Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelhoest heerst???
Moderator: moderatorteam
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
Kennelhoest heerst???
weet niet of hij hier hoort.
Sara is nu al een tijdje bezig met hoesten. Mee naar de DA geweest gevraagd of het misschien kennelhoest is. Nee dat was het niet en ze vond het niet nodig dat ze er voor werd in geent. Heb pillen mee gekregen voor het hoest.
maar nu heeft ze het nog steeds. en net alsof ze het benauwt krijg. Vooral als ze zich een beetje te druk maakt.
nu heb ik dus gehoort dat er kennelhoest heerst In Nederland. Moet ik nu maar terug gaan naar me DA en zeggen dat ik Sara wel in wil laten eenten tegen kennelhoest.
En wisten jullie het dat het heerst in nederland.
De fokkers van sara zijn naar een zusje van sara geweest en die bleek dus kennelhoest te hebben.
Sara is nu al een tijdje bezig met hoesten. Mee naar de DA geweest gevraagd of het misschien kennelhoest is. Nee dat was het niet en ze vond het niet nodig dat ze er voor werd in geent. Heb pillen mee gekregen voor het hoest.
maar nu heeft ze het nog steeds. en net alsof ze het benauwt krijg. Vooral als ze zich een beetje te druk maakt.
nu heb ik dus gehoort dat er kennelhoest heerst In Nederland. Moet ik nu maar terug gaan naar me DA en zeggen dat ik Sara wel in wil laten eenten tegen kennelhoest.
En wisten jullie het dat het heerst in nederland.
De fokkers van sara zijn naar een zusje van sara geweest en die bleek dus kennelhoest te hebben.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou me er niet zo druk om maken. Mijn honden zijn ook niet geent tegen kennelhoest en dat ben ik ook niet van plan. Het werkt maar beperkt, dus niet tegen alle virussen die kennelhoest kunnen veroorzaken, en kennelhoest is net als een flinke verkoudheid of griepje bij de mens en daar laat jij je toch ook niet tegen inenten als je niet onder de risicogroepen valt? Mijn honden hebben ook wel eens kennelhoest gehad en met een hoestdrankje, wat extra vitamine C en rust waren ze er weer snel bovenop.
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

-
esther-luna
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- eternal
- Zeer actief
-
Melanie 74
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Als haar zusje het ook heeft, zal ze het wss in het nest hebben opgelopeneternal schreef:sara is een pup..
Ik heb medicijnen gehad voor haar hoesten. maar het blijft door gaan.
Eerdags maar weer er heen kan zijn dat ze goed verkouden is.
Ze heeft gelijk van alles en nog wat. Blaasontstekking en dan dit er bij. pffff
-
esther-luna
- eternal
- Zeer actief
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Kennelhoest is vrij besmettelijk en ze kan het overal opgelopen hebben; heb je bij jou in de omgeving gehoord van honden met kennelkuch of m.s. op de training??
Je moet haar gewoon in de gaten houden en als het "kuchen" te erg wordt, dus ook schrapen alsof er een graatje in de keel zit tot kokhalzen aan toe en ze maakt een zieke indruk, gewoon weer terug richting dierenarts. Soms kan naast een hoestdrank een a.b.-kuurtje nodig zijn. Enten op het moment dat ze het hebben heeft natuurlijk geen zin, enten is preventief.
Je moet haar gewoon in de gaten houden en als het "kuchen" te erg wordt, dus ook schrapen alsof er een graatje in de keel zit tot kokhalzen aan toe en ze maakt een zieke indruk, gewoon weer terug richting dierenarts. Soms kan naast een hoestdrank een a.b.-kuurtje nodig zijn. Enten op het moment dat ze het hebben heeft natuurlijk geen zin, enten is preventief.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik heb nog niet gehoord dat het hier zou heersen? Niet in de buurt, niet op de hei en ook niet op de KC.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- boemerang
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb er hier (Apeldoorn) nog niet van gehoordranetje schreef:Ik hoorde er in Apeldoorn wel van.
Dus?
