Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te dik
Moderator: moderatorteam
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
te dik
ruby,teef gestr.11 jaar.is eigenlijk altijd heel mooi slank geweest ondanks dat ze dus geholpen is(10jaar geleden)maar nu dat ze dus ouder wordt word ze wat dikker.dit is al sinds de zomer zo en ik krijg haar niet meer zo mooi slank als dan dat ze altijd was.haar taille kan ik ook niet meer zo duidelijk zien.het gaat niet om 10talle kilo's maar een kilo'tje of 1-2 mag er wel af.ze eet nu RC medium sensible maar ik ga starks weer terug naar prins of cavom met 3 dagen vlees.van de zomer hebben de meiden voornamelijk vlees gehad en toen werdt ruby al dikker dus heb ik haar vlees met 50gr gemindert(750gr i.p.v800gr)ze is het mooist als ze rond de 23kilo zit,aangezien ruby voor het 'ras'nog al klein is.ze beweegt meer dan genoeg elke dag een wandeling van 1 tot 1 1/2 uur waarbei ze ook nog vaak achter een bal aan racen en s'middags vaak nog een half uur tot 3/4 uur fietsen en trainen.met belonen trek ik de snoepjes van het eten af dus krijgt ze niet de volle lading zeg maar.s'avonds krijgen ze een pensstaafje of een gewoon koekje. minder eten geven doe ik al maar met name bij de brokjes krijgt ze al zowat niks(een halve melkbeker per keer,canyon krijgt daar 1 1/2 van per keer)ja natuurlijk heeft die hond dan honger dat kan ook haast niet anders als je haast niks krijgt.verder drinkt ze niet meer als anders,plast niet veel en de ontlasting is ook normaal.ze heeft geen medicijnen waardoor ze dik wordt.wat kan ik doen om haar iets slanker te krijgen of heeft het met de leeftijd te maken dat haar slanke lijffie nu meer gaat hangen?

jemble 5 maanden
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Natuurlijk gaat alles ook een beetje hangen bij een oudere hond, dus dat is niet erg.
Maar ik lees dat je hond 23 kilo weegt en 750 gram eten per dag krijgt.
Dan kan daar best wel wat vanaf, ookal is ze nog heel actief.
Ik zou haar gerust een tijdje op 650 gram zetten en dan kijken of ze erg veel honger heeft of dat het wel mee valt. Kan je altijd, bij erge honger, ietsje bij gaan voeren maar wel onder de 750 gram blijven.
Maar ik lees dat je hond 23 kilo weegt en 750 gram eten per dag krijgt.
Dan kan daar best wel wat vanaf, ookal is ze nog heel actief.
Ik zou haar gerust een tijdje op 650 gram zetten en dan kijken of ze erg veel honger heeft of dat het wel mee valt. Kan je altijd, bij erge honger, ietsje bij gaan voeren maar wel onder de 750 gram blijven.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
fabienne s
- Zeer actief
ja die 750 gram is alleen bij het vlees zo en nu met de brokken krijgt ze misschien maar 350 gram(ik weeg dat nooit af dus een beetje moeilijk uit te leggen)starks wil ik weer vlees erbij geven(apparte dagen dan)en ga ik haar ook maar op de 650-700 gr zetten en kijken wat ze dan doet qua postuur.en anders maar een buiklift ofzo dat is helemaal hip.nee zonder gekkigheid ik wil niet dat ruby nog dikker wordt gezien haar leeftijd is dat niet handig en gezond.

jemble 5 maanden
- Roelfien
- Zeer actief
Je kan ook de brokken ietsje terug brengen, bijvoorbeeld een handje minder (ik woog het vroeger ook nooit, dus ik weet niet hoeveel dat is
) en dan vlees dagen waarop je ook ietsje minder voert.
Is denk ik toch de gezondste manier om haar af te laten vallen.
Ook niet teveel gaan wisselen in soorten brokken om af te vallen, want dat vinden vaak de darmen niet leuk. Gewoon minder en goede kwaliteit, dat is het belangrijkste. Wel goede energie, maar niet teveel geven.
Is denk ik toch de gezondste manier om haar af te laten vallen.
Ook niet teveel gaan wisselen in soorten brokken om af te vallen, want dat vinden vaak de darmen niet leuk. Gewoon minder en goede kwaliteit, dat is het belangrijkste. Wel goede energie, maar niet teveel geven.
-
fabienne s
- Zeer actief
ze krijgt al bijna niks aan brok,nog minder geven dan? ik ga straks ook weer over op prins of cavom maar deze zak RC kwam voor niks aanwaaien zeg maar.ik ga haar gewoon in alles minder voeren en misschien is het dan een beter idee om de maaltijden in 3e te doen i.p.v in 2e? al hoe wel ik niet elke dag in staat ben om haar 3keer te voeren vanwege werk.al zou het dan eigenlijk om 1dag 2maaltijden gaan en de rest evt.3 misschien dat ze dan minder honger heeft doordat haar maag steeds een beetje gevuld is?

