Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen met Sasha's Blend?
Moderator: moderatorteam
- Lynndalin
- geregistreerd lid
Ervaringen met Sasha's Blend?
Hallo allemaal,
Zoals ik bij 'voorstellen' vermeld had, hebben wij sinds vorige week zaterdag 'Dali' een herder kruising van net 4 jaar uit het dierenasiel gehaald.
We zijn heel blij met hem, alhoewel er wél wat 'mankementen' naar boven kwamen, alsmede 'gedragsproblemen' die niet vermeld waren.
Zaterdagmiddag hadden we hem gehaald, en 's avonds zaten we al met hem bij de dierenarts.
Het viel ons 's middags al op dat hij , als hij even gelegen had, 'moeilijk' opstond, en zijn rechterachterpoot niet belastte. Dit verdween na een minuutje.
Die avond had Dali een paar uurtjes gelegen/geslapen (hij sliep/lag de eerste dagen toch al érg veel), en toen ik hem riep en de riem pakte om hem uit te laten, wilde hij overeind komen van zijn kleed, onder luid gepiep en gejammer, maar het lukt gewoonweg niet. Ik schrok hier erg van natuurlijk.
Na een poosje wist hij het te presteren om zich met zijn voorpoten op te trekken tot zitstand, nog steeds piepend.
Na even gezeten te hebben kwam hij moeizaam op, en daarna ging het langzaam maar weer.
Ook had hij de hele middag urine gedruppeld trouwens, dus we dachten dat hij misschien incontinent was, of een blaasontsteking ofzo.
Ik kon geen contact opnemen met het asiel omdat het weekend was, maar natuurlijk naar wel naar de dierenarts gegaan, die hem lichamelijk had onderzocht.
Hij vond dat zijn heupen wel wat gevoelig zijn.
Geen blaasprobleem kunnen constateren. (inmiddels is dat trouwens ook helemaal verdwenen, het zal stress/spanning zijn geweest).
Ook geen pijnstillers meegekregen omdat de dierenarst vond om het aan te kijken, en die maandag contact op te nemen met betreffend dierenasiel ivm de kosten om een foto te laten maken.
Het zou ook (en dat hoop ik dan maar) stijve/pijnlijke spieren kunnen zijn, omdat hij gewoon niets gewend was en geen goede conditie heeft.
Dus we lopen nu kleine rondjes met hem en bouwen het langzaam op.
Die maandag contact opgenomen met het dierenasiel, en hun wilden Dali dan terug om hem daar te 'behandelen' en we konden daarna beslissen of we hem dan nog wilden hebben.
Na overleg hier thuis hebben we dat niet gedaan.
Wij hebben voor Dali gekozen, en het is een schat van een hond,....er zijn wat puntjes waar aan gewerkt moet worden (zal ik bij opvoeding schrijven), maar dat is juist een uitdaging...... en dat heen en weer slepen en weer opnieuw wennen lijkt ons ook niets.
Dali krijgt nu 2 x daags rimadyl (100 mg) tabletten voor 10 dagen, om het aan te kijken, daarna zonodig een foto laten maken.
Het lijkt goed te gaan tot nu toe, een enkele keer trekt hij toch nog licht met zijn achterpoot.
We wachten het af dus.
Wel heb ik ondertussen veel op internet gezocht, en behalve HD kan het ook artrose zijn.
Nu las ik veel positieve berichten over Sascha's Blend, dat honden met gewrichtsaandoeningen daar zo ontzettend van opknappen en geen pijn meer hebben en niet meer 'manken' etc.
Ik ben echt benieuwd of iemand hier ervaring heeft met dit product en wat de resultaten zijn?
Volgden week krijg ik van desbetreffende dierenarts een proefverpakking.
Groetens,
Lynn
Zoals ik bij 'voorstellen' vermeld had, hebben wij sinds vorige week zaterdag 'Dali' een herder kruising van net 4 jaar uit het dierenasiel gehaald.
We zijn heel blij met hem, alhoewel er wél wat 'mankementen' naar boven kwamen, alsmede 'gedragsproblemen' die niet vermeld waren.
Zaterdagmiddag hadden we hem gehaald, en 's avonds zaten we al met hem bij de dierenarts.
Het viel ons 's middags al op dat hij , als hij even gelegen had, 'moeilijk' opstond, en zijn rechterachterpoot niet belastte. Dit verdween na een minuutje.
Die avond had Dali een paar uurtjes gelegen/geslapen (hij sliep/lag de eerste dagen toch al érg veel), en toen ik hem riep en de riem pakte om hem uit te laten, wilde hij overeind komen van zijn kleed, onder luid gepiep en gejammer, maar het lukt gewoonweg niet. Ik schrok hier erg van natuurlijk.
Na een poosje wist hij het te presteren om zich met zijn voorpoten op te trekken tot zitstand, nog steeds piepend.
Na even gezeten te hebben kwam hij moeizaam op, en daarna ging het langzaam maar weer.
Ook had hij de hele middag urine gedruppeld trouwens, dus we dachten dat hij misschien incontinent was, of een blaasontsteking ofzo.
Ik kon geen contact opnemen met het asiel omdat het weekend was, maar natuurlijk naar wel naar de dierenarts gegaan, die hem lichamelijk had onderzocht.
Hij vond dat zijn heupen wel wat gevoelig zijn.
Geen blaasprobleem kunnen constateren. (inmiddels is dat trouwens ook helemaal verdwenen, het zal stress/spanning zijn geweest).
Ook geen pijnstillers meegekregen omdat de dierenarst vond om het aan te kijken, en die maandag contact op te nemen met betreffend dierenasiel ivm de kosten om een foto te laten maken.
Het zou ook (en dat hoop ik dan maar) stijve/pijnlijke spieren kunnen zijn, omdat hij gewoon niets gewend was en geen goede conditie heeft.
Dus we lopen nu kleine rondjes met hem en bouwen het langzaam op.
Die maandag contact opgenomen met het dierenasiel, en hun wilden Dali dan terug om hem daar te 'behandelen' en we konden daarna beslissen of we hem dan nog wilden hebben.
Na overleg hier thuis hebben we dat niet gedaan.
Wij hebben voor Dali gekozen, en het is een schat van een hond,....er zijn wat puntjes waar aan gewerkt moet worden (zal ik bij opvoeding schrijven), maar dat is juist een uitdaging...... en dat heen en weer slepen en weer opnieuw wennen lijkt ons ook niets.
Dali krijgt nu 2 x daags rimadyl (100 mg) tabletten voor 10 dagen, om het aan te kijken, daarna zonodig een foto laten maken.
Het lijkt goed te gaan tot nu toe, een enkele keer trekt hij toch nog licht met zijn achterpoot.
We wachten het af dus.
Wel heb ik ondertussen veel op internet gezocht, en behalve HD kan het ook artrose zijn.
Nu las ik veel positieve berichten over Sascha's Blend, dat honden met gewrichtsaandoeningen daar zo ontzettend van opknappen en geen pijn meer hebben en niet meer 'manken' etc.
Ik ben echt benieuwd of iemand hier ervaring heeft met dit product en wat de resultaten zijn?
Volgden week krijg ik van desbetreffende dierenarts een proefverpakking.
Groetens,
Lynn
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze cocker staat al een paar jaar op de sasha's blend, sinds dat hij dat krijgt gaat het met zijn gewrichten super. Voor die tijd was het ieder najaar / winter prijs dat hij gewrichtsontstekingen had. Sinds dat hij sasha's blend heeft heeft hij nooit meer gewrichtsontstekingen gehad.
Onze jonge honden krijgen het ook vanaf dat ze hier komen tot ongeveer een jaar
Onze jonge honden krijgen het ook vanaf dat ze hier komen tot ongeveer een jaar
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Lynndalin
- geregistreerd lid
Sandra......gebruik je dan gewoon zo'n capsules die voor menselijk gebruik zijn om het zo maar uit te drukken?
Is inderdaad ook een idee, houd ik zeker in gedachte, bedankt!
Annemie........wat goed en fijn te lezen dat het werkt bij je honden.
Ik weet dus (nog) niet wát precies de oorzaak is bij Dali, maar aangezien het, zoals je schrijft, ook preventief werkt.....kan het geen kwaad.
Dus het heeft ook met het koudere/vochtige weer te maken dat het meer opspeelt bij de honden?
Nou ja, eigenlijk niet zo gek he, is bij mensen ook zo nu ik er over nadenk.
In ieder geval beiden bedankt voor de reacties!
groetjes,
Lynn
Is inderdaad ook een idee, houd ik zeker in gedachte, bedankt!
Annemie........wat goed en fijn te lezen dat het werkt bij je honden.
Ik weet dus (nog) niet wát precies de oorzaak is bij Dali, maar aangezien het, zoals je schrijft, ook preventief werkt.....kan het geen kwaad.
Dus het heeft ook met het koudere/vochtige weer te maken dat het meer opspeelt bij de honden?
Nou ja, eigenlijk niet zo gek he, is bij mensen ook zo nu ik er over nadenk.
In ieder geval beiden bedankt voor de reacties!
groetjes,
Lynn
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja dat zijn gewoon de capsules voor menselijk gebruik(in een stuk worst ofzo) ik merkte na 3 dagen al dat het sterk verbeterde.
Heb verder ook glucosamine complex van de groene os geprobeerd, en sasha`s blend,en dat werkte wel maar naar mijn idee niet genoeg en ook niet echt heel snel
en daarom heb ik verder gezocht en ben bij Treedo uitgekomen-ik ben heel tevreden
Heb verder ook glucosamine complex van de groene os geprobeerd, en sasha`s blend,en dat werkte wel maar naar mijn idee niet genoeg en ook niet echt heel snel
- Lynndalin
- geregistreerd lid
Zo, na 3 dagen al sterke verbetering......dat is echt ideaal natuurlijk, daar zou ik ook voor gaan!
Ik denk dat ik het ook aan ga schaffen dan.
Mag ik vragen waarvoor jij het precies gebruikt (je hond dan
) ? ....stijfheid....artrose....heupen?
En kan je hond dan weer gewoon 'alles' doen zonder last?
Ik denk namelijk dat Dali ook veel ligt/slaapt doordat hij er last van heeft, en pijnstillers nemen natuurlijk niet de oorzaak weg.
groetjes,
Lynn
Ik denk dat ik het ook aan ga schaffen dan.
Mag ik vragen waarvoor jij het precies gebruikt (je hond dan
En kan je hond dan weer gewoon 'alles' doen zonder last?
Ik denk namelijk dat Dali ook veel ligt/slaapt doordat hij er last van heeft, en pijnstillers nemen natuurlijk niet de oorzaak weg.
groetjes,
Lynn
-
S@ndr@
- Zeer actief
Bij Baco ben ik het gaan gebruiken voor zijn heupen, die zijn niet goed, t kraakbeen tussen de heup kop en kom was al bijna helemaal weggesleten en dat leverde pijn op(hij studeerde voor haardkleedje)en aangezien hij nog geen 2 jaar is, vond ik dat ik een goede oplossing moest vinden
en voor ons is het dit
Hij heeft afentoe dagen die iets minder zijn, dan merk je dat hij eerder naar huis wil, maar hij speelt weer en loopt weer hard
heeft lol en komt weer overeind als ik beneden kom smorgens
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Anna*
Het haaienkraakbeen in Sasha's Blend zou een restproduct zijn. In hoeverre dit waar is, kun je nooit te weten komen, maar ze hebben in elk geval wel een milieuonderscheiding gekregen.Natas. schreef: Ik heb niet voor Sasha's Blend gekozen omdat het feit dat er haaienkraakbeen in zit me wat tegen stond.
Mij staat haaienkraakbeen ook tegen, en heb wat rondgevraagd. Nu is het zo dat veel glucosamineproducten haaienkraakbeen bevatten, omdat dat nu eenmaal beter werkt dan glucosamine uit botten van bio-industriedieren. Vaak vermelden ze het niet op het product en moet je hiervoor naar de fabrikant bellen. Goede kans dus dat Glucobest ook glucosamine uit haaienkraakbeen bevat, en dat die haaien wél speciaal voor dit doel worden gevangen.
Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat Solgar gruwelijke praktijken toepast om de haaien te vangen.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh shit, dat hoop ik toch echt niet! :N:Anna Penta schreef:Het haaienkraakbeen in Sasha's Blend zou een restproduct zijn. In hoeverre dit waar is, kun je nooit te weten komen, maar ze hebben in elk geval wel een milieuonderscheiding gekregen.Natas. schreef: Ik heb niet voor Sasha's Blend gekozen omdat het feit dat er haaienkraakbeen in zit me wat tegen stond.
