Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afgesplitst uit het Bottendocument

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Hierbij een stukje uit "De natuurlijke voeding van wolven, een richtlijn voor de voeding van onze honden??", dat binnenkort in Nederland verkrijgbaar is:

(Commercieel) hondenvoer wordt niet gemaakt voor honden. Het wordt gemaakt om aan de eigenaar te verkopen, die er niet te veel voor wil betalen en ook geen gedoe wil hebben bij het voeren. Het gemak van de consument is een marketing scenario, waarmee enorm veel geld verdiend wordt aan de gebrekkige kennis van de hondenbezitter en zijn gebrek aan betrokkenheid bij zijn huisdier.
----

Barf-natuurlijk is nog steeds de enige Nederlandse website, waar het welzijn van honden hoger in het vaandel gedragen wordt dan wat het kvv circuit te bieden heeft. :denken:

:ok:
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

diana2 schreef:ik vind dat er niks mis is met commercieel kompleet versvlees.
Het wordt in ieder geval zeer goed gecontroleerd
www.carnibest.nl is daar een goed voorbeeld van
www.barfplaats.nl
is ook buiten dat het erg leerzaam is
kei gezellig.
Ik vindt het puur gemakzucht en hoe weet je nou wat er precies in zit allemaal, hoe weet je dat het goed gecontroleerd wordt ?
Al mijn honden barfen, van pup tot oud (15 jaar).
Veel werk ? Nee, een keer in de week naar de markt, 8/9 soorten groenten en even in de keukenmachine pureren, dan in kleine zakjes in de vriezer en klaar ben ik voor een week. Het vlees heb ik vaste adressen voor en twee keer in de maand haal ik alles en gaat het gewoon de vriezer in.
Ze eten hier heel gevarieerd, zonder toevoegingen van pilletjes of druppeltjes en zijn allen kerngezond. Verder hier geen eet-problemen.
Een plak duck of carnibest is voor het gemak eens een keer niet zo erg maar met twee tellen is het weggeslikt. Nu zijn mijn honden geestelijk bezig met hun lappen pens, botten, schapekoppen. na een maaltijd zijn ze verzadigd en uitgeput. Dat is wat ik onder goede voeding versta :wink:
En veel tijd kwijt ? Ja als je honden hebt weet je dat daar veel tijd in gaat zitten en goede voeding is wel heel belangrijk voor hun totale welzijn dus daar mag best wel wat tijd in zitten en overigens vind ik dat heel erg meevallen, ja brokken of een plak carnibest gaat inderdaad sneller, zal ik niet ontkennen maar ik zie mijn honden graag tevreden en verzadigd.
Overigens vind ik zelf www.barf-natuurlijk.nl een van de beste sites over barfen om reden dat het natuurlijke echt bovenaan staat, op de andere sites lees ik toch helaas maar al te vaak over supplementen, pilletjes , druppeltjes en als je het goed doet heb je dat dus allemaal niet nodig.
Verder is het de enige site tot nu toe waar er niet zo'n gewicht op wordt gelegd, met barfen kan je het niet zo snel fout doen en het is niet zo gecompliceerd als dat men het vaak doet voorkomen :wink:
Addy
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik voer m'n honden ook Carnibest hoor, afgewisseld met FarmFood, omdat Carnibest voor 4 honden niet meer te betalen is voor mij. Dan krijgen ze nog wekelijks vuile pens en botten van de slager. Ik heb hier nog geen slachter gevonden waar ik botten e.d. vandaan kan halen, dus dan is een kvv als Carnibest het beste alternatief en het is ook nog altijd beter dan sommige brokken.
Addy

Chatterbox schreef:Ik voer m'n honden ook Carnibest hoor, afgewisseld met FarmFood, omdat Carnibest voor 4 honden niet meer te betalen is voor mij. Dan krijgen ze nog wekelijks vuile pens en botten van de slager. Ik heb hier nog geen slachter gevonden waar ik botten e.d. vandaan kan halen, dus dan is een kvv als Carnibest het beste alternatief en het is ook nog altijd beter dan sommige brokken.
Dat ben ik helemaal met je eens maar het ging erom dat het teveel werk zou zijn om te barfen en het hebben van honden betekend altijd al veel werk, dat beetje extra werk om voeding te maken zou dan geen punt moeten zijn. Als je het niet kan krijgen of de prijzen zijn waanzinnig hoog dan is het logisch dat je naar alternatieven zoekt.
diana2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door diana2 »

ignit schreef:Hierbij een stukje uit "De natuurlijke voeding van wolven, een richtlijn voor de voeding van onze honden??", dat binnenkort in Nederland verkrijgbaar is:

(Commercieel) hondenvoer wordt niet gemaakt voor honden. Het wordt gemaakt om aan de eigenaar te verkopen, die er niet te veel voor wil betalen en ook geen gedoe wil hebben bij het voeren. Het gemak van de consument is een marketing scenario, waarmee enorm veel geld verdiend wordt aan de gebrekkige kennis van de hondenbezitter en zijn gebrek aan betrokkenheid bij zijn huisdier.
----

Barf-natuurlijk is nog steeds de enige Nederlandse website, waar het welzijn van honden hoger in het vaandel gedragen wordt dan wat het kvv circuit te bieden heeft. :denken:

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl

en zijn gebrek aan betrokkenheid bij zijn huisdier.

de enige Nederlandse website, waar het welzijn van honden hoger in het vaandel gedragen wordt dan wat het kvv circuit te bieden heeft. :--

JUIST om dit soort kwetsende opmerkingen kom ik veel liever op www.barfplaats.nl.
dieren maken je leven rijker
Addy

diana2 schreef:
ignit schreef:Hierbij een stukje uit "De natuurlijke voeding van wolven, een richtlijn voor de voeding van onze honden??", dat binnenkort in Nederland verkrijgbaar is:

----

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl

de enige Nederlandse website, waar het welzijn van honden hoger in het vaandel gedragen wordt dan wat het kvv circuit te bieden heeft. :--

JUIST om dit soort kwetsende opmerkingen kom ik veel liever op www.barfplaats.nl.
Je schrijft toch zelf dat het teveel werk is ?????????? nou dat is dan toch het gemak van de consument, pakkie open rukken en klaar zijn we :roll:
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Soms vraag ik me af waarom mensen op allerlei hondenfora hysterisch worden als mensen over barf beginnen en gelijk over fanaten beginnen te schreeuwen, over intolerante mensen enzo......nu snap ik em ineens :roll:
Afbeelding
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

sylvia* schreef:Soms vraag ik me af waarom mensen op allerlei hondenfora hysterisch worden als mensen over barf beginnen en gelijk over fanaten beginnen te schreeuwen, over intolerante mensen enzo......nu snap ik em ineens :roll:
:smile: :smile: :smile:
Nee, het valt niet mee om de ander in zijn/haar waarde te laten. En weet je wat nou zo mooi is, volgens mij koken al die mensen die zo gezond voor hun bezig zijn, niet eens zo gezond voor zichzelf. Kan je daar weer fanatiek over gaan doen :wink:

En bij al dat fanatieke gedoe voor de hond wordt er vaak toch iets anders over het hoofd gezien; de honden worden supergoed gevoerd, maar al dat voer wordt met auto's gehaald, vaak op grote afstanden omdat het niet zo makkelijk verkrijgbaar is. En al die auto's met al hun gassen e.d. zijn ook niet zo goed voor alle andere dieren op deze aardbol :19:

En zo kan je nog wel even doorgaan.

Laat elkaar toch in de waarde. Al die mensen die hier komen op het forum doen erg hun best hun hond(en) zo goed mogelijk te voeren naar eigen inzicht. Voor de een is dat brok en voor de ander is dat een biefstukje.

