Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pens

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Pens

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat heb ik weer, Bram lust geen pens. Zijn er meer honden die dat niet lusten? En het uiteindelijk wel zijn gaan eten?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tash wilde het ook niet in het begin ,ik heb het toen klein voor haar gemaakt en zo ''leren'' eten :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

tineke schreef:Tash wilde het ook niet in het begin ,ik heb het toen klein voor haar gemaakt en zo ''leren'' eten :wink:
Ah okay, dus er is nog hoop :wink: Ik heb een stuk in kleine stukjes geknipt en toen heeft hij een paar stukjes naar binnen gewerkt. Om mij een plezier te doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zoek stok! schreef:
tineke schreef:Tash wilde het ook niet in het begin ,ik heb het toen klein voor haar gemaakt en zo ''leren'' eten :wink:
Ah okay, dus er is nog hoop :wink: Ik heb een stuk in kleine stukjes geknipt en toen heeft hij een paar stukjes naar binnen gewerkt. Om mij een plezier te doen.
Wie weet is dat het begin.
Mijn doggies hebben ook weleens ,en doen nog :wink: ,moeilijk over sommige menuonderdelen.
Ik ben er wat makkelijker in geworden eet je niet eet je toch niet.
Vaak gaat het er de andere dag dan wel in.
Sommige barfonderdelen :mrgreen: hebben ze echt moeten ''leren'' eten.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie eet barfonderdelen de ene keer met smaak op, de andere keer kijkt ze het niet eens aan :19:
Prima, dan niet, ik gooi het wel weer in de vriezer voor een keer dat ze het wel eet :wink:

Maar lamsribbetjes, dat is iets wat ze altijd wel eet, en met smaak :wink:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Rais is met een aantal dingen kieskeurig (eendebout, kalkoennek en orgaan eet ze niet, kopvlees moet ik heel klein knippen, kippenkarkas moet een dag in de warmte liggen meuren), maar pens vindt ze heerlijk.
Zo heerlijk dat ze een heel stuk van anderhalf ons naar binnen laat glijden :N:
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kira moest ook geen pens. Toen ben ik kleine stukjes gaan geven, en zo steeds meer. Nu staat ze te springen als ze een lap pens krijgen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ze eten het hier allebei graag, maar Silka kan er (jammergenoeg) niet zo goed tegen.
Als ze 's avonds pens heeft gehad komt ze me steevast de volgende morgen heel vroeg wekken omdat ze naar buiten wil om gras te eten en te poepen.
Zo twee keer per week krijgen ze iets als Bandit, AHV of Smuldier Compleet en daar zit volgens mij wel voldoende pens in.
Voor het sleur- en trekwerk geef ik Silka nu maar kopvlees als Bill zijn penslap krijgt.
Afbeelding
bowiej
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bowiej »

hoi hoi, ik ben van plan binnekort een lap pens mee te nemen van me werk voor bowie, nu vraag ik me af, moet je er nog iets mee doen voordat je het kunt voeren?

groetjes Bowiej
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

bowiej schreef:hoi hoi, ik ben van plan binnekort een lap pens mee te nemen van me werk voor bowie, nu vraag ik me af, moet je er nog iets mee doen voordat je het kunt voeren?

groetjes Bowiej
Neehoor is niet nodig :wink: Gewoon een stuk geven wat te groot is voor "hap slik weg" . Beter voor de maag en het gebit!
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

bowiej schreef:hoi hoi, ik ben van plan binnekort een lap pens mee te nemen van me werk voor bowie, nu vraag ik me af, moet je er nog iets mee doen voordat je het kunt voeren?

groetjes Bowiej
Ehm :denken: ... wat voor werk doe je? Heb je collegas die helemaal :N: worden van de geur van rauwe pens?

Zo ja, dan zou ik wat kipdelen meenemen naar mijn werk. Mijn ervaring is, dat collegaas genieten van de manier waarop een hond aan de gang gaat met zijn rauwe voeding - vermits de geur acceptabel is! Mensen opzadelen met een geur, waar ze letterlijk en figuurlijk sneeuwzwanger van worden en daar kna je goed ziek van zijn, lijkt me geen goed idee.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die kicken als dat gebeurt, want dan kunnen ze macht uitoefenen. Deze oude BARFer kickt er niet op - die wil gewoon het beste voor iedereen. :ok:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ignit schreef:

groetjes Bowiej
Ehm :denken: ... wat voor werk doe je? Heb je collegas die helemaal :N: worden van de geur van rauwe pens?

Zo ja, dan zou ik wat kipdelen meenemen naar mijn werk. Mijn ervaring is, dat collegaas genieten van de manier waarop een hond aan de gang gaat met zijn rauwe voeding - vermits de geur acceptabel is! Mensen opzadelen met een geur, waar ze letterlijk en figuurlijk sneeuwzwanger van worden en daar kna je goed ziek van zijn, lijkt me geen goed idee.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die kicken als dat gebeurt, want dan kunnen ze macht uitoefenen. Deze oude BARFer kickt er niet op - die wil gewoon het beste voor iedereen. :ok:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

niet met pens maar wel met kippennekken/ruggen.
Daar moest Ghaya echt niks van weten.
In het begin hield ik ze vast en brak ze in kleine stukjes dan ging het wel.
Later at ze ze zo op.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”