsstaart acuut heeft laten vallen en bibberend onder tafel zit en niet meer aan eten denkt.
Het ligt er nu al zo'n anderhalf uurtje en ik zit te denken om het weer in de vriezer te gooien voor de volgende keer voor hem.
Mag dit alleen wel als het al bevroren geweest is en nu ontdooit is ? :denken:
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Ik zou 't niet doen, voor menselijke consumptie wordt dat in ieder geval ten strengste ontraden.

Nou kan een hond wel wat meer hebben natuurlijk... maar kun je het niet gewoon in de koeling gooien voor morgen of zo? Dat moet zowieso wel lukken.
MJ
Zeer actief

Ik zit hier nu heel stilletjes op mijn stoel en beweeg me even niet maar meneertje likt nu aan de kalfsstaart :roll: dus ik ga even hopen dat het nu rustig blijft qua vuurwerk en meneertje het gaat eten. :wink:

In ieder geval bedankt alvast voor jullie reacties die heel verschillend zijn :mrgreen:
Ik zal deze tijd nog wel vaker tegen dit probleem aanlopen dus meerdere reacties zijn welkom. :mrgreen:
MJ
Zeer actief

metaveenendaal schreef:
vlees wat je de bij slager koopt is ookal bevroren geweest en weer ontdooit
Is dat zo? Joh, dat wist ik helemaal niet.
Sietske

Jawel, dat wordt vaak al bevroren aangevoerd vanuit het slachthuis.

Alleen zij kunnen dat veel sneller invriezen dan wij in onze gemiddelde vrieskast, vandaar het risico op besmetting van vlees.

De vraag is alleen hoe vaak het al bevroren en ontdooit geweest is en hoe lang het al uit de koeling ligt.

Maar goed, ik hoop ook dat Maxi zo'n lekker stukje vlees toch niet kan weerstaan!
MJ
Zeer actief

Sietske schreef:Jawel, dat wordt vaak al bevroren aangevoerd vanuit het slachthuis.

Alleen zij kunnen dat veel sneller invriezen dan wij in onze gemiddelde vrieskast, vandaar het risico op besmetting van vlees.

De vraag is alleen hoe vaak het al bevroren en ontdooit geweest is en hoe lang het al uit de koeling ligt.
Ah...dank je wel, Sietske !
Maar goed, ik hoop ook dat Maxi zo'n lekker stukje vlees toch niet kan weerstaan!
Ik hoor gekraak onder me :mrgreen: ...hij heeft het onder mijn stoel neergelegd en is daar aan het eten geslagen ! :cheer:
Sietske

Haha, mams let wel op, terwijl ik eet! :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Sietske schreef:Haha, mams let wel op, terwijl ik eet! :mrgreen:
Leuk joh..achter de pc, koffie in mijn hand en een kalfsstaart onder mijn stoel. :N: :smile: ben toch even érg gelukkig met mijn laminaat
Sietske

Vrolijk kerstfeest :smile2: :cheer:
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Het is gevaarlijk om eenmaal ontdooid diepvriesvoedsel weer in te vriezen.

Fabel
Het zou gevaarlijk zijn omdat de bacteriën zich dan sterker vermenigvuldigen. In werkelijkheid heeft het opnieuw invriezen van ontdooide levensmiddelen hetzelfde effect als het invriezen van verse. Afhankelijk van het soort voedsel, of het nu leverworst of spinazie betreft, aardbeien of aardappelpuree, en afhankelijk van het tempo van het invriezen, heeft misschien de aanblik of de smaak ervan te lijden en kunnen ook bepaalde voedingsstoffen en vitaminen er minder goed tegen, maar het meest lijden de micro-organismen, waardoor het voedsel eventueel zou kunnen bederven: zij worden in ieder geval vernietigd. Of u het nu voor de eerste of de tiende maal invriest, medisch gezien is het opnieuw invriezen van eenmaal ontdooide diepvriesartikelen zonder risico (aangenomen dat de levensmiddelen niet langere tijd buiten de koelkast worden bewaard - bij temperaturen boven de 10 graden Celsius kunnen bacterieculturen ontstaan. Om deze te doden zou het voedsel voor het invriezen moeten worden gekookt).

Bron: Nieuw lexicon van hardnekkige misverstanden, W. Krämer, G. Trenkler en D. Krämer, 2000, uitgeverij Bert Bakker Amsterdam
MJ
Zeer actief

Oke...dank je wel Ester ! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”