Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dierenwinkels en DA vinden kvv niks!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

WOEF!
Zeer actief

dierenwinkels en DA vinden kvv niks!

Ongelezen bericht door WOEF! »

nouja de mijne dan :wink:

heel vreemd en nu begin ik een beetje te twijfelen over duck wat woef krijgt (en waar hij het goed op doet)

mijn DA zei dat het veel beter was om een droogvoer te geven, omdat je dan zeker weet dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft, zeker voor een grote hond die veel groeit :19:

nu had ik ook bij de dierenspeciaal zaak (waar wij altijd de brokken kochten) geinformeerd naar kvv ook hun vonden het niks en zeiden dat droogvoer beter zou zijn! daarom verkopen ze daar ook geen kvv

een vriend van mij werkt ook in een dierenspeciaal zaak, daar verkopen ze ook rodi maar verder niks,. hij zei ook dat het beter was om woef tog op een droogvoer te zetten, dit zou beter voor de tanden zijn en dat er in kvv ook toevoegingen zitten als in droogvoer dat het dus helemaal niet zo natuurlijk is :19: ook vond hij kvv in verhouding veel te duur voor wat het eigelijk is...

nu geven wij woef sinds een week duck en geen droogvoer meer... en ik vind dat hij het er wel goed op doet. (hij is slanker geworden volgens de trainster moest hij meer krijgen) maar hij is zeker niet mager!! ik vond juist dat toen hij brok kreeg hij zo'n dikke opgezette maag had maar het kan ook een verbeelding zijn geweest haha, iig ga ik woef nu wel wat meer geven dat kan hij idd wel hebben.

maar nu ben ik tog wel wat onzeker geworden over kvv, waarom wordt het overal afgeraden? ik ben niet van plan terug te gaan naar een droogvoer (zeker niet naar RC) waardoor hij 7x gaat poepen en allemaal dunne drap...
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Dierenwinkels en artsen zijn huiverig voor kvv en vers, omdat ze er meestal weinig over weten.
Er zijn echter steeds meer dierenartsen die de voordelen van vers gaan zien en deze erkennen.
Gewoon lekker op vers houden :ok:
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Je zegt het al zelf, je hond doet het er zichtbaar beter op. En natuurlijk vinden ze in de dierenwinkels kvv niks, ze verkopen liever dure brokken in mooie gekleurde zakken waar veel geld aan te verdienen valt. Een brok speciaal voor de Malthezer, een brok speciaal voor de Labrador, brokjes speciaal voor puppies. Als iedereen ineens kvv zou kopen verdienen ze een stuk minder. een En bij een dierenarts moet je niet wezen voor voedingsadvies. Die willen alleen dure dieetbrokken verkopen, daar verdienen ze nu eenmaal veel op.
Kijk naar je hond, en je ziet dat hij het goed doet op kvv. Lekker blijven voeren, en de "kenners" lekker laten kletsen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Oud nieuws :mrgreen:
Vraag fulltime barfers eens wat dierenartsen daar van zeggen;ik heb het idee dat hondenvoeding in het opleidingenpakket een erg ondergeschikte rol speelt en áls het al een rol speelt dat het dan ook nog een zwaar "gekleurde" is.
Kijk eens goed naar hoe sommige dierenartspraktijken eruit zien:Eukanubarose :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

1. De meeste dierenartsen hebben in hun opleiding bijna niks meegekregen over het juist voeren van dieren. Ze verdienen ook nog eens een centje bij met speciale voer. Voer dat niet nodig zou zijn als ze zouden adviseren de honden en katten weer op hun natuurlijke voeding te zetten en dat is rauw vlees.

2. Het is absoluut kul dat brokken beter zouden zijn voor de tanden. Brokken bevatten koolhydraten en dat is slecht voor de tanden. Honden kauwen niet of nauwelijks op brokken. Op een groot stuk vlees of een runderrib daar kauwen honden op.

3. Dierenspeciaalzaken verdienen hun centen aan de brokken die kijken wel uit om jou vleesvoer te adviseren.

Zet je hond maar lekker op een vleesvoer. Liefst nog zelf samengesteld, maar dat komt later wel. Als je straks de smaak te pakken krijgt.
Je hond wordt gezonder, slanker en gelukkiger. Laat je niet van de wijs brengen.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 17 dec 2006 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vertrouw op jezelf en je hond, hij doet het er goed op, hij eet het graag :19: waarom zou je veranderen dan :denken:
WOEF!
Zeer actief

ff voor de duidelijkheid ik ga niet terug naar droogvoer :wink: hij doet het er goed op hij blij ik blij :wink:

alleen alle negative reacties (buiten dit forum en i-net) vond ik gewoon best appart al er zoveel honden zijn die het er goed op doen
Afbeelding

Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Ik kan me wel voorstellen dat je wat onzeker wordt als mensen om je heen zeggen dat brokken beter zijn.

Mijn dierenarts vind dat ook, en vond dat Flip beter op brokken kon gaan.

Flip doet het echter prima op Duck, dat eet hij sinds hij een week of 11/12 is.
Hij is er enorm op vooruit gegaan sinds hij Duck eet, van een schriel, lusteloos hondje naar een mooi slank en speels ventje.

Dus ik blijf bij Duck, wat de dierenarts ervan vindt is zijn probleem zolang Flip gezond en actief is.

Wat ik wel grappig vind is dat onze dierenwinkel juist versvlees aanraadde.
Zij verkopen Carnibest en zeiden dat dat beter is dan brokjes.
Uiteindelijk ben ik voor Duck gegaan omdat dat wat makkelijker is (plakken in plaats van worst) maar dat bestellen ze voor ons.
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

de dierenwinkel waar ik stage heb gelopen prijzen ze zowel Duck en Farmfood als Royal Canin aan (en alle andere merken brokken die ze hebben). Het ligt vooral aan de klant wat die wilt. Heeft de klant geen voorkeur dan gaan ze heel snel naar Farmfood toe.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
piep

Ongelezen bericht door piep »

sommige dierenartsen weten niet eens wat vers inhoud, ze zeggen dan oh dat mag je er wel bij geven hoor. de meeste dierenartsen hebben tegenwoordig een klein winkeltje in brokken, verdient lekker bij.
van de 3 dierenwinkels hier in de omgeving, zijn er twee die vers verkopen, ze hebben een mega vriezer staan en weten er ook wat van. de derde zegt eerlijk, als ik al het voer zou moeten verkopen wat me aangeboden wordt dan heb ik dadelijk een winkel vol met voer en ik heb geen behoefte om een vriezer aan te schaffen en te investeren in iets wat toch niet loopt. detail toen de sharpei van haar dochter vreselijke uitslag had en niks hielp aan zalfjes pillen etc. toen hebben ze het dier op vers gezet en voila na drie maanden weg uitslag.
ik was daar van de week toen er een vertegenwoordiger was van brokken, ik had er nog nooit van gehoord van dat merk maar een echte brokkenman praten als brugman over geperst geëxhuppeldepup etc. ik had piep bij me en hij zei wat voert u dat beestje dat het zo klein blijft, niet onze brokken want dan zou ze wel groeien beter is er n.l niet. moest een grapje zijn. ik zei in ieder geval voer ik beter dan brokken, want beter is er dus wel. afijn meneer kreeg niet zoveel bijval van mij en de verkoopster, dus hij ging weg kwam even later terug met een 3 kilo zak brokken aub probeer maar eens, kunt u gewoon dat vlees bijgeven kan prima. ik dacht die snapt er dus echt geen hol van. dus nu hebben de varkens hier lekker hondenbrokken als extraatje :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ach ja, ik reageer daar niet eens meer op. Dan krijg ik een verhaaltje over het gebit en dat in brokken alles zit wat een hond nodig heeft.

