Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
barf en kvv,welk resultaat gaf het
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
barf en kvv,welk resultaat gaf het
Barf of kvv,wie doet het en wat waren de resultaten bij je hond,wat gaf je daarvoor en waarom heb je besloten te gaan barfen of kvv te geven.
heeft men even veel resultaat met barf als met kvv
sonja
sonja
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben op een bepaald ogenblik begonnen met KVV om te zien of mijn honden daar goed op gingen. En ja, ze gingen er prima op. Hun weerstand nam toe, hun vacht werd mooier (alhoewel ik dacht dat ze er op brok ook goed uitzagen, maar het kon dus nog beter) en ze waren echt blij met hun eten.
Maar nog steeds had ik het gevoel dat ik ze alleen maar een bak hap-slik-weg voor zette, waar ze weinig plezier aan beleefden.
En ook had ik het gevoel dat ik nog steeds niet wist wat er nou precies in zat. Wordt ook wel geheimzinnig over gedaan. Hoeveel spiervlees, orgaanvlees en bot en vet zit er nou eigenlijk in? En welke toevoegingen?
Dus toen ben ik overgestapt op barf. Dat heeft het eerste jaar best veel problemen opgeleverd omdat ik niet alle ingredienten kon krijgen om een goede maaltijd te maken. Botten waren slecht te krijgen en spiervlees is superduur. Dus toen deed ik een beetje van beiden: kvv en barfdaagjes erbij. Maar ja, toen had ik weer het gevoel dat ik daardoor ook niet echt uitgebalanceerd bezig was, want omdat je niet weet in welke hoeveelheden bepaalde ingredienten in het kvv zitten, zit je met de barfdagen ook maar iets uit de losse hand te doen. Wel probeerde ik met de barfdagen het botgehalte wat hoger te houden omdat dat voor mijn gevoel niet voldoende in het voer zat.
Totdat ik middels de dooiedierendagen en internetwinkels wel opeens aan al mijn ingredienten kon komen. En nu barf ik al weer een jaartje volledig. Ik ben me daar middels boekjes, informatie op de fora en lezingen in gaan verdiepen hoe ik het beste een lekker compleet menu kon samenstellen waarbij mijn honden zo goed mogelijk alles krijgen wat ze nodig hebben.
En dat bevalt mij en mijn honden goed. Ze eten goed, zien er goed uit, zijn tierig en speels.
Het valt me op dat het veel om mijn gevoel ging.
En ik denk dat daar ook de clou zit. Want echt precies vergelijken kan je het allemaal niet omdat je niet weet wat er precies in KVV zit. Dus dan ga je op je gevoel af en kom je bij het barfen zelf terecht.
De tijd zal leren of ik het echt goed doe en mijn honden er ook op de langere termijn lekker op blijven gaan. Maar vooralsnog ben ik er zeer tevreden over.
Maar nog steeds had ik het gevoel dat ik ze alleen maar een bak hap-slik-weg voor zette, waar ze weinig plezier aan beleefden.
En ook had ik het gevoel dat ik nog steeds niet wist wat er nou precies in zat. Wordt ook wel geheimzinnig over gedaan. Hoeveel spiervlees, orgaanvlees en bot en vet zit er nou eigenlijk in? En welke toevoegingen?
Dus toen ben ik overgestapt op barf. Dat heeft het eerste jaar best veel problemen opgeleverd omdat ik niet alle ingredienten kon krijgen om een goede maaltijd te maken. Botten waren slecht te krijgen en spiervlees is superduur. Dus toen deed ik een beetje van beiden: kvv en barfdaagjes erbij. Maar ja, toen had ik weer het gevoel dat ik daardoor ook niet echt uitgebalanceerd bezig was, want omdat je niet weet in welke hoeveelheden bepaalde ingredienten in het kvv zitten, zit je met de barfdagen ook maar iets uit de losse hand te doen. Wel probeerde ik met de barfdagen het botgehalte wat hoger te houden omdat dat voor mijn gevoel niet voldoende in het voer zat.
Totdat ik middels de dooiedierendagen en internetwinkels wel opeens aan al mijn ingredienten kon komen. En nu barf ik al weer een jaartje volledig. Ik ben me daar middels boekjes, informatie op de fora en lezingen in gaan verdiepen hoe ik het beste een lekker compleet menu kon samenstellen waarbij mijn honden zo goed mogelijk alles krijgen wat ze nodig hebben.
En dat bevalt mij en mijn honden goed. Ze eten goed, zien er goed uit, zijn tierig en speels.
Het valt me op dat het veel om mijn gevoel ging.
En ik denk dat daar ook de clou zit. Want echt precies vergelijken kan je het allemaal niet omdat je niet weet wat er precies in KVV zit. Dus dan ga je op je gevoel af en kom je bij het barfen zelf terecht.
De tijd zal leren of ik het echt goed doe en mijn honden er ook op de langere termijn lekker op blijven gaan. Maar vooralsnog ben ik er zeer tevreden over.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Eigenlijk uit nood gaan geven, Fangio reageerde zo slecht op brokken, constant maag- en darmklachten en niet graag willen eten... at hij wat tussendoor was het weer bal...
Ben overgestapt op Duck en vanaf dag 1 goed resultaat, geen ellende meer met zijn maag en darmen, ben daar eigenlijk ook bij gebleven want ik vind het veel fijner voeren, geef eigenlijk over het algemeen alleen maar KVV afgewisseld met pens en kopvlees
Ben overgestapt op Duck en vanaf dag 1 goed resultaat, geen ellende meer met zijn maag en darmen, ben daar eigenlijk ook bij gebleven want ik vind het veel fijner voeren, geef eigenlijk over het algemeen alleen maar KVV afgewisseld met pens en kopvlees

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: barf en kvv,welk resultaat gaf het
9 jaar geleden gaf de dood van mijn vorige hond de doorslag om op zoek te gaan naar de reden waarom hij van binnen "stuk " was gegaan en kwam zo op de barfgroep uit.schelsey schreef:Barf of kvv,wie doet het en wat waren de resultaten bij je hond,wat gaf je daarvoor en waarom heb je besloten te gaan barfen of kvv te geven.
sonja
kvv was toen nog helemaal niet in de picture. dat bestond nog amper.
De volgende honden zijn gelijk op de barfmethode gegaan..
ik ken dus geen verschil met kvv of brok met deze honden.
De honden nu 8 en 7 jaar oud doen het perfect!!!
[idem een poesje van nu 1 jaar oud, gelijk op 100% barf met 6/7 weken oud]]

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
dierenfreek
- Actief
- Contacteer:
Duco krijgt sinds mei/juni van dit jaar nrv en ik ga nooit meer terug naar brok Duco zat vanaf zijn oksels tot aan zijn lies onder de bulten en rode vlekken dierenarts kon me na allerlij testen wel vertellen dat het een allergie was maar niet wat voor allergie via via op een forum gekomen en als ik Duco nu zie.......nooit geen brokken meer hij ziet er beter uit dan ooit te voren geniet van zijn eten staat als een tuiterbal naast me als ik zijn eten in de bak doe geweldig gewoon
Groetjes Dierenfreek
Groetjes Dierenfreek
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker

-
Marion.
Op 21 augustus 2002 'cold turkey' overgestapt, van diverse brokken naar barf. Saar at met lange tanden, hooguit een koffiekopje per dag. Wat voor brok ik ook in huis haalde, ze moest het niet. Daarnaast was ze toch volslank en krabte ze zich een olifantenhuid.
Vanaf dat ik barf ben gaan eten, geniet ze van haar maaltijden. In het begin werd ze nog dikker (logisch), maar al heel snel was ze heel stabiel. Ze zal nooit een slanke den worden, maar ik geniet ervan dat ze nu echt kan gaan zeuren om eten. Ze geniet van het eten. Mijn honden glimmen als goud, en zien sinds 4 jaar heel zelden nog een dierenarts.
KVV weet ik niet. Nooit gegeven.
Vanaf dat ik barf ben gaan eten, geniet ze van haar maaltijden. In het begin werd ze nog dikker (logisch), maar al heel snel was ze heel stabiel. Ze zal nooit een slanke den worden, maar ik geniet ervan dat ze nu echt kan gaan zeuren om eten. Ze geniet van het eten. Mijn honden glimmen als goud, en zien sinds 4 jaar heel zelden nog een dierenarts.
KVV weet ik niet. Nooit gegeven.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Een jaar of vijf geleden begonnen met compleet vers vlees i.v.m. Billy's slechte conditie van vacht/huid door zijn huisstofmijt-allergie.
