Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil tussen premium brok en geperste brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Verschil tussen premium brok en geperste brok?

Ongelezen bericht door Roelfien »

Cocochanel schreef:
Roelfien schreef:
Cocochanel schreef:
Scooby schreef:Nee, anti-oxydanten zijn juist heel erg slecht en verre van natuurlijk. Een hond gezond houden, kan op hele andere en veel gezonderen manieren!
---Dit is je uitspraak Karen,hier begon allemaal over.Hier heb je duidelijk over antioxidanten in het algemeen,want er staat niks voor.Dus hoef je niet te proberen gauw over iets anders of iemand anders...
En trouwens ...dat Carnibest slecht is,zul je mij niet horen zeggen.
Wat jij schreef is zeer foute info(educatief)...punt uit.En daar ging ik op in.

En anderen(Roelfin,Malinois) hebben over premium brokken met BHA (E320), BHT (E321) en Etoxyquine (E324 erin...Voor zulke brokken heb ik niet gekozen...
In mijn premiumbrokken zitten die giffen niet in,dus ik heb er geen ervaring mee.En dat is de reden dat ik, niet erop reageer...
Wat zit er dan in jouw brokken? Wat maakt jouw brokken dan houdbaar op een manier dat het niet schadelijk is voor je honden.

Als je dat namelijk meteen had aangegeven had je de hele discussie met Scooby ook niet hoeven hebben. Want tja, iemand die brokjes voert die helemaal verantwoord zijn, weet dus ook dat er heel veel merken zijn die niet zo verantwoord met hun houdbaarheidsstofjes omgaan. En dus is het wel zo eerlijk om daar dan over te praten en niet te zeggen dat premium brokjes perfect zijn. Jouw specifieke premiumbrokjes, die daarmee een uitzondering zijn, bevatten geen chemische oxidanten en zijn daarmee minder schadelijk. Dat is dus iets heeeel anders als wat je beweert.
Roelfien schreef:Wat zit er dan in jouw brokken?

.--- Daar gaan we weer...heb al eerder vertelt...
Natuurlijke antioxidanten zijn heel duur voor de inkoop en dat weten alle fabrikanten...en daarom kiezen de meeste ,voor veel goedekopere on-natuurlijke(schadelijke) antioxidanten.
Je hebt merken(mijn eigen) die bijvoorbeeld qua ingredienten bevatten : Vit.C =300 mg/kg , Vit.E =400 mg/kg , en ook extra toevoegingen van tocoferolen,taurine en betacaroteen(zijn ook antioxidanten) enz.. Mijn eigen merk,is de enigste merk met zoveel mg/kg aan antioxidanten...voor de fabrikant,oh zo dure antioxidanten.
Roelfien schreef : Je hebt anti-oxidanten, zoals in rood fruit, die zijn gezond.
---En dat is betacaroteen,wat je bedoelt en dat is ook in mijn merk te vinden...
Het enige wat ik telkens lees zijn de woordjes: mijn eigen merk.
Betekent dat je zelf fabrikant bent? Of begrijp ik het nu weer verkeerd? :19:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Roelfien schreef:Wat zit er dan in jouw brokken? Wat maakt jouw brokken dan houdbaar op een manier dat het niet schadelijk is voor je honden.
---dit was je vraag...en daarop heb je duidelijk je antwoord erop gekregen,of niet !!! ?
En niet gauw,over iets anders hebben :wink:
Roelfien
Zeer actief

Het zal wel hoor, wat jij wilt. :roll:

Het enige wat je hebt gezegd is dat jouw merk brokken vit. E en C gebruiken om de boel houdbaar te houden. Nou, heel goed, maar als ik dan gewoon vraag welk merk dat is, krijg ik daar geen antwoord op.
Zo moeilijk is dat toch niet? Farmfood gebruikt dat ook in zijn brokken en is daarom een van de brokken die voor mij goed over komen. Maar dat zijn dus geperste brokken. Tot nu toe heb ik nog geen geëxpandeerde brokken gezien die alleen op E en C houdbaar worden gehouden.
Maar ja, daar komen we dus ook niet achter, want dit grote geheim hou je voor jezelf. Kan je lekker tegen andere mensen gaan lopen zeuren over dat zij inferieure brokjes geven. Want tja, die van jou noem je niet, dus kan je ook geen kritiek krijgen.
Heel flauw.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cocochanel schreef:
Roelfien schreef:Wat zit er dan in jouw brokken? Wat maakt jouw brokken dan houdbaar op een manier dat het niet schadelijk is voor je honden.
---dit was je vraag...en daarop heb je duidelijk je antwoord erop gekregen,of niet !!! ?
En niet gauw,over iets anders hebben :wink:
welk merk voer je nou?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cocochanel

Tijdens de zoektocht naar de juiste brok voor mijn ras,had ik toen contact opgenomen,ook met Cavom(door hun foldertje)...ik legde ze voor : Zoals "jullie" van Cavom weten,o.a. zijn Vitamines C en E best duur voor de fabricanten...maar toch wil ik weten hoe dat komt dat bij jullie van Cavom,als ik de analyse lees,dat er zo weinig inzit(C,E)...en verder kan ik niks vinden van glucosamine,taurine,betacaroteen enz...
Nou ,ze waren even stil;zonder tekst gebleven...en toen begonnen ze erom heen te draaien,ze wisten niet hoe snel ze gauw over iets anders moesten beginnen... :wink: :idea: Maar ik wist het gelijk,door zo'n reactie...Cavom :neenee: ...viel af,was niet meer op mijn lijstje te vinden... :smile1:

malinois schreef: welk merk voer je nou?
.
http://www.gsmeets.be/Artikelen/Hondenv ... kronen.htm
.