Als ze koorts heeft naar de DA of als ze het erg benauwd heeft. Het moet met een paar dagen minderen. Een eenvoudig hoestdrankje doet wonderen.
Het hoesten op zich kan een tijdje aanhouden. Dat moet slijten.
Kennelhoest is te vergelijken met een verkoudheid cq griepinfectie. Ga voor jezelf na of je wel of niet een arts inschakeld. Als je voor jezelf of je kind niet naar een huisarts stapt, hoef je dat ook niet te doen mbt je hond.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook met een baby die wat grieperig is, stap je toch niet gelijk naar de huisarts?bullenmama schreef:Het gaat hier wel om een pup, geen volwassen hond.
Groetjes, Karen
- Grietje99
- Vaste gebruiker
Hier in Monnickendam in ieder geval heerst het wel. Tenminste mijn honden hebben het, de hond van mijn vriendin, dehond van mijn buurman en de twee honden die vanmiddag op het schoolplein stonden ook. Ik heb de DA wel gebeld en ze legt pilletje svoor mij klaar die ik af kan halen. Vooral omdat een van de honden nog maar 13 weken is en een andere al bijna 16 met deze twee wil ik toch geen risico nemen. Hoewel ik mij goe dheb ikgelezen op het internet en dus weet dat het met een flinke verkoudheid te vergelijken is heb ik toch maar de DA gebeld, Ik denk dat als de pup wat ouder geweest wat dat ik het dan nog wel een paar dagen had afgewacht.
Wta betreft intenten dat heeft natuurlijk nu geen zin meer, maar die van mij hebben een paar weken geleden de neusspray gehad wat dus een jaar geldig zou moeten zijn na de twee behandelingen. Ik weet natuurlijk niet of ze hget virus toen al onder de leden hadden, maar betwijfel nu wel of de enting zin gehad heeft.
Het is dat het verplicht is voor een eventueel pension ( en wij wilden misschien op wintersport van het voorjaar en met drie honden mee wordt dat toch lastig) vandaar dat ik ze het laten enten.
Maar goe dom op het onderwerp terug te komen, hier heerst het in ieder geval wel!
Wta betreft intenten dat heeft natuurlijk nu geen zin meer, maar die van mij hebben een paar weken geleden de neusspray gehad wat dus een jaar geldig zou moeten zijn na de twee behandelingen. Ik weet natuurlijk niet of ze hget virus toen al onder de leden hadden, maar betwijfel nu wel of de enting zin gehad heeft.
Het is dat het verplicht is voor een eventueel pension ( en wij wilden misschien op wintersport van het voorjaar en met drie honden mee wordt dat toch lastig) vandaar dat ik ze het laten enten.
Maar goe dom op het onderwerp terug te komen, hier heerst het in ieder geval wel!
- ranetje
- Zeer actief
- Grietje99
- Vaste gebruiker
ranetje schreef:Hoi *Grietje*. De neusspray helpt niet tegen alle vormen van kennelhoest. Er zijn verschillende soorten![]()
Kans dus dat ze een andere soort hebben dan waar ze tegen beschermd zijn.
Dat had ik ook bedacht
Ik maak me er ook maar niet te druk. Ik heb nu pilletjes en neem aan dat het wel weer overgaat als ze alledrie geoznde sterke volwassen honden geweest waren was ik waarschijnlijk niet eens naar de DA gegaan, maar met een bejaarde en een baby ben ik toch extra voorzichtig.
- ranetje
- Zeer actief
Heb je gelijk inGrietje99 schreef:ranetje schreef:Hoi *Grietje*. De neusspray helpt niet tegen alle vormen van kennelhoest. Er zijn verschillende soorten![]()
Kans dus dat ze een andere soort hebben dan waar ze tegen beschermd zijn.
Dat had ik ook bedacht![]()
Ik maak me er ook maar niet te druk. Ik heb nu pilletjes en neem aan dat het wel weer overgaat als ze alledrie geoznde sterke volwassen honden geweest waren was ik waarschijnlijk niet eens naar de DA gegaan, maar met een bejaarde en een baby ben ik toch extra voorzichtig.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook het 'probleem' met kennelhoest entingen. Het biedt geen zekerheid dat je hond geen kennelhoest meer kan krijgen.Grietje99 schreef:Wta betreft intenten dat heeft natuurlijk nu geen zin meer, maar die van mij hebben een paar weken geleden de neusspray gehad wat dus een jaar geldig zou moeten zijn na de twee behandelingen. Ik weet natuurlijk niet of ze hget virus toen al onder de leden hadden, maar betwijfel nu wel of de enting zin gehad heeft.
Groetjes, Karen
-
chrico
- Zeer actief
Toch zou ik er niet te licht over denken. Hier heerst het ook en Milk heeft weer de mazzel dat zij aangestoken is. Zij zit nu aan de AB. Haar vorige kennelhoest hield zij een dubbele longontstekking aan over en piepte mevrouw er bijna tussenuit. Longen hebben daar een aardige klap van gehad
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet er ook niet te licht over denken, maar het er tegen enten heeft vaak zo weinig zin.chrico schreef:Toch zou ik er niet te licht over denken. Hier heerst het ook en Milk heeft weer de mazzel dat zij aangestoken is. Zij zit nu aan de AB. Haar vorige kennelhoest hield zij een dubbele longontstekking aan over en piepte mevrouw er bijna tussenuit. Longen hebben daar een aardige klap van gehad
Groetjes, Karen
-
WOEF!
- Zeer actief
- eternal
- Zeer actief
Ik zit inderdaad in Almere haven.
Toen wij daar kwamen was de hond voor ons een boerboel ook al gekomen vanwege een verkoudje. En de hond na ons had het ook.
Dus het heerste inderdaad.
Sara gaat nu al beter. Het hoeste is zo goed als weg. Af en toe als ze zich te druk maakt of te veel trekt hoest ze nog wel eens. maar dat is echt minimaal.
Toen wij daar kwamen was de hond voor ons een boerboel ook al gekomen vanwege een verkoudje. En de hond na ons had het ook.
Dus het heerste inderdaad.
Sara gaat nu al beter. Het hoeste is zo goed als weg. Af en toe als ze zich te druk maakt of te veel trekt hoest ze nog wel eens. maar dat is echt minimaal.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Nou, de kans dat een geente hond het krijgt, is toch wel degelijk kleiner.Scooby schreef:Je moet er ook niet te licht over denken, maar het er tegen enten heeft vaak zo weinig zin.chrico schreef:Toch zou ik er niet te licht over denken. Hier heerst het ook en Milk heeft weer de mazzel dat zij aangestoken is. Zij zit nu aan de AB. Haar vorige kennelhoest hield zij een dubbele longontstekking aan over en piepte mevrouw er bijna tussenuit. Longen hebben daar een aardige klap van gehad
Als het niet zou moeten van de opvang, zou ik Bram ook niet laten enten overigens, maar het is ook weer niet zo dat de enting helemaal nutteloos is zoals weleens wordt voorgeschilderd.
Je kunt het vergelijken met een griepspuit voor mensen. Dan kun je zeker nog steeds griep krijgen, maar de kans is wel kleiner.

Linda, Izzie en Bram
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Daarnaast is het ook minder heftig indien een hond het toch krijgt ondanks entingZoek stok! schreef:Nou, de kans dat een geente hond het krijgt, is toch wel degelijk kleiner.Scooby schreef:Je moet er ook niet te licht over denken, maar het er tegen enten heeft vaak zo weinig zin.chrico schreef:Toch zou ik er niet te licht over denken. Hier heerst het ook en Milk heeft weer de mazzel dat zij aangestoken is. Zij zit nu aan de AB. Haar vorige kennelhoest hield zij een dubbele longontstekking aan over en piepte mevrouw er bijna tussenuit. Longen hebben daar een aardige klap van gehad
Als het niet zou moeten van de opvang, zou ik Bram ook niet laten enten overigens, maar het is ook weer niet zo dat de enting helemaal nutteloos is zoals weleens wordt voorgeschilderd.
Je kunt het vergelijken met een griepspuit voor mensen. Dan kun je zeker nog steeds griep krijgen, maar de kans is wel kleiner.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley