Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Voor onze komende pup (eng. cocker spaniel) moeten we nog een mand ofzo kopen. Maar nu twijfelen we tussen een plastic mand met dik kussen of zo'n groot dik ligkussen??
Wat hebben jullie en waarom?
Graag ook iets wat makkelijk uit te wassen is.. we hebben namelijk een poesje dat wel eens in mandjes wil plassen.
Vanwege het poesje zou ik een mand nemen met iets erin wat makkelijk wasbaar is.
Hier een mand met kussen. Handig, want het kussen neem ik bijvoorbeeld mee als we gaan logeren en het hoesje is wasbaar in de machine.
Waarom? eigenlijk nooit echt bij stilgestaan.
Blitz zijn stoffen mand werd naarmate hij groeide toch wel te klein.
Dus zochten we iets voor in zijn bench. Zo'n kussen had de perfecte afmetingen en kon gemakkelijk uitgewassen worden.
Nu we de bench praktisch niet meer gebruiken ligt het kussen gewoon op de plaats waar Blitz slaapt.
wij hebben zo'n groot zacht hondenbed het is niet al te dik en zwaar maar wel lekker groot en zacht om op te liggen, makkelijk te wassen past perfect in wasmachine en makkelijk meetenemen je kan hem oprollen en in een grote tas. we hebben hem ok in de bench gebruikt maar nu we de bench eigelijk overbodig vinden ligt het gewwoon in de woonkamer
Hier hebben ze de keus uit manden of een kussen.
Ik heb niet het idee dat ze een voorkeur hebben voor het kussen of de manden. De plek waar ze staan is belangrijker. Hier dan he.
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
wij hebben hier ivm ruimte gebrek dus voor een kussen gekozen, dat kussen wordt overal heen gesleept, op de bank, voor de bank op een stoel(je wilt niet weten hoe ze er dan op ligt) inhaar kamertje(onder de eetbank dus) in de gang(hoe krijg ik zo snel mogelijk baasjes zonder voortanden) enz. enz.
Maar mag ik een sugestie doen? Aanstaande donderdag zijn de grote kussen van 75x100 cm bij Intratuin in de aanbieding voor €9,99 ik ga er dus 1 proberen te scoren, want deze die we nu hebben(70x70cm) daar past Thirza eigenlijk niet echt lekker meer op.
Hier heeft ze een vetbedje waar ze op kan liggen, daarnaast zo'n stoffen donut mand en een kunstleren bed.
Heb ook nog een ligkussen besteld en dat komt als het goed is deze week.
ze hebben allebei een kleed, een kussen en ze hebben een mand... van alles door het huis heen verspreid maar overdag liggen ze heerlijk languit op onze relax bank
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Hier liggen er 2 dikke vetbedden op de grond.
Mijn honden liggen het liefst languit en dat lukt niet in een mand.De vetbedden gaan elke week in de was.
Ook liggen mijn honden graag op de bank
clausipaus schreef:Hier hebben ze de keus uit manden of een kussen.
Ik heb niet het idee dat ze een voorkeur hebben voor het kussen of de manden. De plek waar ze staan is belangrijker. Hier dan he.
Hier staan 3 manden met vetbedden (die zijn supermakkelijk te wassen en zijn snel weer droog, ze zijn er in alle soorten en maten) erin. En er ligt ook nog een hondenkussen.
Boomer heeft 2 zitkussens, 1 mand met deken, en een vetbed.. Om te spelen gaat hij naar het grote ligkussen, om lekker te kauwen naar het kleine, tenzij hij gaat spelen tussen het kauwen door, dan gaat hij naar het grote zitkussen, om te slapen als hij echt echt echt moe is naar zn mand en dat vetbed.. Dat ligt ongebruikt bij ons op de slapakamer, want daar gaat hij op bed liggen als wij erin liggen...
Ik heb vanalles.
Beneden staan een bench en een varikennel, beide met gewoon een kleed erin.
Verder staat er een houten hondenbak met daarin een dekbed, dus lekker zacht.
Op de bank liggen fleecedekens.
Boven staat een kunststof mand met een lekker kleed maar daar ligt eigenlijk zelden een hond in. Marouck ligt namelijk meestal gewoon op bed. De enige die in die mand slaapt normaliter is Danco wanneer hij hier logeert.
We hebben een grote plastic hondenmand (groot genoeg voor een kleine hond én een middelgrote ) verder hebben we een Fatboy hondenkussen in het fel roze
Wij hebben zo'n vierkante mand op poten, met kussen er in, in de huiskamer.
Als Felix daar in ligt is ie echt "te bedde" gegaan, om te slapen dus, kat komt er ook NIET in.
In de keuken staat een gewone ronde mand met dekens, in de huiskamer ligt ook nog een bekleed stuk schuimrubber en 's avonds komt Felix altijd "even " contactliggen op de bank
Ik vind een mooie mand zoveel gezelliger dan de alternatieven...
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Onze honden hebben een mand met een vetbed erin, mand van kunstof zodat alles goed schoon te maken is.
Sinds kort heb ik er andere kussens in gemaakt met zo;n bolletjes vulling. Je kan die kussens ook zo kopen maar dan pasten ze niet in de mand die ik al had. Ik heb een leuk zacht stofje met een dierenprint gekocht en de bolletjes vulling los, eerst een binnenkussen gemaakt van witte katoen en voila voor 40 euro twee mooie kussens.
Maria schreef:een leuke investering is een ridgipad.
Onze honden zijn er helemaal gek op. Ik heb twee grote liggen. En ze liggen er gestapeld met zijn allen in.
Een kunsstof mand met kussen. (Zie onderschrift)
Makkelijk schoon te maken en het kussen kan mee als we eens weg gaan .
Als Chub wat nat of vies is ligt er een handdoek overheen zodat ik naderhand alleen de handdoek hoef te wassen.
Ik vind een mand wat netter staan :N: en Chub ligt graag tegen de rand aan.
Nadat beide stretchers hier volledig versleten zijn en ik die degelijkheid niet meer kan vinden ben ik zoekende...
"Natuurlijk" liggen mijn honden op de bank en heb ik 2 vetbedkussens onder het bureau liggen maar er moet nog wat 'echts' bij. Een Biabed is een optie en op dit moment ligt er een easybed kussen van Kudos via dursydog.nl in huis maar dat is het ook niet helemaal.
Wie heeft een Biabed? Hoe hard schuiven die door je huis?