Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meer ontlasting bij kvv en barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Meer ontlasting bij kvv en barf

Ongelezen bericht door Natas. »

Raisa kreeg vroeger Farmfood, nu hoofdzakelijk kvv en ong. 4x per week barf.
Ik heb gemerkt dat ze op kvv wat meer ontlasting heeft dan destijds op Farmfood, toen was het 1x per dag en met kvv meestal 2x per dag (maar die 2de keer dan wel heel weinig). De dag na een barfmaaltijd poept ze grotere hoeveelheden en soms moet ze dan ook 3x per dag.

Zou dit erop kunnen wijzen dat ze vers vlees/barf niet goed verteert?
Afbeelding
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

hmm ik zit juist met het tegenovergstelde :denken:
mijn pup kreeg RC maar ben nu sinds 3 dagen op kvv duck overgestapt en hij heeft vandaag nog maar 1 keer gepoept.. terwijl dat van RC veel meer was... hoelang barf je al?
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier ook juist minder op kvv dan op brok inderdaad.

Ik merk hier wel dat Saar meer poept van Barf, en er ook altijd na een barf-dag 's nachts uit moet. Ik ben al op verschillende tijden aan het voeren, maar tot nog toe maakt het weinig uit hoe laat ik voer; Saar moet midden in de nacht poepen. Op de Rodi heeft ze dat nog nooit gehad.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hier ook een stuk minder. Van 3 keer per dag naar 1 a 2 keer per dag, en ook minder per keer.
Krijgt ze wellicht veel? Mijn honden hebben wel van botten wat meer ontlasting, maar dat lijkt me ook wel logisch. Geef je veel bot?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

WOEF! schreef:hoelang barf je al?
Een paar maandjes nu (eerder had ze erg veel last van diarree, gelukkig nu niet meer :cheer:)
Roelfien schreef: Krijgt ze wellicht veel? Mijn honden hebben wel van botten wat meer ontlasting, maar dat lijkt me ook wel logisch. Geef je veel bot?
Ze krijgt in totaal ongeveer 300 gram eten per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Ze weegt 19 kilo.
Als ik een barfmaaltijdje geef is dat dus ongeveer 150 gram, ik knip stukken RMB (kalfsstaart, kippenkarkas, lamsrib) op ong. 100 gram en daarbij geef ik 50 gram kopvlees, vaak met wat fytomix erbij. Een pensmaaltijd is ook 150 gram.
Lijkt mij dus niet te veel.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nee, absoluut niet.
Haar ontlasting is nu wel goed?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij mijn honden is de ontlasting nu (met kvv) veel minder dan toen ik nog brokken voerde. Toen poepten ze soms wel 2 of 3x per dag, nu hooguit 1x.
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

De fyto die je geeft zal sowieso wel voor meer ontlasting zorgen ( ruwe vezel ) :wink:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ester&Lara schreef:De fyto die je geeft zal sowieso wel voor meer ontlasting zorgen ( ruwe vezel ) :wink:
Maar natuurlijk! :oohja:
Sjonge, die had ik zelf natuurlijk ook kunnen bedenken. Ik geef haar dit erbij omdat ik het idee had (en de tip gekregen hier) dat Rais moeite had met een beetje bot zonder extra vezel erbij (veel diarree, slijm en bloed).
Roelfien schreef:Haar ontlasting is nu wel goed?
Ja, super! :cheer:
Ik ben een echte drollenobserveerder geworden :wink:, kom nu geen diarree, bloed en slijm meer tegen. Na een tijdje alleen Energique 4 te hebben gegeven en daarna een overgang met veel pens gaat het beetje barf wat ze nu krijgt goed.
De probiotica heeft denk ik ook z'n werk goed gedaan, veendrenkstof geef ik een paar maanden. En dus extra vezel erbij en ook wat meer spiervlees (voorheen gaf ik dat bij kalfsstaart niet b.v. omdat ik dacht dat daar genoeg vlees omheen zat).
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Als Timo kvv krijgt poept hij echt veel minder. Op kvv meestal 1x per dag en met brokken wel 3x per dag. Het valt mij ook op dat de ontlasting soms erg hard is als hij kvv krijgt, alsof hij het er dan echt uit moet persen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier poepen mijn honden 1 hooguit 2 keer per dag. Op kvv en barf. Toen ze nog brokken kregen was dat 3 of 4 keer per dag.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi

Mack krijgt afwisselende Kvv merken., Dit in verband dat ik voorstander ben van afwisseling. Komt nog eens bij , dat bvb Carnibest ,, en Ahv Breda lastig te krijgen is. en vind de Cb vrij prijzig.
Nu heb ik gemerkt, dat met name bij de Duck en de Smul Zijn ontlasting echt stukken meer is, als bij de Cb en de Ahv.
Zijn er meer mensen die dit bekend voor komt, hij krijgt volgens mij toch niet teveel. Is 15 maanden bijna weegt 57 kg en krijgt dus tussen de 1100 en 1200 gram Kvv.

Of zou dit komen doordat er in de Duck en Smul toch meer granen zitten?
:wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi

Mack krijgt afwisselende Kvv merken., Dit in verband dat ik voorstander ben van afwisseling. Komt nog eens bij , dat bvb Carnibest ,, en Ahv Breda lastig te krijgen is. en vind de Cb vrij prijzig.
Nu heb ik gemerkt, dat met name bij de Duck en de Smul Zijn ontlasting echt stukken meer is, als bij de Cb en de Ahv.
Zijn er meer mensen die dit bekend voor komt, hij krijgt volgens mij toch niet teveel. Is 15 maanden bijna weegt 57 kg en krijgt dus tussen de 1100 en 1200 gram Kvv.

Of zou dit komen doordat er in de Duck toch meer granen zitten?
:wink: Ik denk dit namelijk omdat als ik naar de Duck kijk, ik het vogens mij zie. En bij de Smul zie ik het dus niet,, is ook grover denk ik!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Amber ik denk dat je beter even een eigen topic kan openen, in een oud topic krijg je niet zo veel antwoord :wink:

Raisa krijgt geen Smuldier en maar sporadisch Duck, dus ik heb geen idee.
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: Meer ontlasting bij kvv en barf

Ongelezen bericht door ignit »

Natas. schreef:Raisa kreeg vroeger Farmfood, nu hoofdzakelijk kvv en ong. 4x per week barf.
Ik heb gemerkt dat ze op kvv wat meer ontlasting heeft dan destijds op Farmfood, toen was het 1x per dag en met kvv meestal 2x per dag (maar die 2de keer dan wel heel weinig). De dag na een barfmaaltijd poept ze grotere hoeveelheden en soms moet ze dan ook 3x per dag.

Zou dit erop kunnen wijzen dat ze vers vlees/barf niet goed verteert?
De hoeveelheid ontlasting per hond verschilt sowieso, omdat de een wat beter om kan gaan met zijn voeding dan de ander.

Een hond die net overgezet is op rauwe voeding, heeft de neiging om wat vaker te poepen - en te plassen - want dat is een mogelijkheid om stoffen die vrijkomen tijdens het ontgiften, zo snel mogelijk naar buiten te werken. Als je voorzichtig begint met BARF volgens Het Bottendocument bovenaan de rubriek Voeding, heb je minder kans op extreem veel poep en meer kans om te ontdekken waar je hond het wel goed op doet en wat je beter kunt vermijden tijdens de omschakeling.

Vriendelijke groet,

Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl

Googel eens op BARF-faqs.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Thnx Ignit.
We barfen nu al een flink aantal maanden op de manier zoals ik hierboven in verschillende reacties schrijf en o.a. het bottendocument is uiteraard doorgenomen. Ik ben niet pas begonnen, de omschakeling is alweer een tijdje geleden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”