Ik zie aan Bram hoe het gaat en dat is voldoende voor mij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

WOEF! schreef:ff voor de duidelijkheid ik ga niet terug naar droogvoer :wink: hij doet het er goed op hij blij ik blij :wink:

alleen alle negative reacties (buiten dit forum en i-net) vond ik gewoon best appart al er zoveel honden zijn die het er goed op doen
Mensen die al jaren honden hebben horen niet graag dat ze het al jaren fout doen. Zo was ik vroeger ook. Tot een van de honden leverziek werd en dood ging en ik me eens in de inhoud van hondenbrokken ging verdiepen. Toen had ik spijt dat ik dat niet veel eerder gedaan had. We vertrouwen blind op wat voedingsfabrikanten beweren.
Vroeger liep ik de spreekkamer van de dierenarts in en uit, met allemaal van de vage vreemde kwalen aan de huid, oren, darmen. Sinds we rauw voeren komen we nauwelijks meer bij de dierenarts. Let wel...ik stel geheel zelf samen. Ik geef dus ook geen KVV.
Groetjes van Charlotte
piep

Ongelezen bericht door piep »

ik denk dat brokken voeren niet per definitie fout is, er zit tenslotte wel alles in. alleen zitten er ook dingen in waar dus soms honden niet tegen kunnen en dan is vers een prima oplossing. als het echt fout was brokken dan aten niet zoveel honden het. want er zijn er genoeg die oud worden op brokken zonder klachten. maar je ogen en oren openhouden en open staan voor vers is niet verkeerd. en als je gewoon vers voert omdat je dat beter vindt prima. op zich is niks fout. het is in mijn ogen pas fout als je stug brokken blijft geven bij problemen en die problemen er met vers zeer w.s niet zouden zijn. maar zolang mensen afhankelijk zijn van wat de da adviseert zullen er weinig van vers horen als alternatief. en dat is jammer of fout :wink:
WOEF!
Zeer actief

bedankt voor jullie reaties :ok:
zelf ben ik dus ook erg te spreken ovr kvv, maar idd het maakt je best onzeker als ik vertel over kvv en je alleen maar negetieve reacties terug krijgt, zeker van mensen die al zoveeel honden gehad hebben en die zelf fokken etc etc. zoals bij de trainster van de puppycursus zij weet meer van honden dan ik ja daarom ga ik er ook heen om dingen te leren voor mij en mijn hond (en omdat het leuk is :wink: )... maar ook zij was niet te spreken over kvv en dan wordt je tog wat onzeker...

maargoed ze kunnen vanalles zeggen...'mijn honden zijn allemaal zo oud geworden en dat gewoon op een normale brok' dan zal ik maar denken tja mensen op friet met mayo en hamburgers kunnen ook oud worden haha (mischien een wat overdreven vergelijking :wink: )
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

mijn honden doen het niet goed op kvv(jammer, maar helaas)en dan ga je naar brokken kijken en valt 80 % of meer al af door de gemische rotzooi die ze erindoenJA ALLS ZIT ERINMaar helaas ook een heleboel van wat je niet wilt(en daar heb ik zwaar de pest over in,en ik vind het nog erger dat heel veel mensen dit niet weten)en op een gegeven moment met een zieke hond zitten- met kanker, epilepsie, lever, nier valen en ga zo maar door :oeps: :M: r
WOEF!
Zeer actief

loving bulls schreef:mijn honden doen het niet goed op kvv(jammer, maar helaas)en dan ga je naar brokken kijken en valt 80 % of meer al af door de gemische rotzooi die ze erindoenJA ALLS ZIT ERINMaar helaas ook een heleboel van wat je niet wilt(en daar heb ik zwaar de pest over in,en ik vind het nog erger dat heel veel mensen dit niet weten)en op een gegeven moment met een zieke hond zitten- met kanker, epilepsie, lever, nier valen en ga zo maar door :oeps: :M: r
wat krijgen jou honden nu dan?
Afbeelding

Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

WOEF! schreef: maargoed ze kunnen vanalles zeggen...'mijn honden zijn allemaal zo oud geworden en dat gewoon op een normale brok' dan zal ik maar denken tja mensen op friet met mayo en hamburgers kunnen ook oud worden haha (mischien een wat overdreven vergelijking :wink: )
Precies, het eten van brokken is hetzelfde als elke dag pizza eten en vitaminepillen slikken. Daar kan je inderdaad oud mee worden. Het kan dus beter, gezonder en natuurlijker. Een hond is een vleeseter en waarom zou je de hond de voeding onthouden die bij hem hoort? Omdat iedereen het de afgelopen 40 jaar zo doet. Als iederen zegt dat de aarde plat is, is dat dan de waarheid? De voedingsfabrikanten hebben hun reclamewerk de afgelopen 50 jaar goed gedaan. Zo komen fijn van hun afvalstoffen af. Waarom wil je een product geven aan je hond waar stoffen in zitten die niet in mensenvoeding gestopt mag worden omdat ze kankerverwekkend zijn?
Nee, ik vind brokken een foute voeding en dat blijf ik vinden en dus ook zeggen.
Groetjes van Charlotte
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

loving bulls schreef:mijn honden doen het niet goed op kvv(jammer, maar helaas)en dan ga je naar brokken kijken en valt 80 % of meer al af door de gemische rotzooi die ze erindoenJA ALLS ZIT ERINMaar helaas ook een heleboel van wat je niet wilt(en daar heb ik zwaar de pest over in,en ik vind het nog erger dat heel veel mensen dit niet weten)en op een gegeven moment met een zieke hond zitten- met kanker, epilepsie, lever, nier valen en ga zo maar door :oeps: :M: r
Heb je al eens geprobeerd om zelf samen te stellen, en mag ik vragen waarom ze het er niet goed op deden? ( diarree?) Hoelang heb je het geprobeerd? Niet om je te dwingen hoor, ben gewoon benieuwd.
S@ndr@
Zeer actief

WOEF! schreef:
wat krijgen jou honden nu dan?
Helaas kan in bij Baco niet anders dan Royal canin sensitivety controle,(€70 voor 14 kilo) ander gaat ie gewoon stuk aan de diarree, maar ik meng het nu met technical(daar zit geen rotzooi in) en daar staat Ducain ook op
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

WOEF! schreef:bedankt voor jullie reaties :ok:
zelf ben ik dus ook erg te spreken ovr kvv, maar idd het maakt je best onzeker als ik vertel over kvv en je alleen maar negetieve reacties terug krijgt, zeker van mensen die al zoveeel honden gehad hebben en die zelf fokken etc etc. )
misschien wel leuk om te weten dat er toch steeds meer d.a wel positief komen te staan tegen over rauwe voeding.

mijn buren die mopshondjes fokken kregen bij het laatste nest te horen dat ze nog nooit zo'n mooi nest gezien hadden, de moeder zeer snel herstelde [is zelf op vers grootgeworden]en zelfstandig bevallen is, dus zonder keizersnede.
Dit gaat dus de goede kant op!!
maar wat in 40/50 jaar een wending heeft genomen, de brok, is niet in een paar jaar ineens om te draaien.maar er is een kentering!!! :cheer:

gewoon doorgaan!!!!! :ok: idem met het naar buiten brengen!!! :wink:

o..schiet mij ineens te binnen.
gister stond ik in de dierenwinkel waar de verkopers ook barfen met hun honden.
komt een klant binnen met haar man[pensstaafjes kopen :mrgreen: ], ziet mij staan en roept..aan haar heb ik te danken dat onze hond is gaan barfen..en dan sta je in een d.w met allemaal commercieel voer te praten over stukken koe,geit en stierenballen :smile:
Afbeelding
WOEF!
Zeer actief

ien schreef:
WOEF! schreef:bedankt voor jullie reaties :ok:
zelf ben ik dus ook erg te spreken ovr kvv, maar idd het maakt je best onzeker als ik vertel over kvv en je alleen maar negetieve reacties terug krijgt, zeker van mensen die al zoveeel honden gehad hebben en die zelf fokken etc etc. )
misschien wel leuk om te weten dat er toch steeds meer d.a wel positief komen te staan tegen over rauwe voeding.

