Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cocktail van Nobivac 3 jaar geldig!!!
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
kennelhoest doe ik ook niet, ik doelde op parainfluenza (PI) is een deel van de kennelhoest begrijp ik nu.
Weil (LEPTO) en parainfluenza (PI) zijn beide een jaar terug gegeven, dec 2005 dus.
Evt geef ik Weil in mrt/april volgend jaar, hij wil nog wel eens zwemmen, maar dan houd ik dus parainfluenza over die eigenlijk een jaar geldig zou zijn..
Overige coctail L + DHPPI is in dec 2004 gegeven, in dec 2007 geef ik hem dan wel weer een coctail.
Weil (LEPTO) en parainfluenza (PI) zijn beide een jaar terug gegeven, dec 2005 dus.
Evt geef ik Weil in mrt/april volgend jaar, hij wil nog wel eens zwemmen, maar dan houd ik dus parainfluenza over die eigenlijk een jaar geldig zou zijn..
Overige coctail L + DHPPI is in dec 2004 gegeven, in dec 2007 geef ik hem dan wel weer een coctail.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, het is een persoonlijke keuze. Ik ent helemaal niet tegen parainfluenza en dat gaat prima. Ze hebben kennelhoest gekregen de keer dat ik ze ertegen liet enten en daarna nooit meer en ik vind de nadelen van een (combi) enting tegen parainfluenza persoonlijk niet opwegen tegen de nadelen van de vaccinatie zelf en ik vind de ziekte ook niet ernstig genoeg om mijn honden tegen te laten enten. Maar nogmaals: als jij je er niet lekker bij voelt, dan zou ik wel tegen parainfluenza laten enten.

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor mijn honden hebben het prima overleefd. Het is inderdaad een soort griepje. Met rust, vitamine C, een hoestdrankje (en soms antibiotica) is je hond er zo weer bovenop. Het is dus absoluut geen dodelijke ziekte, maar bij pups en zwakke honden met je wel wat opletten en het niet onbehandeld laten gaan. Dan loop je kans op bronchitis of longontsteking, net als bij mensen.
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Nobivac heeft een Rabiësvaccin dat 1 jaar werkzaam is én een vaccin dat 3 jaar werkt. Voor Rabiës moet je dat dus ff goed in de gaten houden.
Mbt de cocktail ligt het anders, in dat geval is het hetzelfde vaccin, maar was het tot voor kort in Nederland voor 1 jaar goedgekeurd en nu voor 3 jaar.
Kevin is in 2002 voor het laatst met de cocktail gevaccineerd, tegen de zin in van mijn DA. Ik wist dat de vaccinatie in verschillende landen voor 3 jaar was goedgekeurd en mijn DA wist dat ook (en gaf mij stiekum gelijk), maar in Nederland was dit nog niet zo en daarom had zij moeite met mijn keus.
PI vind ik niet nodig, 3 jaar geleden heeft mijn DA die enting wel gezet, tegen mijn wil in. Ze had hem al geplaatst voor ik in kon grijpen, maar dat doet ze dus echt niet meer
.
Kevin is nu 13 en heeft nog nooit iets grieperigs meegemaakt, dus geen kennelhoest-enting hier. Sterker nog, hooguit nog een Lepto-enting in April, maar ook die heb ik afgelopen jaar overgeslagen.
Nou is Kevin absoluut geen waterhond en de keren dat hij uit een vijver ofzo wilde drinken heb ik hem dat belet. Ik denk er wel over om hem aankomend voorjaar toch weer te laten enten tegen Lepto (Weil), maar dat is dan ook het enige.
Mbt de cocktail ligt het anders, in dat geval is het hetzelfde vaccin, maar was het tot voor kort in Nederland voor 1 jaar goedgekeurd en nu voor 3 jaar.
