Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Donald heeft Radius Curvus - update pagina 4
Moderator: moderatorteam
-
Simone
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
De operatie is goed gegaan en Donald was al vrij snel weer uit de narcose. Er is 4 cm uit zijn ellepijp verwijderd, zodat zijn spaakbeen nu de kans gaat krijgen om recht te groeien.
Donald is zijn vrolijke zelf en loopt gewoon op zijn kromme geopereerde poot.
Nu maar duimen dat zijn poot recht gaat groeien. Veel rust, alleen aan de lijn (korte stukjes) uit en letten op zijn voeding. Ik hoop dat alles goed komt!
Donald is zijn vrolijke zelf en loopt gewoon op zijn kromme geopereerde poot.
Nu maar duimen dat zijn poot recht gaat groeien. Veel rust, alleen aan de lijn (korte stukjes) uit en letten op zijn voeding. Ik hoop dat alles goed komt!
-
joieblanche
- Actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Wij duimen met jullie mee!Katrien schreef:Nu maar duimen dat zijn poot recht gaat groeien. Veel rust, alleen aan de lijn (korte stukjes) uit en letten op zijn voeding. Ik hoop dat alles goed komt!
Wat voor voedingsadvies heb je gekregen?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Simone
- Zeer actief
Het voedingsadvies was het letten op de calcium-fosfor verhouding, dus ze hebben geen adviezen gegeven over het merk voer.
Ik vind het wel een naar gevoel dat Donald nu alleen op zijn spaakbeen loopt. Nog een gekker idee is het dat zijn ellepijp nu bestaat uit 2 stukken (want 4 centimeter ertussenuit gehaald). Begin januari mogen we weer foto's laten maken en dan ben ik benieuwd hoe het eruit zal zien.
Vanmorgen ook nog de rekening gekregen voor consult en 2 foto's: € 360,--. En dan komt de operatie van gisteren er nog bij, de foto's in januari... Omdat Donald in ons leventje is gekomen hebben we ook al een nieuwe (groooooooooooooote) auto gekocht, dus mijn man zei al dat het een dure hond is geworden.
Maar dan wel de allerliefste!!!
Ik vind het wel een naar gevoel dat Donald nu alleen op zijn spaakbeen loopt. Nog een gekker idee is het dat zijn ellepijp nu bestaat uit 2 stukken (want 4 centimeter ertussenuit gehaald). Begin januari mogen we weer foto's laten maken en dan ben ik benieuwd hoe het eruit zal zien.
Vanmorgen ook nog de rekening gekregen voor consult en 2 foto's: € 360,--. En dan komt de operatie van gisteren er nog bij, de foto's in januari... Omdat Donald in ons leventje is gekomen hebben we ook al een nieuwe (groooooooooooooote) auto gekocht, dus mijn man zei al dat het een dure hond is geworden.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Katrien,Katrien schreef:Ik vind het wel een naar gevoel dat Donald nu alleen op zijn spaakbeen loopt. Nog een gekker idee is het dat zijn ellepijp nu bestaat uit 2 stukken (want 4 centimeter ertussenuit gehaald). Begin januari mogen we weer foto's laten maken en dan ben ik benieuwd hoe het eruit zal zien.
Dat is zeker een naar idee. Ik kan me ook voorstellen dat je daarom erg voorzichtig met hem moet doen, de komende tijd.
Moet in januari dat spaakbeen alweer aan elkaar gegroeid zijn?
Groetjes, Karen
-
Simone
- Zeer actief
Hij loopt dus op zijn kromgegroeide spaakbeen. Uit zijn ellepijp is 4 cm weggehaald. Bedoeling is dat het dan nog niet aan elkaar gegroeid is, zodat zijn spaakbeen de kans krijgt recht te groeien.Scooby schreef:Hoi Katrien,Katrien schreef:Ik vind het wel een naar gevoel dat Donald nu alleen op zijn spaakbeen loopt. Nog een gekker idee is het dat zijn ellepijp nu bestaat uit 2 stukken (want 4 centimeter ertussenuit gehaald). Begin januari mogen we weer foto's laten maken en dan ben ik benieuwd hoe het eruit zal zien.
Dat is zeker een naar idee. Ik kan me ook voorstellen dat je daarom erg voorzichtig met hem moet doen, de komende tijd.