Groetjes, Petra
sylvia*
Actief
Contacteer:

Dat mensen hun hond beter of gezonder voeren dan dat ze zelf eten zie ik liever dan dat dit andersom is, tenslotte is die hond afhankelijk van wat hij krijgt, de mens kan dit zelf beslissen. Dat mensen die vers voeren of dit een kvv of barf is daar kilometers voor rijden en daarmee de luchtverontreinigen...tja de fabriek waar de brokjes worden gemaakt is ook niet echt millieu vriendelijk te noemen , ook daar moeten de grondstoffen van heinde en ver komen en daarna zorgen ze zelf nog voor uitstoot, en daarna moeten de brokken ook weer met vrachtwagens het land doorgereden worden. Ik stel zelf samen voor mijn honden, ik ben daar heel tevreden over, ik vind dat de beste manier van voeren, maar ik laat mensen in hun waarde die liever een kvv voeren, en ik kan begrijpen dat ze het misschien eng vinden om aan barf te beginnen, dat het niet eng is dat kan ik wel zeggen maar dat moeten mensen zelf ontdekken , en voor anderen is barf gewoon geen optie om welke reden dan ook, ook hier gaat het om mensen die verder hebben gekeken dan de brok, die zich hebben verdiept in gezonde voeding voor hun huisdier. En de KVVers van vandaag zijn de barfers van morgen.
Afbeelding
BessieTurf
Actief

sylvia* schreef:Ik stel zelf samen voor mijn honden, ik ben daar heel tevreden over, ik vind dat de beste manier van voeren,
Er is denk ik geen beste manier :19: dat is de clou nou net. Maar zolang mensen blijven beweren dat zij iets beter doen dan anderen, blijven er ook irritaties tot oorlogen aan toe.

Groetjes, Petra
sylvia*
Actief
Contacteer:

BessieTurf schreef:
sylvia* schreef:Ik stel zelf samen voor mijn honden, ik ben daar heel tevreden over, ik vind dat de beste manier van voeren,
Er is denk ik geen beste manier :19: dat is de clou nou net. Maar zolang mensen blijven beweren dat zij iets beter doen dan anderen, blijven er ook irritaties tot oorlogen aan toe.

Groetjes, Petra
O vindt jij dan niet dat je het beste aan je honden geeft?

Ik geef namelijk waarvan ik denk dat het het beste is, anders geef ik het niet.
Afbeelding
BessieTurf
Actief

sylvia* schreef: O vindt jij dan niet dat je het beste aan je honden geeft?

Ik geef namelijk waarvan ik denk dat het het beste is, anders gaf ik het niet.
Nee ik vind niet dat er een beste is en ik vind niet dat ik het beste geef. Ik geef iets wat goed is en waarvan de voor- en nadelen zijn afgewogen in vergelijking met andere voeders/methoden.

Groetjes, Petra
sylvia*
Actief
Contacteer:

BessieTurf schreef:
sylvia* schreef: O vindt jij dan niet dat je het beste aan je honden geeft?

Ik geef namelijk waarvan ik denk dat het het beste is, anders gaf ik het niet.
Nee ik vind niet dat er een beste is en ik vind niet dat ik het beste geef. Ik geef iets wat goed is en waarvan de voor- en nadelen zijn afgewogen in vergelijking met andere voeders/methoden.

Groetjes, Petra
Die eerste zin is tegenstrijdig, een beste bestaat niet, en je vind dat je ze niet het beste geeft. Die laatste zin geeft aan dat er dus wel een beste is.
Maar oke , jij geeft ze niet het beste maar iets wat in jou ogen goed is, dat is dan het beste wat jij voor ze hebt gekozen in jouw ogen, of je geeft ze iets wat je goed genoeg vind maar wat niet het beste is.
Dat kun je vertalen naar ik voer wat ik goed genoeg vind omdat het beste om de één of andere reden niet haalbaar is.
Laatst gewijzigd door sylvia* op 09 aug 2005 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
BessieTurf
Actief

sylvia* schreef:Die eerste zin is tegenstrijdig, een beste bestaat niet, en je vind dat je ze niet het beste geeft. Die laatste zin geeft aan dat er dus wel een beste is.
Maar oke , jij geeft ze niet het beste maar iets wat in jou ogen goed is, dat is dan het beste wat jij voor ze hebt gekozen in jouw ogen, of je geeft ze iets wat je goed genoeg vind maar wat niet het beste is.
Dat kun je vertalen naar ik voor wat ik goed genoeg vind omdat het beste om de één of andere reden niet haalbaar is.
Hmm, weet je .... :denken: :eek: , je zou best nog wel eens gelijk kunnen hebben!!

Groetjes, Petra
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hoi allemaal,

Ik geef mijn Berner pup van 12 weken van het begin af aan KVV.
Hier doet ze het hartstikke goed op en ik ben van plan om dit ook te blijven voeren.
Maar het lijkt me best lekker voor haar als ze een bot krijgt waar ze gewoon eventjes mee zoet is en die ze nog eens heel erg lekker vindt.
Dit is geen vervanging voor de maaltijd maar meer als heel erg lekker tussendoortje, i.p.v. een ander kluifje. En ik wil haar dan een echt bot geven hè, geen kluif die je bij de dierenwinkel haalt maar eentje met vlees enzo eraan, rauw.

Wat kan ik haar op deze leeftijd al geven?

Bedankt!

Tamara
diana2
Vaste gebruiker

Addy schreef:
diana2 schreef:

----

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl

Je schrijft toch zelf dat het teveel werk is ?????????? nou dat is dan toch het gemak van de consument, pakkie open rukken en klaar zijn we :roll:
Jaja , maar mag dat niet dan?????
jee zeg
nou ik begrijp dat jij je goed thuisvoeld op die site ,
precies DE rede dat ze mij daan niet zien
ik ga geen uren rondrijden op zoek naar slagers en groenten
ik werk 3 ochtenden en ben iedere middag met mijn honden aan de wandel in het bos
daarbij trainen ze 2x per week
ik besteed mijn tijd liever daaraan
en dat is nou net het verschil met ; www.barfplaats.nl
daar wordt je er niet op afgerekend!!!!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt tegenwoordig geen hondenforum meer op zonder dat je mensen tegen komt(figuurlijk dan)die, met of liever gezegd, tegen elkaar strijden om wie er nu de beste hondeneigenaar is.Dat gezeur over BARF tegen BROKKEN,pfff houd dit nooit op?Ik heb 6 maanden KVV gevoerd en was er niet tevreden over en voer dus nu brok.Mag ik misschien?Of maakt dit mij nu een slechte hondenbaas?Nee toch zeker?En wil iemand BARfen?Nou van mij mag ie!Of wil ie liever KVV?Nou ook prima hoor!Zolang de hond er gezond van blijft en is,vind ik het prima.Je kunt van ieder mens wel iets leren dus misschien kunnen we ook intresse tonen in elkaars voedingsmethodes zonder dat we er een welles niettes spelletje van gaan maken.En er zijn ook ontzettend veel mensen die 50-50 KVV/Brok doen nou dat is toch ook OK?
diana2
Vaste gebruiker

wat :wink: mij betreft wel.
naikel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naikel »

:wink:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Je kunt tegenwoordig geen hondenforum meer op zonder dat je mensen tegen komt(figuurlijk dan)die, met of liever gezegd, tegen elkaar strijden om wie er nu de beste hondeneigenaar is.Dat gezeur over BARF tegen BROKKEN,pfff houd dit nooit op?

Zucht. Dat is jammer. Geen enkele, echte barfer zal anno 2005 nog met iemand anders gaan vechten over brokjes en rauwe voeding... dat gebeurt alleen maar op forums, waar kvv-promotors het heft in handen hebben.

Er is maar 1 forum dat over evolutionaire voeding en barf gaat - en daar zijn ze niet zo agressief en gehersenspoeld. :denken: :ok:

Groetjes,
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Tinkertje schreef:Je kunt tegenwoordig geen hondenforum meer op zonder dat je mensen tegen komt(figuurlijk dan)die, met of liever gezegd, tegen elkaar strijden om wie er nu de beste hondeneigenaar is.Dat gezeur over BARF tegen BROKKEN,pfff houd dit nooit op??
hoi Tinker.
als je dit forum een beetje volgt, ik doe dit al 7 jaar hier, zal je geen 1 onderwerp tegen komen waar een brokkenoorlog voorbereid wordt om forums te bestoken.
idem op barf-natuurlijk niet

echte BARFers houden zich daar echt niet mee bezig. die moeten jagen :mrgreen: en hebben geen tijd voor die kul
dus als sommige kvv'ers :roll: nu eens gingen barfen..stoppen ze misschien eens met brokkenoorlogen :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Zweevie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zweevie »

Hallo,

ik heb een vraagje, misschien staat het antwoord hier al wel ergens hoor, maar er is ook al zoveel geschreven hier he....

Ik lees her en der dat je 's nachts bij je pup een sterk ruikende bot of been kan leggen, zodat hij dan rustiger is.

1) is dit dan gevaarlijk (niet geven als hij alleen is lees ik hier)
2) mag een pup van 8 weken zoiets al krijgen? (zo niet, vanaf wanneer dan wel?)
3) wat geef ik hem dan best?

Bedankt voor de tips alvast!

Zweevie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Zweevie schreef:Hallo,

ik heb een vraagje, misschien staat het antwoord hier al wel ergens hoor, maar er is ook al zoveel geschreven hier he....

Ik lees her en der dat je 's nachts bij je pup een sterk ruikende bot of been kan leggen, zodat hij dan rustiger is.

Bedankt voor de tips alvast!

Zweevie
Nog nooit van gehoord en ik zou daar ook zeker niet aan beginnen. Zonder toezicht een bot laten eten mag je nooit doen.
Wat wel kan is dat ze bedoelen dat de pup snachts rustiger is als hij bij jullie vandaan gehouden wordt en er een kledingstuk of andere lap stof bij de hond ligt wat de geur heeft van jullie zelf.
Maar geen bot.

En aan modjes: misschien kan deze topic opgesplitst worden? Want het is begonnen als een waarschuwing hoe om te gaan met het geven van botten. En er volgen hele discussies op, die de waarschuwing voor mijn gevoel een beetje afvlakken. Misschien gewoon bottentopic met slotje?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

ignit schreef:Er is maar 1 forum dat over evolutionaire voeding en barf gaat - en daar zijn ze niet zo agressief en gehersenspoeld
Er zijn er nu 2 :pffff:
Nee het is niet gevaarlijk als je de juiste botten geeft. Er kan net zo goed iets misgaan met een varkensoor die je bijvoorbeeld in de winkel koopt
Als je je heel even inleest is het heel makkelijk. Laat wel een menu maken door iemand die er verstand van heeft :ok: dan weet je zeker dat je pup niks tekort komt
Jahoor, hoe vroeger hoe beter!
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewforum.php?f=41

Succes!!
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Zweevie schreef:

Zweevie
Bij krijgen de pups al halve schapenkoppen om aan te trekken en te scheuren als ze 6-7 weken oud zijn en als ze zich ´s avonds vol en rond gegeten hebben, laat ik de bottenresten wel liggen... maar een sterk ruikend bot bij een pup leggen omdat hij dan rustiger is.... :denken:

Je mag je pup van 8 weken gerust een bot met vlees geven, waar hij alleen het vlees af kan trekken - om te zorgen dat hij voldoende kalk binnen krijgt, kun je het beste kippennekken en kippenruggen geven.

Of middendoor gezaagde gewrichtskoppen - die zijn zacht van binnen en kunnen goed gegeten worden! :denken:

Meer over pups en natuurlijke, rauwe voeding op
http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... m.php?f=39

Succes! :ok:
Ignit.
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox
Aantal honden: 1

Re: Kippenbotjes

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Of gewoon effe info vragen aan je nichtje :cheer:
Kippennekken, kun je gewoon bestellen bij de kippenboer in de Hoven (delft)

Ongevaarlijk en leuk om te proberen.
Kippenvleugels kun je ook geven, maar je moet haar wel leren kauwen. Dit doe je door de vleugel nog even vast te houden en haar te laten trekken.
Nog meer Barf vraagjes oompje ? :smile:

groetjes Mirjam (Flatcoat Hannes & JRT Bella)

[quote="Nellalisa
Hallo allemaal,
Vroeger heb ik een hond gehad die is gestikt in een kippenbotje.
Dus ik vraag mij af of het wel zo een goed idee is om kippenbotjes te voeren :? ????

Nellalisa.[/quote]
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Kippenbotjes

Ongelezen bericht door ien »

flatcoatjrt schreef:Hallo allemaal,
Vroeger heb ik een hond gehad die is gestikt in een kippenbotje.
Dus ik vraag mij af of het wel zo een goed idee is om kippenbotjes te voeren :? ????

Nellalisa.
[/quote]
als dat rauw is wel

je hond zal wel gestikt zijn in een gebraden kippenpootje??.wel schrikken dan zeg
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”