http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutri ... waarborgen
.
Roelfien
Zeer actief

Nou, dat deed toch geen zeer? :mrgreen:
Bento Kronen ken ik verder niet, maar inderdaad, op de website lijkt het mij een mooi product.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Roelfien schreef:Nou, dat deed toch geen zeer? :mrgreen:
Bento Kronen ken ik verder niet, maar inderdaad, op de website lijkt het mij een mooi product.
ik ken het wel, is een goede brok heb erover gedacht deze ook te voeren maar aangezien ik hele goede ervaringen heb met geperste brokken ben ik deze aan alle honden gaan voeren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hutsje schreef:
Scooby schreef: Hoi Jessica,

Op het moment dat een merk brokken heel lang houdbaar is, kun je er zeker van zijn dat er chemische anti-oxidanten in zitten. Wanneer er alleen natuurlijke anti-oxidanten in zitten, kan een brok nooit zo heel lang houdbaar zijn in verband met de vetten die er in zitten.

De prijs zegt niets over het feit of er wel of geen rotzooi in een brok zit. Eukanuba en Hull's zijn ook belachelijk duur, maar zitten vol met rotzooi.
Ik betaal 25 Euro voor 20 kilo Cavom en daar zit ook geen rotzooi in.
Hoi Karen,

Waarom denk jij dat ik dat niet weet? Ik vind dat zo raar en belerend overkomen? Natuurlijk weet ik dat, ik hou me al jaren bezig met voeding van honden. Proplan is niet lang houdbaar. De Dog Chow wel, maar daar zit dus ook wel rotzooi in. Dat is het goedkopere merk van Purina. En nee, de prijs hoeft niets te zeggen over de ingredienten, ook dat weet ik. Ik VIND alleen dat voor die prijs een voer wel vrij mag zijn van troep.
Hoi Jessica,

Ik denk helemaal niet dat jij dat niet zou weten. Ik reageer alleen op wat je schreef.
Ik vind ook dat een brok best vrij van troep zou mogen zijn als het zo duur is, maar de prijs zie ik eigenlijk helemaal niet als maatstaf. Een minder dure brok mag ook gewoon vrij van troep zijn.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Cocochanel schreef:Tijdens de zoektocht naar de juiste brok voor mijn ras,had ik toen contact opgenomen,ook met Cavom(door hun foldertje)...ik legde ze voor : Zoals "jullie" van Cavom weten,o.a. zijn Vitamines C en E best duur voor de fabricanten...maar toch wil ik weten hoe dat komt dat bij jullie van Cavom,als ik de analyse lees,dat er zo weinig inzit(C,E)...en verder kan ik niks vinden van glucosamine,taurine,betacaroteen enz...
Nou ,ze waren even stil;zonder tekst gebleven...en toen begonnen ze erom heen te draaien,ze wisten niet hoe snel ze gauw over iets anders moesten beginnen... :wink: :idea: Maar ik wist het gelijk,door zo'n reactie...Cavom :neenee: ...viel af,was niet meer op mijn lijstje te vinden... :smile1:

malinois schreef: welk merk voer je nou?
.
http://www.gsmeets.be/Artikelen/Hondenv ... kronen.htm
.

http://www.versele-laga.com/Nutri/Nutri ... waarborgen
.
Als ik de bovenste link open klik dan lees ik oa Extra toevoeging van zuivere lecithine Alle Bento Kronen Professional producten bevatten 2000 mg/kg zuivere lecithine. Lecithine is rijk aan hoogwaardige substanties als linolzuur, choline en inositol.
Waarom zouden ze lecithine aan hun brok toevoegen. Bij medicinfo lees ik dat lecithine veilig geacht wordt maar in grote hoeveelheden (meer dan 1500 mg per dag) nadelige effecten kan hebben. Dit is dus voor mensen. En waarom zou je glucosamine in het voer willen. Als mijn honden glucosamine nodig zijn dan geef ik dat zelf. Ik wil dat niet standaard in het voer net zo min als lecithine, in ieder geval niet zoals in deze brok waar een extra toevoeging is. Maar goed, ieder denkt daar natuurlijk weer anders over en dat is maar goed ook.
Cocochanel

Suzan schreef:Als ik de bovenste link open klik dan lees ik oa Extra toevoeging van zuivere lecithine Alle Bento Kronen Professional producten bevatten 2000 mg/kg zuivere lecithine. Lecithine is rijk aan hoogwaardige substanties als linolzuur, choline en inositol.
Waarom zouden ze lecithine aan hun brok toevoegen. Bij medicinfo lees ik dat lecithine veilig geacht wordt maar in grote hoeveelheden (meer dan 1500 mg per dag) nadelige effecten kan hebben. Dit is dus voor mensen. En waarom zou je glucosamine in het voer willen. Als mijn honden glucosamine nodig zijn dan geef ik dat zelf. Ik wil dat niet standaard in het voer net zo min als lecithine, in ieder geval niet zoals in deze brok waar een extra toevoeging is. Maar goed, ieder denkt daar natuurlijk weer anders over en dat is maar goed ook.
---Je zegt het zelf..."is maar goed ook". Verder hoef ik hier niks...aan toe te voegen... :wink: :smile1:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”