Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vobra Pup voeding
Moderator: moderatorteam
- markdh
- Zeer actief
Vobra Pup voeding
had al iets gelezen over Vobra voeding hier op het forum maar weet niet of t dan de bedoeling ervan is daarop door te gaan op die link en om de link hier te zetten is me niet gelukt vandaar dat ik nieuw onderwerp hier neergezet hebt.Mocht t niet goed zijn merk ik t wel.
Op de eerste plaats even zeggen dat ik volgende week mijn nieuwe Golden Retriever pup kan ophalen.Zie foto.
Nu is het zo dat de fokker Vobra geeft aan de pups en krijg ook mee van de fokker. Nu las ik op dat tpoic een aantal reacties dat de honden dof haar ervan krijgen,ontlasting blijft zacht etc.
Weet nu even niet wat ik het beste kan geven aan mijn pup.Iemand suggesties?? eventueel alternatieve voeding i.p.v. de Vobra?
Op de eerste plaats even zeggen dat ik volgende week mijn nieuwe Golden Retriever pup kan ophalen.Zie foto.
Nu is het zo dat de fokker Vobra geeft aan de pups en krijg ook mee van de fokker. Nu las ik op dat tpoic een aantal reacties dat de honden dof haar ervan krijgen,ontlasting blijft zacht etc.
Weet nu even niet wat ik het beste kan geven aan mijn pup.Iemand suggesties?? eventueel alternatieve voeding i.p.v. de Vobra?

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Wat gelijk is aan het natuurvoer, alleen fijner gemalen. Handig om mee af te spenen, maar een pup van 7/8 weken moet de normale versie kunnen eten.Jacksel schreef:KVV - Carnibest? Hebben ze geloof ik ook in puppyvariant...
@Markdh. Ik zou eerst even afwachten hoe jouw hond het op het meegegeven voer doet. Zelf ben ik geen brokfan, dus kan ik je ook geen alternatief droogvoer adviseren. Ik zou een pup direkt op vers voer zetten.
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Hey Mark, wat leuk om te horen dat je volgende week een nieuw puppekind krijgt! Gefeliciteerd met Bantou,mooie naam!
Wij zijn na lang wikken en wegen bij Beau ( moeilijk etertje als pup ) over gestapt op vers vlees, bij Nanou direkt toen we haar op mochten halen.
Kijk het anders eerst even aan wanneer Bantou bij je is.
Wij zijn na lang wikken en wegen bij Beau ( moeilijk etertje als pup ) over gestapt op vers vlees, bij Nanou direkt toen we haar op mochten halen.
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
- markdh
- Zeer actief
- markdh
- Zeer actief
Thnx Maureen,ben ook heel erg blij met mijn nieuwe Pup en was toch best wel lastig een leuke c.q. mooie naam te kiezen voor de pup.Kwam via Hondennamen inene Bantou tegen en na gegoogled te hebben kwam daaruit dat Bantou mensenvriend betekende en dat vond ik wel bij een Golden Retriever passen.Maureen en de meiden schreef:Hey Mark, wat leuk om te horen dat je volgende week een nieuw puppekind krijgt! Gefeliciteerd met Bantou,mooie naam!![]()
Dennis(mijn vorige Goldie) zal ik nooit vergeten natuurlijk,maar weet zeker dat ik met Bantou net zoveel plezier zal hebben als toen met Dennis

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- markdh
- Zeer actief
Het wordt me niet echt makkelijk gemaakt met een keuze maken,lees toch ook weer verschillende aanradersMaria schreef:ik zou de pup op versvlees zetten en van de vobra afhalen zodra de pup lekker bij jullie gesetteld is.
ik heb vobra zelf geprobeerd en al mijn honden kregen doffe vacht en jeuk. ik vind het een afrader.
gr Maria.
Ik ga als ik me pup gehaald heb en thuis ben eerst maar eens die Vobra proberen een week of wat langer, en mocht ik merken dat de pup een doffe vacht c.q. jeuk ervan krijgt ga ik over op versvlees.Na telefonisch contact met de fokster en ik het verteld heb dat er honden zijn die door de Vobra een doffe vacht c.q. jeuk ervan kregen,gaf ze me het advies de Vobra langzamerhand te gaan mengen met Royal Canin.Ga er nog even over nadenken wat t gaat worden.Suggesties blijven natuurlijk altijd wekom

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Wij hebben onze pup vanaf het begin carocroc brokken gegeven kan je gewoon in de dierenwinkel halen. Wij krijgen altijd wel complimenten dat hij een mooie glans heeft en dat hij op zijn koppie zo lekker zacht is. Wij hebben kruising golden-sharpei misschien dat het wat voor je is;)
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- markdh
- Zeer actief
Klopt Bovra wordt verkocht onder de naam Carocroc dat vertelde de jongen me vd dierenzaak,zoals ik al vermelde de 1 vind het een goede voeding(Vobra) en de ander vind t weer minder(doffe vacht/Jeuk)maar ga wel eerst even de Vobra proberen en dan kan ik altijd nog de Vobra mengen met een andere pup voeding zodat de pup aan de nieuwe voeding kan wennen langzamerhand en om dan over te gaan op de nieuwe pup voeding.Sanne!! schreef:Wij hebben onze pup vanaf het begin carocroc brokken gegeven kan je gewoon in de dierenwinkel halen. Wij krijgen altijd wel complimenten dat hij een mooie glans heeft en dat hij op zijn koppie zo lekker zacht is. Wij hebben kruising golden-sharpei misschien dat het wat voor je is;)
Toch bedankt voor de berichtjes die ik kreeg op mijn vraag.Hou jullie op de hoogte.

-
jidde
Tuana heeft ook op caracroc gezeten. een paar weken nadat we op dat voer over geschakelt waren, kreeg Tuana ontzettend veel jeuk en kale plekken en wondjes. We hebben haar een paar weken volledig op carnibest gezeten en nu weer op haar oude voer en probleem is opgelost.
Of het nu door caracroc komt of door iets anders (vlooienallergie ofzo), we geven hier geen caracroc meer
Of het nu door caracroc komt of door iets anders (vlooienallergie ofzo), we geven hier geen caracroc meer