Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groentes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bimar
Vaste gebruiker
Contacteer:

Groentes

Ongelezen bericht door Bimar »

Welke soort groentes kan je een hond voeren ?
en geven jullie het rauw of gekookt ?
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Ik stel het eten van mijn hond zelf samen, maar ik ben van mening dat ze helemaal geen groente nodig hebben, ik geef het dan ook niet.

Maar om op je vraag terug te komen:
Boven de grond groeiende groenten zorgen doorgaans voor een wat lossere ontlasting. Onder de grond groeiende groenten zorgen voor een vastere ontlasting. Het is wel belangrijk als je groentes wilt voeren dat je ze dan pureert. Honden zijn namelijk niet in staat cellulose af te breken. De groenten dien je rauw te geven, alleen sperciebonen moet je koken.

Gebruik niet teveel koolsoorten in je groentenmix omdat deze zorgen voor gasvorming in de darmen.

Geef geen tomaat, ui en prei, dit is familie van de nachtschade en veel honden reageren er allergisch op.

Boven de grond groeiende groenten:
Bloemkool, groene kool, snijbonen, sperciebonen (even koken), boerenkool, spinazie, chinese kool, rode kool, paksoi, sla, spruitjes, doperwten, witlof, peterselie, capucijners en komkommer etc

Knoflook mag ,maar met mate: een teveel aan knoflook kan bloedarmoede veroorzaken.

Voorbeelden van onder de grond groeiende groenten:
Bieten,wortelen,asperges,selderie en kolraap etc
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”