Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk voer is met veel vezels?
Moderator: moderatorteam
- Bleumke
- Vaste gebruiker
Welk voer is met veel vezels?
Ik weet niet of hier veel mensen zijn die verstand
hebben van hondenvoer. Maar in welk voer (merk)
zitten nu veel vezels? Dit ivm ontlasting.
Groetjes Iris
Groetjes Iris
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Welk voer is met veel vezels?
Ik snap je vraag nietBleumke schreef:Ik weet niet of hier veel mensen zijn die verstand
Groetjes Iris
Heeft je hond een probleem met zijn ontlasting? Zo ja, waarom denk je dat meer vezels daar verbetering in zouden geven?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Bleumke
- Vaste gebruiker
Al sinds ik Frodo heb heeft hij last van zijn ontlasting. De ene keer goed de andere keer erop dunner en van de week had hij dus echt diarree.Liesbeth schreef: Ik snap je vraag niet.
Heeft je hond een probleem met zijn ontlasting? Zo ja, waarom denk je dat meer vezels daar verbetering in zouden geven?
Als we wandelen is de 1e ontlasting goed en word vervolgens steeds dunner. Nu was ik gister dus bij de DA en het heeft er dus niks mee te maken dat hij last heeft van zijn darmen maar hij is erg onrustig buiten waardoor dit word veroorzaakt. Soort stress. En met meer vezels produceren ze volgens mijn DA meer ontlasting en beter. Vandaar mijn vraag
- Bleumke
- Vaste gebruiker
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hier hebben veel honden last van hoor. Met wandelen en de eventuele opwinding die daarmee gepaard gaat dat de ontlasting dan dunner word.Bleumke schreef:Al sinds ik Frodo heb heeft hij last van zijn ontlasting. De ene keer goed de andere keer erop dunner en van de week had hij dus echt diarree.Liesbeth schreef: Ik snap je vraag niet.
Als we wandelen is de 1e ontlasting goed en word vervolgens steeds dunner. Nu was ik gister dus bij de DA en het heeft er dus niks mee te maken dat hij last heeft van zijn darmen maar hij is erg onrustig buiten waardoor dit word veroorzaakt. Soort stress. En met meer vezels produceren ze volgens mijn DA meer ontlasting en beter. Vandaar mijn vraag
Zou er niet te veel problemen mee maken.
Wel kun je probiotica gaan geven dat is heel goed voor de darmflora.
Ben geen voorstander van extra vezels voor een hond die doen er niets mee.

-
Gerda16
- Vaste gebruiker
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn honden hebben daar ook wel eens last van. Hangt af van wat ik ze voer. Als ze lever krijgen is hun ontlasting dunner. Bij lange wandelingen poepen ze een keer goed en daarna een paar keer dun. Dat komt door een snellere stofwisseling tijdens de wandeling.Bleumke schreef:Al sinds ik Frodo heb heeft hij last van zijn ontlasting. De ene keer goed de andere keer erop dunner en van de week had hij dus echt diarree.Liesbeth schreef: Ik snap je vraag niet.
Geef je brokken dan heeft je hond sowieso meer ontlasting vanwege de grote hoeveelheid granen die het bevat. Ik ben daar zelf geen voorstander van. Ik vind dat een hond vooral vlees moet eten en als je zelf samensteld weet je precies wat je hond binnen krijgt. Dat weet je met KVV ook niet, maar het is wel een beter voer dan een brok.
Groetjes van Charlotte

-
Charlotte*
- Zeer actief
Ik heb met de uitlaatdienst ook een paar honden die dat hebben.Bleumke schreef:Al sinds ik Frodo heb heeft hij last van zijn ontlasting. De ene keer goed de andere keer erop dunner en van de week had hij dus echt diarree.Liesbeth schreef: Ik snap je vraag niet.
De eerste ontlasting is goed en daarna wordt het dun. Het zijn wel altijd de honden die het meest actief zijn en maar blijven hollen en spelen.
Ik heb de eigenaren daarover gesproken en bevestigden mijn verhaal. Ook als zij de hond uitlaten is de ontlasting soms dunner naarmate de hond druk is.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Denk je dat die extra vezels de stress van de wandeling verminderen dan? Als het inderdaad door de stress van de wandeling komt dat hij dan wat dunnere ontlasting heeft (wat heel goed mogelijk is), dan verander je daar ook niets aan door extra vezels te geven.Bleumke schreef:Als we wandelen is de 1e ontlasting goed en word vervolgens steeds dunner. Nu was ik gister dus bij de DA en het heeft er dus niks mee te maken dat hij last heeft van zijn darmen maar hij is erg onrustig buiten waardoor dit word veroorzaakt. Soort stress. En met meer vezels produceren ze volgens mijn DA meer ontlasting en beter. Vandaar mijn vraag
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'