mijn buren die mopshondjes fokken kregen bij het laatste nest te horen dat ze nog nooit zo'n mooi nest gezien hadden, de moeder zeer snel herstelde [is zelf op vers grootgeworden]en zelfstandig bevallen is, dus zonder keizersnede.
Dit gaat dus de goede kant op!!
maar wat in 40/50 jaar een wending heeft genomen, de brok, is niet in een paar jaar ineens om te draaien.maar er is een kentering!!! :cheer:

gewoon doorgaan!!!!! :ok: idem met het naar buiten brengen!!! :wink:

o..schiet mij ineens te binnen.
gister stond ik in de dierenwinkel waar de verkopers ook barfen met hun honden.
komt een klant binnen met haar man[pensstaafjes kopen :mrgreen: ], ziet mij staan en roept..aan haar heb ik te danken dat onze hond is gaan barfen..en dan sta je in een d.w met allemaal commercieel voer te praten over stukken koe,geit en stierenballen :smile:
leuke reactie! wie weet zegt mijn dierenarts over een jaar ookwel dat kvv en barf tog beter is als brokken :wink: en kijken de mensen in de dieren winkels je niet meer raar aan als je het over kvv en barf hebt haha

maar zijn er eigelijk wel zoveel mensen die kvv geven en barfen??? want buiten dit forum om en buiten het internet om hoor ik eigelijk ook niemand die barft of kvv voert... een vriend van mij die een dierenwinkel heeft zegt ook dat er helemaal geen vraag naar is :19: verder bij mij op training geeft iedereen droogvoer net zoals iedereen die ik persoonlijk ken met een hond... ook in het park en bos lijkt niemand vers vlees te voeren :denken: terwijl op dit forum inverhouding veel meer honden vers krijgen
Afbeelding

ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

WOEF! schreef:[een vriend van mij die een dierenwinkel heeft zegt ook dat er helemaal geen vraag naar is :19: verder bij mij op training geeft iedereen droogvoer net zoals iedereen die ik persoonlijk ken met een hond... ook in het park en bos lijkt niemand vers vlees te voeren :denken: terwijl op dit forum inverhouding veel meer honden vers krijgen
er zijn best mogelijkheden om meer te promoten
op een hondenschool kan je beginnen met info op te hangen als er eens ergens een lezing over rauwe voeding is :wink:
je vriend kan zich eens wat meer verdiepen in rauwe voeding en zo wat beter/anders advies geven over voeding.

en een vriezer aanschaffen voor in de winkel.
hier is het gelukt..vrijdags zit de heel grote vriezer [dierenwinkel]bomvol met pens,hart en kvv!!
succes! :ok:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

KVV en diepvries pens en dergelijke is een dure aangelegenheid voor winkels. Ze moeten er diepvriezers voor aanschaffen, die meer ruimte innemen als een gewone stelling waar de zakken brokjes in kunnen. Ze moeten er ook veel stroom voor gebruiken, dus dat maakt het ook duurder als investering. En daarnaast lopen ze meer risico: als de electra uitvalt, is hun handel bedorven. Dus de meeste dierenwinkels willen er niet aan. Maar grote tuincentra met een grote dierenvoedingsafdeling hebben tegenwoordig ook een grote vriezer staan waar ze meerdere soorten KVV en wat los spul als pens, runderhart, lamshart, eendagskuikens en schapenvet aanbieden. Dus er wordt wel degelijk ingesprongen op de behoefte van de klanten. Alleen de kleine winkels kunnen zich die investering eigenlijk niet veroorloven, dus zullen ze het ook niet aanbevelen.
Maar zo heb ik in Steenwijk meegemaakt dat ik vroeg of ze ook Rodi of Duck verkochten (met het idee dat het antwoord nee was, want er stond geen vriezer) en toen was het antwoord: jawel, geen grote hoeveelheden in 1 keer beschikbaar, maar toen bleken ze een vriezertje achter de kassabalie te hebben, waar dus ook KVV in zat.
En ik ken dierenwinkels die 1 keer per week diepvriespens binnen krijgen en dan kan je het bestellen bij hen en op die dag af komen halen.
Dus het is er zeker wel.
En heel langzamerhand komen er ook steeds meer dierenartsen die positief tegenover het rauwe voeren staan. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Merk dat ook inderdaad om me heen, meeste mensen die ik ken met honden voeren brokken.
En mijn da is helemaal geen voorstander van KVV,, want in brokken zit alles :denken: :denken:
Nu wij merken wel degelijk verschil,, sinds Mack en Quirro uitsluitend KVV krijgen zijn ze meer gaan glimmen,, bijna geen vieze oren meer,, goede ontlasting lekker aktief,,, en ze ruiken totaal neit meer uit hun vacht.

Wij zijn ook een hond aan iets onduidelijks verloren,, en ik wou ook dat ik dit al 10 jaar eerder had geweten.
Ben me sinds het overlijden van Quest ook gaan verdiepen in hondenvoer,, en dan met name in de brokken en,, moet zeggen ben redelijk geschrokken!! Nee hoor wij houden het lekker bij KVV, en kunnen makkelijk aan de Smul komen bij de supermarkt, hier om de hoek. En de Duck kunnen we hier ook in het dorp krijgen bij het tuincentra.

Er komen geen brokken meer in hier!! :ok: :ok: :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Mijn dierenarts zei 2 jaar geleden tegen mij toen ik vertelde dat ik kvv en barf voerde, dat ik geen rauw mocht voeren, omdat mijn honden daar heel ziek van werden :blah: :smile:
Ik weet wel beter, tuurlijk zei ze dat, ik zat bijna iedere maand bij haar vanwege een hond met diarree en spugen.
Hier in de buurt bij de dierenwinkels verkopen ze wel kvv, en ik heb het idee dat hier in de buurt meer mensen het voeren, ik sprak er laatst over met iemand die bij die dierenwinkel werkt, en hij zei dat hij van veel mensen hoort dat hun honden (en ook katten) het beter doen op rauw dan op brokken :ok:
WOEF!
Zeer actief

Merk dat ook inderdaad om me heen, meeste mensen die ik ken met honden voeren brokken.
wat jammer, ik merk best wel dus dat mensen met honden (in t park/bos en op de training) niet echt iets weten over voeding en gewoon maar een bekend merkbrok geven dat zal wel goed zijn...en de DA zegt dat natuurlijk ook... erg jammer vind ik het ls ik vertel over kvv en dat mensen niet eens weten wat het is (iemand in de dierenwinkel had er nog nooit van gehoord :19: )

ik bedoel niet dat alle brokken slecht zijn er zijn ook honden di het slecht op kvv doen maar goed op een (bepaaalde) brok
Afbeelding

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ik wordt af en toe helemaal gallisch van die z.g.n "voedingsdeskundigen" Dan bedoel ik dus vooral de dierenartsen. laatst kreeg ik nog een opmerking. Ja, als je zo je hondje wilt vermoorden vooral doorgaan :roll:
Stelletje :devil: :M: :mep: :zweep: :wall: :boos:

:mrgreen:
Afbeelding
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Pink0Pink schreef:Ik wordt af en toe helemaal gallisch van die z.g.n "voedingsdeskundigen" Dan bedoel ik dus vooral de dierenartsen. laatst kreeg ik nog een opmerking. Ja, als je zo je hondje wilt vermoorden vooral doorgaan :roll:

Joh dat ga je niet menen? Ik zou gelijk weggaan bij zo iemand :N:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

De meeste mensen redeneren van,, ja maar in een brok zit toch alles wat ze nodig hebben,,, dat klopt ja,, maar er zitten ook dingen in die ik liever niet aan mijn hond voer.... :pffff: :pffff:

Nogmaals zeg niet dat alle brokken slecht zijn hoor,, de zogezegde natuurbrokken zit in ieder geval minder troep in dan in de doorsnee brok zal ik maar zeggen,, :roll:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ester&Lara schreef:
Pink0Pink schreef:Ik wordt af en toe helemaal gallisch van die z.g.n "voedingsdeskundigen" Dan bedoel ik dus vooral de dierenartsen. laatst kreeg ik nog een opmerking. Ja, als je zo je hondje wilt vermoorden vooral doorgaan :roll:

Joh dat ga je niet menen? Ik zou gelijk weggaan bij zo iemand :N:
Nou inderdaad, ik zou gelijk een andere DA zoeken. Bij ons in de kliniek met meerdere dierenartsen geven of toe dat ze geen verstand hebben van voeren of ze zijn het met ons eens dat rauw voeren beter is.
Groetjes van Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”