Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zielige Caja

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Lees dit nu pas, maar fijn dat het beter gaat! Gelukkig was je er op tijd bij!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Fijn dat het beter gaat! :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:Fijn dat het beter gaat! :ok:
Hopelijk kan ze over een paar weekjes een keer op date met Bram, nu hij eindelijk aandacht voor haar heeft.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Fijn dat ze weer aan de betere hand is :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
Hopelijk kan ze over een paar weekjes een keer op date met Bram, nu hij eindelijk aandacht voor haar heeft.
Haha, hij is vreselijk he. Ze moest echt eerst wat ouder worden. Het valt me nog mee dat ze nu al interessant is :wink: Als ik Caja was, zou ik denken, bekijk het nu maar :mrgreen: :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
marye schreef:
Haha, hij is vreselijk he. Ze moest echt eerst wat ouder worden. Het valt me nog mee dat ze nu al interessant is :wink: Als ik Caja was, zou ik denken, bekijk het nu maar :mrgreen: :pffff:
Ze is volwassen voor haar leeftijd zullen we maar zeggen :mrgreen:
Hij was trouwens wel erg lief voor haar donderdag, dan zou ik hem ook vergeven hoor :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef: Hij was trouwens wel erg lief voor haar donderdag, dan zou ik hem ook vergeven hoor :wink:
Achteraf vraag ik me af of hij al wist dat ze niet helemaal okay was. Hij was heel snuffelig en behoedzaam naar haar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
marye schreef: Hij was trouwens wel erg lief voor haar donderdag, dan zou ik hem ook vergeven hoor :wink:
Achteraf vraag ik me af of hij al wist dat ze niet helemaal okay was. Hij was heel snuffelig en behoedzaam naar haar.
Achter dat soort dingen kom je helaas nooit.
Hij was inderdaad wel erg lief, ben benieuwd hoe hij de volgende keer dan reageerd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Achter dat soort dingen kom je helaas nooit.
Hij was inderdaad wel erg lief, ben benieuwd hoe hij de volgende keer dan reageerd.
We zullen het zien :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Gelukkig gaat het weer een stuk beter met Caja

Geef nog maar een knuffel van Hutch
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Jeetje Marije wat een schrik. Gelukkig gaat het weer een stuk beter met die kleine boef.

Dikke knuffel voor Caja en voor jou :knuffel1:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Verdorrie, ik lees dit nu pas!

Mijn Tuana heeft namelijk ook hersenvliesontsteking gehad. Van de ene op de andere dag was ze meer dood dan levend :jank: Bij haar is het gekomen van waarschijnlijk keelontsteking. Ze heeft echt na mijn weten kantje boort gelegen. Ze was spastisch, haar hele lijf trilde en schokte, haar ogen draaide weg. Ze kon niet staan, ze viel om. brrrr als ik er weer aan denk :jank:
De DA zei dat hij dacht aan hersenvliesontsteking. Ze heeft daarvoor medicijnen gehad en als dat aan zou slaan, zou dat het zijn. Anders zouden ze een punctie in de nek nemen om te kijken of ze het heeft. Elke dag ging ze kleine sprongetjes vooruit. Al met al is ze 2 weken echt ziek geweest en is ze pas na 4 weken weer de oude geworden
Zij heeft wel een kleine tik eraan over gehouden en dat is dat ze der tong niet geheel goed kan gebruiken. Met hijgen hangt de tong meestal helemaal uit de bek, bij Tuana eerst alleen puntje, nu steeds meer. Ook kwijlt ze soms, hoewel dat ook minder word.

Ik hoop dat ook alles met Caja goed zal komen :ok: Als je wilt, kan je me altijd pben
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

jidde schreef:Verdorrie, ik lees dit nu pas!

Mijn Tuana heeft namelijk ook hersenvliesontsteking gehad. Van de ene op de andere dag was ze meer dood dan levend :jank: Bij haar is het gekomen van waarschijnlijk keelontsteking. Ze heeft echt na mijn weten kantje boort gelegen. Ze was spastisch, haar hele lijf trilde en schokte, haar ogen draaide weg. Ze kon niet staan, ze viel om. brrrr als ik er weer aan denk :jank:
De DA zei dat hij dacht aan hersenvliesontsteking. Ze heeft daarvoor medicijnen gehad en als dat aan zou slaan, zou dat het zijn. Anders zouden ze een punctie in de nek nemen om te kijken of ze het heeft. Elke dag ging ze kleine sprongetjes vooruit. Al met al is ze 2 weken echt ziek geweest en is ze pas na 4 weken weer de oude geworden
Zij heeft wel een kleine tik eraan over gehouden en dat is dat ze der tong niet geheel goed kan gebruiken. Met hijgen hangt de tong meestal helemaal uit de bek, bij Tuana eerst alleen puntje, nu steeds meer. Ook kwijlt ze soms, hoewel dat ook minder word.