Kevin is in 2002 voor het laatst met de cocktail gevaccineerd, tegen de zin in van mijn DA. Ik wist dat de vaccinatie in verschillende landen voor 3 jaar was goedgekeurd en mijn DA wist dat ook (en gaf mij stiekum gelijk), maar in Nederland was dit nog niet zo en daarom had zij moeite met mijn keus.
PI vind ik niet nodig, 3 jaar geleden heeft mijn DA die enting wel gezet, tegen mijn wil in. Ze had hem al geplaatst voor ik in kon grijpen, maar dat doet ze dus echt niet meer
Kevin is nu 13 en heeft nog nooit iets grieperigs meegemaakt, dus geen kennelhoest-enting hier. Sterker nog, hooguit nog een Lepto-enting in April, maar ook die heb ik afgelopen jaar overgeslagen.
Nou is Kevin absoluut geen waterhond en de keren dat hij uit een vijver ofzo wilde drinken heb ik hem dat belet. Ik denk er wel over om hem aankomend voorjaar toch weer te laten enten tegen Lepto (Weil), maar dat is dan ook het enige.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
AnneMarie
- Zeer actief
Antwoord van Intervet, keurig binnen een dag!:
Uw hond moet dit jaar in december weer gevaccineerd worden (december 2006), want dan loopt zijn bescherming af tegen leptospirosis (ziekte van Weil) en parainfluenza. Immuniteit tegen andere componenten is wel 3 jaar.
PI parainfluenza sla ik over en Weil doe ik in het voorjaar.
Uw hond moet dit jaar in december weer gevaccineerd worden (december 2006), want dan loopt zijn bescherming af tegen leptospirosis (ziekte van Weil) en parainfluenza. Immuniteit tegen andere componenten is wel 3 jaar.
PI parainfluenza sla ik over en Weil doe ik in het voorjaar.
-
AnneMarie
- Zeer actief
TITEL ONJUIST
Niet het coctail van Nobivac is 3 jaar geldig maar de componenten adeno,
hondenziekte en parvo. Dit geldt niet voor weil en parainfluenza.
Honden kunnen ziekte van Weil krijgen van besmet zwemwater,
maar ook urine van honden kan besmet zijn. Dus gewoon met snuffelen kan
een hond zich ook besmetten. Daar komt bij dat als ziekte van Weil
vaccinatie langer dan 18 maanden geleden gegeven is, je hond een
tweevoudige vaccinatie tegen ziekte van Weil moet krijgen om weer een
immuniteit van een jaar te krijgen.!!!
Weten jullie dit?
Toch maar wel prikkie halen of niet
Parainfluenza is een van ziekteverwekkers van kennelhoest. Kennelhoest
is niet dodelijk, maar wel zeer besmettelijk.
Weten jullie dit?
Toch maar wel prikkie halen of niet
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dit weet ik
Aangezien weil door diverse bacterien veroorzaakt wordt en je dus grote kans hebt dat het net NIET tegen die bacterie beschermt en het een rotenting is die bij mijn honden wel eens rotreacties gegeven heeft, laat ik hen er niet tegen inenten. Maar dat is een persoonlijke keuze waarbij je de voors en de tegens tegen elkaar moet afweten.
Groetjes,
Fieke
Aangezien weil door diverse bacterien veroorzaakt wordt en je dus grote kans hebt dat het net NIET tegen die bacterie beschermt en het een rotenting is die bij mijn honden wel eens rotreacties gegeven heeft, laat ik hen er niet tegen inenten. Maar dat is een persoonlijke keuze waarbij je de voors en de tegens tegen elkaar moet afweten.
Groetjes,
Fieke

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik ben het met Fieke eens!
Hier ook nooit meer een enting tegen kennelhoest nadat Megan er een gigantische zwelling van in d'r nek kreeg (de groote van twee tennisballen naast elkaar). In het jaar dat Megan nog wel geënt was moest ze alsnog aan de AB vanwege een kennelhoestinfectie.
Daarna heb ik nooit meer tegen kennelhoest laten enten en ze hebben ook geen kennelhoest gehad.
Daarnaast heb ik de afgelopen twee jaar alleen tegen Weil laten enten, verder niks.
Hier ook nooit meer een enting tegen kennelhoest nadat Megan er een gigantische zwelling van in d'r nek kreeg (de groote van twee tennisballen naast elkaar). In het jaar dat Megan nog wel geënt was moest ze alsnog aan de AB vanwege een kennelhoestinfectie.
Daarna heb ik nooit meer tegen kennelhoest laten enten en ze hebben ook geen kennelhoest gehad.
Daarnaast heb ik de afgelopen twee jaar alleen tegen Weil laten enten, verder niks.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: TITEL ONJUIST
Weil laat ik sowieso wel altijd enten aangezien ze hier altijd veel zwemmen.AnneMarie schreef:Niet het coctail van Nobivac is 3 jaar geldig maar de componenten adeno,
Weten jullie dit?
Toch maar wel prikkie halen of niet![]()
![]()
Maar als ik het goed begrijp hoeven ze dus nu de 1e 3 jaar niet meer tegen parvo en hondenziekte geent worden ook al is dit al eerder dit jaar gegeven dus voordat bekend werd dat dit 3 jaar geldig zou zijn?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
Jij hebt het over kennelhoest en Fieke over Weil !!!MoniqueDM schreef:Ik ben het met Fieke eens!
-
AnneMarie
- Zeer actief
Re: TITEL ONJUIST
Ja de vaccins zijn hetzelfde hoormalinois schreef:Weil laat ik sowieso wel altijd enten aangezien ze hier altijd veel zwemmen.AnneMarie schreef:Niet het coctail van Nobivac is 3 jaar geldig maar de componenten adeno,
Weten jullie dit?
Toch maar wel prikkie halen of niet![]()
![]()
Maar als ik het goed begrijp hoeven ze dus nu de 1e 3 jaar niet meer tegen parvo en hondenziekte geent worden ook al is dit al eerder dit jaar gegeven dus voordat bekend werd dat dit 3 jaar geldig zou zijn?
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dat is nu wel officieel, officieus was dit al langere tijd bekendSennaruby schreef:De samenstelling van de vaccins is niet veranderd, alleen de wettelijke registratieduur, dus je kunt ervan uitgaan dat de werking minimaal drie jaar is voor parvo, hondenziekte en HCC. Officieel is dit niet, maar officieus wel!
Groetjes,
Fieke
Kijk op de site van Nobivac, Intervet, dan zie je dit direct staan
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
Bij de dierenarts geweest, Weil komt nog voor en de vaccinatie van Nobivac geldt een jaar voor weil en parainfluenza.
Volgend jaar gaat de cocktailentings duur van 3 jaar in, pensions hebben dit nog niet goedgekeurd.
Ik heb nu alleen Weil en parainfluenza laten inenten, hij is er wat ziekjes van, arm ding
Prijs volle pond € 35,- hij is nu beschermd en niet overgevaccineerd
Volgend jaar weer cocktailenting, dat is dan 3 jaar geleden.
Volgend jaar gaat de cocktailentings duur van 3 jaar in, pensions hebben dit nog niet goedgekeurd.
Ik heb nu alleen Weil en parainfluenza laten inenten, hij is er wat ziekjes van, arm ding
Prijs volle pond € 35,- hij is nu beschermd en niet overgevaccineerd
Volgend jaar weer cocktailenting, dat is dan 3 jaar geleden.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
Klopt, en dierenartsen volgen de jaar nog niet als je het niet zelf vraagt want dan kom je in de problemen als je hond naar een pension moet oid.
Dus, ik heb nu voor mijn hond het volgende gedaan:
2004 cocktail
2005 weil en parainfluenza
2006 weil en parainflluenza
2007 cocktail
'Volledige bescherming'
Dus, ik heb nu voor mijn hond het volgende gedaan:
2004 cocktail
2005 weil en parainfluenza
2006 weil en parainflluenza
2007 cocktail
'Volledige bescherming'