jemble 5 maanden
- Roelfien
- Zeer actief
Nee, niet meer kleine maaltijden geven, maar juist liever 1 goede maaltijd en 1 kleintje. Nou heb ik even niet op mijn vizier of je een hond hebt die gevoelig is voor maagtorsies, dus dat is wel belangrijk.
Maar ik zou in ieder geval die twee maaltijden aanhouden en dan toch gewoon wat minder. Dan kan je inderdaad wel beginnen met een paar vleesmaaltijden en die een eindje terugbrengen.Ik heb een actieve reu van 26 kg en die eet maar 500 gram vlees per dag, totaal dus. Dus ik denk dat je daar best naar 600 of 650 gram kan gaan en dat zal al heel wat schelen op haar gewicht. Dan laat je de brokjes hetzelfde of doe je daar een klein beetje minder. Je ziet het resultaat niet in 1 week, maar op de langere termijn en dan blijft het ook langer stabiel.
Maar ik zou in ieder geval die twee maaltijden aanhouden en dan toch gewoon wat minder. Dan kan je inderdaad wel beginnen met een paar vleesmaaltijden en die een eindje terugbrengen.Ik heb een actieve reu van 26 kg en die eet maar 500 gram vlees per dag, totaal dus. Dus ik denk dat je daar best naar 600 of 650 gram kan gaan en dat zal al heel wat schelen op haar gewicht. Dan laat je de brokjes hetzelfde of doe je daar een klein beetje minder. Je ziet het resultaat niet in 1 week, maar op de langere termijn en dan blijft het ook langer stabiel.
-
jidde
Als Nanni hele dag vlees zou krijgen, zou ze 500 gram krijgen (en zij weegt rond de 30 kilo)
Nanni is ook een tonnetje om te zien. Maar stomme is dat je wel haar ruggegraat en heupbotten voelt. Maar ze oogt echt dik (vind ik). Brokken krijgt ze denk 200-250 gram per dag. Ze krijgt german shepherd van RC omdat ze van ander voer nog dikker lijkt.
Helaas heb ik geen tips voor je. Denk dat we maar moeten accepteren dat ze tonnetjes zijn
Nanni is ook een tonnetje om te zien. Maar stomme is dat je wel haar ruggegraat en heupbotten voelt. Maar ze oogt echt dik (vind ik). Brokken krijgt ze denk 200-250 gram per dag. Ze krijgt german shepherd van RC omdat ze van ander voer nog dikker lijkt.
Helaas heb ik geen tips voor je. Denk dat we maar moeten accepteren dat ze tonnetjes zijn
-
fabienne s
- Zeer actief
nou echt tonnetje is ze niet,wil haar even wat slanker hebben.ik ga gewoon in voer(brok en vlees)minderen en ik verwacht ook niet binnen een week resultaat maar wil ik haar nog lang en gezond bij me hebben moet ze ook niet dikker worden als dan ze nu is.
senoir of light voer is geen optie denk ik? wil eigenlijk ook gewoon voor beide het zelfde soort brok en vlees,wil ze graag op een goede brok en vlees zetten maar om nou voor beide andere brok en vlees te kopen rijkt mij een beetje boven mijn budget.
senoir of light voer is geen optie denk ik? wil eigenlijk ook gewoon voor beide het zelfde soort brok en vlees,wil ze graag op een goede brok en vlees zetten maar om nou voor beide andere brok en vlees te kopen rijkt mij een beetje boven mijn budget.

jemble 5 maanden
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik vind 350 gram brokken voor een hond van 23 kilo aardig veel.
Donna weegt 35 kilo en krijgt 260 gram brokken, Megan weegt 37 kilo en krijgt 230 gram brokken (light zelfs). Donna krijgt brokken met een voedingswaarde van 4000 Kcal. per kilo en Megan brokken met een voedingwaarde van 3500 Kcal. per kilo.
Beide honden krijgen de hoeveelheid brokjes over 3 maaltijden per dag.
Donna weegt 35 kilo en krijgt 260 gram brokken, Megan weegt 37 kilo en krijgt 230 gram brokken (light zelfs). Donna krijgt brokken met een voedingswaarde van 4000 Kcal. per kilo en Megan brokken met een voedingwaarde van 3500 Kcal. per kilo.
Beide honden krijgen de hoeveelheid brokjes over 3 maaltijden per dag.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Roelfien
- Zeer actief
Als je een energieke hond hebt, ongeacht welke leeftijd, zou ik niet overstappen op light en al helemaal niet op senior. Mijn vorige honden werden gewoon suffig op senior, die kregen hun energie weer terug toen ze gewoon voer kregen, dus ik geef het nooit meer.
Ze beweegt wellicht toch iets minder fanatiek dan vroeger en dus loop je de kans met een oudere hond dat ze wat aankomt. Naast het feit dat alles sowieso iets gaat hangen.
Gewoon minder voeren.
Ze beweegt wellicht toch iets minder fanatiek dan vroeger en dus loop je de kans met een oudere hond dat ze wat aankomt. Naast het feit dat alles sowieso iets gaat hangen.
Gewoon minder voeren.
-
fabienne s
- Zeer actief