Een paar weken geleden zat Odi op de bank een paar minuten ja te knikken was heel raar maar we hebben er verder niet bij nagedacht.
2 weken geleden liep ik naar de keuken en zoals altijd liep ze achter mij aan totdat ik hoorde dat ze niet meer verder liep en draaide me om, ik zag dat haar rechter poot helemaal stijf was en niet meer kon staan. ik heb haar toen opgepakt en daarna werd ze heel erg bang en begon ook heel erg te trillen haar pootje was toen nog even stijf maar dat werd snel minder. We hebben toen meteen de dierenarts gebeld en ook gezegt van dat ja knikken, hij dacht dat ze toen een lichte beroerte heeft gehad en nu epileptie aanvallen. We moesten het bijhouden en als het frequenter voor komt een afspraak maken.
Vandaag precies 2 weken later heeft ze het weer gehad alleen nu haar linker pootje, ik kan me alleen niet voorstellen dat ze epileptie heeft ze is ook helemaal bij, geen schuim uit haar bek. Morgen bellen we zoieso de dierenarts even voor een afspraak maar ik vind het toch behoorlijk eng.
Ze is de laatste tijd ook veel rustiger geworden als ik haar oppak en op schoot leg blijft ze gewoon liggen en voorheen deed ze dat echt niet was altijd behoorlijk onrustig.
Ze is in april ook geopereerd aan melkkliertumoren (gelukkig goedaardig). Zou ze zoiets ook over kunnen houden aan de narcose? (ze is bijna 10 jaar). Overigens heeft ze nu weer een aantal melkliertumoren.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
groetjes,
Bianca
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stijf pootje en daarna heel erg bang + bibberen??????
Moderator: moderatorteam
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel, Groenendaeler
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn hond had hersenvliesontsteking van dat ja-knikken komt me bekend voor en dat bibberen is angst voor wat er gebeurd... hierdoor kunnen ze wel enorm gaan stressen waarschijnlijk was dit de oorzaak van de enorm hoge temperatuur van 43 graden.
Hoe oud is de hond?
Hoe oud is de hond?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
Ze is bijna 10 jaar, dus ook nog niet zo oud voor een JR volgens mij.malinois schreef:mijn hond had hersenvliesontsteking van dat ja-knikken komt me bekend voor en dat bibberen is angst voor wat er gebeurd... hierdoor kunnen ze wel enorm gaan stressen waarschijnlijk was dit de oorzaak van de enorm hoge temperatuur van 43 graden.
Hoe oud is de hond?
We hebben vorige week wel haar temperatuur gemeten maar dat was toen 38,8 dus geen koorts, ik vond haar best warm aanvoelen.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dit klink inderdaad als partiële epilepsie.
Daarbij vind een epileptische toeval plaats in een gedeelte van de hersenen, dit in tegenstelling tot een gegeneraliseerde toeval; dan is het hele hersengebied bij de "kortsluiting" betrokken. Bij gegeneraliseerde toevallen zie je inderdaad schuimbekken, het laten lopen van urine en/of ontlasting, fietstrappen met de poten, etc.
Bij een partiële toeval zie je dit niet. Er vind maar in een gedeelte van de hersenen een kortsluiting plaats en het is maar net welk gebied dit betreft. Ja of nee knikken zie je vaker, maar ook verstijfde poten kunnen een verschijnsel zijn. Angst en trillen zijn typische verschijnselen die bij epilepsie horen tijdens of na een toeval.
Wat ik je wil adviseren is om morgen een zeer uitgebreid bloedonderzoek te laten doen. Vraag daarnaast ook naar een neurologisch onderzoek, daarbij wordt gekeken naar reflexen e.d.
Bij een hond boven de zes spreken we meestal over "secundaire epilepsie". Dit houdt in dat er bij honden van die leeftijd vaak een onderliggende oorzaak debet is aan de toevallen. Van belang is dat je hondje echt binneste buiten wordt gekeerd om een eventuele oorzaak te achterhalen, want je mag nooit zomaar met anti-epileptica beginnen. Bij secundaire epilepsie moet eerst de oorzaak behandeld worden en dan zie je vaak dat de toevallen ook verdwijnen. Dit in tegenstelling tot primaire epilepsie, epilepsie zonder onderliggende oorzaak.
Voor meer informatie zou je je aan kunnen melden op dit forum: http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/index.php
Daarbij vind een epileptische toeval plaats in een gedeelte van de hersenen, dit in tegenstelling tot een gegeneraliseerde toeval; dan is het hele hersengebied bij de "kortsluiting" betrokken. Bij gegeneraliseerde toevallen zie je inderdaad schuimbekken, het laten lopen van urine en/of ontlasting, fietstrappen met de poten, etc.
Bij een partiële toeval zie je dit niet. Er vind maar in een gedeelte van de hersenen een kortsluiting plaats en het is maar net welk gebied dit betreft. Ja of nee knikken zie je vaker, maar ook verstijfde poten kunnen een verschijnsel zijn. Angst en trillen zijn typische verschijnselen die bij epilepsie horen tijdens of na een toeval.
Wat ik je wil adviseren is om morgen een zeer uitgebreid bloedonderzoek te laten doen. Vraag daarnaast ook naar een neurologisch onderzoek, daarbij wordt gekeken naar reflexen e.d.
Bij een hond boven de zes spreken we meestal over "secundaire epilepsie". Dit houdt in dat er bij honden van die leeftijd vaak een onderliggende oorzaak debet is aan de toevallen. Van belang is dat je hondje echt binneste buiten wordt gekeerd om een eventuele oorzaak te achterhalen, want je mag nooit zomaar met anti-epileptica beginnen. Bij secundaire epilepsie moet eerst de oorzaak behandeld worden en dan zie je vaak dat de toevallen ook verdwijnen. Dit in tegenstelling tot primaire epilepsie, epilepsie zonder onderliggende oorzaak.
Voor meer informatie zou je je aan kunnen melden op dit forum: http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/index.php
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Odi1997
- Vaste gebruiker
In ieder geval heel erg bedankt voor de informatie en ik heb me net aangemeld op het forum.MoniqueDM schreef:Dit klink inderdaad als partiële epilepsie.