Mij staat haaienkraakbeen ook tegen, en heb wat rondgevraagd. Nu is het zo dat veel glucosamineproducten haaienkraakbeen bevatten, omdat dat nu eenmaal beter werkt dan glucosamine uit botten van bio-industriedieren. Vaak vermelden ze het niet op het product en moet je hiervoor naar de fabrikant bellen. Goede kans dus dat Glucobest ook glucosamine uit haaienkraakbeen bevat, en dat die haaien wél speciaal voor dit doel worden gevangen.
Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat Solgar gruwelijke praktijken toepast om de haaien te vangen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Lynndalin
- geregistreerd lid
Sandra, nog een vraagje
Welke capsules gebruik jij voor je hond?
De basis plus?
Aangezien morgen de laatste dag is van de pijnstillers voor Dali......wil ik in ieder geval toch Treedo gaan aanschaffen.
Natuurlijk moet ik het eerst aankijken, want nu lijkt hij nergens last van te hebben.
Verder las ik op internet ook dat er glucosaminepoeder voor honden en katten wordt verkocht........zou dat op hetzelfde neerkomen? Glucobest en treedo bevatten andere ingredienten.
En die Treedo capsules......ik neem aan dat het geen kwaad kan? (geen bijwerkingen heeft bedoel ik dan)
Geef je dan 1 capsule per dag?
Dali is ook een vrij grote (zware) hond.
Groetjes,
Lynn
Welke capsules gebruik jij voor je hond?
De basis plus?
Aangezien morgen de laatste dag is van de pijnstillers voor Dali......wil ik in ieder geval toch Treedo gaan aanschaffen.
Natuurlijk moet ik het eerst aankijken, want nu lijkt hij nergens last van te hebben.
Verder las ik op internet ook dat er glucosaminepoeder voor honden en katten wordt verkocht........zou dat op hetzelfde neerkomen? Glucobest en treedo bevatten andere ingredienten.
En die Treedo capsules......ik neem aan dat het geen kwaad kan? (geen bijwerkingen heeft bedoel ik dan)
Geef je dan 1 capsule per dag?
Dali is ook een vrij grote (zware) hond.
Groetjes,
Lynn
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Lynndalin
- geregistreerd lid
Ok.....dan ga ik dat straks even kopen.....komt mooi uit, want ik gaf hem al omegacapsules (visolie) door zijn eten.
Ik las op een site van solera ook over glucosemine..
http://www.solera.nl/category/Glucosami ... 53393e5c4a
lijkt wel goedkoper te zijn......maar heb er geen recencies/reacties gelezen......en goedkoop kan dan ook weer duurkoop zijn natuurlijk.
groetjes, Lynn en bedankt voor je reactie!
lijkt wel goedkoper te zijn......maar heb er geen recencies/reacties gelezen......en goedkoop kan dan ook weer duurkoop zijn natuurlijk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als dit goed blijkt te werken kun je gewoon de aanbiedingen in de gaten houden, en grotere verpakkingen kopen, dan word het al voordeligerLynndalin schreef:Ok.....dan ga ik dat straks even kopen.....komt mooi uit, want ik gaf hem al omegacapsules (visolie) door zijn eten.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik denk dat Dali al aardig opknapt wanneer hij in conditie is (ook qua gewicht?). Hier heb ik bij een 'krakende hond' goede resultaten met de glucosaminetabletten van het Kruidvat en ook de poeder van de Groene Os werkt goed. van het laatste vind ik de dosering moeilijker met als gevolg dat ik teveel geef en het dan dus best duur is.
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb eens zitten zoeken op internet,nu vraag ik me af,geef jij de capsules ongeopend ?loving bulls schreef:als dit goed blijkt te werken kun je gewoon de aanbiedingen in de gaten houden, en grotere verpakkingen kopen, dan word het al voordeligerLynndalin schreef:Ok.....dan ga ik dat straks even kopen.....komt mooi uit, want ik gaf hem al omegacapsules (visolie) door zijn eten.
groetjes, Lynn en bedankt voor je reactie!![]()
(het feit is gewoon, dat ze de betere grondstoffen voor menselijk gebruik houden
)En dan noemen ze honden oportunisten
![]()
Kan een hond dat verteren ?
De glucobest geef ik in poedervorm,zou je de capsules dan ook niet open mogen maken en gewoon over hun eten geven.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik heb glucosamine en chondroitine complex van de dierenarts. Volgens hem wordt dat voor het overgrote deel gemaakt van gemalen kipkarkassen (slachtafval).loving bulls schreef:nog een voordeel de glucosamine uit treedo komt uit schaaldieren-staat er in de gebruiksaanwijzing
je vraagt je dan wel af waarom het zoveel moet kosten.....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
S@ndr@
- Zeer actief
Treedo is voor menselijk gebruik, dat word gecontroleerd(en daar mogen ze dus niet over liegentekkel schreef:Ik heb glucosamine en chondroitine complex van de dierenarts. Volgens hem wordt dat voor het overgrote deel gemaakt van gemalen kipkarkassen (slachtafval).loving bulls schreef:nog een voordeel de glucosamine uit treedo komt uit schaaldieren-staat er in de gebruiksaanwijzing
je vraagt je dan wel af waarom het zoveel moet kosten.....![]()
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik had jou ook niet moeten quoten, ik had iets met die haaienvinnesoepkraakbeencombi moeten quotenloving bulls schreef:Treedo is voor menselijk gebruik, dat word gecontroleerd(en daar mogen ze dus niet over liegentekkel schreef:Ik heb glucosamine en chondroitine complex van de dierenarts. Volgens hem wordt dat voor het overgrote deel gemaakt van gemalen kipkarkassen (slachtafval).loving bulls schreef:nog een voordeel de glucosamine uit treedo komt uit schaaldieren-staat er in de gebruiksaanwijzing
je vraagt je dan wel af waarom het zoveel moet kosten.....![]()
![]()
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Bea.
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar ze worden wel goed verteert,dat was eigenlijk wat ik bedoelde,omdat een hond zijn maag anders werkt dan van ons.Ik bedoel als die coating opgeopend de darmen ingaat,dan doet het niets en poeder natuurlijk wel.Dat het er hier met wat kaas ingaat,daar ben ik niet bang voorloving bulls schreef:natuurlijk kun je ze open maken(maar het zijn niet van die inelkaar schuif capsules hoor), maar mijn ervaring is dat een capsule er gemakkelijk ingaat in een stukje worst, ofzo, en dat bevalt ons goed

- Jayka
- Vaste gebruiker
Hoi, geen ervaring met hetgeen je naar vraagt. Wat puur homeopatisch is en waar ik wel ervaring mee heb is Soulmate Dog. Ik heb het enige tijd geleden ook aan een buurman aangeraden van wie de hond bijna niet meer kon lopen...en nu speelt het hondje weer en lijkt geen last meer te hebben...er zit oa glucosamine, msm, chondroitine ea in. http://www.soulmate-nutrition.nl/dog.php?prd=open het is niet goedkoop maar het werkt wel.
03-01-2017...dag lieve Jayka...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ze worden prima verteerd, heb ze nog nooit terug gevonden, en hij knapte na 3 dagen al zichtbaar op, wil echt zeggen dat hij de werkzame stoffen binnen krijgtBea. schreef:Maar ze worden wel goed verteert,dat was eigenlijk wat ik bedoelde,omdat een hond zijn maag anders werkt dan van ons.Ik bedoel als die coating opgeopend de darmen ingaat,dan doet het niets en poeder natuurlijk wel.Dat het er hier met wat kaas ingaat,daar ben ik niet bang voorloving bulls schreef:natuurlijk kun je ze open maken(maar het zijn niet van die inelkaar schuif capsules hoor), maar mijn ervaring is dat een capsule er gemakkelijk ingaat in een stukje worst, ofzo, en dat bevalt ons goed
-
Bea.
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke bedankt,ga het voor Mickey proberen en Bowie mag eerst de glucobest opmaken.loving bulls schreef:Ze worden prima verteerd, heb ze nog nooit terug gevonden, en hij knapte na 3 dagen al zichtbaar op, wil echt zeggen dat hij de werkzame stoffen binnen krijgtBea. schreef:Maar ze worden wel goed verteert,dat was eigenlijk wat ik bedoelde,omdat een hond zijn maag anders werkt dan van ons.Ik bedoel als die coating opgeopend de darmen ingaat,dan doet het niets en poeder natuurlijk wel.Dat het er hier met wat kaas ingaat,daar ben ik niet bang voorloving bulls schreef:natuurlijk kun je ze open maken(maar het zijn niet van die inelkaar schuif capsules hoor), maar mijn ervaring is dat een capsule er gemakkelijk ingaat in een stukje worst, ofzo, en dat bevalt ons goed