Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond niet gezond bij navelbreuk?
Moderator: moderatorteam
- Jayka
- Vaste gebruiker
Hond niet gezond bij navelbreuk?
Dit vraag ik mij dus af, aangezien de DA zei bij aankomst van Jayka in NL dat ze geheel gezond was. Ze had echter een klein navelbreukje maar dat was niet erg. Vervolgens de hond verzekerd per 01-12-06 en mededeling gedaan dat de DA had gezegd dat ze gezond was. Nu is Jayka flink gegroeid en aangekomen. Gisteren viel mij op dat de plek waar de navelbreuk zou moeten zitten dik was en een bobbel vormde. DA gebeld en ze wordt dus volgende week al gesteriliseerd en het breukje word dan verholpen. Verzekering gebeld voor toestemming....wordt meegegeven dat de sterilisatie niet in het pakket zit als dit niet op medische indicatie wordt geadviseerd door de DA. Daar kan ik nog mee leven.
Maar nu het volgende; er wordt even doodleuk medegedeeld dat de hond dus toch niet gezond was bij aanname in de verzekering! Bij mijn weten is een hond gezond als de DA dit aangeeft, en een navelbreuk valt volgens mij niet onder gezondheid of ziekte. Het is gewoon een lichamelijk gebrek wat ontstaan is bij geboorte. Ben benieuwd of de verzekering hier nog wat mee doet...
Verder het volgende mbt ziekte/gezondheid; loop maar eens op een paardenmarkt rond; er zijn zat gevallen van mongolide shetlandveulens tot paarden met beengebreken. Volgens de veeartsen aldaar worden dergelijke paarden de markt niet geweigerd omdat ze niet ziek of gezond zijn....
Dit even ter vergelijking van bovengenoemde hond.
Wat zijn jullie meningen/ervaringen? (De verzekering laat ik maar buiten beschouwing)
Maar nu het volgende; er wordt even doodleuk medegedeeld dat de hond dus toch niet gezond was bij aanname in de verzekering! Bij mijn weten is een hond gezond als de DA dit aangeeft, en een navelbreuk valt volgens mij niet onder gezondheid of ziekte. Het is gewoon een lichamelijk gebrek wat ontstaan is bij geboorte. Ben benieuwd of de verzekering hier nog wat mee doet...
Verder het volgende mbt ziekte/gezondheid; loop maar eens op een paardenmarkt rond; er zijn zat gevallen van mongolide shetlandveulens tot paarden met beengebreken. Volgens de veeartsen aldaar worden dergelijke paarden de markt niet geweigerd omdat ze niet ziek of gezond zijn....
Dit even ter vergelijking van bovengenoemde hond.
Wat zijn jullie meningen/ervaringen? (De verzekering laat ik maar buiten beschouwing)
03-01-2017...dag lieve Jayka...
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jayka
- Vaste gebruiker
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jayka
- Vaste gebruiker
Ja, dat denk ik ook wel. Maar dan zal de DA denk ik uitsluitsel moeten geven of het al dan niet van zo'n navelbreuk afkomstig is. Ik dacht dat sowieso de sterilisatie er bij in zat, maar medische indicatie is alleen als een hond een ontsteking heeft aan de melkklieren, schijndrachtig is, en al dat soort dingen meer op oudere leeftijd.
Een navelbreuk staat los van de sterilisatie. En aangezien het een sterilisatie zonder medisch voorschrift betreft word de sterilisatie niet vergoed. De navelbreuk is gewoon eigen risico, omdat dat altijd bij de geboorte ontstaat, en dus niet bij een verzekering is inbegrepen. Snap het ook wel.
Maar ja....de hond was/is volgens mij nog steeds gezond...navelbreuk of geen navelbreuk.
Een navelbreuk staat los van de sterilisatie. En aangezien het een sterilisatie zonder medisch voorschrift betreft word de sterilisatie niet vergoed. De navelbreuk is gewoon eigen risico, omdat dat altijd bij de geboorte ontstaat, en dus niet bij een verzekering is inbegrepen. Snap het ook wel.
Maar ja....de hond was/is volgens mij nog steeds gezond...navelbreuk of geen navelbreuk.
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
een hond met navelbreuk is op zich gezond.... MITS de navelbreuk te groot is en daar (vaak als pup zijnde ) aan geholpen worden. Daarna merk je er totaal niks meer van.
Een hond met een kleine navelbreuk zal zijn hele leven hier geen last van krijgen... Tenminste dat is mijn ervaring!!
Toch een vreemde reactie van de verzekering hoor
Een hond met een kleine navelbreuk zal zijn hele leven hier geen last van krijgen... Tenminste dat is mijn ervaring!!
Toch een vreemde reactie van de verzekering hoor
-
myriam1
- Actief
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat je dat navelbreukje gewoon had moeten melden
en als je voor je de verzekering afsloot de info goed had doorgelezen had je gelezen dat die sterrilisatie niet vergoed word (er zijn er maar een paar die dat wel vergoeden en daar betaal je dan ook de rest van de verzekeringsduur voor). Maar ik snap niet zo goed waar het je nu om gaat: gaat het je nou puur om de term gezond (of niet) of baal je dat die navelbreuk niet vergoed wordt als je daar wat aan wilt laten doen?
- Jayka
- Vaste gebruiker
Antoinette, je hebt gelijk wat betreft het melden, maar als mij door een DA wordt gezegd dat de hond gezond is, dan geef ik zoeits ook zo door. En ja, het gaat mij helemaal om de term "niet gezond". Zoiets is in mijn ogen ronduit belachelijk dat een verzekering zoiets zegt! Als ik een hond had die niet gezond was, had ik die ook niet bij een verzekering opgegeven!
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jayka
- Vaste gebruiker
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Neeltje
-
Bullenmama
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Een navelbreuk kan ook wel erfelijk zijn. Verschil is wel dat een hond niet op z'n navelbreuk loopt en dat bij een volwassen hond een navelbreuk meestal allang dicht zit en er enkel een bolletje vet overblijft waar die never nooit last van zal krijgen.bullenmama schreef:Tussen HD en navelbreuk zit toch wel een groot verschil ? HD kan erfelijk zijn, een navelbreuk niet. Of zit ik er nou naast ?
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Een navelbreuk kan ook wel erfelijk zijn. Verschil is wel dat een hond niet op z'n navelbreuk loopt en dat bij een volwassen hond een navelbreuk meestal allang dicht zit en er enkel een bolletje vet overblijft waar die never nooit last van zal krijgen.bullenmama schreef:Tussen HD en navelbreuk zit toch wel een groot verschil ? HD kan erfelijk zijn, een navelbreuk niet. Of zit ik er nou naast ?