Ik hoop dat ook alles met Caja goed zal komen :ok: Als je wilt, kan je me altijd pben
Ik denk dat er in haar geval dus wel (waarschijnlijk) een ziekteverwekker in het spel was?
Dat is bij Caja dus niet.
Mijn vorige hond heeft ook meningitis gehad alleen had hij een bacteriële vorm. Bij hem is er een punctie genomen om te weten wat hij had.
Hij was zó ziek en ze konden het maar niet vinden, behalve de héle hoge koorts waren de symptomen bij hem namelijk vaag, vandaar dat er niet aan meningitis was gedacht.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jidde schreef:Verdorrie, ik lees dit nu pas!

Gelukkig is bij Caya veel eerder een behandeling op gang gekomen :wink:
De risico's op blijvend letsel zullen bij haar waarschijnlijk niet aanwezig zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jidde

Benji&Brenda schreef: Ik denk dat er in haar geval dus wel (waarschijnlijk) een ziekteverwekker in het spel was?
Mijn vorige hond heeft ook meningitis gehad alleen had hij een bacteriële vorm. Bij hem is er een punctie genomen om te weten wat hij had.
Hij was zó ziek en ze konden het maar niet vinden, behalve de héle hoge koorts waren de symptomen bij hem namelijk vaag, vandaar dat er niet aan meningitis was gedacht.
Bij haar is het ook door keelontsteking gekomen (denken wij). de verschijnselen zijn heel onduidelijk. Bij Tuana had ze eerst buikpijn leek wel, ze liep krom met der buik. dag later lag ze spastisch thuis :jank:

Ranetje, opzich noem ik het geen blijvend letsel. Want het is dat je het weet dat ze dat gehad had, anders zou je niets merken aan der. Qua gedrag en alles is ze gewoon de oude weer (nog erger :mrgreen: ) We hebben laatst hele tijd homeopatische pilletjes gegeven, die zouden hersenactiviteit stimuleren. en sindsdien gaat het helemaal super!! Drinken deed ze voorheen met knoeien, en dat doet ze nu bijna niet meer. Ja, net zoveel als onze andere hond
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jidde schreef:
Benji&Brenda schreef: Ik denk dat er in haar geval dus wel (waarschijnlijk) een ziekteverwekker in het spel was?
Bij haar is het ook door keelontsteking gekomen (denken wij). de verschijnselen zijn heel onduidelijk. Bij Tuana had ze eerst buikpijn leek wel, ze liep krom met der buik. dag later lag ze spastisch thuis :jank:

Ranetje, opzich noem ik het geen blijvend letsel. Want het is dat je het weet dat ze dat gehad had, anders zou je niets merken aan der. Qua gedrag en alles is ze gewoon de oude weer (nog erger :mrgreen: ) We hebben laatst hele tijd homeopatische pilletjes gegeven, die zouden hersenactiviteit stimuleren. en sindsdien gaat het helemaal super!! Drinken deed ze voorheen met knoeien, en dat doet ze nu bijna niet meer. Ja, net zoveel als onze andere hond
Fijn dat het dus weer helemaal bijgetrokken is :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

jidde schreef:

Bij mijn hond dachten ze aan blaasontsteking vanwege koorts en reactie bij buikpalpatie. Alleen de antibiotica sloegen niet aan en elke keer kwam die hoge koorts maar terug. Telkens 42 a 43 graden koorts en een doodziek weggekropen rillend hondje is niet leuk :jank: En wij maar telkens naar de weekendarts, 's avonds naar dierenarts en dan kreeg hij weer koortsremmers en dan ging het weer even goed. Maar wegblijven deed het niet. Uiteindelijk doorgestuurd en een week in Utrecht gelegen voor onderzoeken en daar is het min of meer bij toeval ontdekt. Toen hij daarna weer koortsremmers en het juiste antibiotica kreeg (bacteriekweek gemaakt) ging het vrij snel weer beter.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
jidde

brrrr eng is dat he :jank: Bij tuana waren ze er vlug bij, diagnose was diezelfde dag gesteld.
Helaas kan ik die topic dus niet meer vinden op de 1 of andere manier :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jidde schreef:brrrr eng is dat he :jank: Bij tuana waren ze er vlug bij, diagnose was diezelfde dag gesteld.
Helaas kan ik die topic dus niet meer vinden op de 1 of andere manier :19:
komt door die update denk ik :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

jidde schreef:Helaas kan ik die topic dus niet meer vinden op de 1 of andere manier :19:
Dit misschien?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Fijn om te horen dat het weer beter gaat met Caja
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Jeetje Marije wat een verhaal, gelukkig gaat het beter met je mooierd!
marian*
Erelid
Contacteer:

Fijn dat het beter gaat :ok:
Afbeelding
jidde

marian* schreef:
jidde schreef:Helaas kan ik die topic dus niet meer vinden op de 1 of andere manier :19:
Dit misschien?
Ik dacht dat het over een logee hondje ging :oeps: Ik zag alleen de topictitel namelijk!
Dank je wel :ok:
marian*
Erelid
Contacteer:

jidde schreef:
marian* schreef:
Dit misschien?
Ik dacht dat het over een logee hondje ging :oeps: Ik zag alleen de topictitel namelijk!
Dank je wel :ok:
Graag gedaan :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”