Rustig aan doen was toch al het devies, dus daar gaan we gewoon mee door.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha, moeten jullie nu rustig aan doen tot het spaakbeen weer aan elkaar gegroeid is? En hoe lang duurt dat eigenlijk totdat het spaakbeen weer aan elkaar gegroeid zal zijn?Katrien schreef:Hij loopt dus op zijn kromgegroeide spaakbeen. Uit zijn ellepijp is 4 cm weggehaald. Bedoeling is dat het dan nog niet aan elkaar gegroeid is, zodat zijn spaakbeen de kans krijgt recht te groeien.Scooby schreef:Hoi Katrien,Katrien schreef:Ik vind het wel een naar gevoel dat Donald nu alleen op zijn spaakbeen loopt. Nog een gekker idee is het dat zijn ellepijp nu bestaat uit 2 stukken (want 4 centimeter ertussenuit gehaald). Begin januari mogen we weer foto's laten maken en dan ben ik benieuwd hoe het eruit zal zien.
Groetjes, Karen
-
Simone
- Zeer actief
Zijn spaakbeen is intact, daar hebben ze niets mee gedaan. Die is gaan kromgroeien omdat zijn ellepijp achter blijft in groei. Doordat ze nu dus een stuk uit de ellepijp hebben gehaald, trekt de te korte ellepijp het spaakbeen dus niet meer krom. Dus zijn ellepijp moet op termijn aan elkaar gaan groeien en zijn spaakbeen moet zien recht te groeien.Scooby schreef:Aha, moeten jullie nu rustig aan doen tot het spaakbeen weer aan elkaar gegroeid is? En hoe lang duurt dat eigenlijk totdat het spaakbeen weer aan elkaar gegroeid zal zijn?Katrien schreef:Hij loopt dus op zijn kromgegroeide spaakbeen. Uit zijn ellepijp is 4 cm weggehaald. Bedoeling is dat het dan nog niet aan elkaar gegroeid is, zodat zijn spaakbeen de kans krijgt recht te groeien.Scooby schreef:Hoi Katrien,Katrien schreef:Ik vind het wel een naar gevoel dat Donald nu alleen op zijn spaakbeen loopt. Nog een gekker idee is het dat zijn ellepijp nu bestaat uit 2 stukken (want 4 centimeter ertussenuit gehaald). Begin januari mogen we weer foto's laten maken en dan ben ik benieuwd hoe het eruit zal zien.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, ik bedoelde natuurlijk ook zijn ellepijp.Katrien schreef:Zijn spaakbeen is intact, daar hebben ze niets mee gedaan. Die is gaan kromgroeien omdat zijn ellepijp achter blijft in groei. Doordat ze nu dus een stuk uit de ellepijp hebben gehaald, trekt de te korte ellepijp het spaakbeen dus niet meer krom. Dus zijn ellepijp moet op termijn aan elkaar gaan groeien en zijn spaakbeen moet zien recht te groeien.
Groetjes, Karen
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als ze er 4 centimeter tussenuit hebben gehaald denk ik toch niet dat dat nog aan elkaar groeit?Scooby schreef:Ach, ik bedoelde natuurlijk ook zijn ellepijp.Katrien schreef:Zijn spaakbeen is intact, daar hebben ze niets mee gedaan. Die is gaan kromgroeien omdat zijn ellepijp achter blijft in groei. Doordat ze nu dus een stuk uit de ellepijp hebben gehaald, trekt de te korte ellepijp het spaakbeen dus niet meer krom. Dus zijn ellepijp moet op termijn aan elkaar gaan groeien en zijn spaakbeen moet zien recht te groeien.Hoe lang duurt het voordat die aan elkaar is gegroeid?
Niet dat dat een punt is hoor, op alleen een spaakbeen kan je prima lopen, en juist door die vergroeiing is dat spaakbeen waarschijnlijk dikker en dus steviger dan normaal.
Sterkte met het 'rustig aan doen'! Zodra het kan zou ik heel veel korte rondjes lopen, liggend trekspelletjes doen, allerlei denkspelletjes verzinnen en al met al hopen dat het snel achter de rug is!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk 't toch welHanneke2 schreef:Als ze er 4 centimeter tussenuit hebben gehaald denk ik toch niet dat dat nog aan elkaar groeit?Scooby schreef:Ach, ik bedoelde natuurlijk ook zijn ellepijp.Katrien schreef:Zijn spaakbeen is intact, daar hebben ze niets mee gedaan. Die is gaan kromgroeien omdat zijn ellepijp achter blijft in groei. Doordat ze nu dus een stuk uit de ellepijp hebben gehaald, trekt de te korte ellepijp het spaakbeen dus niet meer krom. Dus zijn ellepijp moet op termijn aan elkaar gaan groeien en zijn spaakbeen moet zien recht te groeien.Hoe lang duurt het voordat die aan elkaar is gegroeid?
