Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Banaantje
Moderator: moderatorteam
-
Essy
Banaantje
Isis en Gijs hebben net hun eerste banaantje ooit achter de kiezen. Gijs klom gelijk op schoot voor meer. Isis heeft het stukje banaan eerst bestudeerd en daarna geproefd en toen was ook daar het het van de dam. Ze hebben allebei 1,5 banaan gehad en het liefst hadden ze de schil ook nog weggesnaaid.
Krijgen jullie honden ook wel eens banaan en hoe vaak kun je dat geven?
Krijgen jullie honden ook wel eens banaan en hoe vaak kun je dat geven?
- Rossi
- Zeer actief
-
Essy
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Geen idee hoe vaak je het kunt geven
Mijn honden lusten bijna alle fruit.
Banaan krijgen ze wel eens, een stukje mandarijn, appel en ook druiven al weet ik dat er is gezegd dat druiven slecht zijn.
Als we in de wijngaarden lopen op vakantie en de druivenranken worden van het teveel aan trossen ontdaan pikken ze wel eens een trosje mee
Thuis krijgen ze geen druiven.
Maar ik heb ze nooit een hele banaan gegeven. Altijd het laatste stukje, verder is ie voor mij.
Banaan krijgen ze wel eens, een stukje mandarijn, appel en ook druiven al weet ik dat er is gezegd dat druiven slecht zijn.
Als we in de wijngaarden lopen op vakantie en de druivenranken worden van het teveel aan trossen ontdaan pikken ze wel eens een trosje mee
Thuis krijgen ze geen druiven.
Maar ik heb ze nooit een hele banaan gegeven. Altijd het laatste stukje, verder is ie voor mij.
- Rossi
- Zeer actief
-
Essy
ik vond een stukje over de geneeskrachtige werking van banaan:
lever, inheemse spruw, tegen diarree, acute verteringsmoeilijkheden, dikke darmontsteking, ondergewicht, ideaal in kindervoeding, vochtafdrijvend, hart en vaten, kanker, reuma, spieren, zenuwstelsel, stress, kalium, magnesium, vitamine B, kalmerend, krampen, hoofdpijn, bij hoge bloeddruk, cholesterolverlagend, slaapstoornissenVitamine A, C, E en enkele B-vitamines en ook nog niacine, foliumzuur kalium, fosfor, magnesium en ijzer.
lever, inheemse spruw, tegen diarree, acute verteringsmoeilijkheden, dikke darmontsteking, ondergewicht, ideaal in kindervoeding, vochtafdrijvend, hart en vaten, kanker, reuma, spieren, zenuwstelsel, stress, kalium, magnesium, vitamine B, kalmerend, krampen, hoofdpijn, bij hoge bloeddruk, cholesterolverlagend, slaapstoornissenVitamine A, C, E en enkele B-vitamines en ook nog niacine, foliumzuur kalium, fosfor, magnesium en ijzer.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
- roy
- Zeer actief
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat druifen zeer giftig zijn voor honden en katten, van het schilletje kunnen ze hartfalen krijgen.ranetje schreef:Geen idee hoe vaak je het kunt geven![]()
Thuis krijgen ze geen druiven.![]()
Ik heb het gehoord he, weet het niet zeker!!!!!!!
Is er iemand die het zeker weet.
Ik open wel even een topic erover.
groetjes yvonne en een poot van Roy
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
-
mecheltjes
- Zeer actief
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Mijn jongste Cattledog Spice is stapelgek op banaan. Het laatste stukje is altijd voor haar en oh wee als ik dat een keertje vergeet! Dan moet er echt een nieuwe banaan aangebroken worden.
Mijn twee oudere honden Teun en Niamh doen dan natuurlijk altijd mee, maar volgens mij is dat meer uit angst dat ze iets te kort komen. Als Spice niet in de buurt is, heeft Niamh in elk geval geen interesse meer in banaan en pakt ze niets aan of spuugt ze het zelfs uit.
Spice is overigens ook erg gek op komkommer en appel.
En op drollen uit de kattenbak, maar dat is een ander topic.
Spice is overigens ook erg gek op komkommer en appel.
En op drollen uit de kattenbak, maar dat is een ander topic.
groeten,
Caroline

Caroline

-
Gos
- Zeer actief
Hier worden bananen eerlijk gedeeld. Max is gek op banaan, alleen als de banaan iets te rijp is, moet hij er echt niks van weten. Noeska had geen benul wat ze er mee aan moest de eerste keer (was dat duidelijk niet gewend in haar vorige leventje) maar na voorzichtig gemiezemaus eet ze het nu ook smakelijk op. Max is trouwens ook razend op meloen. Mandarijnen wil hij altijd wel (lijkt zeker op een balletje), maar hij lust het niet en spuugt het weer met een vies gezicht naar buiten.