Het beviel goed, Bill luste het graag (toen ik nog brokken gaf was hij een slechte eter, vooral als er loopse teven in de buurt waren) en later ben ik er incidenteel bij gaan barfen.
Toen Silka in januari bij ons kwam wonen heb ik het barfen opgevoerd naar een dag of vijf, twee dagen krijgen ze nog compleet vers vlees (Bandit, AHV, Smuldier, ik wissel af).
Silka lust geen vis en met pens moet ik voorzichtig zijn (geeft diarree) maar verder ben ik een tevreden vers-voerder en de honden tevreden vers-eters!
Het beviel goed, Bill luste het graag (toen ik nog brokken gaf was hij een slechte eter, vooral als er loopse teven in de buurt waren) en later ben ik er incidenteel bij gaan barfen.
Toen Silka in januari bij ons kwam wonen heb ik het barfen opgevoerd naar een dag of vijf, twee dagen krijgen ze nog compleet vers vlees (Bandit, AHV, Smuldier, ik wissel af).
Silka lust geen vis en met pens moet ik voorzichtig zijn (geeft diarree) maar verder ben ik een tevreden vers-voerder en de honden tevreden vers-eters!
-
Anna*
Hier krijgen ze alweer een aantal jaren KVV. Het enige verschil met brokken is dat Kit nu 's nachts meestal zindelijk is omdat ze van brokken zo enorm veel ging poepen. Poncho haar mijtallergie is helaas niet minder erdoor geworden maar door andere natuurlijke voedingssupplementen die ze er nu bij krijgt, gaat het heel goed.
Barf is voor mij niet echt een optie omdat ik niet wil meedoen aan de bio-industrie en dan wordt dat heel lastig. Naast hun Bandit (biologisch) krijgen ze wel geregeld pens/kopvlees en af en toe een (vlees)bot/stuk karkas van een liefst wild dier, zoals haas (in elk geval géén kipdelen). Het grootste voordeel is wel dat ze hun eten heerlijk vinden en het zichtbaar veel meer voldoening geeft. En dat vind ik heel belangrijk, want naast wandelen en spelen is eten toch een van de basisbehoeften voor een hond. En dat moet geen straf zijn.
Barf is voor mij niet echt een optie omdat ik niet wil meedoen aan de bio-industrie en dan wordt dat heel lastig. Naast hun Bandit (biologisch) krijgen ze wel geregeld pens/kopvlees en af en toe een (vlees)bot/stuk karkas van een liefst wild dier, zoals haas (in elk geval géén kipdelen). Het grootste voordeel is wel dat ze hun eten heerlijk vinden en het zichtbaar veel meer voldoening geeft. En dat vind ik heel belangrijk, want naast wandelen en spelen is eten toch een van de basisbehoeften voor een hond. En dat moet geen straf zijn.
-
bike
- Zeer actief
Wij geven sinds febr. dit jaar voornamelijk kvv van Carnibest (af en toe afgewisseld met Rodi of Smuldier) en af en toe een barf-dag met eend, lam oid. Hiermee begonnen omdat onze jongste steeds aan de dunne was en iedere week regelmatig moest overgeven en omdat de oudste heel slecht at en een ontzettend doffe vacht had. Het overgeven is voorbij en de ontlasting is ook goed en een heel stuk minder (dit geldt voor beide heren) en ze eten echt ontzettend goed. De vacht van Bowy (de jongste) is echt mooi glanzend (geen schilfers e.d meer), maar onze oudste Rico daarbij zie ik absoluut geen verbetering in zijn vacht (nog steeds dof). Verder ben ik wel heel tevreden.
Gr.Bianca, Rico en Dribbel
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bram kreeg bij de fokker al KVV en de fokker heeft mij eigenlijk overtuigd.
Ik ben steeds meer dingen naast de KVV gaan geven, en nu geef ik nog maar twee dagen in de week KVV, de rest barf. Ik zie aan Bram dat het goed voor hem is, en vind het eigenlijk ook gewoon leuk om te geven.
Ik ben steeds meer dingen naast de KVV gaan geven, en nu geef ik nog maar twee dagen in de week KVV, de rest barf. Ik zie aan Bram dat het goed voor hem is, en vind het eigenlijk ook gewoon leuk om te geven.

