diana2 schreef:ik vind dat er niks mis is met commercieel kompleet versvlees.
Het wordt in ieder geval zeer goed gecontroleerd
www.carnibest.nl is daar een goed voorbeeld van
www.barfplaats.nl
is ook buiten dat het erg leerzaam is
kei gezellig.
Ik vindt het puur gemakzucht en hoe weet je nou wat er precies in zit allemaal, hoe weet je dat het goed gecontroleerd wordt ?
Al mijn honden barfen, van pup tot oud (15 jaar).
Veel werk ? Nee, een keer in de week naar de markt, 8/9 soorten groenten en even in de keukenmachine pureren, dan in kleine zakjes in de vriezer en klaar ben ik voor een week. Het vlees heb ik vaste adressen voor en twee keer in de maand haal ik alles en gaat het gewoon de vriezer in.
Ze eten hier heel gevarieerd, zonder toevoegingen van pilletjes of druppeltjes en zijn allen kerngezond. Verder hier geen eet-problemen.
Een plak duck of carnibest is voor het gemak eens een keer niet zo erg maar met twee tellen is het weggeslikt. Nu zijn mijn honden geestelijk bezig met hun lappen pens, botten, schapekoppen. na een maaltijd zijn ze verzadigd en uitgeput. Dat is wat ik onder goede voeding versta
En veel tijd kwijt ? Ja als je honden hebt weet je dat daar veel tijd in gaat zitten en goede voeding is wel heel belangrijk voor hun totale welzijn dus daar mag best wel wat tijd in zitten en overigens vind ik dat heel erg meevallen, ja brokken of een plak carnibest gaat inderdaad sneller, zal ik niet ontkennen maar ik zie mijn honden graag tevreden en verzadigd.
Overigens vind ik zelf
www.barf-natuurlijk.nl een van de beste sites over barfen om reden dat het natuurlijke echt bovenaan staat, op de andere sites lees ik toch helaas maar al te vaak over supplementen, pilletjes , druppeltjes en als je het goed doet heb je dat dus allemaal niet nodig.
Verder is het de enige site tot nu toe waar er niet zo'n gewicht op wordt gelegd, met barfen kan je het niet zo snel fout doen en het is niet zo gecompliceerd als dat men het vaak doet voorkomen
Addy