Niet dat dat een punt is hoor, op alleen een spaakbeen kan je prima lopen, en juist door die vergroeiing is dat spaakbeen waarschijnlijk dikker en dus steviger dan normaal.
Sterkte met het 'rustig aan doen'! Zodra het kan zou ik heel veel korte rondjes lopen, liggend trekspelletjes doen, allerlei denkspelletjes verzinnen en al met al hopen dat het snel achter de rug is!
Weet je wat een ier groeit die net zoals Donald in z'n volle groei zit??
Die hoorrrrrrr je groeien

- Hanneke2
- Zeer actief
Maar de ellepijp blijft achter in de groei, dat gaat niet meer over.Rea schreef:
Denk 't toch wel![]()
Weet je wat een ier groeit die net zoals Donald in z'n volle groei zit??
Die hoorrrrrrr je groeien
Okee, het *kan* natuurlijk wel, omdat die ellepijp geen weerstand ondervindt en dus door blijft groeien nadat het spaakbeen al volgroeid is, maar als ik het goed begrijp is het dus een beetje een gok, kijken of het bot lang genoeg door blijft groeien?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Simone
- Zeer actief
Het is inderdaad een gok, maar wel een gok waarbij Donald optimale kansen krijgt om weer recht te groeien. Kans dat ellepijp weer aan elkaar groeit is zeker wel aanwezig, hij heeft nog veel te groeien ons pupje...
Hmmm, denkspelletjes... Donald is niet zo'n snuggere hond als Katrien. Wat zou ik met hem kunnen doen?
Hmmm, denkspelletjes... Donald is niet zo'n snuggere hond als Katrien. Wat zou ik met hem kunnen doen?
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan hij kaartenKatrien schreef:Het is inderdaad een gok, maar wel een gok waarbij Donald optimale kansen krijgt om weer recht te groeien. Kans dat ellepijp weer aan elkaar groeit is zeker wel aanwezig, hij heeft nog veel te groeien ons pupje...
Ik denk dat er weing is, alles wat je met hem doet zal hij toch z'n poot bij gebruiken. Kluiven en dergelijke.
hij moet gewoon z'n tijd ff uitzitten

-
Simone
- Zeer actief
Nou, Donald heeft 3 dagen pijnstillers gehad en ik vond het wel redelijk gaan met hem, wel mank lopen, maar niet meer dan voor de operatie. Ik heb de indruk dat het scheefgroeien is stopgezet, dus niet meer elke dag denken van: sjeeeeeeeemig, alweer schever! Dat vind ik wel positief.
Nu Donald van de pijnstillers af is wordt zijn manken steeds erger. Hij heeft pijn. En ja, Donald krijgt rust, heel veel rust. Hij zit voornamelijk in de bench, omdat hij anders gaat spelen met Katrien en dan loopt hij nog manker. Maar nu doet hij ook minder pogingen om te gaan spelen, hij ligt het liefst. Ik heb zo'n naar gevoel nu, ik weet echt niet of ik Donald nu wel een plezier heb gedaan...
Nu Donald van de pijnstillers af is wordt zijn manken steeds erger. Hij heeft pijn. En ja, Donald krijgt rust, heel veel rust. Hij zit voornamelijk in de bench, omdat hij anders gaat spelen met Katrien en dan loopt hij nog manker. Maar nu doet hij ook minder pogingen om te gaan spelen, hij ligt het liefst. Ik heb zo'n naar gevoel nu, ik weet echt niet of ik Donald nu wel een plezier heb gedaan...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Simone
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Wat vreemd? Ik heb heel wat honden moeten laten opereren maar altijd kon ik ze bij wijze van spreken dag en nacht bellenKatrien schreef:Hij heeft maar voor 3 dagen meegekregen, dat zou afdoende zijn...
En de eerste dag na pijnstilling was nog wel oke, maar het wordt steeds slechter. Morgenochtend kan ik pas bellen met de orthopeed, dan is er telefonisch spreekuur.

- Rea
- Zeer actief
- Contacteer: