Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gescheurde nagel?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Vera
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shiba Inu
Aantal honden: 1

gescheurde nagel?

Ongelezen bericht door Vera »

Ons hondje kwam opeens mankend uit haar bench, was er gezond ingegaan. Mijn vermoeden, met één van haar teennageltjes ergens achter blijven hangen. Er was een beetje bloed te zien aan de aanzet van de nagel. Ze mankt al drie dagen, volgens de d.a. gaat het vanzelf voorbij, is er een scheurtje in de nagel, en moet het eruit groeien. Als het echt had los gehangen, had hij de nagel verwijderd, nu kon hij weinig doen. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, hoe lang zal ons Byala dan ongeveer blijven manken?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ja, momenteel heeft Levi haar nagel ook af/ingescheurd. Het is de nagel aan het 'duimpje' van haar voorpoot, dus ze heeft er gelukkig niet veel last van. Ik had de dierenarts er over gebeld en ook ik kreeg het advies dat het er uit moest groeien of dat ze de nagel er uit kunnen trekken als ze er last van krijgt.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ja, dat heeft mijn hondje ettelijke keren gehad. Het duurt een dag of vijf voor het manken overgaat, en daarna blijft het nog een paar dagen gevoelig.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Vera
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shiba Inu

Ongelezen bericht door Vera »

Dank je wel voor jullie reactie. Haar pootje blijft nog gevoelig, maar dat weerhoudt haar niet van de dagelijkse wandeling, Ze huppelt vrolijk mee op drie poten, en als ze onderweg een kat ziet, is ze alle leed vergeten, en blaft ze vol verrukkelijk, stevig op haar vier poten. Ik verdenk haar een beetje van aandachttrekkerij.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”