Heb een vraagje,, onze honden krijgen alleen maar KVv nu vraag ik me af kan ik wat rundvlees rauw wel te verstaan mengen door de kvv of is dit niet aan te raden,, bvb wat gehakt of een tartaatje of zo
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat rundvlees mengen door de KVV
Moderator: moderatorteam
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat rundvlees mengen door de KVV
Hoi
Heb een vraagje,, onze honden krijgen alleen maar KVv nu vraag ik me af kan ik wat rundvlees rauw wel te verstaan mengen door de kvv of is dit niet aan te raden,, bvb wat gehakt of een tartaatje of zo
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou het zeker doen. KVV bevat over het algemeen teveel orgaanvlees. Door er spiervlees aan toe te voegen breng je het voer meer in verhouding. Liefst in zo groot mogelijke stukken zodat de maag ook iets te doen krijgt. Gehakt en KVV passeert sneller de maag en dan heeft de hond sneller een hongergevoel.
Groetjes van Charlotte

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Naar mijn weten heeft Frosti Fit geen compleet maaltijden...Amber schreef:Kent er iemand hier trouwens Frosti fit. Schijnt een compleet voer te zijn uitsluitend van rood spiervlees, heb het eens aan Mack gegeven hij vond het heerlijk. Zijn trouwens flinke grote stukken. En de prijs is 6 euro voor twee kilo.
Ik heb vier of vijf verschillende soorten gezien en geprobeerd.
Allemaal combinatie's van spiervlees met pens of iets anders...
Niet compleet dus.
Rimpel vond het ook heerlijk hoor...maar 3 euro de kilo voor iets dat niet compleet is werd me toch wat te gek
Voor de lekkere bek is het wel lekker hoor...het zijn idd grotere stukken dan wat je in KVV van Carnibest bijvoorbeeld terugziet.
maar voor dat geld haal ik liever wat geit, kopvlees, pens, etc.
Dat hak ik dan zelf wel in kleinere stukjes...en dan lijkt het precies Frosti Fit
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb gehoord dat de aktiv variant compleet is.
Maar daar schijnt weer geen calcium in te zitten, en als dat zo is dan is het nog duur natuurlijk.
Inderdaad voor de lekkere bek in het weekend of zo.
Mack krijgt smul compleet en hij doet het er erg goed op,, denk dat ik het daar maar bij hou
En het is nog te betalen zit al gauw op 2,5 kilo per dag.

Maar daar schijnt weer geen calcium in te zitten, en als dat zo is dan is het nog duur natuurlijk.
Mack krijgt smul compleet en hij doet het er erg goed op,, denk dat ik het daar maar bij hou
- *Silvia*
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
Aktiv is toch de rode zak met extra rood spiervlees?Amber schreef:Heb gehoord dat de aktiv variant compleet is.
Mack krijgt smul compleet en hij doet het er erg goed op,, denk dat ik het daar maar bij hou![]()
![]()
Ik zie daar alleen maar stukken rood vlees en pens inzitten...
Ik weet niet...ik zou het niet als compleet geven.
Baloutjuh; hoe heet de compleet variant dan?
Ik ben wel benieuwd namelijk...voor de afwisseling is het altijd leuk...maar ik maak er geen gewoonte van want ik vind het gewoon erg duur.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
voorzover ik weet, is er geen echte complete versie van frosti fit, dus niet in de hoedanigheid, dat je 7 dagen in de week ( of 3, of 4 enz) Frosti fit kunt geven.mercedes2803 schreef:Aktiv is toch de rode zak met extra rood spiervlees?Amber schreef:Heb gehoord dat de aktiv variant compleet is.
Mack krijgt smul compleet en hij doet het er erg goed op,, denk dat ik het daar maar bij hou![]()
![]()
Ik ben wel benieuwd namelijk...voor de afwisseling is het altijd leuk...maar ik maak er geen gewoonte van want ik vind het gewoon erg duur.
het is een prima maaltijd voor 1 dag hoor, af en toe dus, of dus als aanvulling bij brok bv.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- mercedes2803
- Zeer actief
Volgens mij ook nietpooh schreef:Ameno is ook dol op Frosti Fit, en omdat ze zo moeilijk eet krijgt ze dus op de KVV dagen weleens Frosti Fit door de carnibest gemengd, als extra lekker dus.
Volgens de mevrouw in de dierenwinkel waar ik de frosti fit koop is er geen complete variant
maar de mevrouw in onze dierenwinkel riep laatst dat Frosti Fit ook compleet is
En ik ga ze dan even haarfijn uitleggen dat als het niet zo , ze het ook echt niet als compleet moeten gaan verkopen...ben je betoeterd...
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
- *Silvia*
- Zeer actief
Frosti fit staat er op die zak en de kleur is... Ja de zak is al op maar de vrouw van Frosti fit op de Winner zei dat het Compleet was, ik ga van de week toch even bellen met haar omdat we Frosti fit willen gaan geven en ik de verkooppunten wil weten dan zal ik het gelijk ff vragen, want eigenlijk heb ik niet opgelet welke kleur die zak is en wat er allemaal opstond enzo..mercedes2803 schreef:Aktiv is toch de rode zak met extra rood spiervlees?Amber schreef:Heb gehoord dat de aktiv variant compleet is.
![]()
Dus je blijft even me antwoord verschuldigt
- *Silvia*
- Zeer actief
-
Ari@ne
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Is er trouwens iemand hier die weet of het kwaad kan om als extraatje tussendoor eens wat Smul met kip te geven, ze krijgen bij ons altijd al Smul compleet of Duck ik dacht laat ik eens wat voor de afwisseling halen,, als tussendoortje. Ik doe wel eens wat vuile pens door de Smul compleet heen en dat gaat altijd goed! misschien iemand hier ervaring mee? 
-
Ari@ne
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat kan zeker, ik wissel hier ook wel eens af met de kvv merken, Smuldier en Rodi, en af en toe een ander merk uit de dierenwinkel. Ik wissel af met kip, rund, hart, pens en noem maar opAmber schreef:Is er trouwens iemand hier die weet of het kwaad kan om als extraatje tussendoor eens wat Smul met kip te geven, ze krijgen bij ons altijd al Smul compleet of Duck ik dacht laat ik eens wat voor de afwisseling halen,, als tussendoortje. Ik doe wel eens wat vuile pens door de Smul compleet heen en dat gaat altijd goed! misschien iemand hier ervaring mee?
Ook krijgen ze ongeveer 2 dagen per week barf, dus de kvv krijgen ze nog afgewisseld met een hele kip of vis.