Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenvoeding
Moderator: moderatorteam
-
Irma1983
- Vaste gebruiker
Hondenvoeding
Hallo ik heb een hond van 10,5 kilo en bijna 10 maanden oud, langharig.
Toen ik hem als pup kreeg voerde ik Hill's dit wou hij niet eten, dus probeerde ik royal canin ook dit vond hij niet de moeite waard.
Hij at zo een week niet, ik dacht dit is ook niet goed, met de dierenwinkel overlegd kwamen we op Frank's pro gold puppy brokken uit.. dit heeft hij al die tijd gegeten, totdat hij laatste weken weer zo een hele week niet at ik dacht misschien is hij zat van de puppybrokken en haalde van dit zelfde merk adult. maar ook dit wou hij niet eten..
Nu heb ik dus weer een voer probleem, en er zijn wel 100 verschillende merken dus wat is nou goed en wat niet..
Een vriendin van mij voerd Noblesse brokken en daar at hij de bak van haar hond elke keer leeg.. dus heb ik wat van haar mee gekregen,alles beter dan niet eten toch..??
Ik heb het idee dat hij nu vrij veel water drinkt, zijn dit hele zoute brokken ofzo??
en in een andere dierenwinkel raden ze BIOFOOD aan.. is dat wat?
RC en Hill's hoef ik niet meer te proberen, gaat er niet in...
Heeft iemand tips voor mij??
Toen ik hem als pup kreeg voerde ik Hill's dit wou hij niet eten, dus probeerde ik royal canin ook dit vond hij niet de moeite waard.
Hij at zo een week niet, ik dacht dit is ook niet goed, met de dierenwinkel overlegd kwamen we op Frank's pro gold puppy brokken uit.. dit heeft hij al die tijd gegeten, totdat hij laatste weken weer zo een hele week niet at ik dacht misschien is hij zat van de puppybrokken en haalde van dit zelfde merk adult. maar ook dit wou hij niet eten..
Nu heb ik dus weer een voer probleem, en er zijn wel 100 verschillende merken dus wat is nou goed en wat niet..
Een vriendin van mij voerd Noblesse brokken en daar at hij de bak van haar hond elke keer leeg.. dus heb ik wat van haar mee gekregen,alles beter dan niet eten toch..??
Ik heb het idee dat hij nu vrij veel water drinkt, zijn dit hele zoute brokken ofzo??
RC en Hill's hoef ik niet meer te proberen, gaat er niet in...
Heeft iemand tips voor mij??
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
sowieso niet 101 keer wisselen als ie eens een keer niet eet... ik voer Barca en dat vinden ze allemaal geweldig. Je zou ook KVV kunnen proberen dat zal ie vast lekker vinden
Krijgen ze hier ook een paar keer per week maar helemaal van de brokken ga ik niet af.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Irma1983
- Vaste gebruiker
niet dat ik 101x wissel hij heeft vanaf zijn 12e week ofzo die frank's pro gold brokken gegeten.. en volhouden heb ik geprobeerd maar hij eet dan echt maar 1 a 2 bakjes in de week, hij heeft dan geen energie en je kunt ze ribben tellen...malinois schreef:sowieso niet 101 keer wisselen als ie eens een keer niet eet... ik voer Barca en dat vinden ze allemaal geweldig. Je zou ook KVV kunnen proberen dat zal ie vast lekker vindenKrijgen ze hier ook een paar keer per week maar helemaal van de brokken ga ik niet af.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zet hem lekker over op kvv (duck, energique, carnibest enz)
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
angelseye2000
- Actief
Re: Hondenvoeding
Irma1983 schreef:Ik heb het idee dat hij nu vrij veel water drinkt, zijn dit hele zoute brokken ofzo??l
Ik heb interesant gesprek gehad met iemand van Biofood over hun voeding en hun nieuwe rawhide kluiven uit uruguay. Beide bevallen met erg goed. JMHO
Zo wie zo niet steeds wisselen van voer is een tip. Welke variant de hond moet hebben 'n hangt van de hond en z'n gesteldheid af. Ik zelf twijfelde zelf tussen 2 varianten en heb info en proefzakjes gevraagd bij Biofood. Het zout in hun voeding komt hoofdzakelijk uit hun natuurlijke kruiden waarin o.a ziltige kruiden zitten. Voeding waarin veel zout zit is niet gezond.
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/hond.html
Succes.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
heb de site even bekeken maar de term natuurlijk,gezond en zeker bij die botten gedompeld in jus en met vet en vit c en E zonder bewaarmiddelen,[wat helemaal niet kan] nee..dat wil er bij mij niet in dat dit gezond is.angelseye2000 schreef:[ hun nieuwe rawhide kluiven uit uruguay. Beide bevallen met erg goed. JMHO
.
het gesprek zal wel interessant geweest zijn dat geloof ik graag
Alle botten vacuum verpakt zijn bewerkt!!! en zelfs gevaarlijk. ze kunnen splinteren!!!
Laatst gewijzigd door ien op 23 dec 2006 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
angelseye2000
- Actief
Hangt van de "jus" af die ze gebruiken lijkt me. Als deze op natuurlijke basis gemaakt is ken men deze goedhouden door natuurlijke goedhouders als vitamine E en C te gebruiken. Mij is duidelijk verteld dat hun rawhide kluiven niet bewerkt zijn, geen vreemde stoffen bevatten en net als de Farmfood kluiven (lees ik nu) gewassen worden met waterstofperoxide.ien schreef:heb de site even bekeken maar de term natuurlijk,gezond en zeker bij die rawhide botten gedompeld in jus en met vet en vit c en E zonder bewaarmiddelen,[wat helemaal niet kan] nee..dat wil er bij mij niet in dat dit gezond is.angelseye2000 schreef:[ hun nieuwe rawhide kluiven uit uruguay. Beide bevallen met erg goed. JMHO
.
het gesprek zal wel interessant geweest zijn dat geloof ik graag![]()
Alle botten vacuum verpakt zijn bewerkt!!! en zelfs gevaarlijk. ze kunnen splinteren!!!
http://www.farmfood.nl/index.php?id=18,0,0,1,0,0
Ik ben erg tevreden over de Biofood kluiven
http://www.biofooddiervoeding.nl/pers/verderkluiven.htm
Waarom zou ik Farmfoods website moeten geloven en niet Biofood en hun website?
-
WOEF!
- Zeer actief
ik zou ook zeggen kijk is in de diepvries bij bv ranzijn
kvv (vers vlees uit de vriezer) mij hond dee het ook niet goed op brokken..heel veeldrinke,dunne ontlasting en vooral ook veeel ontlasting.
nu overgestapt op kvv (Duck) en gaat prima! bijna elke hond vind het lekker
kijk ook op
http://www.ducknatuurvoeding.com
succes
kvv (vers vlees uit de vriezer) mij hond dee het ook niet goed op brokken..heel veeldrinke,dunne ontlasting en vooral ook veeel ontlasting.
nu overgestapt op kvv (Duck) en gaat prima! bijna elke hond vind het lekker
kijk ook op
http://www.ducknatuurvoeding.com
succes
Groeten van "Woef" én Lianne
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
oeps, je hebt het over de rawhide botten, ik zag alleen de foto van dat bot in jusangelseye2000 schreef:http://www.biofooddiervoeding.nl/pers/verderkluiven.htm