Linda, Izzie en Bram
-
dierenfreek
- Actief
- Contacteer:
probeer anders volledig vers te geven of geef er vis bij en schapenpens Duco zijn vacht is dieper van kleur geworden en glimt nu ookbike schreef:Wij geven sinds febr. dit jaar voornamelijk kvv van Carnibest (af en toe afgewisseld met Rodi of Smuldier) en af en toe een barf-dag met eend, lam oid. Hiermee begonnen omdat onze jongste steeds aan de dunne was en iedere week regelmatig moest overgeven en omdat de oudste heel slecht at en een ontzettend doffe vacht had. Het overgeven is voorbij en de ontlasting is ook goed en een heel stuk minder (dit geldt voor beide heren) en ze eten echt ontzettend goed. De vacht van Bowy (de jongste) is echt mooi glanzend (geen schilfers e.d meer), maar onze oudste Rico daarbij zie ik absoluut geen verbetering in zijn vacht (nog steeds dof). Verder ben ik wel heel tevreden.
Groetjes DIerenfreek
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker

-
joline
- Zeer actief
Hier heb ik 1 hond die veel last had van maag en darm problemen met brokken, en 1 hond met af en toe maag darm problemen, en hij at de brokken ook heel slecht, werk merk brokken ik ook probeerde.
Sinds ze op kvv en barf staan heb ik 2 goed etende honden, mooiere vacht, en geen maag en darm problemen meer. Ze komen nu eigenlijk nooit meer bij de dierenarts. Toen ze op brokken stonden moest ik ongeveer 1 keer in de 2 maanden naar de dierenarts.
En daar komt bij dat ik het leuk vindt om te geven, ze piepen zodra ik de kvv of barf uit de vriezer haal, en eten het met veel smaak op
Sinds ze op kvv en barf staan heb ik 2 goed etende honden, mooiere vacht, en geen maag en darm problemen meer. Ze komen nu eigenlijk nooit meer bij de dierenarts. Toen ze op brokken stonden moest ik ongeveer 1 keer in de 2 maanden naar de dierenarts.
En daar komt bij dat ik het leuk vindt om te geven, ze piepen zodra ik de kvv of barf uit de vriezer haal, en eten het met veel smaak op
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben altijd brokken gevoerd,, hebben altijd twee herders gehad
En nu dus een Bull,Ben op de KVV gekomen na mijn zoektochten op internet over voeding omdat ik een brok zocht waar minder troep in zat en waar Mack voldoende voedignsstoffen uit kon halen,, zonder dat het giga bergen Poep opleverde.
Kwam ik uiteindelijk uit op de FF en in het weekend Kvv, advies FF.
Ging goed! Alleen de bergen poep bleven, en ik kwam via , via erachter dat er veel troep in de niet natuurlijke broksoorten zat.., Komt nog eens bij dat onze Herder onverwachts is overleden. En ik dus las dat een aantal vervelende ziektes oa kunnen ontstaan, door de chemische anti-oxydanten, in de meeste brokken.
Herkende daar dingen in . als verharen,, stinkende vacht, erg druk gedraag van de hond. Toen heb ik radicaal gezegd !! Geen brokken meer?? Nu, bergen poep zijn weg, geen winden meer, geen stinkvacht, Bijna tot geen vieze oren meer, en geen smerige luchten uit de bekken van de Honden!!
Daar komt nog eens bij dat een hond een carnivoor is,, dus toen was de keuze snel gemaakt.!
En nu dus een Bull,Ben op de KVV gekomen na mijn zoektochten op internet over voeding omdat ik een brok zocht waar minder troep in zat en waar Mack voldoende voedignsstoffen uit kon halen,, zonder dat het giga bergen Poep opleverde.
Kwam ik uiteindelijk uit op de FF en in het weekend Kvv, advies FF.
Ging goed! Alleen de bergen poep bleven, en ik kwam via , via erachter dat er veel troep in de niet natuurlijke broksoorten zat.., Komt nog eens bij dat onze Herder onverwachts is overleden. En ik dus las dat een aantal vervelende ziektes oa kunnen ontstaan, door de chemische anti-oxydanten, in de meeste brokken.
Herkende daar dingen in . als verharen,, stinkende vacht, erg druk gedraag van de hond. Toen heb ik radicaal gezegd !! Geen brokken meer?? Nu, bergen poep zijn weg, geen winden meer, geen stinkvacht, Bijna tot geen vieze oren meer, en geen smerige luchten uit de bekken van de Honden!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque