Levi heeft vanavond waarschijnlijk twee geclusterde epileptische aanvallen gehad... De eerste was rond half zes. We waren net thuis van alle wandelingen en de dogjes hadden lekker te eten gehad en lagen te slapen. Ik zat op de bank met mijn laptop en ineens stond Levi wat paniekerig op en zakte ze steeds door haar poten heen. Het leek net of er een repeterende spiercontractie door haar hele lichaam ging, ongeveer iedere tien seconden, waardoor ze verkrampte en door haar benen zakte. Levi werd erg onrustig en toen we haar weer op haar kussen hadden, begon ze in dezelfde tendens met haar hoofd heen en weer te zwaaien. Iedere paar seconden een andere kant op. Toen leken we ook even helemaal niet meer tot haar door te dringen.
Het duurde lang en na een kwartier besloot ik de dierenarts te bellen. We konden gelijk langskomen, maar uiteraard was het over tegen de tijd dat we bij de dierenarts waren.
De dierenarts heeft haar helemaal onderzocht (pupilreflex, hart, buikpalpatie, temperatuur), maar alles was goed en hij kon zo niets vinden. Ze heeft een injectie met een hele lichte dosering valium gehad om te voorkomen dat ze weer zo'n aanval zou krijgen vanavond. Ook hebben we twee ampullen Diazepam meegekregen wat we rectaal moeten toedienen als ze weer zo'n aanval krijgt die langer dan een kwartier zou duren.
De dierenarts wilde het even aankijken, want zoiets kan ook éénmalig zijn. Als het nog eens op zou treden, wil hij een bloedonderzoek doen om te kijken of ze geen calciumtekort heeft, want dat kan ook spierkrampen veroorzaken.
Helaas kreeg ze vanavond rond acht uur weer zo'n aanval. Nu wel iets minder hevig dan de eerste, maar al met al duurde het toch weer een kwartier. Ik heb gelijk weer de dierenarts gebeld en morgen wordt er een bloedonderzoek gedaan om het calcium- en fosforgehalte in het bloed te bepalen.
O, ik maak me zo'n zorgen... Nu niet ook Levi nog met ellende...