-
omafia
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je hond het niet gewend is kan dat hij moet wennen, hij komt van steriele brokken af en krijgt nu echt etenomafia schreef:Ik geef mijn hond nu Rodi vlees compleet, maar hij laat er echt vieze winden van en is nu aan de diaree, met de brokken had hij daar geen last van, ik kijk het nog even aan als het zo blijft ga ik weer gewoon over op Eukanuba

-
Chub
-
Ari@ne
-
angelseye2000
- Actief
[/quote]oeps, je hebt het over de rawhide botten, ik zag alleen de foto van dat bot in jus
en die lijken mij allesbehalve gezond.......Alle botten vacuum verpakt zijn bewerkt!!! en zelfs gevaarlijk. ze kunnen splinteren!!![/quote]
Ik zie dat ze ongeveer in totaal 16 kluifvarianten hebben (met afbeeldingen) waarvan slechts 2 met vleesachtige-smaak.
Mij is duidelijk en klaar verteld dat hun verpakte kluiven helemaat NIETS met "bewerkt" te maken heeft (integendeel) en al helemaal niet dat ze "gevaarlijk" zijn of kunnen "splinteren". Dat de Biofood kluiven vacuum verpakt zijn is gewoon een keuze omdat de meeste mensen ze graag verpakt willen omdat dit netter staat en meer niet.
Het blijkt dat de naturel rawhide chips en knoop medium in een natuurlijk jusachtige natuurkruidenbad gedompeld worden met daarin oa natuurlijke vit. E en C (ivm goedhouden) en bepaalde natuurkruiden die een vleesachtige smaak vormen. Mijn hond vind de chips heerlijk.....
Ik zie dat ze ongeveer in totaal 16 kluifvarianten hebben (met afbeeldingen) waarvan slechts 2 met vleesachtige-smaak.
Mij is duidelijk en klaar verteld dat hun verpakte kluiven helemaat NIETS met "bewerkt" te maken heeft (integendeel) en al helemaal niet dat ze "gevaarlijk" zijn of kunnen "splinteren". Dat de Biofood kluiven vacuum verpakt zijn is gewoon een keuze omdat de meeste mensen ze graag verpakt willen omdat dit netter staat en meer niet.
Het blijkt dat de naturel rawhide chips en knoop medium in een natuurlijk jusachtige natuurkruidenbad gedompeld worden met daarin oa natuurlijke vit. E en C (ivm goedhouden) en bepaalde natuurkruiden die een vleesachtige smaak vormen. Mijn hond vind de chips heerlijk.....
-
omafia
Hij krijg het nu een week of 2 en in het begin was er niks aan de hand, daarom vind ik het zo raarDester schreef:Als je hond het niet gewend is kan dat hij moet wennen, hij komt van steriele brokken af en krijgt nu echt etenomafia schreef:Ik geef mijn hond nu Rodi vlees compleet, maar hij laat er echt vieze winden van en is nu aan de diaree, met de brokken had hij daar geen last van, ik kijk het nog even aan als het zo blijft ga ik weer gewoon over op Eukanuba
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik laat mijn hond altijd 2 maanden op een ander voer staan, pas daarna vind ik dat je pas kan oordelen, zeker niet na 2 weken... en zeker niet als je hond niet gewend is aan kvv.omafia schreef:Hij krijg het nu een week of 2 en in het begin was er niks aan de hand, daarom vind ik het zo raarDester schreef:Als je hond het niet gewend is kan dat hij moet wennen, hij komt van steriele brokken af en krijgt nu echt etenomafia schreef:Ik geef mijn hond nu Rodi vlees compleet, maar hij laat er echt vieze winden van en is nu aan de diaree, met de brokken had hij daar geen last van, ik kijk het nog even aan als het zo blijft ga ik weer gewoon over op Eukanuba
Mijn honden krijgen het nu een paar keer per week, zowel kvv als vers vlees en botten, maar de andere dagen brok. Maar het heeft wel een paar maanden geduurd voordat hun magen hier aan gewend waren.
Nu heb ik nergens meer last van.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal over op de KVV,, en probeer bvb eens de Duck lam en rijst,, krijgen ze bij mij vaaak als ze diaree hebben of zo,, en inderdaad je moet het zo zien het maag darm gestel is door de steriele brokken niks gewend dus is de kans groot als je ineens over gaat dat er diaree van komt,, eigenlijk had je de eerste week ff de kook over de KVV moet laten gaan, dan verteren ze het meestal beter.,, Misschien alsnog ff doen, . Ik zou het ff aankijken maar niet zomaar ineens over gaan op de brokken,,

Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
BT Golden
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bentie krijgt Duck 2x per week vers vlees, diepvries en de rest van de week farmfood. Farmfood is een natuurlijk brok en ik zelf vind het geen dure brok. Duck geef ik pens compleet en uitmuntend compleet.
Bentie vind het super lekker. Poep is goed. Geen viezen winden.
Bentie kreeg eerst eukanuba, maar dat vond ze niet lekker, dus vandaar de overstap.
Bentie vind het super lekker. Poep is goed. Geen viezen winden.
Bentie kreeg eerst eukanuba, maar dat vond ze niet lekker, dus vandaar de overstap.
-
Azyzam
- Actief
Is hier iemand bekend met de brokken van Cavom?
En hoe reageren jullie honden daarop?
Dat zijn natuurlijke brokken zoals van farmfood.
http://www.cavom.nl/index2.htm
En hoe reageren jullie honden daarop?
Dat zijn natuurlijke brokken zoals van farmfood.
http://www.cavom.nl/index2.htm
Groetjes Azyzam en Diëgo

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Azyzam
- Actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor,
Ik ben helemaal over gegaan op de KVV vanwege het feit dat ik me ben gaan verdiepen in hondenvoeding,, en toen heb gezegd ik voer geen brok meer, en ze kregen toen al 3 maal in de week Kvv. komt nog bij dat Quest toen bleef verharen en de klachten bleven aanhouden die ie had, met name vaak diaree, hij hoefde maar iets anders te eten dan ie gewend was en het was weer bal
En daar heb ik enorme verbeteringen mee gemerkt aan mijn honden.
Dus ik ben gewoon van 3 maal naar 7 maal gegaan.
En ben nog steeds enorm tevreden,, ik zeg nu had ik 10 jaar geleden al moeten doen.
Maar Cavom is een prima brok,, en ook een van de weinige waar geen troep inzit.
Als je nog iets weten wil dan hoor ik het wel

Ik ben helemaal over gegaan op de KVV vanwege het feit dat ik me ben gaan verdiepen in hondenvoeding,, en toen heb gezegd ik voer geen brok meer, en ze kregen toen al 3 maal in de week Kvv. komt nog bij dat Quest toen bleef verharen en de klachten bleven aanhouden die ie had, met name vaak diaree, hij hoefde maar iets anders te eten dan ie gewend was en het was weer bal
En daar heb ik enorme verbeteringen mee gemerkt aan mijn honden.
Dus ik ben gewoon van 3 maal naar 7 maal gegaan.
En ben nog steeds enorm tevreden,, ik zeg nu had ik 10 jaar geleden al moeten doen.
Maar Cavom is een prima brok,, en ook een van de weinige waar geen troep inzit.
Als je nog iets weten wil dan hoor ik het wel
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
BT Golden
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ga anders eens kijken op het golden retriever forum Azyzam. Daar staat alles vermeld over diverse brokken, kvv etc. Is een leuk forum.
http://www.goldenretrieverforum.nl/
De juiste voeding is belangrijk in de eerste maanden van een golden retriever ivm de gewrichten. Je kan ook overleggen met de fokker van je golden als je ander voer wilt gaan voeren.
http://www.goldenretrieverforum.nl/
De juiste voeding is belangrijk in de eerste maanden van een golden retriever ivm de gewrichten. Je kan ook overleggen met de fokker van je golden als je ander voer wilt gaan voeren.
-
Azyzam
- Actief